Gootti.net

Ajankohtaista 1/2020: Foorumi on toistaiseksi vain lukumoodissa. Uusien viestien tai viestiketjujen lähettäminen ei ole mahdollista. Jäseneksi liittyminen ei ole mahdollista. Vanhat jäsenet voivat kirjautua sisään ja lukea sekä vastaanottaa yksityisviestejä, sekä päivittää profiilinsa tietoja.

Harrastuksena tanssi?

Kirjoittanut: Natassja (Jäsen)
  • Arvo: Mahtigootti+
  • Lähetetty: 22.07.2009 18:49
Tiragen: toki tankotanssi on eri asia kuin tanssilajit, kyse on käsittääkseni muunlaisesta viihteestä eikä siinä nyt varsinaisesti tanssita vaikka nimi onkin "tankotanssi". En usko että se mitään tanssilajeja halventaa. Viihdettä, viihdettä.
Kirjoittanut: Swanette (Nimetön)
  • Lähetetty: 23.07.2009 02:29
Joitakin kuvauksia tankotanssikursseista lukeneena olen jotenkin käsittänyt, että se ainakin Suomessa olisi enemmänkin tavallaan akrobatiaa ja kunnon kohottamista kuin viihdettä sinänsä.
Kirjoittanut: Jenaldo (Jäsen)
  • Arvo: Mahtigootti
  • • Muokkasi: Jenaldo
  • Lähetetty: 23.07.2009 02:42

Lainaus: Tiragen

. Ja kun tuokin "tanssiminen" on ollut aika kauan aikaa tiedossa ja ihimisten huulilla niin tuntuu vain että käsitys "normaalista" tanssista hämärtyy aika pahasti.

Lainaus: Natassja

eikä siinä nyt varsinaisesti tanssita vaikka nimi onkin "tankotanssi

Lainaus: Swanette

kuvauksia tankotanssikursseista

Lainaus Rock The Pole:n sivuilta:
''Pole dance eli tankotanssi on maailmalla huippusuosittu liikuntamuoto, jossa yhdistyvät kehonhallinta, kuntoilu ja tanssi. Laji kehittää erityisesti voimaa, notkeutta sekä koordinaatiokykyä. Liikunta tapahtuu lattiasta kattoon ulottuvaa tankoa apuna käyttäen. Tankotanssin juuret juontavat sirkusmaailmaan, joissa se on näyttävä ilma-akrobatialaji. Lajin kuntoilumuoto on vakiinnuttanut asemansa valtavirran harrastuksena.''
klick klick

Itse sanoisin lähinnä ''tanssin muodoksi'' enkä suoranaiseksi tanssiksi. Rock The Pole:n sivuilta kannattaa lukaista informaatiota. Itseäni oikeastaan kinnostaisi harrastaa tankotanssia mutta omalla paikkakunnalla ei valitettavasti sitä mahdollisuutta ole.
Kirjoittanut: Swanette (Nimetön)
  • Lähetetty: 23.07.2009 02:49

Lainaus: Jenaldo

Rock The Pole:n sivuilta

Ainakin tuolta minäkin olen lukenut.
Kirjoittanut: Tiragen (Nimetön)
  • Lähetetty: 23.07.2009 20:30
Tuli mielhen (näin asiasta kukkakeppiin) että onko kenelläkään teistä kokemusta tanssisoolon tekemisestä tai yleensäkään minkäänlaisen soolo/ryhmäkoreografian tekemisestä? Jakakaa toki kokemuksianne.
Kirjoittanut: Signum (Jäsen)
  • Arvo: Asiantuntija
  • Lähetetty: 23.07.2009 23:02
En harrasta tanssia enkä usko että tuo koskaan harrastuksena tulee olemaankaan, mutta olen jo puolivakavissani päättänyt, että syksyntullen käytän loput Smartumini tanssikouluun. Tuntuu tilanteita joissa pitäisi osata tanssia, tulevan ihmeen usein ja taidon jonka nyt omistan, sillä ei voi kehuskella. Täytyisi vain löytää Tampereen suunnalta hyvä koulu ja pitkäpinnainen opettaja. Mitä muistan peruskoulun ajoilta tanssin opetuksesta, niin askeleita on pirun vaikee sisäistää.
  • Lähetetty: 24.07.2009 13:41

Lainaus: Signum

Täytyisi vain löytää Tampereen suunnalta hyvä koulu ja pitkäpinnainen opettaja

Hei, Tampereella järjstetään Lokakuussa Tanssimania-niminen tapahtuma, se kestää muutaman päivän ja joka päivä (aina aamupäivisn) eri puolella Tamperetta järjestetään mania-pajoja joissa on tanssin opetusta. Nuo kyllä maksavat jonkin verran mutta suosittelen että kävisit siellä vaikka, pajoissa on hyvät opettajat opettamassa tanssia.
  • Lähetetty: 23.09.2009 23:10
Anteeksi nyt tuplapostaus, MUTTA. Tanssi-ihmiset, varsinki Tampereen suunnalla! Oootteko menossa ensiviikolla Tampereella järjestettävään Tanssimaniaan?
Kirjoittanut: MustaHukka (NeppaGootti)
  • Lähetetty: 03.08.2010 10:44

Lainaus: Tiragen

Tuli mielhen (näin asiasta kukkakeppiin) että onko kenelläkään teistä kokemusta tanssisoolon tekemisestä tai yleensäkään minkäänlaisen soolo/ryhmäkoreografian tekemisestä? Jakakaa toki kokemuksianne.

Mä oon tehny parikin koreografiaa silloin kun aktiivisesti harrastin vatsatanssia Yksi hiottiin kaverin kanssa niin pitkälle että käytiin ihan esiintymässä Tanssiva Lahti tapahtumassa...siitäkin on nyt jo 5 vuotta
Kirjoittanut: Onnetontar (Jäsen)
  • Arvo: Asiantuntija
  • Lähetetty: 28.02.2011 15:03
Onpas kauan ollu jäissä tää keskustelu.
Olen ajatellut aloittaa industrial tanssin, mutta en ole varma opetetaanko sitä missään helsingin lähistöllä. Tanssiiko kukaan industrial-tanssia? Jos joku sitä tanssii niin onko se aina sellanen iso ryhmä missä sitä tanssitana vai sitten yksinkö?

Ajasta menneisyyteen, tanssin 1 luokalla jotain tanssia (en nyt muista mitä se oli), en kumminkaan pitänyt siitä joten lopetin, enkä ole nyt moneen moneen vuoteen tanssinut. Nyt sitten olen ajatellut, että olisi mukavaa aloittaa joku tanssi kun en oikeastaan mistään urheilusta tykkää.
Vaihda maisemaa

Uutta! Nyt voit ahtaa Gootti.netin kännykkäänkin. Palvelun uusimmat uutiset ja suositun keskustelualueen tuoreimmat viestit löytyvät nyt myös kevytversiona mobiililaitteille suunnatussa Gootti.mobi-palvelussa.

• Goottifoorumia selaa 1 vakoilijaa ja 0 jäsentä . Kävijäennätys tehtiin 13.04.2020 19:19, jolloin paikalla oli väkeä yhteensä 437 henkeä!
Järjestä treffit