Gootti.net

Ajankohtaista 1/2020: Foorumi on toistaiseksi vain lukumoodissa. Uusien viestien tai viestiketjujen lähettäminen ei ole mahdollista. Jäseneksi liittyminen ei ole mahdollista. Vanhat jäsenet voivat kirjautua sisään ja lukea sekä vastaanottaa yksityisviestejä, sekä päivittää profiilinsa tietoja.

rippikoulu?

Kirjoittanut: aNightingale (Jäsen)
  • Arvo: Edistynyt
  • Lähetetty: 15.06.2010 21:25
Iih, ylihuomenna isoseksi ensimmäistä kertaa! *pissis-kirkunaa kädet kasvojen vierillä*
Itsekin annan neuvoksi siis vain että avoimin mielin mukaan ja jos jumal-touhu kyllästyttää, älä ajattele sitä jumal-touhuna vaan jonkinlaisena... satuiluna vaikkapa. Miten haluatte.
Kirjoittanut: LauriGhost (Jäsen)
  • Lähetetty: 15.06.2010 23:55
Käyn riparin ite vajaan parin viikon päästä. Ei oikei kiinnostais, eikä vanhemmat pakottais, mut on periaattees kuitenki pakko käydä (sukulaiset katsoo pitkään jos en käy.) Toivottavasti saan rahaa rippilahjaksi, noi ristit ei oikein innosta, niitäki on kotona jo ihan riittävästi
Katsotaan nyt millasta on niin onpahan sielläkin sitten käyty...
Kirjoittanut: Giffirt (Jäsen)
  • Arvo: Mahtigootti+
  • Lähetetty: 16.06.2010 11:27
Kävin rippikoulun, koska isoäitini olisivat pistäneet välit poikki varmaan, ellen niin olisi tehnyt. Kaksi viikkoa rippikoulun jälkeen erosin vanhempien luvalla kirkosta. Sanoivat vain, että eroa pois jos sinä haluat, mutta et sitten kerro isovanhemmillesi. Isovanhemmat ei tiedä vieläkään, eikä niiden tarvitsekaan.

Itse rippileiri oli yhtä helvettiä. Meinasin uida pois saarelta, jossa se oli. Olin siellä kahden parhaan kaverini kanssa. Ongelma vain, että kaverini olivat poikia ja minä tyttö. Minut laitettiin nukkumaan huoneeseen sitten muiden tyttöjen kanssa, ja se ei mennyt hyvin. Mitään suoranaista riitaa ei ollut, mutta en saanut nukuttua kun nämä riemulapset metelöivät, olin täysin eri planeetalta niiden tyttöjen kanssa eikä meillä ollut kertakaikkiaan mitään puhuttavaa toisillemme ja vaikka miten yritin, en sopinut joukkoon. Tuon ikäisenä muutenkin minulla oli kaikki kaverit poikia. Edelleenkin melkolailla suurin osa. Naispuolisten ihmisten väliset rituaalit ovat minulle jotain ihan käsittämätöntä. Nykyisin on jo naispuolisia kavereita, ystäviäkin jopa, mutta tuolloin olin kyllä tuhannen solmussa jos piti ymmärtää muita tyttöjä. Teini-ikäisillä ne kummat rituaalit ja säännöt ovat kuitenkin vielä vahvempia kuin nyt aikuisiällä.

Yritin kovasti selittää, että en ole naimassa parhaita kavereitani, saisinko jooko mennä nukkumaan niiden kanssa, mutta se ei ilmeisesti sopinut kristilliseen henkeen. Yksi yö sitten meni hermot kun makasin yläpunkassa kitumassa kun huoneessa huudatettiin huonoa musiikkia ja kiljuttiin ja mikään nätisti pyytäminen ei auttanut enkä halunnut aloittaa avointa sotaa. Hiippailin salaa kavereitten huoneeseen. Yövahti huomasi, selitin tilanteen kyseiselle isoselle ja se sanoi, että okei, mene vaan, kunhan et papille kerro.
Pappi oli muuten mukava, mutta leirin kaksi nuoriso-ohjaajaa siellä olivat molemmat aivan sekaisin. Toinen oli sellainen keski-ikäinen mies, vaikutti lähinnä palavasilmäiseltä lahkolaiselta. Kaikki pelkäsivät sitä, sillä ei ollut tippaakaan huumorintajua ja se huusi aina kaikesta mahdollisesta. Toinen taas oli nuori, ehkä 25-vuotias nainen, joka kiersi koko leirin ajan vähän väliä kuiskimassa minulle miten joudun helvettiin ja olen syntinen. (Leirin alussa oli kaikilta suoraan kysytty ketkä uskoivat jumalaan. Olin ainut joka sanoi ettei usko, oletan että tämä oli syy sille, että se nuoristyöntekijä vainosi minua.) Jälkikäteen ajateltuna lähinnä surkuhupaisaa, mutta silloin se oli todella ahdistavaa ja inhottavaa.
En olisi ikimaailmassa mennyt leirille, jos olisin tiennyt että se on tuota. Minulle kuitenkin vakuutettiin että se on positiivinen kokemus ja siellä hyväksytään vaikka olisikin ohjaajien kanssa eri mieltä jne. En kyllä missään nimessä allekirjoita tuota mainospuhetta. Omien kokemuksieni pohjalta en suosittele rippileiriä kenellekään.

Lahjat olivat osin tervetulleita, osin järjettömiä. Sain muun muassa puoli metriä korkean puisen enkelin. Tarkalleen ottaen mitä kukaan tekee jollain noin... Kornilla? Hyväähän se täti varmaan vain tarkoitti, mutta oli kyllä sarjassamme turhaa roinaa.
Kirjoittanut: CharmedDoll (Jäsen)
  • Lähetetty: 16.06.2010 15:06
Kävin riparin sijasta Prometheus-leirin, vaikka kuulunkin kirkkoon.. Tosin aijon erota kirkosta kun täytän 18, niinkuin isäni ja siskonikin. Uskon kuitenkin jumalaan, mutta en kristinuskoon, vaan minulla ns. "oma uskontoni" joten ajattelin protun sopivan minulle paremmin.
Yleensä inhoan kaikenlaisia leirejä, mutta protu oli leiriksi ihan mukava, vaikka välillä olisinkin halunnut takaisin kotiin omien harrastuksieni pariin. Leirillä olevat ihmiset olivat ystävällistä ja rentoja ja tutustuin heidän kanssaan ihan hyvin, vaikka normaalisti olen toivoton tapaus kaikissa sosiaalisissa tilanteissa. Täytyy myöntää että en kaikkina hetkinä viihtynyt siellä, mutta tulipahan tuollainenkin uusi asia koettua.

Lainaus: Giffirt

Meinasin uida pois saarelta, jossa se oli.

Hah hah, anteeksi repesin nauruun.
Kirjoittanut: Giffirt (Jäsen)
  • Arvo: Mahtigootti+
  • • Muokkasi: Giffirt
  • Lähetetty: 16.06.2010 16:23

Lainaus: CharmedDoll

Hah hah, anteeksi repesin nauruun.

Haha, nauraminen on aina suotavaa. Olisi kyllä kieltämättä ollut aika pitkä matka. En muista kuinka kaukana tuo saari on mantereelta, mutta on siinä nyt muutama merimaili varmasti välissä. Elämän ikuisia valintoja. Hukkuakko mereen vaiko kestääkkö rippileiri loppuun. Toisaalta kaiken sen vitutuksen tuoma adrenaliini olisi saattanut hyvinkin auttaa siinä operaatiossa.

Olisi ollut aika katu-uskottavaa uida vielä omaan kotirantaan. Siinä vanhemmille ihmettelemistä kun tytön pitäisi olla riparilla ja se taapertaa sen sijaan laiturilta vettä valuvana pitkin pihaa sisälle. "Otti päähän. Päätin lähteä kotiin. Onks ruokaa?"
Kirjoittanut: Sulevi (Jäsen)
  • Arvo: Asiantuntija
  • Lähetetty: 16.06.2010 22:01
Kävin riparin, eirillä satoi koko ajan, mutta porukka oli hauskaa. Viimeisenä täysmittaisena päivänä kävelin maihareissani noin 22 kilometriä ja sain kamalat vesikellot jalkoihin, leirillä oli vatsatautiepidemia, joten konfirmaatiossa sivusiivessä oli ämpäri oksentamista varten (ei sentään tullut tarpeeseen) plus sitten se, että olimme varmaan historian kovaäänisin ripari. No joo, olihan meitä sellainen viisikymmenpäinnen lauma ja kaikki partiossa. Olipa outoa.
Kirjoittanut: Faery (Nimetön)
  • Lähetetty: 16.06.2010 22:39
On tullut kripari käytyä. Sinne ei ketään tuttua tullut, kun kaikki tutut olivat luterilaisia ja minä olen ortodoksi. Ihan mukavaa se silti oli. Tultiin kaikki toimeen kaikkien kanssa, mutta kavereita ei helposti syntynyt. Hetkeksi sain sieltä itselleni kirjekaverin, mutta se loppui lyhyeen.

Apparit olivat kivoja. Heitä tuli enemmän ikävä, kun ketään leiriltä. Ja ohjaajat olivat ihan hulluja, hyvällä tavalla. Ei siellä myöskään ketään yritetty käännyttää, muuten vaan keskusteltiin uskomuksista ja omista aatteista. Mukavia leikkejä ja tunnitkin oli kivoja. Soittelin kyllä joka päivä kotiin tai kaverille, pisin aika yksin pois kotoa koskaan.
Minulla on sosiaalisten tilanteiden pelko ja onnistuin saamaan itseni resitoimaan (laulaen puhumista) kirkossa kahdesti, vaikka jokaisen oli pakko vain kerran. Kivaahan se oli. Pappi ja sen jutut olivat hauskoja.

Lahjaksi tuli paljon koruja ja rahaa. Jonkinlaiset juhlatkin pidettiin, sain kuitenkin pelata kaverin ja serkun kanssa, rauhassa, omassa huoneessani.
Kirjoittanut: Kaysa (Jäsen)
  • Lähetetty: 17.06.2010 21:26
Kävin riparin kesällä 2006. Se oli sellanen kansainvälinen leiri, eli leiriläiset oli joko suomalaisia tai ulkosuomalaisia. Se oli sinänsä ihan hauska kokemus, papit, ohjaajat ja isoset oli aika rentoja.
Konfirmaatiossa oli aika paha kun toinen papeista, pitkätukkanen mies jolla oli parta heilu saarnastuolissa kuulokkeet korvilla ja alko laulaa Hard Rock Hallelujah
Miut saatiin vielä suostumaan isoseks, olihan sekin kokemus, mut tuli selväks ettei miusta oo siihen. Lastenleirillä yksi miun ryhmäläisistä tuli miun luo itkien, en tiedä mikä miule tuli mutta aloin itekin sitten itkemään... Tiedän, se oli outoo. Joissain määrin on vieläkin itelle mysteeri miksi aloin itkemään. Muuten se leiri oli välillä ihan hauskakin
Kirjoittanut: LauriGhost (Jäsen)
  • Lähetetty: 14.07.2010 00:58
No nyt on rippikoulut käyty, eikä ollut mitenkään erikoista. Eivätkä saaneet käännytettyä. Tulipahan nyt ainakin vähän rahaa.
Kirjoittanut: Swiine (Jäsen)
  • Lähetetty: 14.07.2010 17:24
Ripari oli ihan jees. En usko, aivarakatseisempi musta on kuitenkin tullut ja meen parin viikon pääst isoseks riparille (sori jos oli ristiriitasta??) Niin siis tykkään kuitenkin isoskoulutuksesta ja silleen. Ja kyl riparil oli ihan kivaa, oon isosena vaan hauskuuden, en uskon takia.
Vaihda maisemaa

Uutta! Nyt voit ahtaa Gootti.netin kännykkäänkin. Palvelun uusimmat uutiset ja suositun keskustelualueen tuoreimmat viestit löytyvät nyt myös kevytversiona mobiililaitteille suunnatussa Gootti.mobi-palvelussa.

• Goottifoorumia selaa 1 vakoilijaa ja 0 jäsentä . Kävijäennätys tehtiin 13.04.2020 19:19, jolloin paikalla oli väkeä yhteensä 437 henkeä!
Järjestä treffit