Gootti.net

Viherpeukaloita?

Kirjoittanut: kiki (Jäsen)
  • Arvo: Edistynyt
  • Lähetetty: 18.05.2012 21:14
No eikös ne jossain ohjelmassa joskus valmistanut kalaa tiskikoneessa? Näin ainakin olin muistavinani...

Täältä löytyy kerrostalo kolmiosta vesimelonia ja herneitä, sekä kuulemma liikaa kaikkea muutakin vihreää. Tai siis ukon mielestä liikaa ja minun mielestäni liian vähän. Silmäteräni on kaupan kiivi hedelmän siemenestä kasvatettu köynnöksen alku, isoin lehti on miehen kämmenen kokoinen. Pituutta löytyy vasta noin 10cm, mutta toivottavasti kasvaa kunnolla
Kirjoittanut: Funereal Soul (Inkvisiittori)
  • Arvo: Platinagootti+
  • Lähetetty: 19.05.2012 14:32

Lainaus: kiki

kiivi hedelmän siemenestä kasvatettu köynnöksen alku

Vau! Aika taitavaa, että saa sellaisen kasvamaan kotona!
Tai itse en varmasti saisi siemenistä mitään aikaan. Kokeiltu on
Kirjoittanut: kiki (Jäsen)
  • Lähetetty: 20.05.2012 08:26

Lainaus: Funereal Soul

Vau! Aika taitavaa, että saa sellaisen kasvamaan kotona!

No siihen menikin kahdesta kiivistä kaikki siemenet, neljä iti ja enään yks on elossa
Kirjoittanut: Nordis (Jäsen)
  • Lähetetty: 25.05.2012 09:07
Molemmat koristekurpisat kuolivat, päivänsinet vetelevät viimeisiään ja yrtit kasvavat sitä vauhtia että niistä saa ehkä yhden salaatin joskus syyskuussa. Kätevää että täältä löytyy sekä herne- että kyynelhymiö.
Kirjoittanut: Iiriva (Miss Halloween 2006 & 2007)
  • Lähetetty: 25.05.2012 11:17
Minä olen viherpeukalo vain akvaattisten kasvien kanssa! Mutta meillä akvaarioiden kasvit kukoistavatkin oikein komeasti. Saimme jättivallisneriankin kasvamaan tyngästä 180-senttiseksi vain kahdessa kuukaudessa.

Keittiön ikkunalla on nyt kaksi kultaköynnöstä, sekä yrttiruukkuja. Niissä on tilliä, persiljaa, basilikaa ja sitruunamelissaa. Hyvin ovat jo itäneet, saa nähdä miten käy! Keittiön pöytää asuttaa myös hieno Aloe vera. Ruukkukasvien kanssa en sitten olekaan ollenkaan hyvä, sillä olen varsin useasti onnistunut tappamaan jopa kaktuksia... :<
Kirjoittanut: Chuuko (Jäsen)
  • Arvo: Mahtigootti
  • Lähetetty: 26.05.2012 11:58
Toinen kaktuksentappaja ilmoittautuu. En tiedä, juotinko niitä liikaa vai mitä, mutta homehtuivat penteleet.

Bambuakin yritin joskus kasvattaa, kesän pärjäsi ihan hienosti, mutta pimeä talvi ja ainainen rullaverhon kiinnipitäminen teki tehtävänsä ja raukkaparka tipautti kaikki lehvänsä ja kuoli lopulta pystyyn.

Kasvit olis kivoja huoneen piristäjiä, haaveilen ajoittain semmosesta viherluolasta, mutta tiedän etten saa pidettyä semmosia hengissä en niin millään. Kaveri jo ehdotti rahapuuta ja ties mitä kasveja, joiden pitäisi kestää minkänäkösen mämmikouran huomassa tahansa, mutta olen edelleen liian epäilevällä kannalla, että olisin moisia hommannut. Lisäksi kerrostaloasuntomme on aika epäedullinen oikein milleen kasville. Kai joku kuivassa ja pimeässä nurkassa viihtyvä kasvi voisi edes hetken pärjätä...
Kirjoittanut: Hypnosis (Jäsen)
  • Lähetetty: 26.05.2012 19:33
Oon tappanu lähes kaikki kasvit, mitä meillä on ollu. Molemmat rahapuut kuivuivat kasaan, kaktukset on aina saanu jotain valkeita höttylöitä päälleen ja kuolleet, jotkut saintpauliat on vihoviimeisiä...
Ainut meillä selvinnyt kasvi on kirjovehka, joka on peräisin hääpöytämme kukka-asetelmasta
Kirjoittanut: Anyxia (Jäsen)
  • Lähetetty: 29.05.2012 00:21
Oi ihanaa että tällainenkin keskustelu on täällä! En ainakaan muista että olisin tätä nähnyt, mutta jos olen vielä kommentoinutkin tänne joskus jotain niin olen vain huonomuistinen.

Mutta asiaan, itse tykkään kukista ja muista kasveista! On terassikin nätin näköinen kun siellä jotain kasvaa Ehkä juuri enemmän sen kauneuden takia tykkään kasvattaa niitä, kuin sen itse puutarhatoiminnan takia. Mutta onhan se ihan kiva niitä istuttaa, mutta mulla tuo kastelu saattaa joskus vähän unohtua

Minun terassiltani kasvaa tomaatteja (toivottavasti ainakin jonakin päivänä), ruohosipulia, jaloakileija, minttua ja ruukkuneilikkaa Onneksi miehenikin tykkää että noita kasvaa tuolla terassilla, hän on töissä itsekin sellaisessa paikassa missä myydään kaikkea mahollista kukkia ja kasveja ja puita, sekä muuta puutarhanhoitoon tarvittavia välineitä Hänkin kyllä ahkerasti muistaa tuoda tomaattia yöksi sisälle vielä näillä keleillä ja kastelee niitä jos itse en muista
Kirjoittanut: Dagonist (Jäsen)
  • Arvo: Asiantuntija
  • Lähetetty: 31.05.2012 03:58
No mä aloin kasvattamaan chilejä.. Ja jopas jotakin tulihan niitä, ja osaavat olla mukavan tulisia :P
Kirjoittanut: Roudatar (Aktiivi)
  • Arvo: Platinagootti+
  • Lähetetty: 01.06.2012 02:53

Lainaus: Dagonist

No mä aloin kasvattamaan chilejä.. Ja jopas jotakin tulihan niitä, ja osaavat olla mukavan tulisia :P

Oon ite kans miettiny että pitäs kokeilla kasvattaa. Oliko kui vaikeita hoitaa?
Viesti

Vaihda maisemaa

Uutta! Nyt voit ahtaa Gootti.netin kännykkäänkin. Palvelun uusimmat uutiset ja suositun keskustelualueen tuoreimmat viestit löytyvät nyt myös kevytversiona mobiililaitteille suunnatussa Gootti.mobi-palvelussa.

• Goottifoorumia selaa 2 vakoilijaa ja 0 jäsentä . Kävijäennätys tehtiin 17.09.2015 09:50, jolloin paikalla oli väkeä yhteensä 362 henkeä!
Järjestä treffit