Gootti.net

Ajankohtaista 1/2020: Foorumi on toistaiseksi vain lukumoodissa. Uusien viestien tai viestiketjujen lähettäminen ei ole mahdollista. Jäseneksi liittyminen ei ole mahdollista. Vanhat jäsenet voivat kirjautua sisään ja lukea sekä vastaanottaa yksityisviestejä, sekä päivittää profiilinsa tietoja.

rippikoulu?

Kirjoittanut: mlrd (Aktiivi)
  • Lähetetty: 04.12.2006 16:42
no muutama satanen vuodessa kuitenkin. kyllähän nekin voi käyttää muihin menoihin.

mutta kyse on enemminkin periaatteesta kuin rahasta, mun kohdalla.
Kirjoittanut: Mariel (Nimetön)
  • Lähetetty: 21.12.2006 12:09
Lainaus: mlrd mutta kyse on enemminkin periaatteesta kuin rahasta

Niinpä
Kirjoittanut: Ximmo (Aktiivi)
  • Arvo: Mahtigootti1500
  • Lähetetty: 21.12.2006 12:15
Lainaus: Mariel
Lainaus: mlrd mutta kyse on enemminkin periaatteesta kuin rahasta

Niinpä

Joo, eihän se 1% oo paljon, mulla olis ollu viime vuonna jotain 600 euroa.
Kirjoittanut: Kuunsilta (Valokuvavastaava)
  • Arvo: Mahtigootti++
  • Lähetetty: 05.01.2007 22:02

Lainaus: Red Dragon

EN maksa veroja mistään ylimääräsestä diipadaapasta.

karu totuus mutta Velvet Gray on oikeassa, ja se vero keskituloisilla ei ollut kyllä silti edes korkea, taisi ihan alle viisi euroa olla
  • Lähetetty: 05.01.2007 22:04
itse kävin riparin ja minusta se oli mukava kokemus. olen avoin lähes kaikelle jopa kristinuskolle niin miksi sitä ei kuuntelisi jostain uskonnosta yhden viikonlopun? itse olen wicca ja minusta se ei ollut mikään petos se käydä. minulle kristinusko meinaa ihan samaa kun maailman muutkin uskonnot, joihin en kuulu, sama jumala ja ideahan kaikissa on?
Kirjoittanut: Ximmo (Aktiivi)
  • Arvo: Mahtigootti1500
  • Lähetetty: 05.01.2007 22:14

Lainaus: Kuunsilta

itse olen wicca

Miksi muuten olet wicca? Eikö ihmisille riitä se, että on vaan oma itsensä ilman jotain tuollaista, että pitää uskoa/kuulua johonkin? Ja tämähän ei ole mitään kettuilua, vaan vilpitön kysymys.
Kirjoittanut: Venice (Jäsen)
  • Arvo: Edistynyt
  • Lähetetty: 06.01.2007 17:23
Mjoo se piti käydä kyllä, mutta sen seurauksena päädyin jopa eroamaan kirkosta... Että näin.
Kirjoittanut: Aelita (Nimetön)
  • Lähetetty: 06.01.2007 17:52
Rippikoulu ja -leiri on tullut käytyä.. Hyviä muistoja tuolta ei kaivamallakaan löydy - lähinnä soittelin iltaisin äidille ja rukoilin tuota hakemaan minut kotiin - turhaan.

Uskoa en tuolta löytänyt - päin vastoin. Entistä vahvemmin kävi mieleeni, että tuollaisten ahdasmielisten joukkoon minä en liity. Saati että uskoisin jumalaan.

Lahjoja sain kyllä jonkin verran, mutta juhlistakin jäi vain paha maku suuhun. Henkilökohtaisesti en voi siis suositella tuota kokemusta kenellekään. Itseään voi kiduttaa muillakin keinoin.
  • Lähetetty: 06.01.2007 22:50

Lainaus: Ximmo

Miksi muuten olet wicca?

koska tunnen sen omakseni?
Kirjoittanut: Mad Cobbler (Jäsen)
  • Arvo: Edistynyt
  • Lähetetty: 27.01.2007 02:00
Menin, näin, sairastuin.

Noin se meni. Olin alusta alkaen vähän varauksellinen, mut meninpä sit kun kaikki muutkin ystävättäreni lähtivät. Uskontotuntien innokkaana väittelijänä ja keskustelijana päätin vähän lähteä riivaamaan kuntamme pastori Jäärää ja seinän levyistä nuoriso ohjaajaa.

Eipä siellä hullua hurskaammaksi tullut eikä uskoa löytynyt. Ahdasmielisiä ja epämiellyttäviä juttuja senkin edestä.

En kumminkaan halua olla räikeästi puolueellinen, enhän minä edes periaatteessa ymmärrä kristinuskon... 'sitä punaista lankaa'. Ja jos on jumala niin rohkenen epäillä että hänkin olisi vähintään ikävystynyt niin ahdasmielisessä porukassa.

Vaikka vanhempani sanovat että uskovat kyllä jumalaan, iskäni on pennusta asti opettanut herran kuria ja nuhdetta minulle omalla tavallani; kaikkein ikimuistoisimmat opetukset häneltä lienevät se, että jos Jumala on luonut kaiken, niin hän on luonut pakana-uskonnot ja viinan (ja gootti-tyylinki) ja saatanan ja sallii niiden olemassaolon ja sananparsi lähes suoraan raamatusta(?); "Nooa oli maainviljelijä, ja hän viljeli viiniä, joi, juopui ja makasi alasti majassanasa."

Riparin ensimmäisenä päivänä meille sitten näytettiin joku opetusvideo Nooasta. Pastori Jäärälle tuli hieman vaikeuksia selittää, että miksi video oli niin siveä ja sensuroitu, kun tein osaltani purevan huomion.

Äiti ei edes kuulu kirkkoon, harrastaa ties mitä horoskooppeja ja tarotkortteja ja noituutta ja on muuten... hyvin vähän semmoinen perususkonnollinen ihminen. (Viimekerralla äidin luona; hän suositteli minulle jotain lukemista ja antoi kouraan Koraanin ja Tuomionpäivän kirja nimisen teoksen) Silti olen hänen omasta suustaan kuullut et kyllähän hän Jumalaan uskoo.

Katson tämmöisen omanlaisen uskomisen olevan ihan okei, enkä tuomitse kristinuskoa noin suoralta kädeltä.

Mutta sen typerän vanhoillis-kristillisen roskan, mitä riparilla tulkutettiin oksensin sulamattomana ulos.

Kaikkein parasta oli kyllä se, että kaiken lisäksi sairastuin riparilla pahasti, istuin niillä vietävän tunneilla 38 asteen kuumeessa, päänsäryssä, yskien keuhkojani ulos.

Toinen hauska tapahtuma oli se, kun isoset vedättivät meitä sanomalla että pastori jäärä meinaa nyt takavaroikoida mun avainketjuni (joita olikin aika rypäs). Siinä vaiheessa mulla meni päässä totaalisen naks, ja olin jo juoksemassa päärakennukseen pieksämään sen irvistelevän pastorin niillä mun ketjuilla korkeimman omakätisesti. Oli vähän viimeinen pisara tilanne.
No onneksi oli vaan vedätystä. Ne tartti niitä mun ketjuja vaan lainaan.

Kaikkein eniten inhosin kyllä sitä hiton tiivistä aktiviteetti tahtia. Ei hetken omaa rauhaa, johon olen tottunut liiankin hyvin. Hyvä ettei mielenterveys alkanut pikkuhiljaa rakoilla.

Heti kun pääsin sieltä kirkosta (ja sain päältäni sen aivan hirveän valkoisen kaavun!) juoksin siihen läheiseen tienhaaran valintaan ja ostin vähäisillä käsirahoillani pari litraa jätskiä sammttaakseni ihan tajuttoman pahan olon ja kuolemansynti numero vitosen hetkeksi.

Olishan niistä uskonasioista kiva puhua hirveet määrät hetkeviä, mutten jaksa. Tyydyn vaan sanomaan että eipäs toi ripari saanut mua mihinkään päin paukkumaan. Uskon jos uskottaa ja olen uskomatta jos järkikin sanoo että nyt toi narraa. Opin kantapään kautta ettei raamattu ole mikään lakikirja tai hakuteos (siis tuota lakikirja väitettähän ne niin yrittävät perustella ja juurruttaa pakolla päähän...) vaan enemmänkin vain kokoelma, pohdintoja, tarinoita ja artikkeleja.

Ateismi on aina välistä hauskaa, sanoin kerran puolihuolimattomasti. Keskustelu kumppanini repesi ihan totaalisesti.
Vaihda maisemaa

Uutta! Nyt voit ahtaa Gootti.netin kännykkäänkin. Palvelun uusimmat uutiset ja suositun keskustelualueen tuoreimmat viestit löytyvät nyt myös kevytversiona mobiililaitteille suunnatussa Gootti.mobi-palvelussa.

• Goottifoorumia selaa 1 vakoilijaa ja 0 jäsentä . Kävijäennätys tehtiin 13.04.2020 19:19, jolloin paikalla oli väkeä yhteensä 437 henkeä!
Järjestä treffit