Gootti.net

Tule osaksi goottiyhteisöä. Liity jäseneksi!

Goottifoorumi: Yleiset korinat: Sinä ja roolipelit

• Vastaa

Lainaus: Riddler

Ja sitä paitsi miten niin sellaisia ei ole? Minä olen kuullut aivan toista.

Kaipasin jonkinlaista selvitystä. Siis jotain Sotahuuto -tyylisiä tapahtumia, missä on jokin larpahtelevan tyylinen stoori, jonka varjolla mätkitään latekseilla, vai siis jotain esilarppaamista jossain aloittelijaryhmissä kattilat päässä?

"In a culture of beauty, the most beautiful are worshipped as gods." -Imperious Perfect

• Vastaa

Lainaus: Heetteri

vai siis jotain esilarppaamista jossain aloittelijaryhmissä kattilat päässä?

Jotain tollasta suurin piirtein Siis ei mitään hirveän monimutkaista alkuun, vaan sellanen eka kosketus live-larppiin ja kattomista miten homma toimii, onko se sitä miksi sen kuvitteli.

A nightingale in a golden cage.

• Vastaa

Siis ei mitään hirveän monimutkaista alkuun, vaan sellanen eka kosketus live-larppiin ja kattomista miten homma toimii, onko se sitä miksi sen kuvitteli.

Muistathan, että boffoilla/latekseilla mättö ei ole larppaamista. Se on vain häviävän pieni osa taistelunmallinnusta tietyssä osassa peligenreistä. Kaikissa peleissä ei ole taistelua lainkaan (hovijuonittelut, nykyaikapelit, poliittiset pelit, tanssiaispelit jne), joissain käsirysyt mallinnetaan hidastetusti, joissain käytetään airsofteja ja replicoita (kyberpunk, moderni WoD näin esimerkiksi). Läheskään kaikki pelit eivät myöskään ole fantasiaa. Kurkistapa sivuille http://www.larp.fi ja sieltä kalenteri. Ei se aloittaminen pitäisi olla niin ison kynnyksen takana, ellei sitten tosiaan oleta että larppaaminen on sitä että mätetään jollain naurettavilla hopeapatongeilla toisia päähän ja leikitään muinaisia sotia. Siitä ei nimittäin suinkaan ole kyse.

"In a culture of beauty, the most beautiful are worshipped as gods." -Imperious Perfect

• Vastaa

Muistathan, että boffoilla/latekseilla mättö ei ole larppaamista.

Tiedän ja muistan.

Kurkistapa sivuille http://www.larp.fi ja sieltä kalenteri. Ei se aloittaminen pitäisi olla niin ison kynnyksen takana, ellei sitten tosiaan oleta että larppaaminen on sitä että mätetään jollain naurettavilla hopeapatongeilla toisia päähän ja leikitään muinaisia sotia.

Olenpas jo vieraillut sekä kurkistanut ennen kuin edes kirjoitin tänne. Kalenterissa ei ollut tällä hetkellä sellaista, johon olisin päivämäärän tai ikärajan sallimina päässyt. Olen kyllä tutustunut aiheeseen ja sääntöihin, mutta eihän niitä voi kokematta täysin ymmärtää ja olla varma, että tää on se mun juttu.

• Vastaa

Olen kyllä tutustunut aiheeseen ja sääntöihin, mutta eihän niitä voi kokematta täysin ymmärtää ja olla varma, että tää on se mun juttu.

Säännötkin tosiaan vaihtelevat, itse käyn etupäässä peleissä, joissa ei hutkita millään typerillä latekseilla, korkeintaan teräsaseilla, tai sitten ihan replica-asemeininki. Mättö tuntuu olevan etenkin 11-17 -vuotiaille, aloitteleville mieslarpakkeille se tärkein juttu. Mutta olenkin 25-vuotias wanha akankänkkänä, joka aloitti pelaamisen joskus 10,5 vuotta sitten, joten minun on vaikea ymmärtää.

Tuota sotahuuto-tapahtumaa voisin kyllä melkein sinulle suositella. Siellä on varmasti samanhenkistä porukkaa.

• Vastaa

Mättö tuntuu olevan etenkin 11-17 -vuotiaille, aloitteleville mieslarpakkeille se tärkein juttu.

Sitte onkin hyvä että oon naispuoleinen otus Kyllähän se ikä tuo viisautta ja kypsyyttä, tai ainaki pitäis ^-^

Tuota sotahuuto-tapahtumaa voisin kyllä melkein sinulle suositella. Siellä on varmasti samanhenkistä porukkaa.

Kiitän vinkistä, pistän korvan taakse.

• Vastaa

Sitte onkin hyvä että oon naispuoleinen otus Kyllähän se ikä tuo viisautta ja kypsyyttä, tai ainaki pitäis ^-^

Jep, siksi kirjoitinkin "etenkin mieslarpakkeille". Kun aloitin, ensimmäinen pelini oli jotain kokeellista, psykedeelistä kyberpunkkia, ja siitä sitten siirryin fantasian kautta muille urille.

• Muokkasi: BronzeRain
  • Vastaa

Tietsikalla että laudalla olen pelannut ja janoan live-ropetusta. Boffereilla on kiva "taistella", mutta mun taidoilla se taitaapi vielä jäädä vain vastustajan mätkimiseksi Sitten kun löytäisin aloittelijaryhmän ja kivan aiheen

Nivalaan tulossa keväällä larppi. Low-fantasiaa, pohjautuu erääseen pöytäroolipeliin. Uusia pelaajia tälle alueelle ollaankin kaipailtu. Jos kiinnostaa niin tuossa on linkki: http://foorumi.oiei.fi/viewforum.php?f=15 Pelataan Pyssyhovissa, lienee tuttu paikka. Ja minä olen mukana nakki pj:nä.
Muutkin Pohjanmaan roolipelaajat on muuten erittäin lämpimästi tervetulleita!

edit: Ai niin, siis se on tuo Kuolleen Kukon majatalo -peli.

Ja toinen mistä voit tämän seudun live-roolipeli kulttuuriin tutustua on PHL:n foorumi http://p1.foorumi.info/phl/ Haapavedellä on suhteellisen aktiivista tuo larpin järkkääminen, ja täältä Invalastakin paljon ravaamme siellä pelaamassa. ^_^

Invalaan on tulossa myös toinen peli, Zombie aiheinen, mutta ajankohtaa ei olla vielä saatu lyötyä lukkoon. Kirjoitusten jälkeen kuitenkin, ja aika pian, koska koko peli on jo valmiiksi kirjoitettu.
Ja ideoitahan meillä poikien kanssa koko ajan kypsyy mielessä.

Primadonna ja ilotyttö.

• Muokkasi: BronzeRain
  • Vastaa
Jee, zombipeli päätettiinkin pelata jo tiistaina, kutsupeli periaatteella. Kivaa.

edit: Ja Zombipelistä tuli mieleen ZOMBEJA! OVELLA!

Primadonna ja ilotyttö.

• Vastaa
Tosta mallia... tiedän, WANHA:

http://youtube.com/watch?v=4wqrKuS1zMA

mä en suosittele sinulle tuolla tavalla kahta miestä, ansaitsisit vähintään kolme...

• Vain yhteisön jäseneksi liittyneet käyttäjät voivat lähettää viestejä tänne. Ilmoita käyttäjätunnuksesi ja salasanasi ennen viestin lähettämistä, tai liity ensin jäseneksi.
  • Tälläkin hetkellä suurta suomalaista goottifoorumia selaa 1 vakoilijaa ja 0 goottiyhteisön jäsentä (). Kävijäennätys koettiin 24.03.2008 23.23, jolloin paikalla oli väkeä yhteensä 87 henkeä!