Gootti.net

Klassisesta

Kirjoittanut: Paper (Jäsen)
  • Arvo: Asiantuntija
  • • Muokkasi: Paper
  • Lähetetty: 31.07.2008 22:35
Onpas vanha ketju..

Angstiset saksalaiset liedit ovat kyllä parhaita, jos nyt osaa saksaa Winterreise suosikkini tällä hetkellä.. http://www.geocities.com/the2wolf_com/winterreise. html
Kirjoittanut: emmelin (Jäsen)
  • Lähetetty: 01.08.2008 14:39

Lainaus: Iiriva

Minä vain rakastan klassista sellomusiikkia

Sello se vain on yksi kauneimmista soittimista sekä kuulla että katsella. :>

Pidän kovasti klassisesta musiikista, joskin tiedän siitä vain hyvin vähän. Oopperamusiikkia on tullut kuunneltua huomattavasti enemmän kuin yksittäisiä sonaatteja tai konserttoja. Upeita aarioita löytyy mm. Puccinin Madame Butterflystä (Maria Callaksen laulamana Un bel dì vedremo<3) ja huikeita kuorokohtauksia vaikkapa Verdin Aidasta. Lisäksi olen aivan ihastunut Tšaikovskin baletteihin. :>
Olisihan erihienoa päästä joskus Milanon La Scalaan katsomaan oopperaa tai kuuntelemaa jotakin konserttia. :>

Suomalaisesta klassisesta musiikista, etenkään tuosta oopperamusiikista en jaksa olla kovinkaan innostunut. Ihan ylipäätään uudemmat (1900 -luvun alun jälkeen tehdyt) teokset eivät jaksa hätkähdyttää. Voi olla, että kuvani suomalaisesta maalaiskansasta on hieman negatiivinen, mutten vain osaa kuvitella suomalaisten klassisen musiikin kuuluisuuksien ottelevan samassa sarjassa edes klassisen musiikin kulta-aikojen keskinkertaisuuksien kanssa. Sallisen Ratsumiestä en esimerkiksi osannut ottaa tosissani lainkaan. Suomalaiset metsämiehet ja oopperasovitus söivät hieman toisiaan. :D
Kirjoittanut: Dragonfly (Jäsen)
  • Lähetetty: 03.08.2008 11:41
Itse tykkään Beethovenin sävellyksitä. Sopivan synkeää ja kaunista saman aikaisesti. Ja mahtipontista ja suuruudenhullua
Kirjoittanut: Heetteri (Ex-inkvisiittori & Miss Halloween 2008)
  • Lähetetty: 20.09.2008 12:30
(Nekroaction jatkuu!)

Lainaus: Silver_hair

mä en tiedä miks, mut Orff on PALJON parempi ku mikään kytynen mozart...

Ei ole "popstara" Mozze koskaan pudonnut minullekaan kevein ja viihteellisin sävelminsä. Aikansa hittihuttua, kun sillä välin oikeat säveltäjät tekivät hyvää musiikkia. (KYLLÄ, musiikkielitismini ulottuu jo satojen vuosien päähän! ) Sibelius on aina ollut mieleeni, vaikka kuulostaa varmaankin hieman kliseisen suomalaiselta. Samoin Eric Satié, Bela Bartòk ja monet muut. Ah.
Kirjoittanut: neo_shaman (Aktiivi)
  • Arvo: Mahtigootti++
  • Lähetetty: 21.09.2008 11:13

Lainaus: Heetteri

Ei ole "popstara" Mozze koskaan pudonnut minullekaan kevein ja viihteellisin sävelminsä.

Mozzen paras kynäily on kyllä tuo Requirem. Mahtavuus. Klassisen musiikin ystävänä olen kyllä aina Mozartiakin kuunnellut, mutta Tchaikovsky pesee tämän hittinikkarin6-0.

Lainaus: Heetteri

KYLLÄ, musiikkielitismini ulottuu jo satojen vuosien päähän!

Euroopan hovissa liikkui jo tuolloin rockpoliiseja!

Kävin muuten pari viikkoa sitten katsomassa elämäni ensimmäisen operetin! Tajuntani laajenee...
Kirjoittanut: Heetteri (Ex-inkvisiittori & Miss Halloween 2008)
  • Lähetetty: 21.09.2008 18:46

Lainaus: neo_shaman

Euroopan hovissa liikkui jo tuolloin rockpoliiseja!

TOTTA KAI! Periytynen suoraan alenevassa polvessa, tai sitten en. Ja aivan täsmälleen samaa mieltä; Tchaikkari iskee korvaan ihastuttavalla äänivasaralla ja löytää tiensä sydämeen.
Kirjoittanut: Jayne Dahmer (Aktiivi)
  • Lähetetty: 21.09.2008 18:51

Lainaus: neo_shaman

Mozzen paras kynäily on kyllä tuo Requirem.

Amen.

Omiin suosikkeihin lukeutuu myös Tomaso Giovanni Albinonin väsäämä Adagio.
Kirjoittanut: vermin (Jäsen)
  • Arvo: Edistynyt
  • • Muokkasi: vermin
  • Lähetetty: 25.09.2008 13:17
Pachelbel ja kaanon, satoja vuosia vanha superhitti. Tykkään, kuka ei tykkäisi. Ehkä tämä kaveri ei tykkää: URL
Kirjoittanut: Severana (Jäsen)
  • Arvo: Mahtigootti+
  • Lähetetty: 11.10.2008 16:04
Varmaan kaikki muut mun suosikit onkin jo ketjussa mainittu, mutta Maurice Ravel vielä puuttuu. Boleron nyt tuntee kaikki (mahtava), mutta oma suosikkini on Daphnis & Chloe. Aika vähän tulee nykyisin klassista kuunneltua, ei vaan jaksa keskittyä.
Kirjoittanut: Endelin (Jäsen)
  • Lähetetty: 11.10.2008 16:10

Lainaus: Severana

Varmaan kaikki muut mun suosikit onkin jo ketjussa mainittu, mutta Maurice Ravel vielä puuttuu. Boleron nyt tuntee kaikki (mahtava), mutta oma suosikkini on Daphnis & Chloe

Minä saan ny aihetta sanoa että ei tunne kaikki..
Olen varmaan yksi miljoonista joka kysyy: "ketä noi on?"
Viesti

Vaihda maisemaa

Uutta! Nyt voit ahtaa Gootti.netin kännykkäänkin. Palvelun uusimmat uutiset ja suositun keskustelualueen tuoreimmat viestit löytyvät nyt myös kevytversiona mobiililaitteille suunnatussa Gootti.mobi-palvelussa.

• Goottifoorumia selaa 2 vakoilijaa ja 0 jäsentä . Kävijäennätys tehtiin 17.09.2015 09:50, jolloin paikalla oli väkeä yhteensä 362 henkeä!
Järjestä treffit