Gootti.net

Viherpeukaloita?

Kirjoittanut: Myotess (Jäsen)
  • Lähetetty: 15.05.2012 20:09
Itselläni on tällä hetkellä neljä (elossa olevaa) huonekasvia. Posliinikukka, kultalehti, bambu sekä rönsylilja nimeltä Roope.

Pidän kasveista, vaikken olekaan mikään hirveän lahjakas niitä hoitamaan. Tänä keväänä aion tehdä kukkapenkin ulos ihan itse, johon laitan samettikukkia sekä kehäkukkia kasvamaan
Kirjoittanut: Funereal Soul (Inkvisiittori)
  • Arvo: Platinagootti+
  • Lähetetty: 16.05.2012 07:58
Kukkia
Tänä keväänä on tullut hankittua jokunen uusi viherkasvi kotia.
Alkaa olemaan jo yli omien tarpeiden. Ja pakko tunnustaa, että löytyy olohuoneesta ainakin 4-5 sellaista viherkasvia, joiden nimeä en edes tiedä, enkä ole kyllä viitsinyt ottaa edes selville. Itselleni aivan uusia tuttavuuksia, mutta tuolla ne kasvaa ja tekee kovasti uusia lehtiä.
Viirivehkat mulla kukki keväästä pitkälle jouluun, joten pelkäsin, että se siitä niiden jokavuotisesta kukkimisesta, mutta ei! Uusia kukkia se on jo alkanut pukkaamaan ja yksi onkin jo suojistaan herännyt eloon. Jee!
Anopille tulee aina vietyä ylimääräiset kukat ja tossa mullan vaihon aikaan sinne tais mennä joku kymmenkunta kasvia. >.>
Niin ja kohta pääsee laittaan parvekkeellekin kukat.
Kirjoittanut: Azrael (Aktiivi)
  • Arvo: Mahtigootti1500
  • Lähetetty: 17.05.2012 07:51
Rakastan viherkasveja. Kukatkin ovat ihan jees, mutta en saa niitä pidettyä hengissä. Orkideaa en tosin ole vielä onnistunut kuolettamaan, joten kai se on jokin saavutus sekin. Ei se tosin tunnu puskevan uusia kukkiakaan.
Nuorempana onnistuin taidokkaasti tappamaan kaktuksenkin mutta nyttemmin olen saanut kasvini menestymään kohtalaisen hyvin. Kehitystä tapahtunut siis.

Tällä hetkellä hankintalistalla olisi joku murattityyppinen kasvi ja pari bonsai-puuta.
  • Lähetetty: 17.05.2012 08:55

Lainaus: Azrael

Nuorempana onnistuin taidokkaasti tappamaan kaktuksenkin

Heh, niin minäkin! Ja en ole kyllä sen koommin niitä ottanut hoiviini, kun en kuitenkaan osaa hoitaa niitä oikein. Tai nimenomaan hoitaa. Hoidan liikaa.
Joten kaktukset aion jatkossakin jättää muille.
Samaten muratit.. En ymmärrä, että mikä siinä on, kun ne ei viihdy mulla. Se olis kyllä kiva viherkasvi.
Kirjoittanut: kuopassa (Ylläpitäjä)
  • Lähetetty: 17.05.2012 18:42
Rehuista puheen ollen, tiedättekö voiko omenoita pestä astianpesuaineella ja sen jälkeen huoletta syödä niitä? Ostin omppupussukan ja huomasin niiden pinnoitetun jollain tahmealla aineella. Se ei lähde vedellä huuhtelemalla pois, joten pitäisi keksiä jotain muuta.
Kirjoittanut: Vampiric_ (Jäsen)
  • Lähetetty: 17.05.2012 18:58
No jaa' a en itse ainakaan suosittelis pesuaineella jynssäämistä... varmasti jotain pesuaine jäämiä tulee.
  • Lähetetty: 17.05.2012 22:36

Lainaus: kuopassa

tiedättekö voiko omenoita pestä astianpesuaineella

Ummm, en nyt tiiä onko siitä haittaakaan, jos sen hyvin huuhtelee, mutta jos oikein vahanen kuori niin.. >.>
Kaiva vaan kuule kiltisti esille se kuorimaveitsi ja jätä kuoret muitten huoleksi
Kirjoittanut: Nordis (Jäsen)
  • Lähetetty: 17.05.2012 23:53

Lainaus: Vampiric_

No jaa' a en itse ainakaan suosittelis pesuaineella jynssäämistä... varmasti jotain pesuaine jäämiä tulee.

Eikö niitä jäämiä sitten olisi astioissakin jos niitä samalla aineella pestään? Itse ainakin pesen jotkin kasvikset surutta pesuaineen kanssa jos ne ovat epäilyttäviä ja tarvitsen niitä kuorineen. Jos kuori ei ole mitenkään olennainen niin kannattaa varmaan uskoa Funeral Soulia ja ottaa se veitsi kauniiseen käteen, kuoren ravinteiden hyödyt kun saattavat jäädä toiseksi siinä muhiville vahoille, myrkyille ja poimijoiden / pakkaajien / hyllyttäjien / asiakkaiden kakkaisten käsien kourinnalle.
Kirjoittanut: Piiskansiima (Jäsen)
  • Lähetetty: 18.05.2012 10:36

Lainaus: kuopassa

tiedättekö voiko omenoita pestä astianpesuaineella ja sen jälkeen huoletta syödä niitä?

Kyllä voi. Jos niissä on tosiaan niin huikea vahapinta että pitää turvautua kovempiin keinoihin, niin ne pesuainejäämät tarrautunevat siihen vahaan eivätkä omppuun. Astianpesuaine ei ole mitään myrkkyä, ja aika monta kiloa omenoita saisi vetää päivässä vuosien ajan jotta niissä ehkä mahdollisesti olevat tiskiaineenjäänteet alkaisivat vaikuttaa terveyteen.
Kirjoittanut: Roudatar (Aktiivi)
  • Lähetetty: 18.05.2012 17:56

Lainaus: Piiskansiima

Kyllä voi. Jos niissä on tosiaan niin huikea vahapinta että pitää turvautua kovempiin keinoihin, niin ne pesuainejäämät tarrautunevat siihen vahaan eivätkä omppuun. Astianpesuaine ei ole mitään myrkkyä, ja aika monta kiloa omenoita saisi vetää päivässä vuosien ajan jotta niissä ehkä mahdollisesti olevat tiskiaineenjäänteet alkaisivat vaikuttaa terveyteen.

Komppaan. Ite pesen oikeen vahasten omenoiden kuoren käsin pienellä tipalla Fairya, eikä kertaakaan edes maistunu tiskiaine. Ainoa vaan, että tiskikoneessahan vesi on KUUMAA, että omenat todennäkösesti pehmenee ja kun vesisuihku poukottaa omenoita ympäri koneen sisäosaa, tuloksena saattaa hyvinkin olla omenamuussia.
Viesti

Vaihda maisemaa

Uutta! Nyt voit ahtaa Gootti.netin kännykkäänkin. Palvelun uusimmat uutiset ja suositun keskustelualueen tuoreimmat viestit löytyvät nyt myös kevytversiona mobiililaitteille suunnatussa Gootti.mobi-palvelussa.

• Goottifoorumia selaa 1 vakoilijaa ja 0 jäsentä . Kävijäennätys tehtiin 17.09.2015 09:50, jolloin paikalla oli väkeä yhteensä 362 henkeä!
Järjestä treffit