Gootti.net

Onko täällä muita laulajia?

Kirjoittanut: Kuolonenkeli (Nimetön)
  • Lähetetty: 31.07.2012 19:36
Laulan.................................. en myöntänyt tätä.......
Ok, saan sävelen tismalleen kohilleen, ja nuotin yms. mitä ne onkaa, mut ääni on kamala! Taino, ei ihan hirvee, mutten mä nyt julkisesti hoilais, muuta kun kavereitten kaa, ja täysin pilalla... MUTTA SingStarissa se kone ei osaa analysoida ääntä, vaan sen sävelen korkeuden ynnämuut, niin oon siinä sitten ihan pro! Eläköön huono tekniikka!
Kirjoittanut: KandyCaramel (Jäsen)
  • Arvo: Edistynyt
  • • Muokkasi: KandyCaramel
  • Lähetetty: 08.03.2013 23:34
Olen kaksi-kolme vuotta harjoitellut itsenäisesti ääneni vahvistamista, sen selkeyttämistä ja puhtautta sekä nopean laulamisen/räppäämisen sujuvuutta. Opettelin myös vähän nuotteja.

Otin tuossa puoli vuotta sitten laulutunteja siinä toivossa, että tekniikkani parantuisi (jos sitä edes oli), että ääneni kuuluisi kovemmin ja rohkeammin ja että tunnistaisin ihan oikeasti, mikä tyyli minulle sopii. Ja ihan hyvältä kuulostaa, vaikka itse sanonkin, kiitos ihanan lauluopettajani ja sen, että päätin hakea motivaationi takaisin. Kohta joudun kyllä lopettamaan, tunnit ovat aika kalliita ja ajattelinpa taas jatkaa kitaratunteja (olen soittanut kitaraa kolme vuotta) ja vaihtaa akustisesta sähkökitaraan Olen aina ollut musikaalinen, enkä mistään muusta puhuisikaan kuin musiikista. Selloa haluaisin myös osata soittaa.

Kaipaisiko joku mies/naisyhtye persoonallista naislaulajaa, joka kirjoittaisi ja ehkäpä jopa säveltäisi omia kappaleita (mieluiten jollain muulla kielellä kuin suomi, esim. englanti, saksa ja ranska käy)? Hunajapupuset hei, täältä löytyisi! Pistä ihmeessä yksärillä, jos kiinnostaa. Mulla on aika laaja musamaku, vaikka hieman tarkka olen laadusta ja toimivuudesta
Kirjoittanut: Wormboy (Jäsen)
  • Arvo: Mahtigootti
  • Lähetetty: 19.05.2013 16:42
Joo tässä tosiaan alotin laulutunnit tänä keväänä, ja hain myös sitten syksyksi sitä oopperalaulua opettelemaan.. Yllättävän paljon on ollu hyötyä ihan oikeesti vaan muutamasta tunnista millä oon nyt ollu, kannattaa käydä laulutunneilla.
Kirjoittanut: Capitaine Ina (Jäsen)
  • Arvo: Asiantuntija
  • Lähetetty: 11.06.2013 01:21

Lainaus: Wormboy

Joo tässä tosiaan alotin laulutunnit tänä keväänä, ja hain myös sitten syksyksi sitä oopperalaulua opettelemaan.. Yllättävän paljon on ollu hyötyä ihan oikeesti vaan muutamasta tunnista millä oon nyt ollu, kannattaa käydä laulutunneilla.

Oopperaa? Hauskaa ja mukavan erilaista. Itse en ole koskaan tunteja ottanut, mutta aina yrittänyt harjoittaa lauluääntäni. Mukavasti siihen tullut syvyyttä, käheyttä, paksuutta ja voimaa. Uskaltaa laulaa muutenkin kuin hennon heiveröisesti, kun tietää tykkäävänsä omasta äänestään.
Minkälaiseen ääneen te pyritte? Mikä on teidän äänenne kehityksen suunta ja ääni-idoli?
Kirjoittanut: Wormboy (Jäsen)
  • Arvo: Mahtigootti
  • Lähetetty: 11.06.2013 22:44

Lainaus: Capitaine Ina

Minkälaiseen ääneen te pyritte? Mikä on teidän äänenne kehityksen suunta ja ääni-idoli?

Tavotteena mulla on monipuolisuus. Että ääni riittää monenlaiseen musaan.
Mulla noita ääni-idoleita löytyy, kuuntelen tosi paljon ja tarkkaan musaa, väkisinkin omaan tyyliin tulee aina jotain jostain.
Esimerkkeinä nyt, tottakai Turusen Tarja, se tais koko laulaminen lähtee Nightwishin löytyessä. Marilyn Manson, Matt Bellamy, Björk, Sarah Jezebel Deva, Peter Steele, ICS Vortex, Diana Damrau, Ian Curtis, Adalbjörn Tryggvason...
Tuossa raakkumisessa sitten Dani Filth, Seregor, Mikael Åkerfeldt, Randy Blythe....

Nimenomaan sillä sitä tulee hyväksi laulajaksi, kun keskittyy siihen omaan ääneen, kattoo mihin se riittää, ja alkaa sitä sitten kehittämään.
Kirjoittanut: Capitaine Ina (Jäsen)
  • Arvo: Asiantuntija
  • Lähetetty: 12.06.2013 00:20

Lainaus: Wormboy

Ian Curtis

Asiallista. Tuli muutenkin viimein raakuttua kunnolla läpi All Along the Watchtower. Tuli älyn hyvä fiilis, ja viimeinkin mun ääneni vapautui sukupuolittuneisuuden kahleista. Pitää nauhoittaa joskus.
Mitä mieltä olette, selvästi feminiininen tahi maskuliininen ääni vai tuolle akselille sijoittumaton?
Kirjoittanut: KandyCaramel (Jäsen)
  • Lähetetty: 16.06.2013 20:45

Lainaus: Capitaine Ina

Ihana kysymys! Minäkin haluan vastata:

Ei saa nauraa, tai naurakaa vain, mutta ihailen aivan vakavissani käheää ääntä, kuten Bonnie Tylerilla on tai sellaista rohkeaa ja korkeaa tenoriääntä kuten Michael Jacksonilla. Sellaisen äänen minäkin haluan. Oma ääneni kuulostaa pikemminkin Bonnie Tylerin paljon nuoremmalta versiolta. Kieltäydyin joskus laulamasta Total Eclipse of the Heartin, sillä se oli aivan liian hyvä ja aivan liian henkilökohtainen biisi minulle.

Äänessä pitää olla karismaa ja sen pitää kuulostaa vakavissaan otettavalta. Myös naiset "miehekkäällä" äänella on tosi jees juttu mm. Sandra Nasic (Guano Apes). Se että omaa lauluääntä ja laulutyyliä on kehittänyt sointuvaksi ja erottuvaksi, on parasta mitä laulaja voi itselleen tehdä. Paras laulaja on mielestäni edelleen Freddie Mercury, sillä hänellä on juuri sellainen karismaattinen, vahva, epä-ärsyttävä ja peloton ääni, jota tämä maailma tarvitsee.
Kirjoittanut: RumaMursu (Jäsen)
  • Lähetetty: 09.07.2014 01:38
näin ahkerana rallattelijana varmaan pakko on tähänkin ketjuun vastata

elikä laulan. paljon ja kokoajan. ala-asteella alotin kuoroilulla, ja yläasteella laulutunnit, joilla kävin n. 10 vuotta. kaupungin vaihdoksen myötä piti lopettaa tunneilla käynti, ja samalla siirtymä nuorisokuorosta sinfoniakuoroon.

kunhan taloudellinen tilanne tästä kehittyy, niin olisi tarkoitus alottaa laulutunnit uudestaan.

laulan pääosin klassista, ja olen äänialaltani sopraano. luulin pitkään itseäni mezzosopraanoksi, mutta sitten yhdellä laulukurssilla käytyäni tulikin todettua, että olen varsin korkea sopraano, korkeiden äänien käyttö vaan oli jäänyt turhan vähäiseksi. koin valaistumisen laulaessani taikahuilun yönkuningatarta
laulan kaikkea muutakin, kun vaan klassista. kotona ja kavereiden kanssa mm. musikaalibiisejä ja disneybiisejä. +karaokeharrastus
elikä joo, laulan
Kirjoittanut: savurenkaita (Jäsen)
  • Lähetetty: 27.07.2015 19:56
Laulanut oon koko pienen ikäni! 3-6 luokat musiikkiluokalla, jossain kuorossakin olin pienenä. Bändijuttujakin oli jossain välissä. Nykyään lauleskelen kotosalla ja karaokessa, bravuurini on Marilyn Monroen Diamond's Are A Girl's Best Friend. Laulutunteja ottaisin mielelläni mutta ei ole vielä varaa. Kassellaan siis myöhemmin.
Bändihommat kyllä kiinnostaisi, nykyään kun olen aika itsevarma ja tiedän että osaan laulaa.
Viesti

Vaihda maisemaa

Uutta! Nyt voit ahtaa Gootti.netin kännykkäänkin. Palvelun uusimmat uutiset ja suositun keskustelualueen tuoreimmat viestit löytyvät nyt myös kevytversiona mobiililaitteille suunnatussa Gootti.mobi-palvelussa.

• Goottifoorumia selaa 1 vakoilijaa ja 0 jäsentä . Kävijäennätys tehtiin 17.09.2015 09:50, jolloin paikalla oli väkeä yhteensä 362 henkeä!
Järjestä treffit