Gootti.net

Ajankohtaista 1/2020: Foorumi on toistaiseksi vain lukumoodissa. Uusien viestien tai viestiketjujen lähettäminen ei ole mahdollista. Jäseneksi liittyminen ei ole mahdollista. Vanhat jäsenet voivat kirjautua sisään ja lukea sekä vastaanottaa yksityisviestejä, sekä päivittää profiilinsa tietoja.

Klassisesta

Kirjoittanut: Silver_hair (Aktiivi)
  • Arvo: Mahtigootti+
  • Lähetetty: 09.07.2007 19:02
aargh! Kuinka ne kehtaa väittää niin loistavaa teosta mozartin säveltämäks?!

mä en tiedä miks, mut Orff on PALJON parempi ku mikään kytynen mozart...
Kirjoittanut: Iiriva (Miss Halloween 2006 & 2007)
  • Lähetetty: 14.08.2007 16:41

Lainaus: Silver_hair

aargh! Kuinka ne kehtaa väittää niin loistavaa teosta mozartin säveltämäks?!

Samaa mietin, joku valopää on ilmeisesti ilman tarkempaa tietoa vain tunkenut tyyliin nimeen ensimmäisen klassisen säveltäjän nimen jonka tietää, ja Mozart tässä tapauksessa ei ole yllätys.

Lainaus: Silver_hair

mä en tiedä miks, mut Orff on PALJON parempi ku mikään kytynen mozart...

Orff teki paljon mahtipontisia kappaleita, johtuisiko siitä?

Mozartin tuotanto taas on todella laaja ja monipuolinen, hän oli aikansa ihme ja jo lapsena nerokas säveltäjä, joka hämmästytti monia. Itse kyllä pidän myös Mozartista, mutta Bachin hengelliset sävellykset mahtipontisuudessaan vievät kyllä voiton.
Kirjoittanut: poison (Organisaattori)
  • Arvo: Platinagootti+
  • Lähetetty: 14.08.2007 16:45

Lainaus: Iiriva

Orff teki paljon mahtipontisia kappaleita, johtuisiko siitä?

Eiks tota Orffia oo käytetty paljon myös kauhuelokuvissa. Vai muistanko ihan väärin
Kirjoittanut: Silver_hair (Aktiivi)
  • Arvo: Mahtigootti+
  • Lähetetty: 14.08.2007 16:58

Lainaus: poison

Eiks tota Orffia oo käytetty paljon myös kauhuelokuvissa. Vai muistanko ihan väärin

Voi hyvin ollakkin.
Wikipediasta ei ainakaan irronnu mitään.

tse kyllä pidän myös Mozartista, mutta Bachin hengelliset sävellykset mahtipontisuudessaan vievät kyllä voiton.

Yksi hyvä syy lisää kuunnella klassista,
Kirjoittanut: kalmakalle (Aktiivi)
  • Lähetetty: 26.11.2007 22:00
http://www.youtube.com/watch?v=ipzR9bhei_o

Siinä on hieno biisi bachia
Kirjoittanut: HepZusi (Mister Halloween 2007)
  • Lähetetty: 26.11.2007 22:05
Klassinen musiikki menee toki ajoittain. Tykkäilen Liedistä ja Wieniläisklassisesta enimmäkseen. Romantiikka taasen on hieman liian imelää itselleni, joskin romantiikasta vaikutteita ottavat teokset ovat usein verrattain hyviä ja onhan romantiikan aikanakin jotain helmiä säestetty. Kansallisromantiikan kanssa on semmonen viha-rakkaussuhde välillä tykkään ja välillä en. Mainittakoon vielä, että kotimainen näyttämömusiikki esim. Lapualaisooppera on ihan viihdyttävää.

(Piti tämä pistää tohon kalmakallen äsken aloittamaan aiheeseen, mut ehtivät jo lukita sen. Mietinki etteikö muka vastaavasta ole ennen ollut keskustelua. )
Kirjoittanut: Ghorgul (Jäsen)
  • Arvo: Asiantuntija
  • Lähetetty: 27.11.2007 17:11
Klassista soittelen lähinnä piano-tunneillani, mutta tulee kyllä muutenkin kuunneltua klassista. Vivaldista ja Mozartista tykkään, muutenkin että mitä teknisempää on niin kiinnostus yleensä nousee sitä mukaa.

Mainostaminen taitaa olla kielletty täällä näin, mutta on nyt pakko sanoa Honkkarista (ainakin lahden honkkarista, muista en ole niin varma) saa 40 Cd:n Klassisen musiikin kokoelman Erittäin mukavaan hintaan. Suosittelen kaikille Klassisesta kiinnostuneille, itsekkin pitäisi käydä se tällä viikolla hankkimassa.

Jos joku on kiinnostunut soittamaan klassista pianolla eikä jaksa kaivaa nuotteja kirjaston hyllyiltä niin täältä löytyy ihan kivasti nuotteja
(VAROITUS:sisältää saksan kieltä):
http://www.noten-klavier.de/komponist.htm
Noissa on kyllä sitten aika vaikeet sovitukset
Kirjoittanut: Iiriva (Miss Halloween 2006 & 2007)
  • Lähetetty: 27.11.2007 17:28

Lainaus: Ghorgul

Jos joku on kiinnostunut soittamaan klassista pianolla eikä jaksa kaivaa nuotteja kirjaston hyllyiltä niin täältä löytyy ihan kivasti nuotteja
(VAROITUS:sisältää saksan kieltä):
http://www.noten-klavier.de/komponist.htm
Noissa on kyllä sitten aika vaikeet sovitukset

Hoo, kiitos! Olen kissojen ja koirien kanssa etsinyt joidenkin kappaleiden nuotteja, tuolta löytyi Eikä sivustolla ollut ainakaan minulle mitään ongelmaa, kun olen lukenut saksaa monta vuotta
Kirjoittanut: Liisa Peililasimaassa (Jäsen)
  • Lähetetty: 27.11.2007 19:15
Klassista tulee lähinnä kuunneltua Arvo Pärtin muodossa. Virolainen säveltäjä, joka edustaa minimalistista tyylisuuntaa.

Enemmän tulee kuunneltua klassisesta musiikista vaikutteita saanutta musiikkia, kuten etherealia ja uusklassista.
Kirjoittanut: Ghorgul (Jäsen)
  • Lähetetty: 29.11.2007 15:11
Taas innostuin kuuntelemaan Sibeliusta. Ai että toi Finlandia on niin kaunis kappale. Siinä on ihan omanlainen tunnelma, jotenkin haikee, harras ja ilonen samalla. Se on niin mahottoman suomalaisen kuulonen.
Edvard Griegin tuotantoakin olen innostunut välillä pianolla soittamaan, Vuorenkuninkaan hallissa (tai mikä lie) on tosi mukava soittaa

Hoo, kiitos! Olen kissojen ja koirien kanssa etsinyt joidenkin kappaleiden nuotteja, tuolta löytyi Eikä sivustolla ollut ainakaan minulle mitään ongelmaa, kun olen lukenut saksaa monta vuotta

Ole hyvä vaan, olin vähän kahden vaiheilla että viitsinkö edes pistää koko linkkiä
Säkin olet yks harvoista A-saksan lukijoista ? Meidän koulussa on vain vajaa 20 A-saksan-lukijaa, vaikka suurin osa alueen saksan-lukijoista on kai keskittynyt tänne :P

Lainaus: Liisa Peililasimaassa

Enemmän tulee kuunneltua klassisesta musiikista vaikutteita saanutta musiikkia, kuten etherealia ja uusklassista.

Et oo Ynqwie Malmsteenia kuunnellua ? Se on aika taitava uusklassisen kitaristi:
http://www.youtube.com/watch?v=joKGhXF7smg&feature =related
Vaihda maisemaa

Uutta! Nyt voit ahtaa Gootti.netin kännykkäänkin. Palvelun uusimmat uutiset ja suositun keskustelualueen tuoreimmat viestit löytyvät nyt myös kevytversiona mobiililaitteille suunnatussa Gootti.mobi-palvelussa.

• Goottifoorumia selaa 1 vakoilijaa ja 0 jäsentä . Kävijäennätys tehtiin 17.09.2015 09:50, jolloin paikalla oli väkeä yhteensä 362 henkeä!
Järjestä treffit