Gootti.net

Onko täällä muita laulajia?

Kirjoittanut: Swuuz (Jäsen)
  • Lähetetty: 23.05.2011 19:14

Lainaus: Onnetontar

Jos laulan ryhmässä, se ei ole ongelma, mutta jännitän kauheasti yksin laulamista muille.

Mulla on sama ongelma. Kävin Turun musiikkiopistolla laulutunneilla ja ne yksinlaulu-konsertit siellä oli ihan hirmu pelottavia ja stressasin niitä kauheasti. Stressasin tosin myös laulutunteja, koska mulla oli aina hirveät suorituspaineet sen suhteen, että osaanko nyt taaskaan kaikkea teknisesti oikein jne. Siitäkin huolimatta, suosittelen ehdottomasti laulutunteja, edes muutamaa, ihan kaikille laulamista harrastaville, koska lauluopettaja osaa kertoa juurikin ne kaikki tekniset kommervenkit, joiden kanssa pystyy parantamaan omaa laulamistaan huomattavan paljon.
Itse aloitin laulamisen jo mooonta vuotta sitten, mutta koska se oli itseopiskelua tosi pitkään, niin laulutekniikassa oli paljon juttuja ihan persiillään. Mulla on ollut kaksi todella pätevää lauluopettajaa, jotka molemmat on osanneet auttaa mua erittäin hyvin. Esimerkiksi oikeasta hengitystekniikasta en ymmärtäisi hölkäsen pöläystäkään ilman käymiäni laulutunteja.
Ensimmäiset laulutuntini kävin ottamassa yksityisellä lauluopettajalla ja kyllä se vaan kovasti kirpaisi maksaa 35 euroa 45 minuutin opetuksesta, mutta loppujen lopuksi se oli kyllä ihan sen arvoista.

Nykyään laulan lähes sinfoniakuorossa kakkossopraanona ja olen siitä tykännyt TODELLA paljon. Haastavia teoksia, joista ei kuitenkaan tarvitse ottaa niin kovasti henkilökohtaisia paineita, kun siinä on kuitenkin about 80 ihmisen tuki koko ajan. (: Seuraavana työn alla Beethovenin 9. sinfonia ja Mozartin Requiem (joka me jo viime vuonna esitettiin, mutta jota toivottiin uusittavaksi).

Lainaus: Iiriva

Minä linkissä, kannattaako yrittää?

Kyllä ehdottomasti kannattaa yrittää! Sulla on todella kaunis ääni, eikä sulla varmastikaan ole tekniikassakaan pahemmin valittamista. Kuulostaa tosiaan siltä, että laulaminen on sulle melko vaivatonta, eikä äänenmuodostus tuota suurempia urheilusuorituksia.
Mielestäni äänesi on klassinen, kirkas ja heleä sellainen, joka ei toki kaiken klassisen laulamiseen sovikaan. Mutta juuri tuon tyyppiselle äänelle on todella paljon kaikkea kivaa laulettavaa, joten älä missään nimessä ainakaan lauluharrastusta kotilaulantaan jätä. ; )
Kirjoittanut: Iiriva (Miss Halloween 2006 & 2007)
  • Lähetetty: 23.05.2011 19:59

Lainaus: Swuuz

Kyllä ehdottomasti kannattaa yrittää! Sulla on todella kaunis ääni, eikä sulla varmastikaan ole tekniikassakaan pahemmin valittamista. Kuulostaa tosiaan siltä, että laulaminen on sulle melko vaivatonta, eikä äänenmuodostus tuota suurempia urheilusuorituksia.

Oi, kiitos! Itsekin olen laulanut kuoroissa ja musikaalinäytelmissä nuorempana, mutta nyttemmin lauluharrastus on jäänyt kotona ja autossa hoilottamiseksi. Hengitystekniikat tuli sentään opittua suhteellisen hyvin jo kuoroaikoina, ja poikkihuilua soittaessa, mutta nyt haluaisin kehittää nimenomaan äänenmuodostustekniikkaa, äänenväriä (hienosäätöä) ja kasvattaa äänialaa.
Kirjoittanut: Swuuz (Jäsen)
  • Lähetetty: 23.05.2011 20:53
Eipä kestä. (:

haluaisin kehittää nimenomaan äänenmuodostustekniikkaa, äänenväriä (hienosäätöä) ja kasvattaa äänialaa.

Nuokin ovat sellaisia asioita, jotka lauluopettaja voi taatusti sinulle opettaa, kun vaan esität hänelle toivomuksesi. (: Varsinkin yksityisillä laulutunneilla oppilaan pyynnöt ja toivomukset otetaan todella hyvin huomioon.
Ja oikeasti, laulaminen on niin mielikuvitushommaa, että kyllä siinä tarvitsee itse kukin aina välillä apua. Tarkoitan siis sitä, että varsinkin äänenmuodostustekniikoissa ja äänen kantavuudessa ja eheydessä käytetään todella paljon mielikuvia, joita ei välttämättä itse tulisi ajatelleeksikaan. Sitten kun ammattilainen ne kertoo ja opettaa, niin homma alkaa sujua huomattavasti paremmin jo suht pienessä ajassa.
Kirjoittanut: winterheart (Jäsen)
  • Arvo: Edistynyt
  • Lähetetty: 23.05.2011 21:24

Itse olen viime aikoina alkanut olla kiinnostunut klassisesta laulamisesta. Haluaisin kyllä ehdottomasti laulutunneilla Tampereella, mutta kalliita perkeleitä mahtavat olla.

Itse käyn laulutunneilla Laulu-ja esiintymistaidonkoulu Skaalassa ja tunnit maksavat 30 e/laulutunti. Että suhteellisen halpaa verrattuna siihen, että useimmat opettajat veloittavat noin 50e/h. http://www.huviopas.net/skaala/

Minä linkissä, kannattaako yrittää?

Mielestäni kannattaa. Kyllä tuosta äänestä vielä suuremman saa
Kirjoittanut: God Of Wind (Jäsen)
  • Arvo: Asiantuntija
  • Lähetetty: 16.09.2011 17:55
''laulanhan'' miekin... Tai siis örisen. Amon Amarth ollut suurin innoittaja tällä ''laulun'' alalla... eli oma lauluääni on just samanlainen kuin Johan Heggillä.
Kirjoittanut: Wormboy (Jäsen)
  • Arvo: Mahtigootti
  • • Muokkasi: Wormboy
  • Lähetetty: 19.07.2012 22:10
Harrastan laulamista joo. En ole koskaan ottanut laulutunteja, mutta kai minä ihan hyvin osaan. Voisin kuitenkin joskus käydä tunneilla, koska saattaisi tulla jotain hyödyllistä tietoa.
Nightwish oli ja on edelleen suurin innoittajani tähän hommaan.
Hirveä esiintymiskammo minulla on kuitenkin, osallistuin viimevuonna konservatoriolla "bändipajaan" jossa olin sitten laulajana. Lauloin kevätkonsertissa Marilyn Mansonin Heart-Shaped Glassesin ja Deep Purplen Highway Starin. Kyllä väähääseen kädet tärisi ennen sitä keikkaa.
Pienempänä opettelin laulamaan Nightwishin biisejä matkimalla Tarjaa Eli osaan tuon oopperalaulun jotenkin(mutta ei lähellekkään niin hyvin että voisin missään oopperassa esiintyä ), esitin koulun kevätjuhlassa oopperalaulajaa.
Olen aina halunnut laulajaksi, pienenä päätin, että voitan idolsin, mutta nyt haluaisin perustaa bändin, enkä olla mikään Idols-nelli joka on suosittu ehkä vuoden, ja sitten kaikki unohtaa.
Kirjoittanut: Pelkuri (Jäsen)
  • Arvo: Asiantuntija
  • Lähetetty: 19.07.2012 23:32
Minä? Laulamassa? Hah. En vapaaehtoisesti. Kuulostaa kuin kissaa kidutettaisiin. En tetenkään osaa mitään tekniikoita, mutta enpä usko että maksaisi vaivaa niitä opetellakaan. Musiikillisia lahjoja minulta ei ylipäätään löydy yhtään.
Kirjoittanut: Bloody Monster (Jäsen)
  • Lähetetty: 22.07.2012 19:21
Minä tykkään laulaa huvikseni. En käy laulutunneilla, mutta laulan koulussa musiikintunneilla ja kävin koulussani olevassa laulukerhossa.
Kirjoittanut: Nightsong (Jäsen)
  • Lähetetty: 31.07.2012 10:56
Täältä löytyy laulamista jo pitkään harrastanut synkiö Laulamisen olen alottanut kuorojen parissa ala- ja ylä-asteella. Metalli musiikki kuitenkin vei voiton yläasteella ja siirryin melodisen metallin pariin. Myöhemmin olen käynyt kahta eri musiikki opistoa sekä käynyt klassisen laulannan kursseja. Olen laulanut myös parissa erissä metalli bändissä. Tällä hetkellä vaikutan oma perusteisessa bändissä nimeltä Selene
Kirjoittanut: Anyxia (Jäsen)
  • Lähetetty: 31.07.2012 13:06

Lainaus: Bloody Monster

Minä tykkään laulaa huvikseni

Sama täällä, varsinkin jos ajelen yksin autoa tai oon yksin kotona niin aina pitää jotain lauleskella. Mulla on vaan se ongelma että vaikka osaan laulutekniikat niin mun lauluääni on semmone mistä en yhtään tykkää! Eikä todellakaan mitään idols tai muuta julkista matskua, et lähinnä sitä tulee käytettyä pikkuhiprakassa singstaria laulellen kavereiden kanssa tai sit jossai kivas karaokes jossai kivas baarissa. Mutta rakastan laulamista tälleen "harrastetasolla".
Viesti

Vaihda maisemaa

Uutta! Nyt voit ahtaa Gootti.netin kännykkäänkin. Palvelun uusimmat uutiset ja suositun keskustelualueen tuoreimmat viestit löytyvät nyt myös kevytversiona mobiililaitteille suunnatussa Gootti.mobi-palvelussa.

• Goottifoorumia selaa 2 vakoilijaa ja 0 jäsentä . Kävijäennätys tehtiin 17.09.2015 09:50, jolloin paikalla oli väkeä yhteensä 362 henkeä!
Järjestä treffit