Gootti.net

Viherpeukaloita?

Kirjoittanut: blackwolver (NeppaGootti)
  • Lähetetty: 01.10.2007 00:36
Onkos täällä muita viherpeukaloita? Itse hyysään monenmoista viherkasvia (bonsaifiikuksia,muratti,kiinanruusuja,joulukaktus ,traakkipuita ja rahapuita)...uusimpana hankintana komeilee lihansyöjäkasvi (Sarracenia purpurea) mulla on myös paha tapa keräillä kaikenlaisia pistokkaita kunnes ikkuna lauta pursuilee kaikenlaisia oksanpätkiä
Kirjoittanut: poison (Organisaattori)
  • Arvo: Platinagootti+
  • Lähetetty: 01.10.2007 01:12
Mulla ei ole tällä haavaa muita kun kaktuksia, mutta ne ovatkin sitten komeita. Että taidan olla viherpeukalo.
Kirjoittanut: kuopassa (Ylläpitäjä)
  • Lähetetty: 01.10.2007 02:16

Lainaus: blackwolver

...uusimpana hankintana komeilee lihansyöjäkasvi

Kerro toki lisää. Syökö se vain hyönteisiä vai kykeneekö se sulattamaan jotain isompaakin?

Minulla tuossa ikkunalaudalla kolme jotain vihreää kasvia tai kukkaa, joista keskimmäisen lehdet ovat ruskeat ja kuivat. Se taitaa olla kuollut, sillä sen lehdet murenevat tomuksi jos niiden suuntaan puhkuu ja ja puhaltaa. Kastelen sitä kuitenkin samaan tapaan kuin noita muita, sillä saattaahan se vaikka herätä henkiin. Kuten eräs J. Nasaretilainen.
Kirjoittanut: Kuutar (Aktiivi)
  • Arvo: Mahtigootti+
  • • Muokkasi: Kuutar
  • Lähetetty: 01.10.2007 08:23
Minä en ole sitten yhtään sain jopa kaktukset kuolemaan. Haluaisin asuntooni pari kasvia, mutta kämppä on niin varjon puolella, ettei sinne paista aurinko kun joskus hirveän aikaisi aamulla ja sillonkin on verhot ikkunassa, kasviparat kuolisivat viikossa.

Tietääkö joku pimeää rakastavia kasveja?
Kirjoittanut: Kuunsilta (Valokuvavastaava)
  • Arvo: Mahtigootti++
  • Lähetetty: 01.10.2007 10:00
tykkään kyllä kukista ja kaikista mut en hirveesti viitsi puutarhassa mönkiä kuivaruusukokoelma riittää hyvin ja kukkakaupasta leikkokukat
  • Lähetetty: 01.10.2007 13:13

Lainaus: Kuutar

Tietääkö joku pimeää rakastavia kasveja?

Suosittelen palmuvehkaa (myydään myös nimellä zamioculcas)! Se on todella hieno...mitä pimeemmässä se on,sitä tummemmat lehdet siihen tulee Kastelu kannattaa tehdä niin että kerralla multa märäks ja sit antaa vähäsen kuivahtaa ennen seuraavaa kastelua...sormi vaan rohkeesti multaan niin tietää milloin on kuivaa (tämä on yleisin syy liikakasteluun ja kastelemattomuuteen kun ei kokeilla että onko se multa märkää/kuivaa)
  • Lähetetty: 01.10.2007 13:17

Lainaus: kuopassa

Syökö se vain hyönteisiä vai kykeneekö se sulattamaan jotain isompaakin?

Tavis ruokaa ei saa antaa koska niistä tulee vääränlaisia proteiineja lihikselle. Talvilevon jälkeen ajattein ostaa "vaaville" eläinkaupasta jauhotoukkia/matoja Tämä lihis on semmoinen suppilomallinen (ei semmonen kärpäsloukku mikä napsahtaa kiinni)...ehkä ensi kesänä menen suolta hakemaan semmosen loukkulihiksen
  • Lähetetty: 01.10.2007 13:20

Lainaus: kuopassa

Minulla tuossa ikkunalaudalla kolme jotain vihreää kasvia tai kukkaa

Saattaisin tunnistaa jos olisi kuvaa tarjolla! Puutarhurina kuulen usein kysymyksen "Mikä se kasvi on, se jolla on semmoset vihreet tän muotoset (piirtää ilmaan) lehdet ja se kukkii?"
Kirjoittanut: Valkyria (Aktiivi)
  • Arvo: Mahtigootti++
  • Lähetetty: 01.10.2007 13:22
jännä tommonen lihasyöjäkasvi ja se pimeessä kasvava joku vitsi ku oli kaktukset ja neki kuoli vaik hoivasin omasta mielestä kaikkia hyvin mut ehkä ei ne tykkää musta? muuten haluis asunnon täyteen kaikenlaista vihertävää mut ne vaa kuolee heti
  • Lähetetty: 01.10.2007 13:25

Lainaus: poison

Mulla ei ole tällä haavaa muita kun kaktuksia

Aika osuvasti sanottu Kaktuksen omistajilla on joskus haavoja...no sinun viherpeukalossa on ainakin piikkejä Mulla on vaan noita piikittömiä kaktuksia
Viesti

Vaihda maisemaa

Uutta! Nyt voit ahtaa Gootti.netin kännykkäänkin. Palvelun uusimmat uutiset ja suositun keskustelualueen tuoreimmat viestit löytyvät nyt myös kevytversiona mobiililaitteille suunnatussa Gootti.mobi-palvelussa.

• Goottifoorumia selaa 1 vakoilijaa ja 0 jäsentä . Kävijäennätys tehtiin 17.09.2015 09:50, jolloin paikalla oli väkeä yhteensä 362 henkeä!
Järjestä treffit