Warning: Use of undefined constant default_charset - assumed 'default_charset' (this will throw an Error in a future version of PHP) in /home/kuopassa/public_html/keskustelu/index.php on line 3
Hauskoja asioita joita olette pikku kersana sanoneet..? - Sivu 15

Gootti.net

Ajankohtaista 1/2020: Foorumi on toistaiseksi vain lukumoodissa. Uusien viestien tai viestiketjujen lähettäminen ei ole mahdollista. Jäseneksi liittyminen ei ole mahdollista. Vanhat jäsenet voivat kirjautua sisään ja lukea sekä vastaanottaa yksityisviestejä, sekä päivittää profiilinsa tietoja.

Hauskoja asioita joita olette pikku kersana sanoneet..?

Kirjoittanut: pimeyden_hehku (Jäsen)
  • Arvo: Mahtigootti
  • Lähetetty: 03.12.2008 15:55
"isi, saanko mä mennä tonne potkimaan lintuja?"
kuulemma tokaisin ton ihan tosissani sillon ku olin jtn 3-4 v. ja oltiin ruotsissa, ja vieressä oli puisto, mikä oli täynnä puluja.
Kirjoittanut: Death Angel (Aktiivi)
  • Arvo: Mahtigootti
  • Lähetetty: 04.12.2008 11:15

Lainaus: MustaHukka

Tuttavani lapsi oli jouluaattona kysynyt glögiä juovilta vanhemmiltaan että saako hänkin maistaa goglia?

Repesin pahasti : >
Kirjoittanut: oneesan (Jäsen)
  • Lähetetty: 04.12.2008 22:04
Tämä on juttu miun äidistä.
Mummolassani oli ollut koiranpentuja, ja kun mummo oli lähtenyt viemään emolle ruokaa, hän huomasi että kaikki pennut olivat kadonneet.
Kun hän meni pihalle huutelemaan tyttöjä (äitiä ja äidin serkkua), että missä pennut on, ei hän löytänyt lapsia mistään.
Lopulta hän tovin etsittyään kuuli vikinää naapurin takapihalta, ja kulman taakse kurkattuaan huomasikin tulleensa keskelle ristiäisiä.
Siellä oli äiti ja hänen serkkunsa vadin ääressä, koiranpennut nätisti kangasnyytteihin käärittyinä.
"Minä kastan sinut isän, pojan ja pyhänhengen nimeen." Ja uittivat koiria vadissa

että tällaisia leikkejä.

Minä itse olin pienenä oppinut jo varhain, miten niitä lapsia oikein tehdään. (olin 3-4v.)
Ja kun olin päiväkodissa, ja minulle tuli riita toisen tytön kanssa aiheesta. Tämä väitti että haikara tuo vauvan, mutta koska minä tiesin paremmin, päätin kertoa totuuden.
Kun äiti sitten tuli minua hoidosta hakemaan, ensimmäisenä vastaan tuli parkuva tyttö, joka meni oman äitinsä syliin huutaen "Haikara ei tuokaan vauvoja, Saara kerto!"
Äiti sitten katseli hämillään hoitajaa.
Totesipa lastenhoitaja siihen vain: "Saara vähän kertoi totuuksia."
Ja marssin sitten nylpeänä itsestäni äidin luo.

Olin jostakin oppinut vähän ruman sanan... (olin jotain 3 tai 4v.)
Äiti näytti minulle lehdestä logoja, ja kun siinä oli kuva, jossa pupu hommaili kanan kanssa, huusin kovaan ääneen: "HYI NE NUSSII!!"
Saivat ihmetellä että mistä lapsi on tuollaista oppinut.

Kaupassa ollessa, tulin vauhdilla hyllyjen välistä huutaen "Äiti tule kattomaan, tule äkkiä, äkkiä kattomaan!" Äiti tuli perässä miettien että mikä on hätänä. Otin äitiä kädestä kiinni ja vedin ehkä n.15v. tytön eteen, osoitin ja huusin kovaa ja ihmeissäni: "Kato minkä näkönen täti!"
Tytöllä oli muuten kaljuksi ajeltu pää, mutta siellä täällä oli erivärisiä hiustupsuja.
Äiti sitten punaisena anteeksi pyytelemään, tyttö vain totesi että ei ollu ensimmäinen kerta, eikä varmaan viimeinenkään.
Kirjoittanut: Miitu (Jäsen)
  • Arvo: Edistynyt
  • Lähetetty: 05.12.2008 02:59
Opin puhumaan huomattavasti ennemmin kuin kävelemään ja ensimmäiset parin sanan "loruni" olivat sitten ihan omaa luokkaansa:
- Kotti kolli, herramies.
- Lisari ja patari.
- Älläl-lälläl kaks kaks!

Isäni on aika ronski kiroilemaan ja niin olen minäkin valitettavasti. Kuulemma kerran kaupan kassajonossa - minun ollessa joku pari-kolmevuotias - edellä menevällä asiakkaalla oli jotain ongelmaa ja jonottajista jokainen näytti hapanta naamaa. Minä tulkitsin tilanteen ja aloin laukoa isältä oppineena parhaimpia ärräpäitäni. Isä koetti toppuutella, mutta takana seisonut nainen oli vain todennut "älä turhaan, siinä tyttö sanoo mitä me kaikki ajatellaan"
Toisella kertaa olin sitten juossut isän luokse että "Isä! Isä! Tule äkkiä täällä on kommunisti!!". Isä oli tullut hämillään perässä ja lopuksi oli nokakkain mankelin kanssa jota osoitin sormella.

Kerran pikkusiskon kanssa leikimme ojassa joka oli täynnä hiekkaa. Edellisenä yönä oli satanut ja ojan hiekka + vesi muodosti mukavan upottavan kombinaation. Annoimme siis itsemme upota jonkin verran, ehkä nilkkoihin asti ja pyristelimme karkuun, kunnes äkisti siskoraukka jäikin kiinni. Tilanne oli minun mielestäni hälyttävä ja juoksin tuhatta ja sataa huutamaan äidille "Äiti! Auta! Sara uppoaa juoksuhiekkaan!". Äiti ei tietenkään uskonut minun juoksuhiekkojani ja sain siskolle pelastajan vasta kolmannella kerralla. Mutta hätä oli suuri.

Tulipa isomummon hautajaisissa pikkutytön mieleen tempaista papalta virsikirja kädestä ja lausua oppineesti englantia, että "ekskjyyyyyyyys miii".
Äidin olen saanut lukittua kerrostalon parvekkeelle ja kaikkea muutakin "kolttosta" on tullut tehtyä ja viisauksia lauottua.
Kirjoittanut: Heetteri (Ex-inkvisiittori & Miss Halloween 2008)
  • Lähetetty: 05.12.2008 09:28
Miitu

...Nämä ovat ehkä parhaita tässä ketjussa olleita juttuja tähän mennessä. Hihittelin itsekseni etenkin tuolle kommunistikertomukselle.
Kirjoittanut: Miitu (Jäsen)
  • Arvo: Edistynyt
  • Lähetetty: 06.12.2008 01:50

Lainaus: Heetteri

...Nämä ovat ehkä parhaita tässä ketjussa olleita juttuja tähän mennessä. Hihittelin itsekseni etenkin tuolle kommunistikertomukselle.

Hyvä vain jos muitakin nämä hölmöilyt naurattavat
Mutta tulipa tuossa mieleen muutama muukin lapsuuden neronleimaus.

Äiti oli keittiössä laittamassa ruokaa ja utelias Miirukka häsläsi jaloissa. Olin max parivuotias tuolloin ja äiti sitten koetti hätistää minua leikkimään. En ilmeisesti keksinyt tekemistä ja äiti yritti ehdottaa että "Mene vaikka silittämään kissaa" (minulla oli kissapehmolelu). Minä kipitin välittömästi omaan huoneeseeni, mutta tulinkin hetken päästä takaisin, kädessäni pikkuinen lelusilitysrauta ja kysyin "Missä kissa?".

Pikkusiskoni hellittelynimi á la isä oli "senkin tuhannen vötkylä". Minä toistin perässä että "tujavökkylä".
Ja pikkumuksuna totesinkin kerran isälle inttämisen jälkeen "artikuloinko tarpeeksi selvästi?". Imin siis aika hyvin kaikki ilmaukset mitä ympärilläni kuulin käytettävän - kenties siksi neuvolatäti luuli minua lapsineroksi
Kerronpa pari pikkusiskoni vauvatempausta. Sara nyhti kerran äidin kukkapenkistä kaikki kukat. Äidin tullessa paikalle Saralla oli pettämätön tekosyy: "En minä kun nämä kinttaat!".
Kun isä syötti Saraa totesi isä ruokalusikallisen jälkeen "ja maitoa päälle". Sara ilmeisesti suojasi päätään käsillään ja vastasi nopeasti "ei maitoa päälle!".

"Ette te ilkeitä olleet, vähän vain villejä" - niin, Sara on karannut potalta ja pyyhkinyt käsiinsä ja kädet itseensä (tykkäsimme kuulemma juosta kotona ilkosillamme ja meidät oli pakko vyöttää pottiin) samaan aikaan kun minä koetin avata parvekkeen oven lukkoa ja päästää äidin sisään..
Meillä on teräshermoinen äiti
Kirjoittanut: BronzeRain (Aktiivi)
  • Arvo: Platinagootti+
  • Lähetetty: 06.12.2008 17:49

Lainaus: Miitu

Meillä on teräshermoinen äiti

Voi, mutta meilläpä oli viisi tuota samaa sarjaa. Legendaarisiin kuuluu kissalta napattu hiiri mikrossa, mustikkaa vasta laitetuissa vaaleankeltaisissa tapeteissa, valkoiset ovenpielet maalattuna punamultamaalilla sille korkeudelle mihin nyt 4- ja 6-vuotiaat ylsivät, naapurin ulko-ovi maalattuna samalla tavalla, kaikki talon petivaatteet pihkaisen lautapinon päällä (meillä oli maja), toistemme hiusten leikkeleminen, keitto multaisista perunoista muovikulhossa (mistä me olisimme tienneet että muovi ei kestä hellalla lämmittämistä?), lukuiset karku- ja hukkaretket (voi, minuakin on jäljestetty useammankymmentä kertaa), vesisängyn puhkaiseminen...
Kirjoittanut: Lacy gloom (Aktiivi)
  • Arvo: Mahtigootti+
  • Lähetetty: 07.12.2008 17:48
BronzeRain
Te olette olleet sitten kerrassaan ihania lapsosia!
Mutta tämä paransi kurjaa päivääni huomattavasti! Kiitos sinulle siitä!
Kirjoittanut: Emily (Jäsen)
  • Arvo: Asiantuntija
  • Lähetetty: 08.12.2008 19:15

Lainaus: Miitu

Äidin olen saanut lukittua kerrostalon parvekkeelle

Minäkin olen harrastanut tuota (Ei varmaan haittaa, että kerron tässä ketjussa, vaikka ei olekaan sanominen, vaan tekeminen)
Äitini lähti kauppaan ja hän lupasi tuoda minulle jäätelön. Niin hän tekikin, mutta kotiin palattuaan hän huomasi minun tehneen jotain tuhmaa, enkä saanutkaan syödä sitä Puffettia. Se kirpaisi minua kovasti, koska makea oli ja on edelleen yksi parhaimmista asioista ikinä. Äiti meni sitten kerrostalomme parvekkeelle tekemään jotain ja minä kiukunpuuskassa lukitsin hänet sinne ja menin ottamaan pakastimesta jäätelöni. Vähän aikaa nautiskeltuani alkoi omatuntoni kolkuttamaan ja päästin äidin pälkähästä. Puoliksi syöty Puffet lensi roskiin sen sileän tien, mutta en lannistunut vaan kävin hakemassa sen uudestaan. Tässä vaiheessa äiti todella hermostui, jätski lensi uudestaan roskiin ja minä huoneeseeni. Pyh ja pah!
Kirjoittanut: Iiriva (Miss Halloween 2006 & 2007)
  • Lähetetty: 08.12.2008 19:43
Minä kirjoitin pienenä yhteen kattilaamme permanenttitussilla "Mea", eli oman nimeni. Enhän minä sitten tietenkään ollut tehnyt kun asiaa tivattiin, en en! Sain kyseisen kattilan muuttaessani kotoa ihan sen takia, vaikka tussi olikin jo kulunut pois yli kymmenen vuoden pesujen tuloksena.

Pikkusiskonikin kirjoitti oman nimensä useaan kertaan puiseen oveen mustekynällä, mutta ovea hän ei saanut. ((

Meilläkin leikeltiin hiuksia. Pikku-Mea 3 v. sai kulkea pitkään suuri lovi otsatukassaan löydettyään keittiösakset, mutta se ei tainnut menoa haitata.

Kirjoitan muuta kunhan muistan
Vaihda maisemaa

Uutta! Nyt voit ahtaa Gootti.netin kännykkäänkin. Palvelun uusimmat uutiset ja suositun keskustelualueen tuoreimmat viestit löytyvät nyt myös kevytversiona mobiililaitteille suunnatussa Gootti.mobi-palvelussa.

• Goottifoorumia selaa 1 vakoilijaa ja 0 jäsentä . Kävijäennätys tehtiin 04.01.2022 03:50, jolloin paikalla oli väkeä yhteensä 501 henkeä!
Järjestä treffit