Gootti.net

Ajankohtaista 1/2020: Foorumi on toistaiseksi vain lukumoodissa. Uusien viestien tai viestiketjujen lähettäminen ei ole mahdollista. Jäseneksi liittyminen ei ole mahdollista. Vanhat jäsenet voivat kirjautua sisään ja lukea sekä vastaanottaa yksityisviestejä, sekä päivittää profiilinsa tietoja.

Masennus ja mielialalääkkeet

Kirjoittanut: TaruinenAave (Jäsen)
  • Lähetetty: 23.02.2009 11:39
Minulla on ollut paniikkihäiriö puolitoista vuotta, mutta nykyään ei kohtauksia tule kuin hyvin harvoin, kiitos lääkityksen. Viime vuosi oli aika rankka ja siitä seurasi melko ikävä masennus. Siitä hyvästä paniikkihäiriölääkkeen (mielialalääke) annostusta nostettiin ja pääsin sellaiseen terapiantapaiseen.

Nyt menee jo paremmin. Lääkket ja hoito ovat auttaneet ja nyt löytyy jo kiinnostusta muuhunkin kuin nukkumiseen. Vihdoinkin olen löytänyt myös motivaatiota opiskeluun ja alan jota haluan opiskella. Kyllä tämä tästä.
Kirjoittanut: FilthyVictorian (Aktiivi)
  • Arvo: Mahtigootti1500
  • Lähetetty: 12.04.2009 18:11
Kaverilleni määrättiin yhdesti lääkettä,jonka "sivuvaikutus" oli äkkikuolema. Jos vahingossa ottaisi liikaa, sydän pysähtyisi.
Kirjoittanut: Vampira80 (Jäsen)
  • Lähetetty: 12.04.2009 18:29

Lainaus: FilthyVictorian

Kaverilleni määrättiin yhdesti lääkettä,jonka "sivuvaikutus" oli äkkikuolema. Jos vahingossa ottaisi liikaa, sydän pysähtyisi.

muistatko lääkkeen nimeä?
Kirjoittanut: FilthyVictorian (Aktiivi)
  • Arvo: Mahtigootti1500
  • Lähetetty: 12.04.2009 19:04

Lainaus: Vampira80

muistatko lääkkeen nimeä?

No en kyllä. Niin häröjä ne nimet muutenkin.
Kirjoittanut: Astrella (Jäsen)
  • Arvo: Edistynyt
  • Lähetetty: 13.04.2009 17:31
Mulla on se pahamaineinen Cymbalta. Koin kerran siitävieroitusoireet kun jätin syömättä viikoksi: jatkuva matkapahoinvointi. Mutta lääkkeellä ei ole ollut muita kamalia juttuja jota muut ovat kokeneet. Itse pidin sitä ihmelääkkeenä koska se annettiin mulle ihan kokeiltavaksi ja toimi heti. En ole ollut masentunut sen jälkeen ja olin tosi pohjalla. Jopa selkäsärytkin hellittivät. Nyt taas syön sitä (olin viikon ajan muissa maailmoissa jostain syystä) ja kaikki on taas hyvin.
Kirjoittanut: Mr_Yeudah (Jäsen)
  • Lähetetty: 13.04.2009 19:18
Itelläki toinen jotain setraliinia sain kyl hetiku halusin ja nää toimii tai sitten luulen että ne toimii ja täten en joudu masentelemaan niin paljoakun vaatisin itseltäni normaalisti.
(mutta saisikohan näiden kanssa ottaa alkoholia?)
Kirjoittanut: Vampira80 (Jäsen)
  • Lähetetty: 13.04.2009 19:21

Lainaus: FilthyVictorian

No en kyllä. Niin häröjä ne nimet muutenkin.

Efexorilla on aina sivuvaikutuksena massiviinen sydänkohtaus, tätä ei mainita tietääkseni paketissa, mutta lääkäri mainiti sen viimeksi kun olin mieheni mukana psykellä
Kirjoittanut: Graveyard poet (Jäsen)
  • Lähetetty: 05.06.2009 22:42
Mä olen kärsinyt eri asteisista "mielenterveysongelmista" kohta 18 vuotta, tarkin diagnoosi on vissiin yleistynyt ahdistuneisuushäiriö. Lääkkeet (nyt on neljäs jakso menossa) on pelastaneet mun elämäni, niin kirjaimellisesti kuin kuvaannollisestikin. Että rohkaisuksi kaikille jotka näiden juttujen parissa painiskelevat, ne eivät välttämättä ikinä katoa tai helpota mutta niiden kanssa voi oppia elämään. Oikeesti. Ja kyllä ne hyvin usein myös katoavat tai helpottavat tai ne voidaan parantaa. Elekee menettäkö toivoonne.
Kirjoittanut: Kalmia (Jäsen)
  • Lähetetty: 14.06.2009 17:10
Masennusta sairastan minäkin.. takana jo vajaa kymmenen vuotta eriasteisia masennustiloja, pisin vaikean masennuksen jakso kesti lähes taukoamatta n. neljä vuotta. Itkut, palot ja tuskaiset olotilat on liian tuttuja, joskin toivon mukaan jo kohta takana olevaa elämää.

Tällä hetkellä käyn viikottaisessa terapiassa, syön aamuisin 40mg Sepramia ja iltaisin 10mg Tolvonia. Tarpeeseen Oxamin, tosin kohentuneen olotilani takia tuon napsiminen on onneksi jäänyt lähes kokonaan pois.

Luulen että tää perkeleellinen sairaus on suurin elämääni vaikuttanut asia, ja tuskaisin muisto joka ei häivy sydämestä koskaan. Ei tarvitse kuin muistella menneitä päiviä, itkuisia hetkiä pimeässä kylpyhuoneessa tai peiton alla, ja kyyneleet tulevat melkein taas silmiin.
Kirjoittanut: SinofSatan (Nimetön)
  • Lähetetty: 17.06.2009 16:40
Masennus on joo kyllä. Ollut sen 9 vuotta. mutta vaan 4 vuotta olen käynyt psykalla. Ja kolme vuotta käyttänyt lääkkeitä. Opamox on ahistukseen ja Mirtatzapin unensaantiin sekä masennukseen.
Masennus alko sillon,kun mutsi ja isä eros kun olin 8 vuotta. Ei ollu sillon niin paha,mutta meni todella pahaksi kuutosluokalla ja jatku kasiluokkaan.. ysillä pääsin harventamaan käyntejä kahden viikon väleille ja nyt käyn taas viikon välein tämän niuvassa olon jälkeen..
Niin siis niuvanniemessä olen osastolla ollut ja paikka vaan pahenti oloa.
Vaihda maisemaa

Uutta! Nyt voit ahtaa Gootti.netin kännykkäänkin. Palvelun uusimmat uutiset ja suositun keskustelualueen tuoreimmat viestit löytyvät nyt myös kevytversiona mobiililaitteille suunnatussa Gootti.mobi-palvelussa.

• Goottifoorumia selaa 1 vakoilijaa ja 0 jäsentä . Kävijäennätys tehtiin 13.04.2020 19:19, jolloin paikalla oli väkeä yhteensä 437 henkeä!
Järjestä treffit