Gootti.net

Kokemuksia ja keskustelua vampirismista.

Kirjoittanut: Fenrisulfur (Jäsen)
  • Arvo: Asiantuntija
  • Lähetetty: 08.04.2010 17:21

Lainaus: Kilju

Heitetäänpä tähän väliin, että mä olen psyykkinen vampyyri. Vampirismi on tosiasia.

Voitko selittää tarkemmin, millä tavalla olet psyykkinen vampyyri ja miten olet sellaiseksi tullut?
Kirjoittanut: Dineara (Nimetön)
  • Lähetetty: 08.04.2010 17:21

Lainaus: Kilju

Vampirismi on tosiasia.

Joo, pitää paikkaansa. Suojat päälle, ihmiset, psyykkinen vampirismi tuntuu olevan aika yleistä, ja moni on psyykkinen vampyyri huomaamattaan (jotkut taas ihan tietoisesti). Tämän lisäksi on niitä ihmisiä, jotka ihan oikeesti tarvitsee pienen määrän verta silloin tällöin - se on niille samanlainen energiavara kuin ihmisten energia psyykkiselle vampyyrille. Näin olen siis lukenut, joten älkää nyt heti lynkatko sitten tämän takia.

Vampyyreista itse olen pitänyt jo pienestä pitäen, ja häpeäkseni on tunnustettava, että vain yhden Dracula-leffan olen nähnyt, ja se on nimenomaan se Frank Langella -leffa. Mä sitten rakastan sen silmiä. Se katse. Ah. Muutenkin just viktoriaanisvaikutteisvampyyrit on ehdottomasti parhaita, kuten jo jossain muuallakin mainostin (muistaakseni). Twilightin vampyyrit vaan menee ihan yli mun ymmärryksen. Kyllä vampyyrilla sentään pitää hampaat olla, ja veri ja vampyyrit vaan kuuluu yhteen fiktiossa. Samoin kauhuromantiikka.
Kirjoittanut: Kilju (Jäsen)
  • Arvo: Edistynyt
  • Lähetetty: 08.04.2010 19:56

Lainaus: Fenrisulfur

Voitko selittää tarkemmin, millä tavalla olet psyykkinen vampyyri ja miten olet sellaiseksi tullut?
Niinkuin Dineara sanoi, psyykkinen vampyyri tarvitsee toisten ihmisten energiaa, koska heidän oma energiasysteeminsä ei pelaa kunnolla tai lainkaan. Pystyn kokemaan ihmisen energiakentän, joten tämä ei ole toisen käden tietoa. Mä olen tällainen, koska mun vanhemmat ovat. Mutta emmä mikään pahis ole sen takia. Psyykkinen vampirismi on opittava hallitsemaan. Mä otan vain silloin, kun se ei vahingoita. Sen sijaan mä osaan auttaa ihmisiä ilman että he huomaakaan. Tarpeeksi herkkyyttä, niin ei tarvitse tehdä paljoa, että toiselle tulee hyvä olo.
Kirjoittanut: Fenrisulfur (Jäsen)
  • Arvo: Asiantuntija
  • • Muokkasi: Fenrisulfur
  • Lähetetty: 08.04.2010 20:05
Okei kuullostaa todella oudolta ja epätodeliselta vaan, oon mä tosta ennenki jossain kuullu mut ajattelin et se on jotain sekoilua vain.
Kirjoittanut: Dineara (Nimetön)
  • Lähetetty: 08.04.2010 20:13
Ei se oo Maailmassa on monta ihmeellistä asiaa... Ja eihän se psyykinen vampirismi kenestäkään pahista tee, tietenkään. Jotkut vaan tarvii potkua jostain muustakin ku ruoasta, ilmasta ja nukkumisesta

Toisaalta nykyään liikkuu niin paljon outoa kamaa netissäkin et pitää olla älyttömän lähdekriittinen et erottaa sen sonnan ja asian toisistaan. Okkultismistakin on paljon tietoa saatavilla, mut pieni ihminen hyvin nopeasti saattaa mennä sekasin siinä, mikä siellä on sitä käyttökelpoista matskua ja mikä pelkkää scheisseä.
  • Lähetetty: 08.04.2010 20:25
Noh, sehän olisi outoa, jos ei kuulostaisi oudolta, jos ei tiedä asiasta mitään. Tämä nyt ainakin on henkilökohtaisesti sellainen asia, josta tietää, että se on todellinen.

Kiitos Dineara, niin se on

Okkultismi on kyllä aika sekava maailma. Bram Stokerhan oli myös okkultisti.
Kirjoittanut: Ratpick (Jäsen)
  • Lähetetty: 08.04.2010 23:11
Kokemukseni vampirismista:
Kirjoittanut: Lucilla A (Jäsen)
  • Lähetetty: 09.04.2010 02:01
Aaah mikä topic. Katsotaas miten pitkän avautumisen saan aikaan.

Ihastuin vampyyrimytologiaan aikoinaan lukemalla vampyyreihin liittyvää folklorea. Miten muuttuu vampyyriksi (vampyyrin uhrit, itsemurhantekijät, ne jotka hylkäävät oikean (tässä tapauksessa ortodoksisen) uskonnon jne). Miten tuon kohtalon voi välttää syomällä multaa vampyyrin haudalta. Miten vampyyri tuhotaan naulaamalla kiinni arkkuun, katkaisemalla kaula jne. Miten vampyyrit hyokkäävät oman perheensä kimppuun ja kiusaavat karjaa navetassa. Hienoa tavaraa. Romaani-ja elokuvapuolella aihe onkin sitten osoittautunut täysin onnettomaksi, tuota Nosferatu- linjaa lukuunottamatta (Nosferatu-elokuvat, Shadow of a Vampire, Salem's Lot) Minä olen nimittäin kauhufani ja kauhukirjoittaja ja haluan pelätä. Haluan monsterini pahoina ja ilkeinä ja rumina. Sen näkoisinä kun Sopor Aeternus vampyyrilevynsä kansilehdykässä:

Luonnollisesti minulla on siis lieviä ongelmia nykyisen vampyyriromantiikan kanssa, joka aluksi oli minusta ihan hyvä vitsi ja välillä viihdyttävää (vaikka Buffy Vampyyrintappajassa) mutta nykyään todella ankeaa, varsinkin kun kotikaupunkin kirjakaupassa on jo oma hylly vampyyriromantiikalle. Vampyyri on ehkä paras esimerkki siitä, miten oikeasti hieno hahmo on laimennettu jonkinlaiseksi harlekiinisarjan ja verifetissin epämääräiseksi sekoitukseksi.
Onneksi sentään vähän aikaa sitten ilmestyi Guillermo del Toron ja Chuck Hoganin kirja "The Strain" joka jatkaa "Salem's Lotin" ja "I am Legendin" jaloilla jalanjäljillä. Siinä kirjassa (joka on trilogian ensimmäinen osa) vampyyrit ovat minun makuuni. Ja saisivat Edwardit ja Lestatit juoksemaan itkien pakoon.

En usko vampyyreiden oikeasti olevan olemassa. Tuollaisilla energiajutuilla ei ole mitään tekemistä vampirismin kanssa. Olen pari kertaa tormännyt selkeästi narsistisesta luonnehäiriostä kärsineisiin ihmisiin, joiden läsnäollessa tulee voimaton ja inhottava olo. Ihmismieli toimii oudoilla tavoill. Ja, no, mikä tahansa tarpeeksi suuri sosiaalinen tilanne toimii minun kohdallani vampyyrinä, joka vie kaiken energian. Tuollaiselle pitäisi olla parempi termi, mutta sitten se ei ehkä olisi niin eksoottista...

Sulhaseni ja hänen kaverinsa (hän on Singaporelais-Malesialainen) uskovat paikalliseen vampyyrifolkloreen aivan tosissaan. Se on vielä aivan yleistä tuolla päin maailmaa. Tuo vampyyri on aina nainen, jolla on pitkät mustat hiukset ja valkoinen mekko ja joka metsästää vain miehiä. Toinen aasialainen vampyyri irrottaa päänsä ruumiista ja pää leijailee uhrin luo ja juo veren. Muistaakseen aasialaiselle vampyyrille maistuvat myos sisäelimet... Aiheesta on tehty myos luokattoman huonoja kauhuelokuvia (Malesia on kauhukalkkunoiden mekka)

Palstan verenjuojille suosittelen Romeron erilaista vampyyrielokuvaa "Martin". Taitaisi pojalla nykyään olla helpot apajat...

Niin, minulla on vielä hieno teoria siitä, miksi tämä vampyyrijuttu on niin suosittu. Se on yksi osoitus ihmisille tyypillisestä hybriksestä ja halusta olla tavallaan enemmän kuin ihminen. Varsinkin nykykulttuuri on sellainen, että et oikeastaan ole mitään ellet ole jotenkin tosi erikoinen (jos hiukan sivistyneempänä aikana tärkeintä oli se mitä teki ja sai aikaan, nykyään erilaisuus ja erityisyys on itsessään jonkinlainen meriitti). Vampyyri liittyy tyypilliseen kiusatun ja heikon ihmisen fantasiaan - kuka sitä nyt ei haluisi lentää, metsästää heikompia ja muutenkin olla varsinainen Ubermench. Vampyyriromantiikan suosion taas selittää se, että se on tuon Romeo ja Julia-aspektin viimeinen linnake teiniviihteessä. Jotain edes pikkiriikkisen vaarallista ja kiellettyä.
  • Lähetetty: 09.04.2010 02:27

Lainaus: Lucilla A

En usko vampyyreiden oikeasti olevan olemassa. Tuollaisilla energiajutuilla ei ole mitään tekemistä vampirismin kanssa.
Mulla on erityistä energiaa mun torahampaissa (vaikken olekaan verivampyyri, joita on todennäköisesti olemassa), siinä, missä lepakolla on korvat (olen kaljuuntunut niistä kohdista, ja olen 23 v.) ja siinä, missä lepakoilla on siivet. Määritelmällisesti vampyyri on olento, jolla ei ole sielua. Pragmaattisesti sanottuna ihminen, jolla ei ole tunteita. Matches me.

Mä olen hyvin karakteristinen vampyyri. Kykenen olemaan sillai, ettei kukaan huomaa, olen aina psyykkisesti näkymätön (siis et voi tuntea mua), näen ihmisten sisälle, kykenen manipuloimaan, jne. homma jatkuu. Olen fyysisesti erittäin nuori, pidän yöstä enkä tarvitse unta enkä ravintoa. Siis ja olen ihan todellinen henkilö. Ihan saa vaikka tulla käymään. Mä syön kyllä, mutta sekään ei selitä, miksi mä olen edes sen painoinen kuin olen. Mä otan mun energian ympäristöstä (siis en ees yleensä ihmisistä). Ever heard vampiric aura

Mä voin todennäköisesti myös opettaa verivampirismia, jos jotain kiinnostaa. Ainaki psyykkistä vampirismia, varsinki sen hallintaa. Ja jos joku haluaa kokeilla mun psyykkisiä kykyjä, voi heittää yksityisviestiä, voin vaikka selittää, miksei isoveli pidä.

Mä en todella tajua suomalaista mielenlaatua. Henkinen maailma on olemassa...
  • Lähetetty: 09.04.2010 02:29
Mä näen goottipukeutumisessa jotain henkistä, mutta eikö ihmisten mieli silti taivu..
Viesti

Vaihda maisemaa

Uutta! Nyt voit ahtaa Gootti.netin kännykkäänkin. Palvelun uusimmat uutiset ja suositun keskustelualueen tuoreimmat viestit löytyvät nyt myös kevytversiona mobiililaitteille suunnatussa Gootti.mobi-palvelussa.

• Goottifoorumia selaa 2 vakoilijaa ja 0 jäsentä . Kävijäennätys tehtiin 17.09.2015 09:50, jolloin paikalla oli väkeä yhteensä 362 henkeä!
Järjestä treffit