Gootti.net

Ajankohtaista 1/2020: Foorumi on toistaiseksi vain lukumoodissa. Uusien viestien tai viestiketjujen lähettäminen ei ole mahdollista. Jäseneksi liittyminen ei ole mahdollista. Vanhat jäsenet voivat kirjautua sisään ja lukea sekä vastaanottaa yksityisviestejä, sekä päivittää profiilinsa tietoja.

rippikoulu?

Kirjoittanut: Raivonkyynel (Nimetön)
  • Lähetetty: 14.10.2006 15:09
Ite kävin kyllä riparin ja voin tunnustaa että osasyynä oli se raha mitä siitä sitten sai. Raha on aina mukavaa sekä mulla oli hirveä rahantarve sinä kesänä. Mutta tahdoin myös nähdä että onko siellä nyt niin kivaa kuin muut väittää jne.
Erosinpa sitten kirkosta lähestulkoon heti riparin jälkeen. Mitä järkeä minun on ussantunneilla istua tai myöhemmin veroa kantaa kirkolle.

Meidän riparipapit/isoset eivät olleet mitään suvaitsevimpia. Yksi tahtoisi koneen jonka avulla saisi nappia painamalla muutettua koko maailman ihmiset uskovaisiksi ja yksi pyysi etten laittaisi pentagrammia konfirmaatioon.
Hemmetin älypää! Itsehän ne ovat joskus muinoin myös käyttäneet pentagrammia, ennenkuin käänsivät sen merkityksen ylösalas.

Olisin ehkä mennyt produlle jos olisin tiennyt siitä silloin.
Kirjoittanut: poison (Organisaattori)
  • Arvo: Platinagootti+
  • Lähetetty: 14.10.2006 20:35
Lainaus: Raivonkyynel yksi pyysi etten laittaisi pentagrammia konfirmaatioon.

Mä en ole käynyt riparia, enkä ole mitään menettäny. Mullakin ollut ongelmia pentagrammin kanssa. Uskovaiset aina hermostuu siitä, ja yrittää pelastaa mut "jostakin". Ja sit mä saan korujen ja ulkoasun takia busseissa paheksuvia katseita taviksilta ja mummoilta. Ei tää nyt kyllä liittyny ripariin...?
Kirjoittanut: Lidenn (Nimetön)
  • Lähetetty: 15.10.2006 01:28
Itse en ole käynyt riparia, enkä protua, mutta eipä ole pahaa sanottavaa kummastakaan. Kirkkoon en ole koskaan kuulunutkaan, joten ripari jäi jo sitä kautta automaattisesti pois. Protusta sain vähän oudon kuvan, joten skippasin senkin. Mun tausta on sikäli metka, että mun vanhemmat kysyi multa (kun emme kuulu kirkkoon) että haluanko uskonto vai Et-tunneille. Ala-asteen kävin uskonto-tunneilla ja tykkäsin olla siellä. Yläasteella kävin ET-tunneilla ja tykkäsin olla siellä. Molemmista on siis kokemusta ja omat ajatukset on muokkantuneet ihan vaan ajattelemalla asioita itse.
Kirjoittanut: SaMArA (Jäsen)
  • Arvo: Asiantuntija
  • Lähetetty: 15.10.2006 13:30
Mä kävin riparin vain niiden lahjojen takia.
En saanut ristejä mutta yhdeltä kaverilta pentagrammin ^^
Rahaakin tuli ihan mukavasti.

En kyllä käsitä miten kestin siellä sen viikon. Siihen aikaan olin todella kirkkoa vastaan. Teinkin sen sille papille melko selväksi ja se olisi halunnt keskustella siitä tarkemmin. Eipäs ehtinyt xD
Ei kiitos käännytys yrityksille!

Protusta kuulin vasta jälkeenpäin ja se harmittaa. Tarkoitus olisi kirkosta erota viimeistään kun täytän 18.
Kirjoittanut: Sharwynn (Nimetön)
  • Lähetetty: 29.11.2006 19:30
Mie kävin riparin pari kesää sitten ja se oli kyllä positiivinen kokemus sinänsä, kukaan ei yrittänyt käännyttää, isoset oli ihan tavallisia tyyppejä eikä mitään himouskovaisia. Se olikin aika larp-henkinen ripari, heiluttiin miekkojen kanssa kaavut päällä jossain metsässä ja pappi siteeerasi Sormusten Herraa. Enää en tosin kirkkoon kuulukaan, se ahdasmielisyys on niin naurettavaa ja se kaikki miten kaikki hienot pakanauskonnot on hävitetty ihan vain kristinuskon nojalla.. argh. Niin vääryyttä.
Kirjoittanut: seidar (Jäsen)
  • Arvo: Asiantuntija
  • Lähetetty: 29.11.2006 19:33
Kävin rippikoulun rahan takia, muistaakseni sain lähemmäs viisisataa-euroa.
Joten kannatti kärsiä
Kirjoittanut: Inle (Jäsen)
  • Arvo: Edistynyt
  • Lähetetty: 30.11.2006 09:32
En käynyt riparia, koska minua ei sillä lailla määräillä, en hyödy sellaisesta, se vie aikaa, osaan pohtia uskon asioita ilman apua, en kannata uskontoja. piste siihen.
Kirjoittanut: Mariel (Nimetön)
  • Lähetetty: 30.11.2006 15:18
Lainaus: liothe Onko sekin kaunista ja oikein jos Raamattu kertoo, suurinpiirtein, kuinka homot tulisi polttaa roviolla, mutta samaan aikaan kyseinen kirja julistaa anteeksiannosta ja lähimmäisenrakkaudesta.

Juuuh... Näin on. Aivan samoilla linjoilla... Ajattelin lähinnä sitä, että onhan seki parempi ku ... no mikä tahansa mikä on huonompi. Mutta epäkohtia löytyy.

Lainaus: liothe Lainaus: Mariel
Jokainen uskokoon omaan käsitykseensä kunhan se on hyvä, sopusoinnussa maailman kanssa, rauhan puolella.

Kaunis ajatus, periaatteessa, mutta eikö uskonto ole juuri tätä? Jokainen uskoo omaan käsitykseensä omasta uskonnostaan, koska jokaiselle se aukeaa eri tavalla. Toisaalta jos ja kun kaikki uskovat omiin käsityksiinsä hyvyydestä, rauhasta ja maailman sopusoinnusta (jotka lienevät kaikki suhteellisia) he uskovat silloin siihen mikä on totta heille, muttei välttämättä jollekin toiselle, jolloin ristiriitoja

Just. Ne ristiriidat onki sen jutun pointti. Niitä tulee...
Mutta jos ei tapeltaisi niistä... Jos vaan annettaisiin olla. Kaikki saa ajatella miten lystää, eikä siitä kuulu tapella? Jos vaikka kaikki uskoo tykönään, mihin lystää, eikä edes kerro muille?
No tästä seuraa kuitenki aina se, ettei joku suostu olemaan kertomatta. Joku vaikka kuvittelee oman käsityksensä olevan paras ja oikea, ja haluaa muidenkin uskovan siihen...
Siitä seuraa ristiriita

Maailmasta ei koskaan tule täydellinen... Riidat ei ikinä lopu.
Kirjoittanut: liothe (Nimetön)
  • • Muokkasi: liothe
  • Lähetetty: 30.11.2006 19:23
Lainaus: Mariel Maailmasta ei koskaan tule täydellinen

Ei tule, ei. Meillä kaikilla on kuitenkin valta tehdä maailmasta edes hieman kauniimpi.
Kirjoittanut: Red Dragon (Jäsen)
  • Arvo: Edistynyt
  • Lähetetty: 03.12.2006 20:25
Rippi on käyty jo aikoja sitten ja silti osaan vielä suurimman osan niistä rukouksista ulkoo. Ei mulla ole mitään rippikouluu vastaan. Sama se oli käydä pois alta kun sei rahaa ja nimen mummon lemppari lapsi listaan...tosin mummo ei tiedä, että erosin kirkosta jo parivuotta sitten. EN maksa veroja mistään ylimääräsestä diipadaapasta.
Vaihda maisemaa

Uutta! Nyt voit ahtaa Gootti.netin kännykkäänkin. Palvelun uusimmat uutiset ja suositun keskustelualueen tuoreimmat viestit löytyvät nyt myös kevytversiona mobiililaitteille suunnatussa Gootti.mobi-palvelussa.

• Goottifoorumia selaa 1 vakoilijaa ja 0 jäsentä . Kävijäennätys tehtiin 13.04.2020 19:19, jolloin paikalla oli väkeä yhteensä 437 henkeä!
Järjestä treffit