Gootti.net

Ajankohtaista 1/2020: Foorumi on toistaiseksi vain lukumoodissa. Uusien viestien tai viestiketjujen lähettäminen ei ole mahdollista. Jäseneksi liittyminen ei ole mahdollista. Vanhat jäsenet voivat kirjautua sisään ja lukea sekä vastaanottaa yksityisviestejä, sekä päivittää profiilinsa tietoja.

Masennus ja mielialalääkkeet

Kirjoittanut: Cata (Aktiivi)
  • Arvo: Mahtigootti++
  • Lähetetty: 23.12.2007 10:46

Lainaus: AuroraBorealis

Sertralin Orion siis käytössä

Olen syönyt itse juuri tuota lääkettä

Onko tää serotoniinia siis? serotoniinin takaisinotonestäjiä? (onko tuo yhdyssana?)
mä niin tykkään näistä lääkkeistä. < 3

Miul on serotoniinitabut. Oli ihan mukava aloittaa lääkitys, koululääkäri ei kertonut, että alussa lääke aktivoi itsemurha-ajatuksia. seroahan ei yleensä edes määrätä alle 18-vuotiaille.
ja mähän vedin rotanmyrkkyä, butaania, muskottipähkinää, kynsilakanpoistoainetta ja mitä tahansa kodinaine-myrkkyjä löytyikään ja sitten oho, oltiin suljetulla osastolla.

Enkä mä oikein tiedä, mitä tekisin näitten nappien kanssa. (sivuvaikutuksia oli alussa pelkästään päänsärky, ei muuta.) Joinain päivinä jätän ottamatta, kun ajattelen ettei ne vaikuta mihinkään kuitenkaan, toisina otan parhaimmillaan 60 mg. /annokseni on 30 mg.

Ihan kai se on sama, serotoniini ei ole vaarallista eikä sillä saa edes tapettua itseään. ihan tylsiä nappeja.
Kirjoittanut: DeadlyNightshade (Aktiivi)
  • Arvo: Mahtigootti1500
  • Lähetetty: 23.12.2007 11:02

Lainaus: Cata

Onko tää serotoniinia siis? serotoniinin takaisinotonestäjiä? (onko tuo yhdyssana?)mä niin tykkään näistä lääkkeistä. < 3

Jeps.

Itselläni lääkitys on vasta niin alussa, että itsemurha-ajatukset ovat tällä hetkellä vielä tulematta. Itseäni niistä varoitettiin ja myös otin tarkkaan selville netistä, mitä sivuvaikutuksia voi tulla, että ymmärrän sitten että ne on vain lääkkeiden syytä. Tosin olen melko luulotautinen niin saatan alkaa kuvittelemaan itselleni niitä oireita.
Kirjoittanut: nahkarotta (Jäsen)
  • Arvo: Asiantuntija
  • Lähetetty: 23.12.2007 12:28
itseäni on vähän ihmetyttää, minkä takia lääkärit aina määrää lääkkeet oireeseen eikä ajattele oireen syytä? harvemmin nyt alkaa masentaa ihan ilman syytä.
  • Lähetetty: 23.12.2007 12:36

Lainaus: nahkarotta

itseäni on vähän ihmetyttää, minkä takia lääkärit aina määrää lääkkeet oireeseen eikä ajattele oireen syytä? harvemmin nyt alkaa masentaa ihan ilman syytä.

Minulla lääkkeet määrättiin, koska oire haittaa jokapäiväistä elämää. Tietenkin psykiatrilla käymistä jatkan viikottain, jotta itse ongelma saataisiin vähitellen poistettua. Ja lääkärini nimenomaan ajatteli oireen syytä, sanoipa vielä että "Tietenkään syytä tämä ei poista, mutta oireiden lievittäminen on tässä tilanteessa varmaan parhaaksi". Joten hän lienee poikkeus?
Kirjoittanut: poison (Organisaattori)
  • Arvo: Platinagootti+
  • Lähetetty: 23.12.2007 12:38

Lainaus: nahkarotta

itseäni on vähän ihmetyttää, minkä takia lääkärit aina määrää lääkkeet oireeseen eikä ajattele oireen syytä

Asianosaisena luulen sen johtuvan siitä, että ei ole voimavaroja hoitaa syytä. Se on paljon helpompaa ja halvempaa lykätä nappeja. Itsekin syön nappeja, jos jonkinmoisia!
  • Lähetetty: 23.12.2007 12:45
^Minulla taitaa siis olla käynyt tuuri, koska pääsin psykiatrille suoraan kouluterkkarin kautta, ilman suurempaa säätämistä tai odottelua ja ensin pyrittiin hoitamaan syytä, ja napit annettiin vasta kun muuten ei näyttänyt hoito tehoavan. Olen siis varmaan onnekas poikkeus.
Kirjoittanut: kalmakalle (Aktiivi)
  • Lähetetty: 23.12.2007 18:54

Lainaus: poison

Asianosaisena luulen sen johtuvan siitä, että ei ole voimavaroja hoitaa syytä. Se on paljon helpompaa ja halvempaa lykätä nappeja. Itsekin syön nappeja, jos jonkinmoisia!

Allekirjoitan tämän. Iselläni on kaksi pientä lasta ja olen pääsääntöinen huoltaja, Vaimon voimavarojen mukaan.
Kirjoittanut: kuurankukka (Jäsen)
  • Arvo: Edistynyt
  • Lähetetty: 23.12.2007 20:56
Minulla on Seroquel ja Cipralex. Ikävästi väsyttävät, mutta ei enää ahdista niin paljoa, kuin ennen :>
Kirjoittanut: kalmakalle (Aktiivi)
  • Lähetetty: 23.12.2007 21:02
kuurankukka

Hyvä juttu kun on auttanut. Masennus voi tulla krooniseksi jos sitä ei hoida.
Kirjoittanut: almiros (Jäsen)
  • Arvo: Edistynyt
  • Lähetetty: 24.12.2007 12:00
Nyt on menossa Cymbalta. Sitä ennen oli Remeronia, Sertralinia ja Triptylia. Remeron on helvetistä!
Eipä ole oikein mitkään vielä auttaneet. Terapiassa käyn kerran viikossa, ja nyt on ollut myös perhekäyntejä.
Vaihda maisemaa

Uutta! Nyt voit ahtaa Gootti.netin kännykkäänkin. Palvelun uusimmat uutiset ja suositun keskustelualueen tuoreimmat viestit löytyvät nyt myös kevytversiona mobiililaitteille suunnatussa Gootti.mobi-palvelussa.

• Goottifoorumia selaa 3 vakoilijaa ja 0 jäsentä . Kävijäennätys tehtiin 13.04.2020 19:19, jolloin paikalla oli väkeä yhteensä 437 henkeä!
Järjestä treffit