Gootti.net

Ajankohtaista 1/2020: Foorumi on toistaiseksi vain lukumoodissa. Uusien viestien tai viestiketjujen lähettäminen ei ole mahdollista. Jäseneksi liittyminen ei ole mahdollista. Vanhat jäsenet voivat kirjautua sisään ja lukea sekä vastaanottaa yksityisviestejä, sekä päivittää profiilinsa tietoja.

Gallup Metal vs. Goottimusa

Kirjoittanut: M Chaosbreather (Nimetön)
  • Lähetetty: 17.02.2007 13:02
Löysinpäs netistä tuollaisen artikkelin: Pohjoisen gootit.
Lainaisin sivulta:

"Oulussa on erityisen vahva heviperinne, ja siksi gootit yhdistetään helposti heviin, Näyhä toteaa. Hänen kertomansa mukaan bileisiinkin tulee usein metallihenkisiä ihmisiä, jotka rumpukonejytkeen melussa huutavat DJ:lle, että soittakaa Sentencediä. Monet kiinnostuvat gooteista metallimusiikin kautta, se kulttuuri on pohjoisessa niin syvälle juurtunut.

Näyhä kertoo huvittuneena goottien ja hevi-ihmisten kisailusta: metallin kuuntelijat pitävät gootteja poseeraajina, "meikkaavina hintteinä", gootit puolestaan metallihenkisiä sivistymättöminä öykkäreinä. Ennakkoluuloihin ei kannata suhtautua vakavasti, hyvin useat gootit kun kuuntelevat raskaampaakin musiikkia, ainakin kotona salaa."

Kommenteja tähän... mitä mieltä olette metallimusiikista?
Mitä teiltä löytyy pääasiassa levyhyllystä?
Kirjoittanut: Piiskansiima (Jäsen)
  • Lähetetty: 17.02.2007 13:14
Itse kuuntelen pääasiassa metallia, osin siksi että sillä olen aloittanut ja matkani goottimusiikin ihmemaahan on vasta aluillaan, osin myös siksi että metallissa on enemmän sitä jotain mikä minua viehättää. Goottimusiikki kuulostaa joskus korviini turhan munattomalta kikkailulta...
Kirjoittanut: Ninni (Järjestäjä & Valokuvavastaava)
  • Lähetetty: 17.02.2007 13:53
No mulla on 2 cd-telinettä täynnä lähes ainoastaan metallimusaa, vieläpä aika lailla Suomiheviä. Eikä hävetä sitten yhtään! Ja Within Temptationia fanitan ihan täysillä ja hypin ja kiljun niiden keikoilla tippa silmässä siinä teinien keskellä. Entäs sitten?! Goottimusaa löytyy jonkin verran, lähinnä Two Witches ja Diva Destruction (etenkin jälkimmäinen kolahtaa niin p'rkeleesti!)
  • • Muokkasi: M Chaosbreather
  • Lähetetty: 17.02.2007 14:01

Lainaus: Piiskansiima

Itse kuuntelen pääasiassa metallia, osin siksi että sillä olen aloittanut ja matkani goottimusiikin ihmemaahan on vasta aluillaan, osin myös siksi että metallissa on enemmän sitä jotain mikä minua viehättää. Goottimusiikki kuulostaa joskus korviini turhan munattomalta kikkailulta

Aivan, minäkin olen aloittanut vasta matkani, enemmän metallipohjalla olen ollut. Siksipä halusinkin udella ihmisten mielipiteitä.

Lainaus: Ninni

Ja Within Temptationia fanitan ihan täysillä ja hypin ja kiljun niiden keikoilla tippa silmässä siinä teinien keskellä.

Samoin Within Temptationin lisäksi löytyy nyt ihan vastottain löytämäni Ambeon ja Epica, eli mörinälevyjen lisäksi on herkempääkin listalla.
Kirjoittanut: Ninni (Järjestäjä & Valokuvavastaava)
  • Lähetetty: 17.02.2007 14:31

Lainaus: M Chaosbreather

vastottain löytämäni Ambeon ja Epica

Millasta se Ambeon on?
Kirjoittanut: Iiriva (Miss Halloween 2006 & 2007)
  • Lähetetty: 17.02.2007 15:32
Itsekin kuuntelen lähinnä tuota raskaampaa ja goottimusaan olen vasta tutustumassa, mutta minun korvaani ainakin osa siitä kuulostaa liian tylsältä ja oudolta. en kai sitten ole vielä törmännyt mihinkään hyvään.
  • • Muokkasi: M Chaosbreather
  • Lähetetty: 17.02.2007 15:36
Tuolta löytyy kuuntelukappaleet, ettei taritse ladata:
http://www.ayreon.com/ambeon/am_albums.html

Etenkin Ashes-biisi saa kylmänväreet, vaikka onkin herkkismusaa.
Kaunista...
Kirjoittanut: Iiriva (Miss Halloween 2006 & 2007)
  • Lähetetty: 17.02.2007 15:38
Löysin juuri tuolle samaiselle sivulle itsekin googlen kautta.

tuon haluan kyllä levynä O____o
Kirjoittanut: Cata (Aktiivi)
  • Arvo: Mahtigootti++
  • Lähetetty: 17.02.2007 15:41

Lainaus: M Chaosbreather

"Oulussa on erityisen vahva heviperinne,

kaverit naureskelee näil Oululaisil metallibändeille, joku kuuntelutti mulle jotain joka kuulosti lähinnä Teräsbetonin demonauhoilta.
Kun Oulun mainitsit, niin tääl on ihan pirun paljon metallisteja!

plaah off topic /

Metalli on tylsää. Joskus vuosia sitten kuuntelin, speed metallia eritoten.
Kun tänä päivänä katsoo;

1. Miksi metalli-laulajien pitää ulvoa?
2. ..tai öristä sanat mahdollisimman epäselvästi?
3. Miksi niidenkin pitää laulaa, jotka selvästi eivät osaa?

Metalli on vaan niin kirotun tylsää ja ennalta-arvattavaa.

okei, Mana Mana soi toisinaan.
  • Lähetetty: 17.02.2007 15:42

Lainaus: Iiriva

minun korvaani ainakin osa siitä kuulostaa liian tylsältä ja oudolta

Samoin... mie oon keränny listalle bändien nimiä, joita nyt lähden purkamaan/kuuntelemaan ja pistä ylös ne jotka jatkossakin ois kuuntelemisen arvoisia. Osa on kyl trancea, josta en pahemmin perusta!
Vaihda maisemaa

Uutta! Nyt voit ahtaa Gootti.netin kännykkäänkin. Palvelun uusimmat uutiset ja suositun keskustelualueen tuoreimmat viestit löytyvät nyt myös kevytversiona mobiililaitteille suunnatussa Gootti.mobi-palvelussa.

• Goottifoorumia selaa 1 vakoilijaa ja 0 jäsentä . Kävijäennätys tehtiin 13.04.2020 19:19, jolloin paikalla oli väkeä yhteensä 437 henkeä!
Järjestä treffit