Minä olen kutsunut vasaraa haikkaimeksi ja saunavastaa selänläpyttimeksi, niinkuin olen jo jossain muussa viestiketjussa kertonut. Pikkusiskoni taas varoitti noin kolmevuotiaana aina ennen suuttumistaan tulevasta kiukuttelusta panemalla kädet puuskaan, vääntämällä kasvoilleen oikein murjottavan ilmeen, polkemalla jalkaa kovasti lattiaan ja sanomalla : "Nyt minä SUUTUN."
Pidemmistä hauskoista jutuista muistan tähän hätään vain erään kauppareissun kun näin ensimäistä kertaa mustaihoisen ihmisen. Äitini oli juuri pakkaamassa minua autoon, kun oikein reilusti musta afrikkalaissyntyinen mies käveli ohi. Minä jähmetyin ihmetyksissäni katsomaan häntä, jolloin äiti kysyi mitä oikein jäin auton oven väliin tupeksimaan.
Minähän tietysti pienen tytön ihmetyksellä vastasin: "Jäin katsomaan tuota MUSTAA MIESTÄ."

Äiti tietysti hyssytteli minut äkkiä hiljaiseksi jotta mies ei olisi kuullut. Vielä yli kymmenen vuoden jälkeenkin tämä tapahtuma nolottaa minua suuresti, vaikka eihän siinä periaatteessa mitään pahaa olekkaan. En vain haluaisi muistella omia lapsuuden toilailujani.