Gootti.net

Ajankohtaista 1/2020: Foorumi on toistaiseksi vain lukumoodissa. Uusien viestien tai viestiketjujen lähettäminen ei ole mahdollista. Jäseneksi liittyminen ei ole mahdollista. Vanhat jäsenet voivat kirjautua sisään ja lukea sekä vastaanottaa yksityisviestejä, sekä päivittää profiilinsa tietoja.

Musikaalit

Kirjoittanut: missEmily (Jäsen)
  • Arvo: Asiantuntija
  • Lähetetty: 11.02.2009 21:52
Ah itse olen parantumaton musikaalifani. Missään musikaalissa ei voida laulaa liikaa, paitsi Rent oli aika täyteen laulettu, ja niistä ei vaan voi saada tarpeeksi. Julkisillakin paikoilla tekisi mieli laulaa ja tanssia kun leffoissakin ihmiset tekevät niin. Pyh tyhmän tylsä maailma
Kirjoittanut: Bloody Count (Jäsen)
  • Lähetetty: 11.02.2009 22:36
Hei kävikö kukaan katsomassa muutama vuosi sitten pyörinyttä Bram Stockerin Draculasta tehtyä rockmusikaalia? Olin joskus Kotkassa sukuloimassa ja näin paikallisessa lehdessä ison mainoksen. Olisiko se ollut vielä joku kiertue tyyppinen esitys..? Hitto kun on huono muisti.
Itse en ole erityisesti musikaalien ystävä, mutta Moulin Rouge kuuluu kyllä kreivin elokuvat TOP10 listalle. Rocky Horror on myös äärimmäisen hyvä, ja Nightmare Before Christmas sekä Phantom of the Opera tietysti. Äh tarkemmin kun ajatellaan niin taidan sittenkin tykätä musikaaleista, mieleen kun pulpahtelee koko ajan hyviä sellaisia.
Kirjoittanut: Modnar (Jäsen)
  • Lähetetty: 06.03.2009 03:35

Lainaus: Bloody Count

Nightmare Before Christmas

Kuuluu ehdottomiin elokuvamusikaalisuosikkeihini. Aivan toisenlaista ääripäätä animaatiomusikaaleissa edustaa South Park! Näytellyistä olen nähnyt Moulin Rougen sekä Chicagon, joista jälkimmäinen hivenen verran parempi. Kumpikin hyvä silti.
Kirjoittanut: Mae Angela (Jäsen)
  • Arvo: Edistynyt
  • Lähetetty: 26.01.2010 00:06
Musikaali elokuvista olen pitänyt jo yläasteelta lähtien!
En muista ollenkaan olenko nähnyt mitään livenä, muuta kuin jotain näytelmiä, mutta netti on oivallinen medianväline! Olen tullut löytäneeksi esim. Lestat musikaalin (taisi olla ranskalainen), sitten japanilainen Kuroshitsuji musikaali (animeversiosta tehty musikaali eli aivan ihana viktoria-aikaiseen perustuva tarina) ja yms muita jänniä.
Kirjoittanut: Pastelli (Jäsen)
  • Lähetetty: 29.01.2010 21:19
Rakastan ihan kaikkia musikaaleja jotka olen nähnyt. Cats, Oopperan kummitus ja Mamma Mia! ovat suosikkeja : ) Ensimmäinen noista kolmesta on ainoa jonka olen nähnyt teatterissa :<
Kävin eilen koululuokan kanssa katsomassa jonkun lukion (nimi unohtui) musikaalin nimeltä Boyfriend. Sekin älyttömän ihana suloinen!
Olisi kiva joskus kirjoittaa itse musikaali, jos olisi vaan lahjoja : D
Kirjoittanut: aNightingale (Jäsen)
  • Lähetetty: 07.03.2010 14:34
Oih, olin Lontoossa katsomassa Phantom of the Operan... Sitä en unohda ikinä.
Fanitan kaikkia Andrew Lloyd Webberin musikaaleja mutta erityisesti tuo, Cats ja Jesus Christ Superstar ovat jääneet pyörimään mielessä.

Nyt tuli yhtäkkiä sellainen fiilis että pitäisi musikaaleja katsomaan päästä...
Kirjoittanut: Malys_ (Jäsen)
  • Lähetetty: 07.03.2010 17:43
Livenä en ole koskaan päässyt musikaaleja seuraamaan mutta nyt kun elokuvaversioista on löytynyt mieluisia, voisi kyllä livenäkin mennä joskus kuuntelemaan ja katselemaan jonkin mielenkiintoiselta vaikuttavan.

Omat elokuvamusikaalisuosikkini ovat ehdottomasti Repo! The Genetic Opera ja Sweeney Todd. Yleensä musikaalit eivät ole tehneet minkäänlaista vaikutusta, mutta nämä kaksi elokuvaa avasivat musikaaleista aivan uuden tason. Näissä kahdessa kaikki loksahtaa vain kohdilleen, musiikkikin on saatu hienosti sulautumaan elokuviin.
Kirjoittanut: Ciarana (Jäsen)
  • Arvo: Tulokas
  • • Muokkasi: Ciarana
  • Lähetetty: 24.08.2010 21:25
Rebecca tulee syyskuussa Kouvolan teatteriin ja ainakin pressikuvat näyttävät hyviltä. Biancon tavoin olen varsinkin Michael Kunzen musikaalien ystävä, joten liput on jo hankittu. : ) Tanz der Vampire on oma suosikkini, mutta Elisabeth, Rebecca ja Mozart! seuraavat heti perässä. Uusin rakkauteni on Abban poikien Chess, jonka näin juuri Budapestissa.

Suosin musikaaleissa tummia sävyjä ja semiyliluonnollisuutta, ja pidän yleisesti enemmän läpilauletuista teoksista. Niissä biisit eivät katkaise juonta, kuten laulu-dialogia-laulu-tyyppisissä musikaaleissa helposti käy, vaan ne kuljettavat tarinaa eteenpäin. Muutenkin homma tuntuu paljon luonnollisemmalta kun laulu on ainoa kommunikointikeino.

Lainaus: Bianco

Loppuun mainos: Eclipsis.org on ainoa suomalainen Kunzen musikaaleihin keskittyvä nettisivu. Kannattaa tutustua!

Samaisella nettisivulla on nyt myös Facebook-sivu, jossa vilahtelee aiheisiin liittyviä uutisia.
Kirjoittanut: Giffirt (Jäsen)
  • Arvo: Mahtigootti+
  • Lähetetty: 25.08.2010 16:18

Lainaus: aNightingale

Oih, olin Lontoossa katsomassa Phantom of the Operan... Sitä en unohda ikinä.

Näin Phantom of the Operan itse New Yorkissa, Broadwaylla. Sanat eivät riitä kuvailemaan sitä upeutta. Kylmät väreet menevät yhä kun ajattelen sitä näytöstä. Aivan upea.

Rakastan musikaaleja. Harmittaa kun en itse osaa sen enempää näytellä kuin laulaakaan. Jälkimmäistä vielä vähemmän. Tykkään musikaaleista eniten näytelminä, mutta myös elokuvina. Olen yksi harvoista, joita Disney-piirrettyjen ja -animaatioiden musiikit eivät ärsytä.

Näkemiäni musikaalinäytelmiä:
Phantom of the Opera
- New York, Broadway vuonna 2008. Se oli mahtava. Upea. Haluan takaisin. Yhyy. Kaikki varmaan tuntevat tarinan.
Thorin vasara
- Turun kaupunginteatteri, olisiko ollut 2008 tai 2009. Ihan mukiinmenevä ja viihdyttävä, mutta suomalaisilla on vielä vähän opittavaa. Viikinkiseikkailua isommalla budjetilla.
SPIN
- Helsingissä Svenska Teaternissa lukioaikaan, 2006 muistaakseni. Käytiin katsomassa ruotsinryhmän kanssa. Todella hauska ja viihdyttävä. Jostain hämmentävästä syystä, ruotsalaiset osaavat tämän suomalaisia paremmin. Lievästi mustaa komediaa bisnesmaailmasta.
+ Parin vuoden takainen Kalevala-musikaali (Sammon ryöstö? En ole varma mikä esityksen nimi oli.) Ropeconin gaalassa. Vain joku 30min kestänyt esitys harrastelijavoimin, ja siitä huolimatta tosi hyvä. Olin oikeastaan jopa hämmentynyt siitä, etten missään vaiheessa kärsinyt myötähäpeästä, päin vastoin. Kaikki pisteet tämän musikaalin kasanneelle porukalle.

Nyt yritän saada minulle ja vanhemmilleni epätoivoisesti lippuja lähes täyteen buukattuun Les Miserables -näytelmään Åbo Svenska Teaterilla. Olen vähän huolissani siitä riittääkö ruotsintaitoni, mutta olen lukenut kirjan useaan kertaan ja kyse on yhdestä lempitarinoistani, joten uskoisin että pysyn perässä tarinassa vaikka ruotsi ei olekaan ihan ykköskieleni. Jos nyt saamme vielä liput.

Elokuvista lempimusikaaleja ovat ehdottomasti
Chicago
- Jazzia ja rikollisia 1920-luvun Chicagossa. Hauska ja hyvät musiikit.
The Sound of Music
- Sanokaa mitä sanotte, mutta kaikessa korneudessaan tämä on klassikko joka pitää katsoa joka vuosi telkkarista! Eli nunna joka lähtee luostarista kotiopettajattareksi, rakastuu ja sitten tulee natseja. Korni, kliseinen ja ihana.
Rölli ja Metsänhenki
- Ihana. Ihanat musiikit ja kaikenkaikkiaan täydellinen lastenleffa. Parhaita kotimaisia elokuvia ikinä. Ja mikä tärkeintä, Allu Tuppurainen, ainut ja oikea Rölli.
Nighmare Before Christmas
- Upeita biisejä. Pidin myös Corpse Bridesta, mutta tässä on minusta paremmat musiikit.
Sweeney Todd
- Ehkä parasta Burtonia. Olin todella positiivisesti yllättynyt kun katsoin tämän. Murhanhimoinen parturi tapaa vinksahtaneen naisen ja veren vuodattamisen ohessa lauletaan hyviä biisejä.
Moulin Rouge
- No onhan se aika lälly, mutta kyllä minä tunnustan tälle itkeneeni parikin kertaa. Sitäpaitsi Toulouse on cool.
The Lion King
- Siitä ei pääse yli eikä ympäri. Tämä on ehkä Disneyn legendarisin piirretty ikinä. Musiikitkin hakkaavat melkein kaikkien muiden leffojen musiikit heittämällä.
Kirjoittanut: Ciarana (Jäsen)
  • Arvo: Tulokas
  • Lähetetty: 05.10.2010 19:56
Tanz der Vampire on tulossa Seinäjoen kaupunginteatteriin syyskuussa 2011! Kyseessä ei pitäisi olla mikään ällöromanttinen Twilight-pläjäys vaan ihan kunnon tarinalla ja 80-luvun rockilla varustettu, Roman Polanskin Fearless Vampire Killers -leffaan perustuva goottisatu. Tykkään ja suosittelen.

Sound of Music on minulle pienoinen guilty pleasure, se on vain niin nostalginen (ja Christopher Plummer kapteenina on ihana). Turun Les Misiä on kehuttu paljon, minulla on liput helmikuulle. Musikaali on vähän turhan paatoksellinen makuuni, mutta produktion pitäisi olla hyvä.
Vaihda maisemaa

Uutta! Nyt voit ahtaa Gootti.netin kännykkäänkin. Palvelun uusimmat uutiset ja suositun keskustelualueen tuoreimmat viestit löytyvät nyt myös kevytversiona mobiililaitteille suunnatussa Gootti.mobi-palvelussa.

• Goottifoorumia selaa 2 vakoilijaa ja 0 jäsentä . Kävijäennätys tehtiin 13.04.2020 19:19, jolloin paikalla oli väkeä yhteensä 437 henkeä!
Järjestä treffit