Gootti.net

Onko täällä muita laulajia?

Kirjoittanut: Seikra (Jäsen)
  • Arvo: Edistynyt
  • Lähetetty: 25.05.2010 17:51
Lauleskellut oon vaikka kuinka pitkään ja rakastan laulamista.
Joskus pienenä naskina tuli ensimmäiset laulelut vedeltyä esim. puun latvassa lauloin jotakin hyvin pienenä. Siitä sitten pikkuhiljaa aloin lauleskella enemmän mm. koulumatkoilla lauloin aina.
Yläasteen aikana aloin sitten lauleskella tosissani ja amiskan 1 luokan aikana sain ideaksi alkaa bändiä metsästää. Tällä hetkellä olen kokoamassa bändiä Kuopion suunnalle jonka tarkoitus olisi soittaa musiikkia Nightwishistä Sentencediin. Nyt siis loppumassa amiskan 2 vuosi ja ikää tulossa 18. :P

Tykkään lauleskella paljon matalalta/keskitasolla, mutta korkeeltakin onnistuu tiettyyn pisteeseen asti.
Kirjoittanut: Faery (Nimetön)
  • Lähetetty: 25.05.2010 17:59
Pienestä pitäen olen tykännyt laulaa. En ole kuitenkaan käynyt laulutunneilla, eikä ole tullut kommentteja äänestäni hyvään tai huonoon. En ole mikään kovin hyvä laulaja, mutta en kai siitä huonoimmasta päästä.
Olis ihan kiva joskus opetella ihan kunnolla laulamaan, mutta en ole viitsinyt. Otan kuitenkin aina hyödyn siitä, kun olen yksin... rupean laulamaan kappaleita, joita satun muistamaan.
Kirjoittanut: Marraskuu (Jäsen)
  • Arvo: Mahtigootti
  • Lähetetty: 27.05.2010 14:37
Minä olen laulanut ihan pikkutytöstä asti. Joskus 10-vuotiaana menin musiikkiluokille ja kuoroon, siinä pääsi kehittämään kyllä hirvittävän hyvin niin ääntään kuin esiintymiskokemustaan/ itsevarmuutta laulajana. Siitä asti säännöllisesti niin kuorossa kuin yksinkin tai bändin kanssa, eikä siitä touhusta kyllä voi luopua vaikka maksettais.

Tällä hetkellä ei ole mitään kiinteää yhtyettä kasassa, mikä on hirmu harmillista. :/ (wink wink)
Pääsin tuossa muutaman kappaleen laulamaan ihan keikalla kun täällä Jyväkylässä oli Yläkaupungin Yö -tapahtuma, missä meillä oli minikeikka akustisehkolla kokoonpanolla.
Kirjoittanut: Nukke (Jäsen)
  • Lähetetty: 27.05.2010 15:57
Lauleskelen kotona biisien tahtiin. Se on kivaa ajanvietettä esim. tunniksi päivässä niinä päivinä, minä jaksaa. Yli vuoden olen örissyt black ja death metallia, mutta joskus lauleskelen myös erittäin tuttujen synthpop tai power metal biisien tahtiin. Ei minusta ikinä vakavastiotettavaa "laulajaa" tule. Tosin eikös Teräsbetoninkin J. Ahola ole itseoppinut ja vetää aivan mahtavasti. Kaikki on mahdollista (nuorille).

Mitään lauluhaaveita ei oo ollut, muuta kun sen verran, että olisi kiva olla mukana tekemässä jotakin hyvänkuulloista musiikkia. Se on yksi unelmani. Onneksi ei ainoa unelmani..
Kirjoittanut: Teme95 (Jäsen)
  • • Muokkasi: Teme95
  • Lähetetty: 14.07.2010 14:54
Tykkään laulaa ja olen ollut musiikkiluokalla kohta 7 vuotta, ja muutaman kerran(parikymmentä) on tullut esiinnyttyä.
Meillä on parin kaverin kanssa bändi kasassa, ja olen siinä toisena laulajana, joissain kappaleissa olen päälaulaja. Olen koittanut saada säröä ääneen muttei se oikein onnistu. :/
Örinää olen koittanut saada onnistumaan nelisen kuukautta, mutta tällä hetkellä se kuulostaa vain tyhmältä. Jollakulla jotain neuvoja örinään?
@Piiskansiima: Kiitos, tutustunkin paremmin.
Kirjoittanut: Piiskansiima (Jäsen)
  • Lähetetty: 14.07.2010 15:43
Teme95: muistathan kirjoittaa viesteihin enemmän kuin vain yhden rivin sisältöä! Suosittelen lämpimästi tutustumaan tiedotealueelta löytyvin foorumisääntöihin, myös siellä on mainittu siitä millaista sisältöä olisi suotavaa tuottaa foorumille.
Kirjoittanut: CharmedDoll (Jäsen)
  • Lähetetty: 14.07.2010 19:05
Harrastan laulamista, ja siitä on tullut tärkeä ilmaisutapani. Ne harvat ja valitut jotka ovat kuulleet minun laulavan ovat sitä mieltä että minulla on kaunis ääni, mutta itse olen vielä kovin epävarma.
Enimmäkseen tykkään laulaa englanniksi, koska mielestäni ääneni ei pääse yhtä hyvin oikeuksiinsa suomenkielessä.
Unelmoin laulajaksi tulemisesta, siis ihan sillä tavalla että elättäisin itseni laulajana. (Vaikea tavoite, muttei mahdoton..) Jos unelmani toteutuisi, voin vannoa että taiteellisuuteni ja luovuuteni tulisi vahvasti esiin, melodioissa, sanoituksissa sekä tietenkin lavaesiintymisessäni.
Kirjoittanut: Mae Angela (Jäsen)
  • Lähetetty: 16.07.2010 13:14
Itse olen jo 3-4 vuotiaasta laulanut ja nykyäänkin harrastan sitä (bändi on ollut ja hakusessa pystyttää uusi bändi), mutta lauluääni on päässyt ruostumaan :P
Laulaminen on kaunis tapa ilmaista itseään, mutta pysyttelen enemmän piirtämisen ja vaatekerronnan ilmaisemisessa.
Kirjoittanut: Swiine (Jäsen)
  • Lähetetty: 16.07.2010 16:37
Juu, lauleskelen sillon tällöin jos tuntuu siltä. Ei opiskelua, mutta bändissä olis elokuun keikalla tarkotus myös laulaa.

Lainaus: Teme95

Örinää olen koittanut saada onnistumaan nelisen kuukautta, mutta tällä hetkellä se kuulostaa vain tyhmältä. Jollakulla jotain neuvoja örinään?

Pistä Youtubeen hakuun "how to do death metal vocals" ni pitäs löytyä, jos tarkotat bläkkis laulamista ni ton deathin tilalle vaan black. Siel on neuvoja hengittämisen ja äänen korkeuteen aika laajasti.
Kirjoittanut: Morningstar_ (Aktiivi)
  • Arvo: Mahtigootti+
  • Lähetetty: 02.08.2010 03:24
Murisen juuri nyt kolmessa bändissä, olen harjoitellut lähes päivittäin noin 1.5 vuotta.
Ääntä lähtee, kurkkuun ei satu ja homma sujuu hienosti,
Uskallan kehua itseäni senverran että olen hyvä tässä ja tästä diggaan!
Erilaisia tekniinkoita olen oppinut ajan saatossa. mm: Screech, Guttural, Grunt, Scream etcetcetc...
Viesti

Vaihda maisemaa

Uutta! Nyt voit ahtaa Gootti.netin kännykkäänkin. Palvelun uusimmat uutiset ja suositun keskustelualueen tuoreimmat viestit löytyvät nyt myös kevytversiona mobiililaitteille suunnatussa Gootti.mobi-palvelussa.

• Goottifoorumia selaa 1 vakoilijaa ja 0 jäsentä . Kävijäennätys tehtiin 17.09.2015 09:50, jolloin paikalla oli väkeä yhteensä 362 henkeä!
Järjestä treffit