Gootti.net

Ajankohtaista 1/2020: Foorumi on toistaiseksi vain lukumoodissa. Uusien viestien tai viestiketjujen lähettäminen ei ole mahdollista. Jäseneksi liittyminen ei ole mahdollista. Vanhat jäsenet voivat kirjautua sisään ja lukea sekä vastaanottaa yksityisviestejä, sekä päivittää profiilinsa tietoja.

Sinä ja roolipelit

Kirjoittanut: nocturnal_chimaira (Nimetön)
  • Lähetetty: 21.05.2007 20:42
unohin ff sarjan ja kingdom heartsit
Kirjoittanut: Liisa Peililasimaassa (Jäsen)
  • Arvo: Asiantuntija
  • Lähetetty: 04.07.2007 16:43
Olen mukana kolmessa eri porukassa ja pelataan warhammer faban maailmaan sijoittuvaa ropea, call of cthulhua, cyberpunkkia ja voodooteemaista gurpsin systeemillä toimivaa peliä. Sen lisäksi on kokemusta larppaamisesta muutaman vuoden ajalta, mutta koska mielestäni pääkaupunkiseudun alueen peleissä oli liian onnetonta pelaajakuntaa, päätin lopettaa.
Kirjoittanut: BronzeRain (Aktiivi)
  • Arvo: Platinagootti+
  • Lähetetty: 04.07.2007 19:06
En ole ikinä oikein kunnolla innostunut lauta roolipeleistä, enkä varsinkaan tietokone tms. peleistä, mutta larppaaminen on tosissaan minun juttuni. Ehkä se on taas se kun pääsee pukeutumaan. Harmi vain että täällä päin on pelejä niin harvassa, pääsee vain kerran puolessa vuodessa pelaamaan.
Kirjoittanut: HepZusi (Mister Halloween 2007)
  • Lähetetty: 05.07.2007 15:33
Kavereiden kanssa on pöytäroolipelejä pelattu aktiivisesti nyt 6 vuotta(Praedoria, RuneQuestia, Myrskyn aikaa, vähän Twilight 2000:tta ja sit jotain omasovellettuja Sci-fipelejä). Porukka on aina ollut lähes sama. Kun ajattelee sitä aikaa mitä on yhdessä kavereiden kanssa niiden avulla pitänyt hauskaa voi olla, että roolipelit on sitten musiikin ohella se yksi mun elämän tärkeimmistä ajanviettotavoista. Ens viikolla pääsee taas ropeemaan Jes!

Tietokoneelle ei ole olemassa yhtään oikeaa roolipeliä ne D&D säännöilläkin toimivat on vaan jotain yritelmiä. Koska roolipeleissä on kyse nimenomaan vapaudesta ja sitä ei voi muutakuin yksi asia tehdä ja se on mielikuvitus.

Larppia halusin joskus koittaa, mutta se nyt jäi 4 vuotta sitten haaveeksi. Ehkä joskus vielä..
Kirjoittanut: Liisa Peililasimaassa (Jäsen)
  • Arvo: Asiantuntija
  • Lähetetty: 05.07.2007 15:58
Toi praedori vaikuttaa ihan hemmetin mielenkiintoselta. Yhessä vaiheessa ku oli vielä rahaa, niin mietin kys. sääntökirjan hankkimista, mutta menipä muihin kohteisiin. Hiltusfanina olen pidempään harmitellut huonoa valintaa jättää kirja ostamatta.

Kiinnostaisipa tietää sen sääntömekaniikasta ja muusta triviaalista.
Kirjoittanut: Silver_hair (Aktiivi)
  • Arvo: Mahtigootti+
  • Lähetetty: 05.07.2007 16:06
Larppia (kuten tiedätte) harrastan intohimoisesti... tosin edellisestä kerrasta on jo 8, huoh, kuukautta... Pöytärope on jäänyt hieman oudommaksi, vaikka hyviä pelikokemuksia on...
Kirjoittanut: hupsu (Jäsen)
  • Arvo: Edistynyt
  • Lähetetty: 17.07.2007 20:09
Aloitin roolipelien pelaamisen joskus 8-vuotiaana. Olen pelannut ainakin tunsinaa erilaista ja omasta kirjahyllystäkin löytyy useita opuksia. Eniten nautin kaverini itse kehittämästä roolipelisysteemista, joka on aivan hulvaton. En ole kyllä pelannut pitkään aikaan. Ihan hauskaa hommaahan se voi olla.
Kirjoittanut: Iiriva (Miss Halloween 2006 & 2007)
  • Lähetetty: 17.07.2007 21:44
Minä en ole muuten ikinä pelannut pöytäroolipelejä O.o ehkä se johtuu siitä, että ne tuntuvat liian vaikeilta tai sitten liian tylsiltä.

Tietotekniikan ihmeelliseen maailmaan siirretty pen&paper-ropetus on minun juttuni

(siis pelaaminen mesen ja tekstiviestien kautta tyyli jäi RoPe-huoneen ajoilta)
Kirjoittanut: Moruganna (Aktiivi)
  • Arvo: Mahtigootti
  • Lähetetty: 20.07.2007 15:10
Larpannut olen joskus (keskiaikaan sijoittuvia yleensä) sekä paria pöytäroolipeliä myös. Jonkin verran rolipeleihin tuli tutustuttua myös silloin kun olin fantasiapeleissä töissä.
Tietokoneella tykkään pelata kaikenlaisia fantasiamaailmaan liittyviä roolipelejä.
Kirjoittanut: HepZusi (Mister Halloween 2007)
  • Lähetetty: 28.10.2007 20:09
Pitää hypettää et nyt on pari kuukautta porukan kanssa pelailtu Call of Cthulhua ja täytyy sanoa, ettei noin hyvää peliä ole tullut ennen pelattua. Johtuu ehkä kyllästymisestä perus miekka vyölle, reppu selkään fantasiakauraan, mut siisti se on. Suosittelen!
Vaihda maisemaa

Uutta! Nyt voit ahtaa Gootti.netin kännykkäänkin. Palvelun uusimmat uutiset ja suositun keskustelualueen tuoreimmat viestit löytyvät nyt myös kevytversiona mobiililaitteille suunnatussa Gootti.mobi-palvelussa.

• Goottifoorumia selaa 1 vakoilijaa ja 0 jäsentä . Kävijäennätys tehtiin 13.04.2020 19:19, jolloin paikalla oli väkeä yhteensä 437 henkeä!
Järjestä treffit