Gootti.net

Ajankohtaista 1/2020: Foorumi on toistaiseksi vain lukumoodissa. Uusien viestien tai viestiketjujen lähettäminen ei ole mahdollista. Jäseneksi liittyminen ei ole mahdollista. Vanhat jäsenet voivat kirjautua sisään ja lukea sekä vastaanottaa yksityisviestejä, sekä päivittää profiilinsa tietoja.

Harrastuksena tanssi?

Kirjoittanut: Tiragen (Nimetön)
  • Lähetetty: 25.12.2008 16:34

Lainaus: Jenaldo

Locking voisi olla ihan hauskaa...

Hauskaa mutta aikas pirun vaikeaa
Kirjoittanut: Holy (Jäsen)
  • Arvo: Edistynyt
  • Lähetetty: 11.02.2009 12:54
Mulla tanssi kuuluu niihin juttuihin, joiden osaamisesta loistavasti haaveilen, mutten kuitenkaan lopulta jaksa niille omistautua..: )

Alotin siinä noin 7-vuotiaana kansantanssin parhaan ystäväni kanssa, kun yks koulumme opettajista aloitti ryhmän. Se kumminkin loppu joskus ala-asteen loppupuolella, kun opettajan työt lisäänty niin, ettei ryhmälle enää ollut aikaa. Sitä ennenkin ryhmä kyllä sinnitteli aika hiipuvalla liekillä, välillä aktiivisia tanssijoita oli vain neljä... Ei siinä mitään, yhteenkin esitykseen opettajamme värkkäsi ihan mukavan tanssin kahdelle parille. Ja myöhemmin, kun hän jäi eläkkeelle, kävimme ystäväni kanssa esittämässä hänelle oman tosi tyylikkään yhden parin koreografiamme: )

Sen ryhmän loputtua siirryimme tanssimaan Pääkaupunkiseudun Karjalaisiin Nuoriin. Ryhmä oli kyllä isompi ja esiintymisiä ja matkoja enemmän, mutta emme ikinä oikein kunnolla viihtyneet ryhmässä emmekä tulleet toimeen opettajien kanssa. Tuli siellä kuitenkin ehkä 5-6 vuotta oltua, lopetettiin samoihin aikoihin kun multa loppu peruskoulu.

Sen jälkeen tanssimiseni on ollut sellasta sälää. Äidin kanssa kävin latinosia ja salsaa, molempia jonkun kurssin. Meil oli kyllä ihan mukavaa yhdessa. Salsa on sikäli kivaa, että kun sen perusaskeleilla voi tanssia vaikka diskossa, tämä opin, kun olin yhden projektin takia viikon Belgiassa: ) Oltiin siis diskossa, ja oli niin hirveä meteli ettei mitään voinut jutella. En harrasta juomista joten olin jo totaallisesti tylsistynyt, kun yksi tyttö siitä porukasta, jonka kanssa siellä olin kysyi (karjui korvaani) osaanko salsaa. Sitten tanssittiin vähän salsaa karmean teknojumputuksen tahtiin. Se oli kyllä illan kohokohta: )

No sitten oli lukion tanssikurssit eli wanhat ja purpuri. Vanhojen tanssit on musta aivan ihania, harmi, että päädyin pariksi tyypille, jota koko juttu ei kiinnostanut sitten pätkän vertaa... Purpurikin oli ihan kiva (se on siis sellanen hämäläinen kansantanssi, meidän koulussa oli perinne, että abeista koottu ryhmä tanssii sen penkkaripäivänä) siinä mulla oli parempi parikin.

Nyt sitten viime syksynä lopulta aloitin flamencon, olin sitä miettinyt jo pidemmän aikaa. Hirveän vaikeaa, varsinkin kun käsillä pitäisi tehdä paaaljon enemmän kun esim. tanhussa tottu. En sitäpaitsi ole mikään liikunnallinen lahjakkuus, enkä edes kovin rytmitajuinen (eli todella järkevää aloittaa just flamenco...) mutta pakko kokeilla! Olen kyllä toisaalta hirveästi tykännytkin, aikuisopiston kurssit vaan on niin pahuksen lyhyitä.
Kirjoittanut: Nekropolis (Jäsen)
  • Lähetetty: 13.02.2009 18:10
Juu, harrastin tanssia n. 3 vuotta tossa ala-asteen aikana. Yhden vuoden ajan kävin hiphopissa, funky&soulissa ja showjazzissa, joka vei sydämmeni. Ja sitten ryhmämme lopetettiin
Siirryin show- ryhmään jota sitten viimeiset pari vuotta harrastin. Viime syksynä lopetin ajanpuutteen vuoksi.
Nyt olisi tarkoitus aloittaa kaverin kanssa jazz- tunnit, kun löytyisi sopiva aika...
  • • Muokkasi: Tiragen
  • Lähetetty: 03.06.2009 16:02
Hoi ihimiset!

Onko kukaan tanssinharrastaja menossa syksyllä Tampereelle Tanssimaniaan?

Mikäli joku on menossa, niin käykää ihmeessä kassomassa Jouni Prittisen tanssia, teatteria ja musiikkia yhdistelevä teos Seireenin Suudelma http://www.youtube.com/watch?v=Z47uA46EOCo
Kirjoittanut: Blueberrie (Jäsen)
  • Lähetetty: 21.07.2009 12:21
Olen harrastanut tanssia vasta muutaman vuoden ajan. Aluksi kävin vatsatanssia muutaman kurssin verran eräällä tanssistudiolla, jossa jatkan tänä syksynä, kun sama opettaja tulee takaisin vuoden lomaltaan. Paras tietämäni vatsatanssin opettaja.

Viime syksyn ja talven aikana kävin kansalaisopiston Bollywood- tanssi kursseilla. Umm... Bollywood-tanssi itsessään oli hyvin mukavaa ja innostavaa, mutta kansalaisopisto otti liikaa ihmisiä samaan ryhmään, eli joutui pienessä tilassa tanssiessaan väistelemään muita jatkuvasti. Eli luultavasti en tänä vuonna jatka sitä ollenkaan, ainakaan kansalaisopiston kursseilla.

Haluaisin kokeilla flamencoa tai lattareita. .
Kirjoittanut: SyllaBoreal (Jäsen)
  • Arvo: Mahtigootti+
  • Lähetetty: 21.07.2009 12:23
Itse haluaisin kokeilla tankotanssia Voisi olla ihan mukava harrastus ja mieskin varmaan tykkäisi :'D Mutta täällä meillä päin ei oikein järjestetä niitä kursseja :S
Kirjoittanut: Mortale (Aktiivi)
  • Lähetetty: 21.07.2009 12:31
Olen harrastanut tanssia lähemmäs 10 vuotta joskus ja tänä syksynä olis ehkä tarkotus taas alottaa parin vuoden tauon jälkeen. Show-tanssia siis. Täällä kun ei pahemmin ole vaihtoehtoja -.-' Jos ei ole kilparyhmä ainesta niin vaihtoehdoks jää funk&show..
Kirjoittanut: Swanette (Nimetön)
  • Lähetetty: 21.07.2009 13:33

Lainaus: SyllaBoreal

Itse haluaisin kokeilla tankotanssia Voisi olla ihan mukava harrastus ja mieskin varmaan tykkäisi :'D

Oi niin minäkin! Ja strip aerobicia. Veikkaan kyllä joo että miehet tykkäisi... :') Siinä kohoaisi kunto samalla kun olisi hauskaa. Niitä rahalahjoituksia otetaan vastaan.. Miksi kaiken pitää maksaa
Kirjoittanut: Natassja (Jäsen)
  • Arvo: Mahtigootti+
  • Lähetetty: 21.07.2009 16:30
Strip aerpbic kuulostaa jotenkin koomiselta. "Haara-perus-haara-perus...ja jaksaa ja jaksaa!" Tankotanssi voisi olla aika haastavaakin, tarvinnee hyvät keskivartalon lihakset että kykenee kieppumaan siinä tangolla pää alaspäin kinttujen varassa ja tekemään kaiken vielä sulavasti. Luulen että ainakin aluksi minun tankotansseista olisi eroottisuus kaukana...mutta olisi kyllä kivaa kokeilla!
  • Lähetetty: 22.07.2009 18:30
Anteeksi nyt vain kaikille tasapuolisesti mutta mun mielestä, niin tanssin puoliammattilaisena ja muutenkin, toi tankotanssi on kyllä ihan ihime hommaa, joku mikälie trendi nykypäivänä. :/ Voiko sitä edes pitää minkäänlaisena tanssinlajina! (kuten nyt baletti/nykäri tai vaikkapa kansantanhut, sellasena tanssinlajina) Omasta mielestäni ei. Ja kun tuokin "tanssiminen" on ollut aika kauan aikaa tiedossa ja ihimisten huulilla niin tuntuu vain että käsitys "normaalista" tanssista hämärtyy aika pahasti. Ei siinä mitään jos isse tankotanssista tykkää, minusta se vain halventaa sitä muuta tanssia mitä näyttämöillä esitethän. Miksei vaikka jazzista tai lattareista voisi tulla samanlaista polemiikkia tanssista kiinnostuneiden keskuudessa, vai ovatko ne jo ihan out.

Tarkoitukseni ei ollut loukata ketään tankotanssin harrastajaa näillä sanoilla, halusin vain tuoda oman mielipiteeni asiaan.

Kiitos hän.
Vaihda maisemaa

Uutta! Nyt voit ahtaa Gootti.netin kännykkäänkin. Palvelun uusimmat uutiset ja suositun keskustelualueen tuoreimmat viestit löytyvät nyt myös kevytversiona mobiililaitteille suunnatussa Gootti.mobi-palvelussa.

• Goottifoorumia selaa 1 vakoilijaa ja 0 jäsentä . Kävijäennätys tehtiin 13.04.2020 19:19, jolloin paikalla oli väkeä yhteensä 437 henkeä!
Järjestä treffit