Gootti.net

rippikoulu?

Kirjoittanut: Teme95 (Jäsen)
  • Arvo: Edistynyt
  • Lähetetty: 14.07.2010 17:53
Itselläni alkaa ensi maanantaina ripari, odotan innolla. Tunnen sieltä jonkin verran ihmisiä, mutta ne keitä en tunne ovatkin sitten ihan erilaisia kuin minä...
Toivon, että riparista tulee mukava.
Kirjoittanut: Swiine (Jäsen)
  • Lähetetty: 14.07.2010 20:59

Lainaus: Teme95

Tunnen sieltä jonkin verran ihmisiä, mutta ne keitä en tunne ovatkin sitten ihan erilaisia kuin minä...

Mul oli silleen etten varsinaisesti tuntenu ketään, samasta koulusta oli mun lisäks 3. Samal riparil oli myös yks hevari poika jonka kaa ystävystyin. Ja vaikka ne olis erilaisia ni saattaa ne silti olla ihan kivoja. Ja isoset on lähestulkoon aina kivoja
Kirjoittanut: Teme95 (Jäsen)
  • Lähetetty: 26.07.2010 13:45
Joo nyt tulin riparilta, oli sairaan mahtavaa, ja 8 ihmistä siellä(muk.luk. isoset) soitti kitaraa Tulee ikävä niitä ihmisiä Lisäksi kadotin 2 sormusta sinne...
Kirjoittanut: Tifa (Jäsen)
  • Arvo: Asiantuntija
  • Lähetetty: 26.07.2010 21:38
Käyty on. Oli mukavaa leiriporukan kans vapaa-ajalla, mutta teoriatunnit oli jopa tylsempää kuin koulun matikka. Ja en katunut, sain muutaman uuden kaverin ja lahkaksi 310e sekä kauan kaivatun oman tietokoneen.
Kirjoittanut: Lucile (Jäsen)
  • Arvo: Tulokas
  • Lähetetty: 30.07.2010 06:04
En uskonut jumalaan mennessäni rippikouluun ja sen jälkeen olin vielä vakuuttuneempi kannastani.

Menin vielä ihan piruuttani kansan raamattuseuran rippileirille. Oli kyllä hyvä kokemus ja porukka siel oli tosi yees, vetäjätkin oli suvaitsevaisia eikä mitään pakko käännyttäjiä. Sain paljon uusia kavereita ja hyviä muistoja sieltä.
Olin kyllä todella kaunis alba kuvan eturivin keskellä valkoisessa kaavussa pitkät mustat hiukset roikkuen edessä ja silmät mustaksi maalattuina siellä vaaleahiuksisten hymysuisten enkeleiden joukossa. Pomppaan kuvassa heti silmiin
Kirjoittanut: LauriGhost (Jäsen)
  • Lähetetty: 17.08.2010 21:50
Parasta oli varmaan päivittäinen uinti järvessä ja sauna. Ilman ei varmaan olis pärjännytkään siinä helteessä. Oli muuten sairaan kuuma.
Kirjoittanut: WYMIOCIONY (Jäsen)
  • Lähetetty: 27.10.2010 15:00
Rippileiri oli miun elämän kamalin viikko. En tuntenut leiriläisistä ketään, eikä kukaan halunnut tutustua minuun. Olihan siellä yksi mukava ihminen - joka kuitenkin puhui p**kaa selän takana. Onneksi isoset oli ihania, jaksoin sentään jotenkin siellä. Pappi oli myös ihan ok, mutta eipä sen kanssa tullut hirveämmin aikaa vietettyä, joko istuin huoneessa yksin tai hengailin isosten kanssa. No, onneksi se on nyt ohi eikä enää koskaan tarvitse tavata noita ihmisiä.
Kirjoittanut: Abigor (Jäsen)
  • Arvo: Mahtigootti
  • Lähetetty: 27.10.2010 15:49
Sussiunakkoon, jo kohta joku 8 vuotta meikän riparista. Noh, se oli ihan mukava homma kyllä sinällänsä vaikka siinä yksi talviloma menikin, meitä ei aktiivisesti siellä käännytetty vaan sanoisinko että tuntui enemmän pitkältä oleskelulta nuorisotilassa tai jotain vastaavaa, toki nyt Jeesukesta ja Jumalasta ja kristinuskostakin löpistiin päivällä, mutta muuten, ei valittamista. No, sen verran että ei tullut tutustuttua juuri kehenkään, mutta hauskaa oli. Saatiin vielä hetken olla lapsia ja laulaa nuotiolla, pyörittää järvi(jää)kelkkaa ja vetää pesiskännit (maila maahan, pää kiinni pesismailaan ja mennään ympyrää kunnes päässä pyörii).
Ja jos joku meikän juttuja seuraa niin tietää että enhän minä tuolla mihinkään kääntynyt, olin vain enemmän varma että en usko Jumalaan homman läpikäytyäni.
Kirjoittanut: Miinus (Jäsen)
  • Arvo: Tulokas
  • Lähetetty: 06.08.2011 10:25
Oli mielenkiintoista selailla tätä keskustelua tällai rippikoulutyöntekijän näkökulmasta. Oma kokemukseni ripareista on, että ne on pääsääntöisesti oikein kivoja. Suurin osa porukasta viihtyy oikein hyvin. Hyvin ratkaisevaa on kunkin oma asenne.

Itse toivon, kuten suurin osa meistä työntekijöistä, että kaikilla olisi turvallinen ja mukava ripari. Tavoitteenani riparilla on, että jokainen oppisi näkemään itsensä arvokkaana ja pohtimaan asioita itse ja muodostamaan omia näkemyksiään. Riparilla me vetäjät toki opetamme kristinuskon näkemyksiä - onhan riparissa kyse kristillisestä opetuksesta. Se ei silti tarkoita sitä, etteikö kukin saisi muodostaa omanlaisensa näkemykset.

Toivon, että jokainen riparille lähtevä lähtisi sinne omasta aidosta tahdostaan. Jos ripari ei vois vähempää innostaa niin sinne ei sitten ole ehkä vähäisintäkään järkeä lähteä. Minua henkilökohtaisesti harmittaa, jos riparilla on sellaisia nuoria, jotka eivät olisi sinne halunneet lähteä, eivätkä siellä haluaisi olla. Se harmittaa sekä heidän itsensä kannalta, että koko leirin ilmapiirin kannalta. Raha tai vanhempien pakottaminen eivät ole mitään syitä lähteä riparille. Lahjarahat tuppaavat olemaan varsin pientä niin suuresta vaivasta. Riparin tulis olla nuoren oma päätös, eikä vanhempien. 'Naimaluvankaan' takiakaan ei riparille kannata lähteä. Kirkollisen siunauksen saa, jos toinen kumppaneista on konfirmoitu kirkon jäsen. Naimisiin voi mennä myös kirkon ulkopuolella. Minun on itse asiassa vaikea ymmärtää, miksi joku haluaa kirkkohäät, jos ei kirkon opetus tai toiminta muuten kiinosta. Jos riparin käymättä jääminen harmittaa sen voi hoitaa myöhemminkin.

Jos riparillemenosta ei ole ihan varma suosittelen sitä kokeilemaan. Suurimmalle osalle se muodostuu varsin kivaksi kokemukseksi, jossa saa ajatella, keskustella ja tutustuu uusiin ihmisiin. Riparin voi myös keskeyttää, jos se ei sitten nappaakaan.
Kirjoittanut: Lily Symphony (Jäsen)
  • • Muokkasi: Lily Symphony
  • Lähetetty: 06.08.2011 12:33
Ripari tuli käytyä, lähinnä menin vaan sinne mihin kaverikin meni. Ei ollut omaa tahtoa siinä iässä. En kuitenkaan ole oikein sellaisen porukassa rymyämisen ystävä, joten ei ollut mitenkään huippukivaa. Oikeastaan taisin koko ajan laskea päiviä, koska sieltä pääsee pois. Mutta ei siellä nyt täysin kamalaakaan ollut. Mitä nyt käteni katkaisin ja muuta pientä... Ja jollakin oli Dimmu Borgirin levy mukana. Ohjaajat olivat kivoja, ja kyllä siellä ihan mukava tunnelma oli. Osa uskonto-opetusjutuista tuli päntättyä ja toisesta korvasta ulos -periaatteella, mutta jotkut yhteiset elämän pohdiskelut olivat antoisia. Nykyään en kuulu kirkkoon, mutta riparin katselin avoimin mielin. Kuitenkin jos silloin olisin tiennyt Prometheus-leiristä vaihtoehtona, olisin ehkä mennyt sinne mielummin. Myös päiväripari olisi ollut asiallinen vaihtoehto kaltaiselleni ylisosiaalisuutta vierastavalle. Siskoni kävikin sellaisen muutama vuosi myöhemmin.
Lahjaksi sain kännykän. Se oli sellainen tiiliskiven oloinen halko. Tämä siis joskus 1998, jolloin kovin monilla ei kännyköitä vielä ollut. Minustakin se tuntui vähän sellaiselta turhan hienolta elvistely-kapistukselta, enkä itse olisi itselleni ostanut.
Viesti

Vaihda maisemaa

Uutta! Nyt voit ahtaa Gootti.netin kännykkäänkin. Palvelun uusimmat uutiset ja suositun keskustelualueen tuoreimmat viestit löytyvät nyt myös kevytversiona mobiililaitteille suunnatussa Gootti.mobi-palvelussa.

• Goottifoorumia selaa 1 vakoilijaa ja 0 jäsentä . Kävijäennätys tehtiin 17.09.2015 09:50, jolloin paikalla oli väkeä yhteensä 362 henkeä!
Järjestä treffit