Gootti.net

Ajankohtaista 1/2020: Foorumi on toistaiseksi vain lukumoodissa. Uusien viestien tai viestiketjujen lähettäminen ei ole mahdollista. Jäseneksi liittyminen ei ole mahdollista. Vanhat jäsenet voivat kirjautua sisään ja lukea sekä vastaanottaa yksityisviestejä, sekä päivittää profiilinsa tietoja.

Gallup Metal vs. Goottimusa

Kirjoittanut: momentumi (Jäsen)
  • Arvo: Asiantuntija
  • Lähetetty: 18.12.2010 17:06
Sekäettä. Metallimusiikki tuli elämääni joskus yläasteella ja siitä lähtien sitä on tullut kuunneltua, mutta nykyisin olen tutustunut myös goottimusiikkiin pikkuhiljaa ja kuuntelen molempia oikeastaan tasapuolisesti. Enemmän olen kallistumassa goottimusiikin puolelle koko ajan kyllä.
Kirjoittanut: Ratpick (Jäsen)
  • Lähetetty: 18.12.2010 17:34
Itse kallistun enemmän goottimusiikin puolelle, vaikka siitäkin valtaosa on valitettavasti melko keskinkertaista. Metallin puolelta tulee kuunneltua välillä jotain ja muutamat bändit jotka yhdistelevät vaikutteita metallista ja muusta synkistelystä (huom. ei sama kuin goottimetalli) toimivat hyvin. Näistä esimerkkeinä pakko mainita Alcest ja Amesoeurs.

Sitten on tietenkin kasarihevi, joka on ihan oma lukunsa. Mustinkaan metalli ei voi voittaa Stryperia! Jumala pelastaa meidät huonolta bläkkikseltä keltaisten spandexien voimalla!
Kirjoittanut: Xavi3ri (Jäsen)
  • Lähetetty: 12.08.2011 19:31
kyllä mie ainaki heti aluksi iskin korvani ja hampaani tähän vähän raskaampaan musiikkiin, mutta kyllä se siitä sitten on lähteny enemmän tuon goottimusan puolelle kuten esim: Gothminister ja Sister Of Mercy
Kirjoittanut: Muffin (Jäsen)
  • Arvo: Asiantuntija
  • Lähetetty: 30.10.2011 12:32
Itse tykkään ehdottomasti enemmän goottimusiikista. Metallista saan enemmänkin päänsärkyä. Kuuntelen kyllä muutamaa metallibändiä, mutta ei minua muuten metallimusiikki yleisesti kiinnosta.
Kirjoittanut: NemuritorNoapte (Jäsen)
  • Lähetetty: 05.11.2011 19:20
Mut missä sitten menee metallin, ja goottimusiikin raja, otetaan vaikka bändit kuten Theatres des vampires, Agathodaimon, tai sit tunnettu Cradle of filth, jotka ovat tavallaan gootti, ja metallibändejä samalla, Itsessään goottimusiikki onkin aika laaja käsitys, mut kyl pidän enemmän gootti-metalli/rockista, rässirumputus, sooloilu tai vastaava ei oiken iske, mut ei myöskään elektroninen/darkwave.
Kirjoittanut: UndyingDreams (Mister Halloween 2008)
  • Arvo: Mahtigootti
  • Lähetetty: 09.11.2011 10:57

Lainaus: NemuritorNoapte

tai sit tunnettu Cradle of filth, jotka ovat tavallaan gootti, ja metallibändejä samalla

Mun mielestä CoF menee jo aika hyvin "goottigenren" ulkopuolelle, mutta tottahan se on että tietyissä pisteissä gootti- ja metallimusiikin raja voi olla häilyvä. Esimerkiksi Fields of the Nephilim on eräs bändi, joka keikkuu tässä välimaastossa aika hyvin. Myös monet muut alkujaan goottirokista aloittaneet bändit ovat pikkuhiljaa siirtyneet johonkin muuhun genreen ja sikäli raja voi olla hieman häilyvä.
Kirjoittanut: Plastic (Jäsen)
  • Arvo: Edistynyt
  • Lähetetty: 09.11.2011 19:44
Kallistun enemmän goottipuolelle (ja siellä enemmän elektroniseen/industrialiin kuin rockimpaan), mutta melodinen tai progempi metalli menee myös. Kuuntelen metallia kausittaisesti, joskus sitä menee enemmän ja joskus ei yhtään.
Kirjoittanut: HepZusi (Mister Halloween 2007)
  • Lähetetty: 09.11.2011 23:19

Lainaus: UndyingDreams

Esimerkiksi Fields of the Nephilim on eräs bändi, joka keikkuu tässä välimaastossa aika hyvin. Myös monet muut alkujaan goottirokista aloittaneet bändit ovat pikkuhiljaa siirtyneet johonkin muuhun genreen ja sikäli raja voi olla hieman häilyvä.

Näin. Olihan se Theatres Des Vampiresin 2007(?) ilmestyny levy pleasure and pain aika goottivaikutteista, mutta ei ne kyllä oo mitään muuta siihen liitettävää oo saanu aikaseks. Tosin enpä bändin nykymenosta tiedä mitään.
Vielä kun tohon liitettiin Cof ja agathodaimon(kuuntelin pari biisiä juutuubissa niin en pysty koko bändin tuotannosta sanomaan) niin tosta sai vähän sellasen kuvan, että ei oikeen nyt oo kelattu/kunneltu ihan loppuun tätä juttua koska eihän noita voi _mitenkään_ sekottaa goottimusaan :P
Kirjoittanut: Morningstar_ (Aktiivi)
  • Arvo: Mahtigootti+
  • Lähetetty: 09.11.2011 23:58
Oma musamaku on hyvinkin sekalainen mutta Metalli ja HC -jutskat on aika dominanttina. Industrial musiikki nappailee edelleen, mutta eipä ole tältä uusien metallilättyjen ja bändien vyörytykseltä ole tullut ehdittyä pahemmin kuunnella
Kirjoittanut: Deadboy (Aktiivi)
  • Lähetetty: 10.11.2011 21:09
Vähän vaikee kyllä mitään goottimetalliakaan enää lukea mukaan tuohon gootti- ym. skeneen kuuluvaksi jutuksi kun ainakaan se porukka joka käy klubeilla ja Lumouksessa ym. ei pahemmin mitään sellasia kuuntele, vaan ne tyypit tuntuu olevan sitten niissä porukoissa mitkä kuuntelee lähinnä kaikkee muutakin metallia. Eli mun mielestä mitä 'kuuluu' goottimusiikkiin -enemmän tai vähemmän - määrittyy myös niiden ihmisten maunkin perusteella jotkä näissä geimeissä on mukana - tunnen aika hyvin sen porukan musiikkimaut.
Vaihda maisemaa

Uutta! Nyt voit ahtaa Gootti.netin kännykkäänkin. Palvelun uusimmat uutiset ja suositun keskustelualueen tuoreimmat viestit löytyvät nyt myös kevytversiona mobiililaitteille suunnatussa Gootti.mobi-palvelussa.

• Goottifoorumia selaa 4 vakoilijaa ja 0 jäsentä . Kävijäennätys tehtiin 13.04.2020 19:19, jolloin paikalla oli väkeä yhteensä 437 henkeä!
Järjestä treffit