Gootti.net

Ajankohtaista 1/2020: Foorumi on toistaiseksi vain lukumoodissa. Uusien viestien tai viestiketjujen lähettäminen ei ole mahdollista. Jäseneksi liittyminen ei ole mahdollista. Vanhat jäsenet voivat kirjautua sisään ja lukea sekä vastaanottaa yksityisviestejä, sekä päivittää profiilinsa tietoja.

Gallup Metal vs. Goottimusa

Kirjoittanut: Nukke (Jäsen)
  • Arvo: Edistynyt
  • Lähetetty: 17.11.2010 16:25
Menee taistelu vähän fifty-fifty. Olen metallipuolen aarteita kuitenkin tonkinut monta vuotta pitempään. Metalligenreistä uppoaa tietyt bändit mm. deathista, blackista, doomista, powerista, heavy metallista, melodic metallista, christian black metallista, progressiivisesta metallista, ööö.. extreme, folk ja vaikka speed metallista. Paha vastus siis voitettavaksi. Lähivuosina goottimusiikki (myös Se Oikea, ei pelkästään joku random teknojumputus) tulee viemään kyseenalaisen ykkössijan metallimusiikilta. Yli vuoteen en ole juuri muuta kuunnellut kuin goottimusaa, koska villitys. No okei. Viimeaikoina oon kuunnellu myös suomipunkkia aika paljon.

Metallia kuuntelee omaksi ilokseen. Se kuulostaa niin pirun hyvältä. Siitä saa nautintoa niin kuin goottimusastakin. Jotain rokkipohjaista kuunnellessa ei samalla tavalla keskity vaan siihen miltä se kuulostaa, vaan jotenkin hakee syvempiä yhteyksiä, you know. Varsinkin metallimusiikin lähes voittamattomien yksinkertaisten ilojen jälkeen on pakko. Ei sitä välttämättä muuten jaksaisi niin innolla.

Ei ehkä ois pitänyt kirjoittaa mitään, koska olen huono ilmaisemaan vähän aikaa mietittyjä ajatuksiani. Ja ketä edes kiinnostaa.
Kirjoittanut: phaeryen (Jäsen)
  • Arvo: Edistynyt
  • Lähetetty: 18.11.2010 15:13

Lainaus: Piiskansiima

Lainaus: phaeryen

Se, että kokee metallin jotenkin tosi värikkäänä ja monipuolisena musiikin lajina kertoo ainoastaan siitä, ettei tiedä muunlaisesta musiikista juuri mitään tai tarpeeksi.

Se, että kokee metallin olevan yksipuolinen musiikin laji kertoo ainoastaan siitä, ettei tiedä metallista juuri mitään tai tarpeeksi.

Tarkoitukseni ei ollut laisinkaan väittää, että metalli olisi yksipuolinen musiikin laji. Vaan vastata jäykästi edellä esitettyyn kuvitelmaan, jossa metalliin musiikin lajina yritettiin kytkeä monipuolisuutta jonain poikkeuksellisena erityispiirteenä.

Minä voin luvata, että jokainen yhtä lavea kevyttä musiikkia kategorisoiva termi kuin metalli, on aivan yhtä suunnattoman monipuolinen kuin metallikin on.
Kirjoittanut: byron (Jäsen)
  • Arvo: Mahtigootti
  • Lähetetty: 20.11.2010 17:12
Ah, onneksi ei tarvitse rajoittaa itseään millään tavalla, että pitäisi valita vain toinen. Molemmat käy, ehdottomasti: goottirock ja metalli. Ja vielä lisää eri musiikillisia genrejä tulee kuunneltua, mutta kieltämättä olen täysin tykästynyt eri metalli-bändeihin (industrial, doom, black jne.) ja goottirokkiin samoin, vaikka goottirock on enemmän uusi tuttavuus. Ja lisää etsin, kun musiikin-nälkä on niin kova. Ihan kaikkeen metalli-musiikkiin ei ollut korvat/aivot tarpeeksi kehittyneet, mutta nykyisin kun kuuntelee aina vaan uusia ja erilaisia metalli-bändejä, niin useasti tykästyn. Ja goottirokkiakin on pitänyt vähän sulatella, ennen kuin on todellakin oppinut tykkäämään. Ja tässähän onkin hyvä mainita myös se, ettei kaikkien bändien kaikki biisit ole välttämättä kovinkaan hyviä. Esimerkkinä itse en pidä kaikista Siouxsie and the Banshees-biiseistä. Osasta vaan.
Mutta ne jotka tykkää kiistellä kumpi on parempaa, ja miksi, niin sepä... kehittävää. Tuolla jo todettiinkin että näiden kahden vertailussa ei ole järkeä, kun niin eri tyyppistä musiikkia ovat.
Kirjoittanut: Fenrisulfur (Jäsen)
  • Arvo: Asiantuntija
  • Lähetetty: 26.11.2010 18:12

Lainaus: HepZusi

kumpi on parempaa bisse vai viini.

Bisse on parempaa, ja lonkero on äklöä... siideri ja kultalonkero on ihan hyvä.

Lapin kulta IV on ehkä paras? tai karjala? En ole varma?
Kirjoittanut: Dineara (Nimetön)
  • Lähetetty: 26.11.2010 19:01

Lainaus: Fenrisulfur

Bisse on parempaa, ja lonkero on äklöä... siideri ja kultalonkero on ihan hyvä.

Lapin kulta IV on ehkä paras? tai karjala? En ole varma?

Kumpi on parempaa, offtopic vai asiassa pysyminen?

Metallia tuli kuunneltua ihan tarpeeksi kauan, ja nyt olen vain jotenkin kyllästynyt siihen. Nykyään maistuu goottirock, post-punk ja dark electro ja muu synkkä konemusa. Tällä hetkellä raskainta musiikkia aktiivisessa soitossa taitaa olla Mana Mana. Goottirock on minulle genrenä sikäli uusi, että olen siihen vasta puolisentoista vuotta tutustunut, mutta nykyään se vetoaa minuun paljon paremmin kuin metalli. The Sisters of Mercy oli ensirakkauteni, ja siitä sitten tulivat mukaan The Mission, Nosferatu, The Cure ja ties mitä muuta hienoa. Repertuaari kasvaa vähitellen, ja hyvä niin.
Kirjoittanut: Nathan (Jäsen)
  • Arvo: Tulokas
  • Lähetetty: 29.11.2010 21:15
Doom metal on mahtavaa niin ja gothic metal ja rock tietenkin
Kirjoittanut: Miss_Reaper (Nimetön)
  • Lähetetty: 30.11.2010 18:35
Sekä että; kuuntelen monipuolisesti metallimusiikin eri genrejä, mutta myöskin erilaista goottimusiikkia. Olisi jotenkin vaikeaa rajata itsensä vain jompaan kumpaan, välillä kaipaa goottimusiikin syvällisyyttä, välillä metallin raskautta.
Kirjoittanut: raato (Jäsen)
  • Lähetetty: 01.12.2010 12:03
Hyvin nuoresta asti olen kuunnellut nimenomaan metallimusiikkia ja olen jäänyt sitten sille tielle. En laita pahakseni vaikka kaverit haluaisivat kuunnella muuta musaa, eli kyllä se goottimusakin menee joskus. Mielelläni kuuntelen jotain muuta vaihtelunvuoksi vaikka musiikkimakuni onkin aika rajoittunut...

Tällähetkellä kuuntelen lähinnä black- tai deathmetallia, välillä myös muutakin. Olen kyllä jumahtanut aika vahvasti black metallin alueelle, mutta ne jotka yhtään kuuntelevat tätä gnereä, tietävät kyllä että sieltä löytyy hyvin erilaisia ja monipuolisia bändejä.
Kirjoittanut: Embize (Jäsen)
  • Lähetetty: 09.12.2010 13:15
Kuuntelen nykyään aika lailla goottimusiikkia. Metallia ei enää tule kuunneltua yhtään. Ennen en kuunnellut muuta kuin metallia ja tyylini oli silloin erilainen kuin nyt. Semmonen hevari olin joskus.
Metalli ei enää vaan jostain syystä kuulosta hyvältä ja olen ihan kyllästynyt siihen. Olen tällä hetkellä eniten elektronisen musiikin kannalla ja sitä tulee eniten kuunneltua. Kyllä tuo goottimusiikki ja electro voittaa metallin nykyään ihan reippaasti. Eniten varmaan kuuntelen synthpoppia, futurepoppia, dark electroa, post-punkkia, goottirokkia, ebm:ää ja aika lailla se painottuu electron puolelle.
Jännä etten ennen voinut sietää yhtään electroa, mutta nykyään se kuuluu suosikkeihini Enkä myöskään yhtään tykännyt goottirokista, mutta siitäkin nykyään tykkään.
Musiikkimakukin voi näköjään muuttua aika radikaalisti.
Kirjoittanut: SuitcaseBaby (Jäsen)
  • • Muokkasi: SuitcaseBaby
  • Lähetetty: 17.12.2010 14:23
Hauska visualisointi metallin muutoksista ja siihen vaikkutaneista muista genreistä.
Vaihda maisemaa

Uutta! Nyt voit ahtaa Gootti.netin kännykkäänkin. Palvelun uusimmat uutiset ja suositun keskustelualueen tuoreimmat viestit löytyvät nyt myös kevytversiona mobiililaitteille suunnatussa Gootti.mobi-palvelussa.

• Goottifoorumia selaa 1 vakoilijaa ja 0 jäsentä . Kävijäennätys tehtiin 17.09.2015 09:50, jolloin paikalla oli väkeä yhteensä 362 henkeä!
Järjestä treffit