Gootti.net

Ajankohtaista 1/2020: Foorumi on toistaiseksi vain lukumoodissa. Uusien viestien tai viestiketjujen lähettäminen ei ole mahdollista. Jäseneksi liittyminen ei ole mahdollista. Vanhat jäsenet voivat kirjautua sisään ja lukea sekä vastaanottaa yksityisviestejä, sekä päivittää profiilinsa tietoja.

Masennus ja mielialalääkkeet

Kirjoittanut: Neiti Kooma (Jäsen)
  • Arvo: Asiantuntija
  • Lähetetty: 02.08.2010 13:23

Lainaus: Dineara

Lääkkeitä tunnutaan määräävän ihmisille aika heppoisin perustein. Länsimainen lääketiede muutenkin keskittyy turhan paljon oireiden poistamiseen ja kivun hoitoon, ja se tärkein osa (eli sairauden alkulähde) jää selvittämättä. Lääkkeet ovat ehdottomasti välttämättömiä ja hyödyllisiä joissain tapauksissa, mutta nekin vain lieventävät oireita, eivät poista niitä kokonaan, ja tästä syystä itse olen sitä mieltä, että terapia kannattaa.

No älä. Itekkin olisin aikanaan saanut mielialalääkkeet "koulumotivaatiota korjaamaan". Jätin lukion kesken, en viitsinyt nappien avulla pakottaa itseäni tekemään jotain mikä ei yhtään kiinnosta. Sittemmin oon hiukan etsinyt itseäni. Kun löysin sen motivaation aidosti, menin iltalukioon ja menestyin hyvin ihan omin avuin ja työn ohella.

Lääkkeissä on huono puoli ainakin se kierre, että kun olet kerran oppinut ratkaisemaan ongelman suun kautta napsittavalla avulla, teet sen helposti uudestaan tai muuten unohdat sen pohjalla olevan ongelman ja puudutat sen pois lääkkeillä koko ikäsi. Ikävä kyllä, yhteiskunnalle ei ole mitään väliä millä ihmiset saadaan pysymään koulu/työkunnossa ja ahkerina, parempi (talouden kannalta) doupata kansalaiset tehokkaaksi kuin odottaa kalliin ja hitaan terapian epävarmoja tuloksia.
Kirjoittanut: Verity (Jäsen)
  • Arvo: Mahtigootti
  • Lähetetty: 22.08.2011 22:09
Pakko nyt vähän herätellä tätä keskustelua vuoden koomauksen jälkeen hieman poikkeavalla mielipiteellä.

Minua ihmetyttää tuo yltiöpäinen masennuslääkevastaisuus. Okei, on totta, että välillä niitä reseptejä saatetaan tunkea kouraan liian hepposin perustein tai ettei kyseinen lääkevalmiste kaikille sovi. Viime syksynä minulle määrättiin keskivaikeaan masennukseen Cipralexia psykologilla käynnin tueksi. Ajattelin kokeilla koska ei silloista tilannetta vain jaksanut tekemättä mitään asian eteen. Kavereiden kanssa tuosta jutellessa moni tyrmäsi heti sen mahdollisuuden, että niistä napeista minulle mitään apua olisi. "Ihan hirvä pahoinvointi voi tulla ja se muuttaa sun persoonan totaalisesti!!" ja vaikka mitä sai kuulla. Suorastaan masentui vain entisestään, kun ei voitu millään tasolla kannustavia olla. Osa skeptikoista tuntui jopa asettavan masennuslääkkeeni vaarallisuusasteikossa käyttämiensä huumeiden edelle.

Ja missä nyt sitten ollaan vuoden lääkkeiden popsimisen jälkeen? Pahoinvointia tai minkään laisia muitakaan sopeutumisongelmia ei tullut. Pikkuhiljaa jokailtaiset ahdistus- ja itkukohtaukset harvenivat. Onhan niitä välillä nykyäänkin, etenkin väsyneenä. Kokonaisuudessaan elämänlaatuni on kuitenkin parantunut huomattavasti. Että eipäs maalailla piruja seinille siellä
Vaihda maisemaa

Uutta! Nyt voit ahtaa Gootti.netin kännykkäänkin. Palvelun uusimmat uutiset ja suositun keskustelualueen tuoreimmat viestit löytyvät nyt myös kevytversiona mobiililaitteille suunnatussa Gootti.mobi-palvelussa.

• Goottifoorumia selaa 3 vakoilijaa ja 0 jäsentä . Kävijäennätys tehtiin 13.04.2020 19:19, jolloin paikalla oli väkeä yhteensä 437 henkeä!
Järjestä treffit