Gootti.net

Sarjakuvat

Kirjoittanut: blackwolver (NeppaGootti)
  • Lähetetty: 01.10.2007 23:20
Kun lempikirjallisuudesta täällä oli jo aihe, ajattelin kysellä minkälaisia sarjiksia ihmiset lueskelee? Luetko vain aikakausilehtien sarjikset, entä sarjakuva-albumeita vai onko tilauksessa Aku Ankka? Kelpaako vain tietyn tyylinen sarjakuva vai oletko kaikkiruokainen?
Kirjoittanut: Tristessa (Aktiivi)
  • Lähetetty: 02.10.2007 01:13
Kyllä nuo 1984-1985-vuosien Conanit on aika jees... samojen vuosien Judge Dredd toimii myös.

Vanhaa Tapiiria tuli luettua paljon.

Lisäksi pidän Nemesis the Warlockista (huomatkaa goottien oma planeetta .

Sokalin tarkastaja Ankardo on hyvä. Kuten Prattin Corto Maltese.

Jukka Tilsa toimii. Ja Hemmo Paskiainen on parasta.

Perverssinä pidän myös Milo Manaran tuotannosta.

Viimeisin ihastus on Kiroileva siili.

Ja tiesittekö, että Taru sormusten herrasta -kirjasta on julkaistu myös suomenkielellä sarjakuva aikoinaan? Löytyy hyllystä...
http://koti.mbnet.fi/~psychic/fin_tsh.html
Kirjoittanut: Deadboy (Aktiivi)
  • Lähetetty: 02.10.2007 04:35
Hyviä sarjiksia Tristessa mainitsi. Multakin löytyy tuo TSH sarjan 3 osaa.

Asterixit toimii yhä mulle.

Enki Bilal on aivan jumalainen.

Didier Comès on mielestäni aliarvostettu mutta ainakin minä tykkään paljon.

Gilbert Sheltonin Friikkilän pojat.

Uudemmista sanottakoon Andy Rileyn Bunny Suicides

Joskus tenavana suuri suosikki oli Mustanaamio. Olin Mustanaamiokerhon jäsen ja kävin isän kanssa Ruotsin reissulla Mustanaamiomaassa Eskilstunassa, Repikääs siitä

"Se, joka haastaa Mustanaamion juomakilpaan kohtaa varman alkoholimyrkytyksen." -vanha viidakon sanonta
Kirjoittanut: Ilari (Jäsen)
  • Arvo: Asiantuntija
  • Lähetetty: 02.10.2007 10:34
Freak Brothers on varsin mainio, luen sitä englanniksi. Aku Ankkaa diggailen kovasti, varsinkin Rosan tarinoita. Hämähäkkimies ja Ryhmä-X on kivoja. Hellboy on aika hyvä, ja tykkäilen tosi paljon Alan Mooren kirjoittamista sarjakuvista. Bunny Suicides on todella helmi. Jukka Tilsa on ehkä paras suomalainen. Kaikki Jere-albumit löytyy suomenkielisinä, loistavaa kamaa .

Pakko mainita myös Red Meat (www.redmeat.com) The Perry Bible Fellowship (www.pbfcomics.com), Lowroad75 (http://lowroad75.comicgenesis.com/) ja Saturday Morning Breakfast Cereal
(http://www.smbc-comics.com/)

Sandman on silti jotain parasta ikinä.
Kirjoittanut: Piiskansiima (Jäsen)
  • Lähetetty: 02.10.2007 10:37
En ole oikein koskaan päässyt mukaan tähän sarjakuvavillitykseen, lapsena luin Aku Ankan Taskukirjoja sekä Pollea, nykyisin mukaan on tullut "oikeista" sarjiksista The League of Extraordinary Gentlemen, Raakaa Lihaa sekä From Hell. Ai niin, ja tietenkin Nemi.
Kirjoittanut: Heetteri (Ex-inkvisiittori & Miss Halloween 2008)
  • Lähetetty: 02.10.2007 11:45

Lainaus: Ilari

Pakko mainita myös Red Meat (www.redmeat.com) The Perry Bible Fellowship (www.pbfcomics.com)

Allekirjoitan 100%! Näiden lisäksi netissä olevista myös PvpOnline. Asterixit ja Lucky Luket ovat yhä kikatuttavia, samoin Calvin & Hobbes. Raxuihqutan niin ikään Don Rosan ja Carl Barksin Akkarisarjoja. Nemiä en oikein jaksa, vaikka silläkin on hetkensä. Ehkä enemmän kuin Nemi, ärsyttävät Nemiä matkivat pikkumetallistit ja -gootit, jotka heittävät huonoa "Syön hei lapsii aamupalax"/"Mummot aina pelkää muo niinQ"/"Oon ihan ku Nemi *TSIH*" -läppää.
Kirjoittanut: Ximmo (Aktiivi)
  • Arvo: Mahtigootti1500
  • Lähetetty: 02.10.2007 13:43
Kommentoidaanpa kaikkia muita keskustelijoita:

Lainaus: blackwolver

onko tilauksessa Aku Ankka?

On tilauksessa.

Lainaus: Tristessa

Kyllä nuo 1984-1985-vuosien Conanit on aika jees...

Ei se vuosista ole kiinni, kyllähän hyvää Conania on tehty muulloinkin. Kyseisinä vuosina vaan käännetyn Conanin lähdeaineistona oli The Savage Sword of Conan myöhemmin nähdyn värillisen Conan The Barbarianin sijaan. Koska jälkimmäinen alkuperäistekele on suunnattu enemmänkin lapsille, niin ei ole ihme, että SSoC:n käännökset maistuvat paremmalta.

Mutta joo, Conan maistuu. Conan-kokoelmastani puuttuvat 1/1984 ja muistaakseni 7/1985, sekä yksi myöhemmin julkaistu mustavalkoalbumi. 1970-luvun tekeleet (oliko niitä nyt viisi lehteä) olen jättänyt suosiolla väliin, niiden laatu oli lähinnä valokopiotasoa.

samojen vuosien Judge Dredd toimii myös.

Itse tykkään enemmänkin mustavalkoisista Dredd-albumeista. Tässäkään en näe suuremmin eroa vuosiluvuilla, hyvää Dreddiä on tehty muulloinkin. Aivan ensimmäiset piirretyt Dreddit eivät tosin olleet tasoltaan vielä niin huippua, kun koko äijän hahmo vielä kehittyi. Ostetaan muuten käännetty Dredd-albumi nro 1, löytyykö keneltäkään? Kokoelmani on yhtä vaille.

Lisäksi pidän Nemesis the Warlockista

Jep, kaikki käännetyt ja muutamia alkuperäiskielisiä löytyy hyllystä. Myös muut 2000AD-lehden hahmot kelpaavat: Rogue Trooper, Slaine, Judge Anderson ovat laadukasta kamaa.

Sokalin tarkastaja Ankardo on hyvä. Kuten Prattin Corto Maltese.

Kyllä. Kyllä.

Jukka Tilsa toimii.

Kyllä.

Ja tiesittekö, että Taru sormusten herrasta -kirjasta on julkaistu myös suomenkielellä sarjakuva aikoinaan?

Tiesin. Joku alppari löytyy hyllystä.

Freak Brothers on varsin mainio, luen sitä englanniksi.

Tykkään kovasti, mutta enpä ole ostanut näitä lehtiä varmaan kymmeneen vuoteen yhtäkään. Minulla löytyy myös muutamia numeroita ja yksi albumi Fat Freddy's Catin omaa lehteä.

Pakko mainita myös Red Meat, The Perry Bible Fellowship

Käännetyt Red Meatit löytyy kotoa, Perry Bibleä tulee seurattua netistä.

Sandman on silti jotain parasta ikinä.

Riippuu niin piirtäjästä. Osassa alppareita on niin huono piirrostyyli, ettei maistu, ei sitten millään.

Mitäs muuta tulisi mieleen... HS:n Fingerpori lienee tuorein kotimainen ihastus. Huumoriosastolta minulle kelpaa myös Frangenin ja Heikuran Mies-sarjis.

Ulkomaisista tässä tulikin jo niin monta mainittua, ettei tule oikein mitään muuta mieleen. Paitsi että! Ralf Königin homosarjakuvat ovat aivan eliittiä! Niin ja Marvelista ei ole kukaan puhunut mitään, Marvelin hahmoista minulle maistuvat parhaiten Wolverine ja Tuomari.
Kirjoittanut: Doucat (Nimetön)
  • Lähetetty: 02.10.2007 13:51
Mie en ees jaks amuistaa mitä kaikkea sarjakuvia luen..Ekana tuli mieleen NEMI
Kirjoittanut: vaina (Jäsen)
  • Arvo: Edistynyt
  • Lähetetty: 02.10.2007 14:00
minun mielestä iha paraitä sarjiksia on kai Ranmat
Kirjoittanut: Heetteri (Ex-inkvisiittori & Miss Halloween 2008)
  • Lähetetty: 02.10.2007 14:03
Kulttuurin huipulta; Ranma ja Nemi... >_o
Viesti

Vaihda maisemaa

Uutta! Nyt voit ahtaa Gootti.netin kännykkäänkin. Palvelun uusimmat uutiset ja suositun keskustelualueen tuoreimmat viestit löytyvät nyt myös kevytversiona mobiililaitteille suunnatussa Gootti.mobi-palvelussa.

• Goottifoorumia selaa 3 vakoilijaa ja 0 jäsentä . Kävijäennätys tehtiin 17.09.2015 09:50, jolloin paikalla oli väkeä yhteensä 362 henkeä!
Järjestä treffit