Gootti.net

Sarjakuvat

Kirjoittanut: blackwolver (NeppaGootti)
  • Lähetetty: 02.10.2007 15:54
Voisimpa ite vastata kysymykseeni Taisin menettää sarjakuvaneitsyyteni Aku Ankalle, oli tilauksessa varmaan 5 vuotta kunnes 12-vuotiaana kiinnostuin Jii Roikosen Jasso-kissasta. Jassosta innostuin niin paljon että keräsin kummieni vanhoista Hesareista, monen vuoden ajalta stripit talteen ja liimasin ne vanhaan The Times lehteen ...Rupesin keräilemään Jasso albumeja, innostus kuitenkin sitten lopahti kun Jasson piirustustyyli modernisoitui 2000 luvulle tultaessa. Pidin enemmän ysärijysäri Jassosta.

Pari vuotta sitten kaverini kehui Neil Gaimanin Sandmania...olin vaan "ääh,eijjaksakiinnostaaa" kunnes sitten viime kuussa hän taas mainitsi asiasta ja silloin se kolahti menetin sydämeni The Sandman sarjakuville Tarinan kerronta on vaan jotain sellaista mitä en ole ennen sarjakuvissa nähnyt...Fanituksen huomaa avararistakin

Seuraavaksi meinaan tutustua Bilalin tuotantoon, poikaystävä suositteli
Kirjoittanut: Azop (Jäsen)
  • Lähetetty: 03.10.2007 01:25
Muutama vuosi sitten olin ihan Marvel sarjakuvien pauloissa ja vieläkin sieltä löytyy ihan kovia hahmoja joiden seikkailuja jaksaa välillä seurata: Yksi suosikeista on ehkä DareDevil sitten tulee jonossa Wolverine Tuomari ja Ghostrider.. Ja onhan noita muitakin..

Viimeaikoina olen sitten kiinostunut DC:n sarjiksista ja ensimäisenä näistä tulee tietty tämä Vertigon julkaisema Sandman sarjis

Lainaus: Ximmo

Riippuu niin piirtäjästä. Osassa alppareita on niin huono piirrostyyli, ettei maistu, ei sitten millään.

Itse en välitä paljoa siitä miten sandman on piirretty -tai oikeastaan pidän melkein kaikkien piirtäjien tyylistä kunhan se ei ole liian siloteltua.. The Sandman sarjakuvan kohdalla se eteenpäin vievä elementti on kuitenkin se Gaimanin mainio tarina...

DC:llähän on muuten Morpheus hahmon lisäksi pari muutakin Sandman hahmoa; Se kaasunaamarimies ja sitten eräs perus supersankari.. Kummatkin vilahtavat ohimennen myös Gaimanin The Sandman sarjiksessa...

Erityisesti piirustustyylin puolesta pidän Bilalin ja Manaran tyylistä vaikka manaran tarinan kerronta ei ehkä ole sitä kaikkein parasta; Perus pikkutuhmaa huumorilla höystettyä seikkailua...

Lopulta minulle maistuu oikeastaan kaikenlainen supersankari sarjis kunhan se ei ole liian lapsille suunnattua..

Niin.. Ja sitten on tietty vielä ne 1970-80-luvulla albumeina ilmestyneet mustavalkoiset Tove/Lars Janssonin Muumisarjakuvat jotka ovat aika hervotonta luettavaa jos niitä osaa tarkastella oikeasta näkökulmasta...
Kirjoittanut: Heetteri (Ex-inkvisiittori & Miss Halloween 2008)
  • Lähetetty: 03.10.2007 10:55

Lainaus: Azop

Niin.. Ja sitten on tietty vielä ne 1970-80-luvulla albumeina ilmestyneet mustavalkoiset Tove/Lars Janssonin Muumisarjakuvat jotka ovat aika hervotonta luettavaa jos niitä osaa tarkastella oikeasta näkökulmasta...

Oh, miten saatoin unohtaa?! Nehän ovat puhdasta neroutta, ei niillä ja muumi-kirjoilla ole mitään tekemistä sen vaaleanpunaisen Ritalin-lobotomiamuumin kanssa, joka tulee Nippon-landiasta. Tässä on Tove Janssonin visio. Niiskuneiti ostaa seksikkäitä bikineitä, Muumipappa tislaa kellarissa Manhattan Dynamitea jne.
Kirjoittanut: Ximmo (Aktiivi)
  • Arvo: Mahtigootti1500
  • Lähetetty: 03.10.2007 11:07

Itse en välitä paljoa siitä miten sandman on piirretty -tai oikeastaan pidän melkein kaikkien piirtäjien tyylistä kunhan se ei ole liian siloteltua.. The Sandman sarjakuvan kohdalla se eteenpäin vievä elementti on kuitenkin se Gaimanin mainio tarina...

Minulla kuvitus on sarjakuvan lukemisen kannalta yhtä suuri motiivi kuin tekstikin. Pelkkää tekstiä voin lukea kirjanakin, jos niikseen tulee. (Itse asiassa Gaimanin American Gods oli oikein hyvä kirja.)

DC:llähän on muuten Morpheus hahmon lisäksi pari muutakin Sandman hahmoa; Se kaasunaamarimies ja sitten eräs perus supersankari.. Kummatkin vilahtavat ohimennen myös Gaimanin The Sandman sarjiksessa...

Yrität ilmeisesti sanoa, että DC on julkaissut sarjakuvia muutamasta muustakin Gaimanin luomasta "Endless-perheen" hahmosta, joihin on alunperin tutustuttu Sandman-tarinoissa. Hetken meni tuon lauseen sisäistämisessä. Sandman-hahmoiksihan voisi käsittääkseni kutsua kaikkia kyseisissä sarjakuvissa liikkuvia tyyppejä ja niitähän piisaa.
Kirjoittanut: Iiriva (Miss Halloween 2006 & 2007)
  • Lähetetty: 03.10.2007 11:33
Pienenähän tuli sitä Aku Ankkaa, Muumi-lehteä sun muuta luettua. Aku Ankka tulee itseasiassa edelleen, jotta tulee postia edes kerran viikossa ja saa jotain uutta luettavaa. Mitään huippusarjakuvaa en kuitenkaan nyt lue, kun en ole niihin oikein tutustunut.

Pienempänä minulle tilattiin myös Star wars-sarjakuvaa (minä, hillitön fani 10-vuotiaana ). Pidin siitä kovasti, ja tiettyjä tarinoita otin talteen ja lueskelen niitä nytkin ihan vain piirtäjän takia. Ron Martzin tarinat Jan Duurseman kuvituksella ovat edelleen muutamien sarjakuvalehtieni parasta antia.

Magic Fantasy-sarjakuvalehteä tuli myös ostettua - mutta sen myynti lopetettiin Suomessa keskenkaiken, koska yhteistyökumppani Ruotsissakin lopetti. Höh, olisin halunnut lukea tarinat loppuun! Mutta toisaalta, kun myöhemmin kolusin nettiä asian osalta, luin, ettei tarinan kirjoittaja ollut ikinä edes saanut kuin luonnostella tarinan lopun, sillä sitä ei tehty sitten loppuun asti edes Yhdysvalloissa. Surullista.

Ja Nemiltähän minulta on tietysti kaikki albumit paitsi uusintapainokset, kun mokomat löytyvät jo vanhoina
Kirjoittanut: Azop (Jäsen)
  • Lähetetty: 03.10.2007 11:51

Lainaus: Ximmo

Yrität ilmeisesti sanoa, että DC on julkaissut sarjakuvia muutamasta muustakin Gaimanin luomasta "Endless-perheen" hahmosta, joihin on alunperin tutustuttu Sandman-tarinoissa. Hetken meni tuon lauseen sisäistämisessä. Sandman-hahmoiksihan voisi käsittääkseni kutsua kaikkia kyseisissä sarjakuvissa liikkuvia tyyppejä ja niitähän piisaa.

Itseasiassa tarkoitin että DC comics on julkaissut yhteensä kolmea eri Sandman sarjis julkaisua ja kaksi niistä on julkaistu Vertigo merkin alla eli Gaimanin The Sandman ja sitten eräs toinen Sandman joka nukuttaa vihollisiaan kaasulla ja pukeutuu kaasunaamariin (Sandman Mystery Theatre).. Tämä kolmas Sandman esiintyi puolestaan joskus historiassa DC:n supersankarisarjiksissa ja suojeli lapsia pahoilta unilta (esiintyy myös Gaimanin Dollhouse albumissa)..

Alla hieman infoa:
http://www.toonopedia.com/sandman1.htm
http://www.toonopedia.com/sandman2.htm
http://www.toonopedia.com/sandman3.htm

Ja mitä noihin muihin Gaimanin luomiin hahmoihin tulee niin eikös siitä Death hahmosta ainakin ole tehty useampiakin sarjakuva albumeita..?
Kirjoittanut: Evelyn (Aktiivi)
  • Arvo: Mahtigootti+
  • Lähetetty: 03.10.2007 12:12
Tykkäsin muksuna lukea isoveljen Aku Ankkoja, He-Man-sarjiksia ja Karvinen-sarjiksia. Sit meillä oli joku sarjakuvalehti, jonka nimi oli Valhalla. Se oli tosi hieno Nykyään tulee vaan joskus luettua Nemiä.
Kirjoittanut: Ximmo (Aktiivi)
  • Arvo: Mahtigootti1500
  • Lähetetty: 03.10.2007 12:38
Joo no täytyy myöntää, etten ole mikään erityinen Gaiman-fani, joten en ole edes yrittänyt pysytellä perillä kaikesta miehen tuotannosta.

Ja mitä noihin muihin Gaimanin luomiin hahmoihin tulee niin eikös siitä Death hahmosta ainakin ole tehty useampiakin sarjakuva albumeita..?

Death: The High Cost of Living, 1993
Death: The Time of your Life, 1996

Mitä tässä miettimään: http://en.wikipedia.org/wiki/Neil_Gaiman

Minulla on hyllyssäni myös tuo Black Orchid (1988, kuvittaja Dave McKean), mutta ei se mikään mestariteos ole.
Kirjoittanut: Freya (Jäsen)
  • Arvo: Asiantuntija
  • Lähetetty: 03.10.2007 18:36
Sandmanit on kyllä ihan hyviä ja nuo ximmon mainitsemat death hahmosta tehdyt. Mangaakin luen paaljon ja Nemi myös on ihan hyvä. Aku Ankkaa luin pienempänä mutta nyt se on jääny. Muuta ei kyllä nyt tule mieleen..
Kirjoittanut: Iiriva (Miss Halloween 2006 & 2007)
  • Lähetetty: 03.10.2007 18:39
W.I.T.C.H., anyone?

Ai että se oli tuppukylän huippujuttu silloin ala-asteella! Piti ajella oikein 10 km päähän hakemaan se lehti, kun niin kaukana oli kunnan ainoa sitä myyvä kauppa...

Mutta ei enää, ei.
Viesti

Vaihda maisemaa

Uutta! Nyt voit ahtaa Gootti.netin kännykkäänkin. Palvelun uusimmat uutiset ja suositun keskustelualueen tuoreimmat viestit löytyvät nyt myös kevytversiona mobiililaitteille suunnatussa Gootti.mobi-palvelussa.

• Goottifoorumia selaa 1 vakoilijaa ja 0 jäsentä . Kävijäennätys tehtiin 17.09.2015 09:50, jolloin paikalla oli väkeä yhteensä 362 henkeä!
Järjestä treffit