Gootti.net

Ajankohtaista 1/2020: Foorumi on toistaiseksi vain lukumoodissa. Uusien viestien tai viestiketjujen lähettäminen ei ole mahdollista. Jäseneksi liittyminen ei ole mahdollista. Vanhat jäsenet voivat kirjautua sisään ja lukea sekä vastaanottaa yksityisviestejä, sekä päivittää profiilinsa tietoja.

Onko täällä muita laulajia?

Kirjoittanut: Swanette (Nimetön)
  • Lähetetty: 04.03.2007 18:45

Lainaus: Rouge_Darkness

Minäkin tykkään laulaa. Mutta en käy missään laulutunneilla vaan laulan yksin kotona.. pitäisi varmaan aloittaa kuorossa tai jossain sellaisissa.

Suosittelen etenkin laulutunteja, jos vain on mahdollisuus niitä ottaa. Ääni kehittyy tehokkaasti ja saa henkilökohtaista opetusta sekä varmuuttaa äänenkäyttöönsä. Kuorolaulu vaatii vähän toisenlaista motivaatiota, pitää mennä koko kuoron ehdoilla ja laulaa yleensä sitä mitä sattuu olemaan ohjelmistossa (joka voi siis hyvinkin paljon poiketa omasta musiikkimausta). Siinäkin toki äänenkäyttö kehittyy ja saa varmuutta, mutta itse pidin enemmän laulutunneista mikäli voin hyvin vähäisen kokemuksen perusteella siitä mitään johtopäätöksiä tehdä. Kuorolaulu on tietysti sosiaalisempaa laulutunteihin nähden; voi tavata toisia laulamisesta kiinnostuneita ihmisiä.
Kirjoittanut: Mephistopheles (Jäsen)
  • Arvo: Asiantuntija
  • Lähetetty: 05.03.2007 21:58

Lainaus: Melia

Ihannoin kaikkia vahvaäänisiä naisia, omani kun on sellanen pehmee ja pyöree enkä tahdo saada yhtään rajumpaa ääntä aikaan vaikka kuinka keuhkoaisin. Että ei muuta ku lössöjä balladeja laulelemaan...

Mulla tuntuu olevan siinä vahvan ja heikon välimaissa, että, jos pysytään sopivalla korkeudella, niin sitä vois sanoo vahvaksi Tukea pitäs harjottaa, et pääsisin korkeemmalle. Silti ihailen myös näitä hempeä-äänisiä, koska jos vaikka mä yritän laulaa jotain balladia, niin ei kuulosta kivalta.
Kirjoittanut: Raivonkyynel (Nimetön)
  • Lähetetty: 06.03.2007 09:05

Lainaus: Swanette

Kuorolaulu vaatii vähän toisenlaista motivaatiota, pitää mennä koko kuoron ehdoilla ja laulaa yleensä sitä mitä sattuu olemaan ohjelmistossa (joka voi siis hyvinkin paljon poiketa omasta musiikkimausta).

Mulle tuo kuorossa laulaminen sopi kuin nenä päähän, kun tykkään hirmuisesti moniäänisestä laulannasta. Ja ihan hyvin ollaan kirkossakin käyty laulamassa jeesusjeesus-lauluja. Kyllähän sitä myönnytyksiä tekee kun vaan saa laulaa moniäänisesti Mutta oi sitä auvoa, kun pääsi laulamaan Ultra Brata tai jotain muuta loisteliasta bändiä.
  • Lähetetty: 07.03.2007 16:26
Oon niin iloinen, kun osaan jo laulaa korkeammalta! Mulla on oikeesti tosi matala ääni, sen kuulee puheäänestäkin. Mutta millaisia äänialoja teillä on?
Kirjoittanut: Swanette (Nimetön)
  • • Muokkasi: Swanette
  • Lähetetty: 07.03.2007 18:45

Lainaus: Raivonkyynel

ihan hyvin ollaan kirkossakin käyty laulamassa jeesusjeesus-lauluja. Kyllähän sitä myönnytyksiä tekee kun vaan saa laulaa moniäänisesti

Niin no moniäänisessä laulussa on kyllä toki oma viehätyksensä. Ja juuri tuo ainainen jeesusbiisimeininki on niin kaksijakoinen asia minusta; toisaalta alkaa välillä ärsyttää mutta toisaalta taas on olemassa todella kauniita hengellisiä kappaleita. Niin hartaita ja toisaalta mahtipontisia ja dramaattisia. Eniten tykkäsin kyllä laulaa kuorossa esimerkiksi vanhoja inkeriläisiä lauluja, sellaisia Värttinän tapaisia.
Kirjoittanut: Raivonkyynel (Nimetön)
  • Lähetetty: 08.03.2007 17:50

Lainaus: Swanette

Ja juuri tuo ainainen jeesusbiisimeininki on niin kaksijakoinen asia minusta; toisaalta alkaa välillä ärsyttää mutta toisaalta taas on olemassa todella kauniita hengellisiä kappaleita. Niin hartaita ja toisaalta mahtipontisia ja dramaattisia.

Niinpä. Esimerkiksi Tuo armon valkokyyhky on kyllä yksi upeimmista kuorolauluista. Ja onhan niitä vaikka kuinka paljon. Mutta esimerkiksi näiden sarjatuotantokrisnupiisien säveltäjät voisi harkita vaikka oikeeta työtä.

Ja meikän ääniala menee alapäässä jonnekin ala-Gn tienoille. Nuotin vara alempaan suuntaan. Ylhäälle menosta ei ole sitten varmuutta kun tuli aika kertarysäyksellä ysin jälkeen noi yläsäveletkin...
Kirjoittanut: Zomby Woof (Jäsen)
  • Lähetetty: 08.03.2007 18:44
Yritän tehä psskaa musiikkiani, ja olis gyl kiva saaha opastusta. Tää passsska piisini on palautteiden mukaan joko: Muminaa/Bowieta. vitti kunhan vitteilevat kumminkin.

http://www.mikseri.net/artists/zombywoof.59736.php
Kirjoittanut: Sizzly (Jäsen)
  • Arvo: Edistynyt
  • Lähetetty: 09.03.2007 11:41
Olen aloittanut huvikseni laulamisen silloin kaksivuotiaana Olen kohtuullisen lahjakas, mutta tarvitsisin opetusta, mutta ei täällä ikävä kyllä taida päästä laulutunneille. Kuoroon en kyllä menisi vaikka maksettaisi, koska sooloesiintyminen on minusta paljon mukavampaa. Äänialani on liian suppea, pieni d - kaksiviivainen a.
Kirjoittanut: Jensu (Jäsen)
  • Lähetetty: 09.03.2007 17:00
Juh, minä tykkään laulaa ja laulan paljonkin. Olen laulanut yhdessä bändissä kauan sitten ja koulun kuoroissa, hah. Laulutunnit kiinnostaisi, jos olisi varaa..
  • Lähetetty: 12.03.2007 16:11
Zomby Woof

Aivan mahtava ääni sulla! Ja mä tykkäsin tosta teidän biisistä. Jos sais laulua vähän enemmän esiin, niin ois aika jees.

Minä ja mun kaveri tehdään cover Walkin In The Airista(ei olla mitään Nightwish-faneja, mutta ainoa biisi, joka osataan vetää jotenki duettona)ylihuomenna.
Vaihda maisemaa

Uutta! Nyt voit ahtaa Gootti.netin kännykkäänkin. Palvelun uusimmat uutiset ja suositun keskustelualueen tuoreimmat viestit löytyvät nyt myös kevytversiona mobiililaitteille suunnatussa Gootti.mobi-palvelussa.

• Goottifoorumia selaa 1 vakoilijaa ja 0 jäsentä . Kävijäennätys tehtiin 13.04.2020 19:19, jolloin paikalla oli väkeä yhteensä 437 henkeä!
Järjestä treffit