Gootti.net

Ajankohtaista 1/2020: Foorumi on toistaiseksi vain lukumoodissa. Uusien viestien tai viestiketjujen lähettäminen ei ole mahdollista. Jäseneksi liittyminen ei ole mahdollista. Vanhat jäsenet voivat kirjautua sisään ja lukea sekä vastaanottaa yksityisviestejä, sekä päivittää profiilinsa tietoja.

Gallup Metal vs. Goottimusa

Kirjoittanut: Kuunsilta (Valokuvavastaava)
  • Arvo: Mahtigootti++
  • Lähetetty: 12.03.2007 11:29
yäh, sanoista pitää saada selvää. ainoat hyvät metalligenret ovat gothic metal (joka ei kyllä gootteihin mitenkään liity) ja industrial metal.
Kirjoittanut: Trismagia (Jäsen)
  • Arvo: Edistynyt
  • Lähetetty: 08.04.2007 11:26
Ruoskaa löytyy ja onhan tossa koneella aika paljon noita metallibändien biisei. Oon ite vaan niin kaikkiruokainen musan suhteen, että kuuntelen musaa laidasta laitaan. Ja mun mielestä se on aika sama kuunteleeko gootti heviä vaiko goottimusaa. Ei se musiikki tee ihmisestä goottia vaikka onkin iso osa sitä
Kirjoittanut: teksie (Jäsen)
  • Arvo: Edistynyt
  • • Muokkasi: teksie
  • Lähetetty: 08.04.2007 14:10

Lainaus: Trismagia

Ei se musiikki tee ihmisestä goottia vaikka onkin iso osa sitä

;________________; minä kun luulin et just musiikki tekee gootista gootin, hevarista hevarin ja räppäristä räppärin. silly me ;>
Kirjoittanut: Swanette (Nimetön)
  • • Muokkasi: Swanette
  • Lähetetty: 08.04.2007 15:40
Kuuntelin joskus aiemmin lähinnä metallia, silloin kun en ollut vielä goottimusiikkiin tutustunut. Goottimusiikkiin tutustuttuani tajusin, että se on vähintäänkin yhtä hyvää kuin metalli, tavallaan parempaakin. Tietysti on niin paljon erilaisia bändejä, että paha mennä yleistämään kokonaisen genren olevan joko hyvää tai huonoa. Nykyisin en voi kyllä yleensä sietää sellaista metallia, jossa öristään niin, että se kuulostaa lähinnä joltakin oksentamiselta.

EDIT: Olinkin näköjään selostanut samasta aiheesta aiemminkin. No, olkoon.
Kirjoittanut: M Chaosbreather (Nimetön)
  • • Muokkasi: M Chaosbreather
  • Lähetetty: 08.04.2007 20:04

Lainaus: Trismagia

Ja mun mielestä se on aika sama kuunteleeko gootti heviä vaiko goottimusaa. Ei se musiikki tee ihmisestä goottia vaikka onkin iso osa sitä

Ah, kiitos! Suvaitsevaisuutta! Olenpa sitten vaikka oulun goottien mukaan puoli "örkki" mutta kuuntelenpahan ainakin sitä mistä tykkään. Eikä se siihen rajoitu (varmaan sitten sen takia puoli örkki) ;D Käytöstavat ei ole sentää samanlaiset kuin örkeillä

Lainaus: Swanette

Nykyisin en voi kyllä yleensä sietää sellaista metallia, jossa öristään niin, että se kuulostaa lähinnä joltakin oksentamiselta.

Jaa-a lienee joku ääripää black/death metallia ollut sitten... tiedä häntä.
Itsellä taitaa mennä industrial metallin puoleen. (Rob Zombie, Deathstars, Rammastein, Static-X, jne)

Nii ja goottimetalli http://fi.wikipedia.org/wiki/Goottimetalli
Lemppari: Gothminister

Lainaus: Kuunsilta

ovat gothic metal (joka ei kyllä gootteihin mitenkään liity)

Diih. Toisaalta goottirock liittyy gootteihin, eikö? No entä kun goottimetallissa on goottirockista vaikutteita, jotka on sekoitettu aavistukseen metallia. Vaikuteet on samasta kohteesta, saman tapaista tyyliä ja idealistillisuutta. Huom mutta en kuitenkaan väitä, että se olisi sama vaan samantapaista.

Nii no nussitaan pilkkua, eli se on silti kyllä metallia mutta aika paljon porukka on nimennyt goottimetallibändejä suosikikseen, joten edelleen mikä on sitä goottimusiikkia sitten?

Jeps, tätä on jo vatvottu toisessa keskustelupalstalla jo toisaan niin paljon, että tulee jo toistolla!
Kirjoittanut: Ximmo (Aktiivi)
  • Arvo: Mahtigootti1500
  • Lähetetty: 10.04.2007 14:30

Lainaus: M Chaosbreather

aika paljon porukka on nimennyt goottimetallibändejä suosikikseen, joten edelleen mikä on sitä goottimusiikkia sitten?

Tällaisen piskuisen suomalaisen - pääsääntöisesti metallia kuuntelevien teinien ja parikymppisten suosiman - keskustelupalstan käyttäjien mielipiteet eivät sentään pysty muuttamaan yli 25 vuotta käytössä olleen tyylisuunnan määrittelyä suuntaan eikä toiseen.
Kirjoittanut: Raivonkyynel (Nimetön)
  • Lähetetty: 10.04.2007 17:45
Mutta skene muuttuu koko ajan, eihän hevariskenekään pysy samana ikuisesti. Välillä ollaan niin glamour ja välillä niin nahkaa ja sitten ollaan siltä väliltä.
Minä en sitä vaan ymmärrä että jos ihmistä, joka määritellään kiinnostusten kohteittensa ja muutenkin habituksensa mukaan gootiksi, ei satu kiinnostamaan ns. muniinpuhaltelu vaan on kiinnostunut jostain ihan muusta, niin häntäkö ei gootiksi voi määritellä? Enkä puhunut nyt omasta puolestani, kysynpähän vaan. Sillä eikös goottius ole kuitenkin ns. elämäntapa tai kokonaisuus, ei pelkkä musiikki... ?
Kirjoittanut: Ximmo (Aktiivi)
  • Arvo: Mahtigootti1500
  • Lähetetty: 10.04.2007 20:36
Miten tähän liittyy se, mitä kaikkea termi goottius pitää sisällään, kun keskustelun aihe kuitenkin on goottimusiikki? Kaksi täysin asiaa.

Kyllähän ihmiset muuttuvat, mutta esimerkiksi musiikin, taiteen ja kirjallisuuden tyylilajit ovat ja pysyvät. Uusia muotoja tulee ja genrejen rajat heiluvat, keksitään uusia termejä jne, mutta eivät ne kerran luodut määritelmät mihinkään muutu. Se, mikä oli jazzia vuonna 1960, on jazzia myös vuonna 2007. Alakategorioita on varmasti tullut ja moni vuonna 1960 jazzia soittanut ei varmaan aivan helpolla nielisi kaikkea sitä, mikä nyt on jazzia. Silti jazz kokonaisuudessaan on pitänyt muotonsa.

Hyväksyn goottimetallin olemassa olon. Se on gootin alalaji, eikä edes mikään vähäpätöinen sellainen, vaikka itse en siedä minkään sortin metallia. Sen sijaan on aika typerää käydä sanomaan, että joku goottimetallia edustava bändi olisikin alkuperäiseen goottirokkiin rinnastettavaa, ensimmäisen sukupolven goottimusaa. Pidetään ne puurot ja vellit omissa astioissaan, vaikka samoista jyvistä ne syntyvätkin. Gothic rock on edelleen sama asia kuin aiemminkin.
Kirjoittanut: Doomeri (Aktiivi)
  • Arvo: Mahtigootti
  • Lähetetty: 10.04.2007 22:52

Lainaus: Ximmo

Hyväksyn goottimetallin olemassa olon. Se on gootin alalaji, eikä edes mikään vähäpätöinen sellainen, vaikka itse en siedä minkään sortin metallia. Sen sijaan on aika typerää käydä sanomaan, että joku goottimetallia edustava bändi olisikin alkuperäiseen goottirokkiin rinnastettavaa, ensimmäisen sukupolven goottimusaa. Pidetään ne puurot ja vellit omissa astioissaan, vaikka samoista jyvistä ne syntyvätkin. Gothic rock on edelleen sama asia kuin aiemminkin.

Loistavasti sanottu!
En minäkään koskaan vertaa lempi (Metalli) bändejäni tuohon aitoon goottirockkiin..

Molempia kuuntelen kyllä...
Kirjoittanut: nocturnal_chimaira (Nimetön)
  • Lähetetty: 13.04.2007 19:51

Lainaus: Cata

1. Miksi metalli-laulajien pitää ulvoa?
2. ..tai öristä sanat mahdollisimman epäselvästi?
3. Miksi niidenkin pitää laulaa, jotka selvästi eivät osaa?

Metalli on vaan niin kirotun tylsää ja ennalta-arvattavaa.

minä pidän metallista, erityisesti siitä raskaimmasta päästä eli catan mukaan rääkyimmästä päästä eli blackmetallista minä tykkään ja minun mielestäni ei ole syytä haukkua metallia ihan maanrakoon sillä onhan sekin silti musiikkia, mutta kuka tykkää, kukapa ei ?
Vaihda maisemaa

Uutta! Nyt voit ahtaa Gootti.netin kännykkäänkin. Palvelun uusimmat uutiset ja suositun keskustelualueen tuoreimmat viestit löytyvät nyt myös kevytversiona mobiililaitteille suunnatussa Gootti.mobi-palvelussa.

• Goottifoorumia selaa 3 vakoilijaa ja 0 jäsentä . Kävijäennätys tehtiin 13.04.2020 19:19, jolloin paikalla oli väkeä yhteensä 437 henkeä!
Järjestä treffit