Gootti.net

Ajankohtaista 1/2020: Foorumi on toistaiseksi vain lukumoodissa. Uusien viestien tai viestiketjujen lähettäminen ei ole mahdollista. Jäseneksi liittyminen ei ole mahdollista. Vanhat jäsenet voivat kirjautua sisään ja lukea sekä vastaanottaa yksityisviestejä, sekä päivittää profiilinsa tietoja.

Joululaulut-ihastus vai vihastus

Kirjoittanut: Marxenius (Jäsen)
  • Arvo: Tulokas
  • Lähetetty: 30.11.2008 19:50
Mitäpä mennä nyt sanomaan, en itsekkään kauheasti pidä joululauloista. Kaupassa niiltä ei voi välttyä, ellei ole mp3/musiikkipuhelinta, niinkuin minä, omistan musiikkipuhelimen. En liiku kauppaan metriäkään, ennen kuin saan napit korvilleni.
Kirjoittanut: Mortica (Aktiivi)
  • Arvo: Mahtigootti
  • Lähetetty: 01.12.2008 10:33
Joulu on sinänsä ihan jees, tai olisi ilman sitä kamalaa hössötystä alá muori.

Pinkkipäisenä ja värifriikkinä en suostu pukeutumaan punaiseen, mutta suklaakonvehdit, laatikkoruat ja puuro menevät ilman mitään kakomisia alas Lahjoja on kiva värkätä (ja saada ) muutamaa hankalaa sukulaista lukuunottamatta.

Joululauluja siedän n. viikon, jostain syystä aatto ei olisi aatto ilman sitä iänikuista kitinää. Omassa huoneessani kuuntelen kyllä enempi vähän "nykyaikaisempia" joulurenkutuksia, Raskasta Joulua ja Tarjan joululevyt ovat aina kovassa käytössä, plus kaikki omat kokoelmani

... ja myönnän nyt pitäväni vähän liikaa Last Christmasista
Kirjoittanut: BlackWidow (Jäsen)
  • Lähetetty: 01.12.2008 10:49
Varpunen jouluaamuna on kaunis joululaulu...ehkä hieman liian surullinen kuitenkin...Joulu on ihan ok muutenkin, mutta ilman sitä tyypillistä hössäämistä.
Kirjoittanut: Polyunsaturated Doll Blood (Aktiivi)
  • Arvo: Mahtigootti+
  • Lähetetty: 01.12.2008 14:07

Lainaus: Mortica

suklaakonvehdit

Niitä odotellessa syön kynteni ja järsin työpöydän reunaa xD

Meikä muuten lauleskeli Joulupukin maan ja Winter Wonderlandin firman pikkujouluissa. Meni aika nuotin vierestä eikä onneksi sen enempää soitettu/laulettu joululauluja. Noi kaksikin oli ihan jees, toi Winter Wonderlan on sieltä joululaulu ei-niin-kamala -osastolta...
Vaikka olenkin anti-joululaulut! -ihminen...
Kirjoittanut: Bloody Susie (Jäsen)
  • Arvo: Edistynyt
  • Lähetetty: 01.12.2008 15:10
En niinkään pidä koko joulusta ja olen kuorolaisena joutunut laulamaan ne veisut niin sata ja yksi kertaa, että radiot ja muut värkit sammuu jos multa kysytään. Olen tehnyt ne muutamat jouluostoksetkin jo etukäteen ettei tarvitse kuunnella joulupukin seikkailuja kamalien työpäivien jälkeen ostoskeskushelveteissä. Pienenmpänä minulla ja mamillani oli tapana lauleskella Wham:n Last Chritmas- joulubiisiä , mutta taitaa sekin olla jo "menneen talven lumia"
Kirjoittanut: Mortica (Aktiivi)
  • Arvo: Mahtigootti
  • Lähetetty: 01.12.2008 17:11
Namnam, näistä joulupuheista intoutuneena päätin juhlistaa joulukuun ensimmäistä päivää tekemällä tähtitorttuja Ahne lapsi (eli minä) poltti heti kielensä hilloon, mutta ei voi mitään, ovat niin hyviä jollain kieroutuneella nostalgisella tavalla

Nyt tekis mieli kuunnella joululauluja. Kaupassa hyräilin oikein mukana.

Voisi ehkä värkätä joulukortteja....

(voi kyllä, se LEVIÄÄ)
Kirjoittanut: Not the nicest girl (Jäsen)
  • Arvo: Asiantuntija
  • Lähetetty: 01.12.2008 17:17
Joululaulut on ihan mukavia, varsinkin Raskasta joulua-versiot
Ja Varpunen jouluaamuna eh-do-ton suosikki.
Kirjoittanut: die Winterreise (Nimetön)
  • Lähetetty: 01.12.2008 22:19
Sylvian joululaulu on mahtava ja Varpunen jouluaamuna myös. Ja ps. jos joskus sattuisi käteen levy Joulu Seminaarinmäellä, niin minä laulan siinä. Tosin ko. platta äänitettiin jo 2001, että on siitä jo aikaa.
Kirjoittanut: Swanette (Nimetön)
  • Lähetetty: 02.12.2008 00:08

Lainaus: BlackWidow

Varpunen jouluaamuna on kaunis joululaulu...ehkä hieman liian surullinen kuitenkin...
Niinhän tuo on.. Sopii lähinnä niihin hartaimpiin jouluhetkiin.

"En mä ole, lapseni, lintu tästä maasta.
Olen pieni veljesi, tulin taivahasta.
Siemenen pienoisen, jonka annoit köyhällen,
pieni sai sun veljesi enkeleitten maasta."

Tuo kohta saa minut kyynelehtimään lähes joka kerta. :´(

Ja laulun koskettavuutta lisää tämä tieto: (Lainaus Wikipediasta) "Varpunen jouluaamuna on Karl Adolf Hougbergin käännös Zacharias Topeliuksen runosta Sparven på julmorgonen (1859). Runossa kajastaa Topeliuksen oma suru: hänen poikansa kuoli runon kirjoittamista edeltäneen vuoden keväänä."
Kirjoittanut: Polyunsaturated Doll Blood (Aktiivi)
  • Arvo: Mahtigootti+
  • Lähetetty: 02.12.2008 15:00
^Jep. Tuollaiset laulut saa aina herkistelemään.

Lainaus: die Winterreise

jos joskus sattuisi käteen levy Joulu Seminaarinmäellä, niin minä laulan siinä.

Ah, ollaan melkein sukua julkkikselle
Vaihda maisemaa

Uutta! Nyt voit ahtaa Gootti.netin kännykkäänkin. Palvelun uusimmat uutiset ja suositun keskustelualueen tuoreimmat viestit löytyvät nyt myös kevytversiona mobiililaitteille suunnatussa Gootti.mobi-palvelussa.

• Goottifoorumia selaa 1 vakoilijaa ja 0 jäsentä . Kävijäennätys tehtiin 13.04.2020 19:19, jolloin paikalla oli väkeä yhteensä 437 henkeä!
Järjestä treffit