Gootti.net

rippikoulu?

Kirjoittanut: Positiivinenpakana (Jäsen)
  • Arvo: Asiantuntija
  • Lähetetty: 14.10.2009 19:59
Kävin prometheusleirin. Oli kyllä aivan ihana kokemus, hauska ja opettavainen. En ole koskaan kuulunut kirkkoon, joten missään vaiheessa ei edes käynyt mielessä käydä riparia. Siskoni ja kaksi serkkuani kävivät protuleirin ennen minua ja sen vuoksi itsekin sinne halusin. Protuleirilläni oli myös sellaisia, jotka kuuluivat kirkkoon ja olivat käyneet myös rippikoulun, joten sekin onnistuu jos kiinnostusta löytyy.
Kirjoittanut: Layil (Jäsen)
  • Lähetetty: 18.10.2009 18:16

Lainaus: Dark Secret

kun en tätä uskontoa harrasta.

Ei se _uskonto_ mikään harrastus ookaan, mut jos ei niihi juttuihin usko ni ei se tarkota, et ripari ei vois olla kiva. Siel tehään paljon muutaki juttuja ja iltaohjelmat meillä on ollu ei niin jeesukseen liittyviä semmosii hauskoja näytelmiä ja leikkejä... ja joo oon mäki 19vee kuitenkin ja mun mielestä riparin leikit on ihan kivoja, että avoimin mielin mukaan vaan. Enemmän siitä saa sillon mukavia muistoja
Kirjoittanut: Marionette (Jäsen)
  • Lähetetty: 18.10.2009 20:23
Pakko sanoa, että miulle jäi riparista vain paha maku suuhun. Kirkkoon kuulun edelleen,mutta heti kun mahdollista eron siitäkin systeemistä.
Tokihan siitä riparista olisi voinut saada enemmän irti jossei olisi ollut nii vastaan sitä koko touhua, mutta emmie kyllä tajunnu siellä(enkä tajua vieläkään), että miksi ihmiset hehkuttaa riparikokemuksiaan. Siellä ei ollut hetkeäkään hauskaa, enkä mie nauttinut siitä sekuntiakaan. Se oli ennemminkin keskitysleiri ko hauskanpitoa, ja tämä toki on sitten vain miun mielipide, kenenkään ei kannata ottaa itseensä jos tuosta kyseisestä kokemuksesta on sattunut vaikka pitämäänkin. : D
Kirjoittanut: SnowWhite (Jäsen)
  • Arvo: Edistynyt
  • • Muokkasi: SnowWhite
  • Lähetetty: 26.03.2010 20:38
Olen menossa ensi kesänä rippileirille, ja pelkästään rippijuhlien (eli rahan ja lahjojen) vuoksi Jotenkin ei tunnu ajatus leiristä innostavan, vaikka kaikki kaverit sinne tulevatkin. Yhessä vaiheessa oli niin kova stressi niiden merkintöjen kanssa (juujuu ei tässä vielä kiirettä ole mutta..) että mietin jo jättäväni koko roskan väliin. No, mutta eihän sitä koskaan tiedä jos vaikka kokisin suuren valaistuksen leirillä ja alkaisin seurakuntanuoreksi.
Kirjoittanut: Fenrisulfur (Jäsen)
  • Lähetetty: 26.03.2010 20:46
En ymmärrä miten jonkun mielestä riparin leikit voi olla kivoja, mutta en olekkaan ihan normaali.

Itse en edes osallistunut, toiste en menisi... Kurjaa oli mutta saipahan rahaa.

No jotkun pitää jotku ei, mun juttu ei oo tälläset leirit.
Kirjoittanut: Detteri (Jäsen)
  • Lähetetty: 27.03.2010 15:07
Käyty on ja mukava kokemus oli opiskelun puolesta, mutta vaikka ryhmä olikin mukava, silti jäin aika ulkopuolelle. No, kesällä on sitten konfirmaatio ja juhlat .
Kirjoittanut: aNightingale (Jäsen)
  • Arvo: Edistynyt
  • Lähetetty: 27.03.2010 17:22
Kävin riparin ja aika jonka vietin siellä oli ihanaa.
Koska musariparille tuli päästyä, oli soittamista ja laulamistakin paljon. Ja tuntui mukavalta olla korkeaäänisin koko porukasta.
Leikkejä rakastin, jopa raamiksia ja hartauksia. Ne olivat mukavia siltä kannalta että ei tarvitse välttämättä ajatella uskonnollisesti vaan oman moraalin kannalta, mikä on minusta aina mukavaa. Ja iltahartauksissa oli mukava rauhoittua ja kuunnella hiljaisuutta. Eihän sillä välttämättä tarvitse olla uskonnollinen merkitys itselle?
No loppujen lopuksi olen nyt menossa kesällä isoseksi, odotan innolla.

Uskovainen? Kyllä, mutta älä tuomitse. En yritä käännyttää, ole rauhassa mitä tahdot, kunhan annat minunkin.
Kirjoittanut: Dineara (Nimetön)
  • • Muokkasi: Dineara
  • Lähetetty: 27.03.2010 19:53
Mun ripari meni vähän samalla tavalla ku muutkin pakkoleirit, eli osallistuin, koska piti, mutta olin omissa oloissani noin 80% ajasta. Aamuherätykset oli aivan kauheita, enkä sitä asiaakaan niin omakseni koskaan kokenut (paitsi joskus 12v ikäisenä koin kahden viikon kääntymyksen ja halusin isona nunnaksi ), mutta mukana siellä tuli kuitenkin oltua. Ei jäänyt edes pahoja muistoja, oikeastaan, paitsi se yltiöpäinen sosiaalistuminen, mikä ei edelleenkään oo mun juttu sitten yhtään. Iltahartaudet ja meditoinnit oli kivoja, oli paljon kynttilöitä ja rentoutumista. Pänttäämisosuus kymmenestä käskystä ja isämeidänrukouksesta ja muusta ei sitten enää niin ihanaa ollutkaan. Prometheuksesta en ollut edes kuullut, joten se ei ollut vaihtoehto. Kaikenkaikkiaan jäi kait ihan positiivinen kuva, mutta uudestaan en menis mistään hinnasta Jos pitäis suositella ihmisille joko riparia tai Prometheusta, niin sisäinen pakana kyllä kääntyy Prometheuksen puoleen. Ei kannata uskoa mihinkään sen takia, että kaikki muutkin uskoo, ja koska se on opetettu juttu, kyllä se oma vakaumus kannattaa etsiä ihan itse.
Kirjoittanut: Detteri (Jäsen)
  • Lähetetty: 15.06.2010 17:41
Kirjoitanpa nyt pidemmästi, kun omaa kirjoitusta ei voi enää muokata. Rippikoulun kävin helmi-maaliskuun vaihteessa ja alussa meni hyvin ja ensimmäiset päivät olivat todella mukavia. Keskiviikkoiltana tulin sitten heitetyksi ulos poikien huoneesta, ilman syitä. Siitä lähtien minulle oli harvinaisen selvää, ettei seuraani kaivattu ja loppuleirin vapaa-ajan kökötin yksin omassa huoneessani. Ei mikään kovin mukava kokemus siis ollut. Tuli riitoja, enkä oikein tullut toimeen muitten kanssa. Nyt on sitten konfirmaatiokin takana, mutta itse rippileiriä en kovin lämpimästi tule muistelemaan. Kaduttaa hieman, etten mennyt vasta ensi vuonna kavereitten kanssa samalle leirille.
Kirjoittanut: Layil (Jäsen)
  • Lähetetty: 15.06.2010 17:50

Lainaus: SnowWhite

No, mutta eihän sitä koskaan tiedä jos vaikka kokisin suuren valaistuksen leirillä ja alkaisin seurakuntanuoreksi.

Tuosta tuli mieleen etten oo ikinä katunu sitä, että aloin "seurakuntanuoreksi" oli oikeestaan parasta aikaa mun elämästä. Monet kaveritkin oli siinä porukassa ja sain mahtavia kokemuksia leireiltä ja niin... nyt on vähän kasvanu pois noista jutuista ja paikkakuntakin vaihtunut. Kyllä tuota meinaa vaan vähän kaivata :/
Viesti

Vaihda maisemaa

Uutta! Nyt voit ahtaa Gootti.netin kännykkäänkin. Palvelun uusimmat uutiset ja suositun keskustelualueen tuoreimmat viestit löytyvät nyt myös kevytversiona mobiililaitteille suunnatussa Gootti.mobi-palvelussa.

• Goottifoorumia selaa 1 vakoilijaa ja 0 jäsentä . Kävijäennätys tehtiin 17.09.2015 09:50, jolloin paikalla oli väkeä yhteensä 362 henkeä!
Järjestä treffit