Gootti.net

Sarjakuvat

Kirjoittanut: Deadboy (Aktiivi)
  • Lähetetty: 15.01.2008 13:31

Lainaus: Dragonfly

The Crow

Niin se O'Barrin. Mulla on se suomennos, ostettu varmaan Akateemisen KK:n alesta joskus 96-97? Olen mä sitä joskus nähnyt divareissa mutta en kovin usein. Lopussa siinä on liitteenä Joy Divisionin jonkun biisin sanat (en muista minkä,olisko Decades?) ja Rimbaudin runoutta. Taisi olla mun ensikosketus molempiin.

Ostakaa englanninkielinen, sitä saa varmaan aika saletisti tilaamalla kirjakaupoista.
Kirjoittanut: Heetteri (Ex-inkvisiittori & Miss Halloween 2008)
  • Lähetetty: 15.01.2008 13:57
http://www.redmeat.com/

Jos en jo ole mainostanut, niin kyllä red meat on paras nettisarjakuva ikinä. Jos Fingerporeja ei lasketa.

Kirjoittanut: Dragonfly (Jäsen)
  • Arvo: Asiantuntija
  • Lähetetty: 20.02.2008 16:56

Lainaus: Freya

Onko sinulla tuo itselläsi? Jos on niin mistä olet sen hankkinut? Minä olen metsästänyt sitä kauan eikä ole vieläkään eteen tullut. Kerran olen sitä lukenut ja olisi oikein mukava saada itsellekkin.

Kyllä löytyy . Jos kyseistä sarjakuvaa mielit, kannattaa kysäistä kukunorin nettisivuilta(www.kukunor.com) tai käydä paikan päältä katsomassa. Liike sijaitsee helsingissä, finkinon toisessa kerroksessa
Kirjoittanut: Blacksmith (Nimetön)
  • • Muokkasi: Blacksmith
  • Lähetetty: 20.02.2008 17:39
Eikö kukaan ole lukenut Shokkia tai näitä sarjiksia kuten Kauhu, Ihmissusi ja Frankenstein, Dracula tai Vampirella?
Nämähän ovat aitoja klassikoita ja takuulla kuuttien mieleisillä aiheilla ryyditettyjä sarjakuvia.
Kirjoittanut: Miss Angel (Aktiivi)
  • Arvo: Mahtigootti
  • Lähetetty: 20.02.2008 18:07
Mulle ja veljelleni tuli monta vuotta sitten Aku Ankka, mutta molemmat kyllästyttiin siihen muutaman vuoden jälkeen. Avusta tulee luettua vieläkin noita strippejä sekä tykkäsin Pirkon perheestä. Ennen Akkaria mulle tuli Tom&Jerry, josta tykkäsin tosi paljon. Veljelleni tuli Nalle Puh, jota luin kans joskus. W.I.T.C.H. -lehteä luin heti kun se ilmestyi ekaa kertaa, mutta kyllästyin siihen ehkä 26 lehden jälkeen ja lopetin. Kaikki Tintti-kirjatkin olen lukenut ja tykkäsin niistä. Yläasteella kiinnostuin mangasta ja Ranma ½ oli ensimmäinen johon koukutuin ja sitä keräsin sekä luin kaikki ne 38 pokkaria. Ranman loppuvaiheessa innostuin Inuyashasta, jota kerään ja luen tälläkin hetkellä. Niin tosiaan, Nemiäkin tulee luettua ja ostettua albumeita. Viimeisin kolmen pokkarin tykästys on The Dreaming. Emily The Strangea yritin lukea, mutta ei uponnut muhun.

Ja minä kun luulin, etten mä ole lukenut paljon sarjakuvia, mutta näitähän löytyy kuin sieniä sateella...
Kirjoittanut: neo_shaman (Aktiivi)
  • Arvo: Mahtigootti++
  • • Muokkasi: neo_shaman
  • Lähetetty: 15.06.2008 21:36
Täytyy tulla tänne häiriköimään, kun on sentään lempparikirjallisuudesta puhe

Lainaus: Blacksmith

Eikö kukaan ole lukenut Shokkia tai näitä sarjiksia kuten Kauhu, Ihmissusi ja Frankenstein, Dracula tai Vampirella?
Nämähän ovat aitoja klassikoita ja takuulla kuuttien mieleisillä aiheilla ryyditettyjä sarjakuvia.

Shokkia on pari numeroa, Kauhua, Vampirellaa sekä Kalmaa, jossa julkaistiin Sandmania suomeksi jonkun aikaa.
Itse oon jumittunu ainakin Neil Gaimanin sarjiksiin, erityisesti Sandmaniin, sekä Alan Mooren tuotoksiin (tällä hetkellä menossa "the Watchmen"). Art Spiegelmanin "Maus"in luin vähän aikaa sitten. "P€rsepolis"in molempien osien suomentaminen oli myös erihieno kulttuuriteko.
Hyvää länsimaista sarjakuvaa on vaikea löytää, kohtuullisin hinnoin... Ainakin kauhusarjakuvaa, kuten Alienseja.
Harmittaa että Arktinen Banaani julkaisee kahta sarjaansa, "Dampyr"iä ja "Brendon"ia niin harvoin.. Viime numerot tulleet varmaan viime vuoden puolella..

//sensuuri iski sarjiksen nimeen. toivottavasti jokainen ymmärtää.
Kirjoittanut: Heetteri (Ex-inkvisiittori & Miss Halloween 2008)
  • Lähetetty: 16.06.2009 13:34
Necroaction!

http://www.sarjakuvakilpailu.fi/2009/01/index.html

Mainio sarjakuva nimeltä Mummo.
Kirjoittanut: Myria (Aktiivi)
  • Arvo: Mahtigootti+
  • Lähetetty: 16.06.2009 13:53
Jos olen jo vastannut, päivitän.
Aku Ankka Kliseinen valinta, mutta tämä sarjis on minulle elämää suurempi. Opin lukemaan klassisesti Akkarista ja ainakin osa piirustustaidon harjaantumisesta on peräisin ankkojen harjoittelemisesta. Piirrän edelleen ankkoja (tosin myös kaikkea muuta) ja luen Akkareita lähes päivittäin. Mistään muusta sarjiksesta en välitä yhtä paljon kuin tästä. Erityisesti Don Rosan jatkikset ovat oikeasti taidetta, niin kuvallisesti kuin juonellisesti. Olen aika kaikkiruokainen lukemisieni suhteen, mutta mangaa en voi sietää. En yhtään. Sen sijaan Nemiä, Jereä, Asterixia, Lucky Lukea ja vastaavia luen ihan mielelläni, jos sellainen sattuu käteeni. Hesarin sivuilta on pakko lukea päivittäin Viivi ja Wagner sekä Fingerpori, jonka huumori on parhaimmillaan kuin tehty makuuni. Rakkautta ensi silmäyksellä, kiitos "Annatko johtajalle?" -stripin.
Kirjoittanut: Polyunsaturated Doll Blood (Aktiivi)
  • Arvo: Mahtigootti+
  • Lähetetty: 16.06.2009 14:34
Jhonen Vasquezin Johnny the Homicidal Maniac. Luin kahden illan aikana heti kun ilmestyi postisedän toimittamana kotiini ja voi että sain kyllä hyvät naurut pitkästä aikaa. Ja niin hienosti piirrettykin!
Kirjoittanut: Malys_ (Jäsen)
  • Lähetetty: 16.06.2009 17:14
Parhaimmistoa edustaa ehdottomasti Petri Hiltusen sarjakuvat, etenkin Harmaan jumalan hetki ja Ontot kukkulat ovat ihan huippuja.

Elfquest. Tähän sarjaan ei kyllästy koskaan. Kaikki Suomessa ilmestuneet 22 kirjaa löytyy omastakin hyllystä, samoin miltei kaikki, aina yhtä mainiot, Nemi-albumitkin.

Jokin viehättää kovasti myös Vampire Kisses-sarjispokkareissa vaikka ovatkin aika teinihöpöhöpö-juttua.

Sandmania tulee silloin tällöin lueskeltua.

Lena Furbergin Tuuvantalli-sarjaa tuli seurattua joskus kauan sitten, Lenan piirrosjälki on myöskin ollut yksi vaikuttajista omissa hevospiirroksissani aikoinaan.
Viesti

Vaihda maisemaa

Uutta! Nyt voit ahtaa Gootti.netin kännykkäänkin. Palvelun uusimmat uutiset ja suositun keskustelualueen tuoreimmat viestit löytyvät nyt myös kevytversiona mobiililaitteille suunnatussa Gootti.mobi-palvelussa.

• Goottifoorumia selaa 2 vakoilijaa ja 0 jäsentä . Kävijäennätys tehtiin 17.09.2015 09:50, jolloin paikalla oli väkeä yhteensä 362 henkeä!
Järjestä treffit