Kommentoidaanpa kaikkia muita keskustelijoita:
Lainaus: blackwolver
onko tilauksessa Aku Ankka?
On tilauksessa.
Lainaus: Tristessa
Kyllä nuo 1984-1985-vuosien Conanit on aika jees...
Ei se vuosista ole kiinni, kyllähän hyvää Conania on tehty muulloinkin. Kyseisinä vuosina vaan käännetyn Conanin lähdeaineistona oli The Savage Sword of Conan myöhemmin nähdyn värillisen Conan The Barbarianin sijaan. Koska jälkimmäinen alkuperäistekele on suunnattu enemmänkin lapsille, niin ei ole ihme, että SSoC:n käännökset maistuvat paremmalta.
Mutta joo, Conan maistuu. Conan-kokoelmastani puuttuvat 1/1984 ja muistaakseni 7/1985, sekä yksi myöhemmin julkaistu mustavalkoalbumi. 1970-luvun tekeleet (oliko niitä nyt viisi lehteä) olen jättänyt suosiolla väliin, niiden laatu oli lähinnä valokopiotasoa.
samojen vuosien Judge Dredd toimii myös.
Itse tykkään enemmänkin mustavalkoisista Dredd-albumeista. Tässäkään en näe suuremmin eroa vuosiluvuilla, hyvää Dreddiä on tehty muulloinkin. Aivan ensimmäiset piirretyt Dreddit eivät tosin olleet tasoltaan vielä niin huippua, kun koko äijän hahmo vielä kehittyi. Ostetaan muuten käännetty Dredd-albumi nro 1, löytyykö keneltäkään? Kokoelmani on yhtä vaille.
Lisäksi pidän Nemesis the Warlockista
Jep, kaikki käännetyt ja muutamia alkuperäiskielisiä löytyy hyllystä. Myös muut 2000AD-lehden hahmot kelpaavat: Rogue Trooper, Slaine, Judge Anderson ovat laadukasta kamaa.
Sokalin tarkastaja Ankardo on hyvä. Kuten Prattin Corto Maltese.
Kyllä. Kyllä.
Jukka Tilsa toimii.
Kyllä.
Ja tiesittekö, että Taru sormusten herrasta -kirjasta on julkaistu myös suomenkielellä sarjakuva aikoinaan?
Tiesin. Joku alppari löytyy hyllystä.
Lainaus: Ilari
Freak Brothers on varsin mainio, luen sitä englanniksi.
Tykkään kovasti, mutta enpä ole ostanut näitä lehtiä varmaan kymmeneen vuoteen yhtäkään. Minulla löytyy myös muutamia numeroita ja yksi albumi Fat Freddy's Catin omaa lehteä.
Pakko mainita myös Red Meat, The Perry Bible Fellowship
Käännetyt Red Meatit löytyy kotoa, Perry Bibleä tulee seurattua netistä.
Sandman on silti jotain parasta ikinä.
Riippuu niin piirtäjästä. Osassa alppareita on niin huono piirrostyyli, ettei maistu, ei sitten millään.
Mitäs muuta tulisi mieleen... HS:n Fingerpori lienee tuorein kotimainen ihastus. Huumoriosastolta minulle kelpaa myös Frangenin ja Heikuran Mies-sarjis.
Ulkomaisista tässä tulikin jo niin monta mainittua, ettei tule oikein mitään muuta mieleen. Paitsi että! Ralf Königin homosarjakuvat ovat aivan eliittiä! Niin ja Marvelista ei ole kukaan puhunut mitään, Marvelin hahmoista minulle maistuvat parhaiten Wolverine ja Tuomari.
Most will fail and all will die so none shall live to tell the tale.