Gootti.net

Ajankohtaista 1/2020: Foorumi on toistaiseksi vain lukumoodissa. Uusien viestien tai viestiketjujen lähettäminen ei ole mahdollista. Jäseneksi liittyminen ei ole mahdollista. Vanhat jäsenet voivat kirjautua sisään ja lukea sekä vastaanottaa yksityisviestejä, sekä päivittää profiilinsa tietoja.

Gallup Metal vs. Goottimusa

Kirjoittanut: Raivonkyynel (Nimetön)
  • Lähetetty: 14.04.2007 17:33

Lainaus: Ximmo

Miten tähän liittyy se, mitä kaikkea termi goottius pitää sisällään, kun keskustelun aihe kuitenkin on goottimusiikki? Kaksi täysin asiaa.

Tiedetään, tidetään Muttakun kukaan ei vaivaudu ikinä vääntämään sitä rautalangasta tahi tekemään tarkkaa mielipidettä, niin katsoin tilaisuuteni tulleen (jälleen kerran). Eipä sen väliä, jatketaan asian tutkistelua.
Kirjoittanut: HepZusi (Mister Halloween 2007)
  • Lähetetty: 28.04.2007 16:46
Joskus kolmannella luokalla tuli ostettua eka Children of Bodomin levy sen myötä kun oli ekalla ja tokalla ostellut metallicaa ja iron maidenia. Tämä juttu jatkui sinne ysin alkuun saakka ja erilaista metelliä tullut kuunneltua paljonkin. Bläkki ym. yyberraskas ei ole oikein koskaan iskenyt ja joskus ala-asteella toki oli vaiheita, kun meni kaikki r'n b':stä hiphoppiin.

Ysillä tuli sitten mukaan Sisters of mercy, the Cure, Christian Death, Siouxie and the banshees jne. Suuremman mullistuksen musiikkimaku koki, kun Theatres Des Vampires pisti ulos usimman lättynsä Pleasure and Pain(sisältää muuten Bruno Krammiltakin yhden RemiXin) joka oli niin kaukana aiemmasta sinfoniavamppyyrimetallijutusta, kun kuvitella saattaa. Nimittäin elektronista goottirockia. Tähän rakastuin ensi kuulemalla ja tuli sitten päätös tutustua synkenpään koneelliseen musiikkiin. Aloitus tapahtui CyberWaren EBM-Industrialkokoelmalla ja sen perusteella pari artistia minkä levyjä hankkia. Terminal Choice, VNV Nation, Hocico, Covenant, Assemblage 23, Apoptygma Berzerk listaa voi jatkaa loputtomiin.

Tämän johdosta tuli sitten tutustuttua kaiken näköiseen konemusiikkiin Hardtrance, psytrance, dance ja tietty goa. Goan myötä tuli sitten taas halu tutustua johonkin positiiviseen ja värikkääseen musiikkiin ja tähän sopi ska-punk. Skapunkista sitten tutustuminen reggaeeseen ja ghettotechiin.

Tänäpäivänä ongelma on ainoastaan se, että aika loppuu kesken kun yrittää kuunnella kaikkea mielestään hyvää musiikkia. Metalli on jäänyt todella vähäiseksi Powermetallia(Hammerfall, Manowar, Blind Guardian)lukuunottamatta. Ja nykyään musamaku koostuu Post/Horrorpunkista, eri tranceista, Future- ja synthpopista, Industrialista sekä Skasta/Reggaesta.

Pitkä viesti! =D
Kirjoittanut: BronzeRain (Aktiivi)
  • Arvo: Platinagootti+
  • Lähetetty: 29.04.2007 13:50
Itse en ole vielä ainakaan löytänyt goottimusiikkia omaksi jutukseni, joten metal on enemmän oma juttuni, vaikka pukeutumistyylini perusteella minut aina luokitellaankin gootiksi. Vaikka itse asiassa, en ole kunnon hevarikaan koska kuuntelen silloin tällöin mm. Rasmusta ja Negativea (uuh, synkkiä paljastuksia...) tai Hanoi Rocksia. Tai no, Hanoi on, jos pilkkua haluaa viilata, metallia, mutta samapa tuo. (Olipa kamala pilkkuhirviö...)
Kylläpäs olen niin anti-tr00.
Kirjoittanut: Vade Horrorcraft (Jäsen)
  • Arvo: Asiantuntija
  • Lähetetty: 29.04.2007 13:57
Itse aloitin metallin kuuntelun ensin.. Mutta nykyään kuuntelen melkein pääpainoisesti goottimusiikkia... Jotakin vaihtelua CoF, KISS, Cannibal Corpse yms tykitykseen..

Olen nyt kuunnellut 2 vuotta goottimusiikkia tutustuminen on ohi jo.
Kirjoittanut: Libertina (Jäsen)
  • Arvo: Edistynyt
  • • Muokkasi: Libertina
  • Lähetetty: 06.05.2007 01:13
Pääasiassa löytyy hyllystä metallia, mutta goottimusiikkiakin tulee kuuneltua. Metalli on ollut sydämessä jo monta vuotta, goottimusiikki on suht uusi tuttavuus.
Kirjoittanut: FrozenCorpse (Aktiivi)
  • Lähetetty: 22.05.2007 17:51
Metallia ja harvoja goottirock/metal bändejä on ...
Kirjoittanut: nocturnal_chimaira (Nimetön)
  • Lähetetty: 26.05.2007 17:04
metallia pääosin hiukan löytyy sitä gootti musiikkiakin
Kirjoittanut: darkAngel (Aktiivi)
  • Arvo: Platinagootti+
  • Lähetetty: 26.05.2007 17:56
molemnpia tasasesti... puoliks ja puloiks ni hyvä tulee
Kirjoittanut: Liisa Peililasimaassa (Jäsen)
  • Arvo: Asiantuntija
  • • Muokkasi: Liisa Peililasimaassa
  • Lähetetty: 31.05.2007 16:48
Miellän goottimusaksi (ajatukseni mukaan: useiden goottien kuuntelemaksi ja useilla goottiklubeilla soitetuksi musiikiksi) suunnilleen seuraavat genret: Gothic rock, death rock, konekama(indu, ebm, futupoppi, dark/coldwave, electro), neofolk ja ethereal. (korjausehdotuksia toivotaan)

Goottimusa -käsitteen alta menee orgaaniselta osastolta jokseenkin seuraavat orkesterit: asf, danse society(tän kuulumisesta näiden muiden kanssa samaan kasaan voi olla montaa mieltä), sisterssit, missioni, christian death, siouxsie ja kumppanit, the cultin kaikki vaiheet, dcd, death in june, currentti, ausgang ja bauhaussi. Noin karkeasti ja lyhennellen sanottuna

Koneelliselta Covenantti, hocico+dulce liquido, apoptygma, atr(häilyviä kytköksiä electroon), vanha eepeeämmä, Laibach ja Einsturzende neubauten.

Noin karkeasti ja lyhennellen sanottuna.

Metalligenreistä tunnen bläkkärin, deathin, sankarihevin, folkin, trashin, industrialin, speedin ja sit ne semmoset lällärit niinku amorphis, katatonia ym. Puhun rehellisyyden sanoja todetessani, että minulle metallissa on liian vähän munaa ja liika uhittelua.
Kirjoittanut: Und3ad (Aktiivi)
  • Lähetetty: 31.05.2007 17:19
pitäsköhän munki joskus oikeesti ostaa jotain levyjä? mä oon niin tottunu tohon netistä latailun helppouteen ettei oikeen levyjä ole.
Vaihda maisemaa

Uutta! Nyt voit ahtaa Gootti.netin kännykkäänkin. Palvelun uusimmat uutiset ja suositun keskustelualueen tuoreimmat viestit löytyvät nyt myös kevytversiona mobiililaitteille suunnatussa Gootti.mobi-palvelussa.

• Goottifoorumia selaa 6 vakoilijaa ja 0 jäsentä . Kävijäennätys tehtiin 13.04.2020 19:19, jolloin paikalla oli väkeä yhteensä 437 henkeä!
Järjestä treffit