Gootti.net

Ajankohtaista 1/2020: Foorumi on toistaiseksi vain lukumoodissa. Uusien viestien tai viestiketjujen lähettäminen ei ole mahdollista. Jäseneksi liittyminen ei ole mahdollista. Vanhat jäsenet voivat kirjautua sisään ja lukea sekä vastaanottaa yksityisviestejä, sekä päivittää profiilinsa tietoja.

rippikoulu?

Kirjoittanut: mlrd (Aktiivi)
  • Lähetetty: 06.08.2008 02:50

Lainaus: Layil

sillä et uskoo siihen et Jeesus Kristus kuoli meidän syntiemme puolesta ristillä pääsee taivaaseen.

eiköhän se usko tule samalla laakilla kuin katumuskin.
no, joskus tuosta vielä selvää saa.
Kirjoittanut: Mysteriouss (Jäsen)
  • Arvo: Asiantuntija
  • Lähetetty: 06.08.2008 15:45
Mä ainakin aion mennä vuoden päästä, vaikken edes usko mihinkään Jumalaan tai muuhun En mene siis todellakaan minkään lahjojen takia, vaan ihan sen takia että kavereitten ja siskon ja muiden mukaan se on ollut todella kivaa ja kaikille kiva kokemus. Sisko oli myös isosena tänä kesänä ja piti valtavasti, joten ihan vain kokemuksen takia sinne menen.
Kirjoittanut: vampyr (Jäsen)
  • Lähetetty: 06.08.2008 20:14
Ahhahahaha pääsinpä sunnuntaina < 3 >D tuli iha sairaasti kaikkia tylsiä kalevalakoruja. pikkuisen rahaa.
Kirjoittanut: BansheeLass (Jäsen)
  • Arvo: Edistynyt
  • Lähetetty: 07.08.2008 19:22
Riparin kävin, ei se nyt mitenkään sattunutkaan. Mitään aivopesukokemuksia ei ole, ainoat uskonnolliset jutut mitä käytiin läpi oli ne pakolliset käskyt yms. sekä koulun uskonnontunnin tapaiset tunnit, ja raamattutunti, jota isoset vetivät ihailtavan laiskasti. :D Pappikin oli aika naseva tyyppi, rento ja huumorintajuinen ainakin. Ja avoimesti iloinen siitä kuinka "muut papit alhaalla kadehti kun pääsin kerran hävittäjän kyytiin ilmasotakoulun vierailulla"....tekopyhä äijä!! >:DD

Ihan kivaa se oli niin kauan kuin sitä kesti, en tosin jaksanut jatkoilla käydä enkä todellakaan olisi halunnut olla siellä leirillä yhtään kauemmin. Mutta mitään älytöntä jeesustelua siellä ei ollut, ainakaan sellaista joka ei olisi mennyt aivan kevyesti ohi korvien.
Kirjoittanut: Layil (Jäsen)
  • Lähetetty: 08.08.2008 18:32
Tänään just tulin riparilta. Oli aika vaikee porukka. Ei niit voi sanoo oikeen ryhmäks. Jämäripari. Onneks parina viimisenä päivänä sit sai vähä näit pikkusiakin mukana. Niin.. olin koko leirin kipeä >.<

Mut nyt o iha jees fiilis.
Kirjoittanut: BlackLotus (Jäsen)
  • Lähetetty: 04.10.2008 23:01
Ensi kesänä.... Pitäisi mennä.Tottapuhuen ensin olin koko hommaa vastaan kahdesta syystä:
1, se maksaa enkä uskonut sen olevan kovin maailman rakkain kokemus
2, en vain usko Jumalaan. En usko sen takia että se olisi cool olla stnan palvoja tai muuten vain kaikkea vastaan. Ei ei. Voisin lukea raamatun kannesta kanteen ja pitää siitä, en sen henkilöllistämisen takia, vaan niiden opetusten. Teen eri kirjotuksia, hieman mielipidekirjotuksia, ja käytän niissä paljon vertauksia kristinuskoon, siis siihen sanomaan. Siinä on jotain mihin uskon.
Noo, sittenkun mietin konfirmaatiota ja niitäkivoja lahjoja joita saan.. :3 Hehe, päätin mennä riparille sittenkin.
Eli ensikesänä...
Kirjoittanut: mity (Jäsen)
  • Lähetetty: 15.08.2009 01:24
kävin rippikoulun mutta miulla ei oo siitä mitää muuta ku huonoa kerrottavaa. ensiksi miulla oli kauhee jännitys siitä ku olin kauhean ujo ja en oikeestaa tuntenu ku pari. sitten 2 päivää olin siellä täysin terve ja sitten.. miulle tuli oksennustauti..sitä sairastelin siinä ja sitten kuume alkoi kohota 40 asteeseen joten miut piti kiidättää keskussairaalaan. sain lääkkeet ja takasin riparille..no ei aikaakaan kun miulla oli virtsaputkentulehus ja suu oli ihan täynnä aftoja. miulla oli pusutauti melkein kun yskänrokko. no sitten lähinki kaikkineen sairauksineen kotia 2 päivää ennen virallista riparin loppumista. ja nyt sitten olen eronnu kirkosta.
Kirjoittanut: Sharida (Jäsen)
  • Lähetetty: 13.10.2009 02:54
Omalla kohdallani olisi pitänyt jättää menemättä, olisi ollut kaikin puolin helpompaa ja säästytty taas muutamilta arvilta. Minua kiusattiin koko riparin ajan, melkeinpä 60% koko porukasta naljaili minulle läpi leirin jotain, en löytänyt yhtään ystävää koko riparin aikana ja loppujen lopuksi en saanut muuta kuin muutaman satasen ja korun. Lisäksi sain leirillä siitä kaikesta stressistä ja jatkuvasta varuillaan olemisesta erittäin pahan migreenin, jonka johdosta jouduin yhden päivän ajan istumaan vessassa oksentamassa. Ja eiköhän nämä henkilöt, jotka minua siis koko riparin piinasivat, keksineet minua nälviä siitäkin. Parhainta tässä oli, että ohjaajat sulkivat silmänsä koko touhulta ja yllättäen isoset olivat vanhoja tuttuja nimenomaan näiden kiusaajieni kanssa, niin yritäppä heiltäkään saada mitään tukea..

Tästäkin tapahtumasta on viitisen vuotta aikaa ja vieläkin jaksan olla katkera.
Kirjoittanut: Felicia (Virallinen sarjistaiteilija)
  • Arvo: Mahtigootti
  • Lähetetty: 13.10.2009 14:51
Ei onneksi tarvinnut käydä, kun en alunperinkään kuulunut kirkkoon. Harkitsin joskus muinoin käyväni prometheus-leirin (jos yksi kaverini olisi lähtenyt mukaan), mutta ei siitä loppujen lopuksi mitään tullut. En tosiaankaan 15-vuotiaana kaivannut minkäännäköisiä "aikuistumisleirejä" tai suuressa ihmisjoukossa tapahtuvaa tekemistä.
Kirjoittanut: Dark Secret (Jäsen)
  • Arvo: Edistynyt
  • Lähetetty: 14.10.2009 18:33
Voi kun odotan innolla, ripari hiihtolomalla. kun en tätä uskontoa harrasta. mutta onpa sellanenkin kokemus sitten.. ja aikaahan siihen on.. jonkin verran..
Vaihda maisemaa

Uutta! Nyt voit ahtaa Gootti.netin kännykkäänkin. Palvelun uusimmat uutiset ja suositun keskustelualueen tuoreimmat viestit löytyvät nyt myös kevytversiona mobiililaitteille suunnatussa Gootti.mobi-palvelussa.

• Goottifoorumia selaa 2 vakoilijaa ja 0 jäsentä . Kävijäennätys tehtiin 13.04.2020 19:19, jolloin paikalla oli väkeä yhteensä 437 henkeä!
Järjestä treffit