Gootti.net

Ajankohtaista 1/2020: Foorumi on toistaiseksi vain lukumoodissa. Uusien viestien tai viestiketjujen lähettäminen ei ole mahdollista. Jäseneksi liittyminen ei ole mahdollista. Vanhat jäsenet voivat kirjautua sisään ja lukea sekä vastaanottaa yksityisviestejä, sekä päivittää profiilinsa tietoja.

Loukkaavin asia mitä sinusta/sinulle on sanottu?

Kirjoittanut: Wormboy (Jäsen)
  • Arvo: Mahtigootti
  • Lähetetty: 14.02.2013 20:26
"Ansaitset kaiken huonon kohtelun mitä juodut kokemaan koska oot ihan itte tuon näköseks ittes muuttanu jne"
Mitä iiihmettä. Tää on ehkä inhottavimpia, no olen minä jotain tappouhkauksiakin joksus saanu mutta tää oli tosi rumasti sanottu ja asiaan vaikuttaa myös se että kuka sen sanoi.
Muistaakseni keskustelu jatkui vielä parilla loukkauksella kunnes heitin kahvini sen tyypin naamalle Nykyään lähinnä nauretaan sen kanssa tälle kun se on itekki ymmärtäny miten tyhmästi tuli sanottua.
Kirjoittanut: Roudatar (Aktiivi)
  • Arvo: Platinagootti+
  • Lähetetty: 15.02.2013 12:08
En oo varma, joko oon tän laittanu tänne, mutta yks pahimmista asioista mitä miulle on sanottu, on se, kun miua ala-asteella kehotettiin suorittamaan itsemurha. Eihän ne kiusaajat varmaankaan tienny, että jo jonkin aikaa olin harkinnut itsemurhaa. Huonolla itsetunnolla kuitenkin kaikkein pahimmat asiat tulee omasta päästä eikä muiden suusta. Joskus, tai oikeastaan vähän väliä ihmettelen, että kuinka ihmeessä oon vielä hengissä ja miksen ole jo tappanut itteäni. Ja välillä tuntuu, että ihan kuin ei miun olis tarkotuskaan elää, vaan miun kohtalona oli kuolla oman käden kautta jo kauan sitten, mutta oon jotenkin onnistunut taistelemaan.
(huhhuh, menipä taas vähän offiksi)
Kirjoittanut: DarkAngel (Jäsen)
  • Arvo: Edistynyt
  • Lähetetty: 04.03.2013 13:57
Mulle ei oo mitään kovin loukkaavaa sanottu, tai ei ainakaa tuu mielee ehkä korkeintaa joku lissu, nössö ,eikä kumpikaa pidä paikkaansa. En oo tippaakaa lissu, nössöstä ny puhumattakaa. Se mitä selän takana on puhuttu, onki sitte asia erikseen...
Kirjoittanut: black cat (Nimetön)
  • Lähetetty: 13.02.2014 20:48
Itse olen ollut koulukiusattu jo vuosia, joten loukkauksia on kyllä riittänyt. Eniten loukannutta asiaa ei nyt tulisi mieleen, mutta ensimmäisenä lähtisin ajattelemaan sitä kun vähän aikaa sitten kotitalous tunnilla eräs poika,joka oli laitettu parikseni sanoi minulle jauhelihaa paistaessani että "älä koske ruokiin likainen elukka". Se ei kuitenkaan ollut se mikä loukkasi, vaan oppilaiden ja opettajien passiivisuus asiaa kohtaan. On tämäkin olevinaan joku KiVa-koulu. Mutta opettaja siten sen jälkeen torui erästä muuta oppilasta, joka nauroi, kun oppilas sanoi nauraneen sille mitä haukkujani (X) oli sanonut. Opettaja siis sanoi sille ettei X:n jutuille saa nauraa, se on kiusaamista, vaikka oppilas tietenkin nauroi sille että minä olen likainen elukka. Opettajien sokeus,ja oppilaiden passiivisuus tässä loukkasi, ei niinkään sanat. Kaikki tapahtuu opettajan edessä. Apu-opettajakin oli noin metrin päässä minusta ja henkilöstä X.
Kirjoittanut: Vanadium-I-Ching (Jäsen)
  • • Muokkasi: Vanadium-I-Ching
  • Lähetetty: 15.02.2014 04:20
Aika rumasti sanottu.

Olen saanut itsekin huomata, että monet opettajat ovat valitettavan passiivisia kiusaamiseen puuttumisessa. Mutta voin myös ymmärtää tämän passiivisuuden jossain määrin, koska olen itse joutunut tilanteisiin, joissa olen joutunut puuttumaan kiusaamiseen.
Ensinnäkin, opettajilla on yleensä jatkuva kiire ja miljoona ajatusta päässä, asioista jotka pitää hoitaa, jotka ovat prioriteettijärjestyksessä jopa ensisijaisempia, kuin kiusaamiseen puuttuminen. Opetus ei siihen romahda, jos joku joutuu nokituksi, mutta se voi romahtaa, jos jotkut muut asiat jätetään tekemättä.
Toiseksi, surullinen totuus on se, että vaikka opettaja sanoisi mitä kiusaajille, ja millä tavalla yrittäisi kasvattaa lapsia kunnioittamaan toisiaan, uskon, että kiusaaminen on sen verran syvälle ihmisten käyttäytymiseen juurtunut juttu, että ihmisen luonto sitä suorastaan vaatii, ja aina tulee olemaan valtahierarkioita ja toisten alistamista. Siinä ei kasvatus (kiellot ja rangaistukset) ihan niin helposti auta.
Ja uskoakseni monet opettajat ovat perillä tästä kiusaamisen vastaisten ohjelmien hyödyttömyydestä. Siitä se passiivisuus.

Ei ollut tarkoitus masentaa ketään eikä asettua sen enempää opettajien tai kiusattujen puolelle.

Minua puolestaan loukkaa eniten ne puheet, jotka eivät pidä minusta paikkaansa.
...varsinkin jos ne perustuvat jonkun väärinkäsitykseen minusta, eikä valheeseen.
Haukkuminen ei ole sen enempää väärinkäsitystä eikä totuutta. Se on jonkun mielipide minusta, ja mielipiteet eivät loukkaa samalla tavalla.
Totuudesta en ota loukkaantuakseni, vaikka kaikki totuudet minusta eivät välttämättä olisi miellyttäviä.
Kirjoittanut: Satanica (Jäsen)
  • Arvo: Asiantuntija
  • Lähetetty: 21.02.2014 10:25
Tällä hetkellä ei kyllä tule mieleen mitään ulkonäköön liittyvää seikkaa, joka olisi mieltäni pahoittanut. Tosin viime Tuskassa, kun poikaystäväni kanssa tulimme bussilla takaisin päin, joku mies tokaisi kaverilleen, että " Kato. Tolla jätkällä on joku predatori mukanaan." Tarkoitti siis minua. Olin hieman hämilläni, kun en tienny mitä predatori tarkoittaa. Tietysti siinä sitten itku silmässä olin, kun kommentti kuulosti aika ilkeältä, mutta poikaystäväni sanoi, että ei se mitään pahaa varsinaisesti tarkoittanut.

Noh, keskustelin asiasta kaverini kanssa myöhemmin. Kerroin, että minulla oli ylläni rastalisäkkeeni sekä piikkipanta. Kuvittelin, että kyseinen mies oli kommentoinut varmaankin kaulapantaani, sillä sanasta predator tuli mieleen joku aiheeseen liittyvä. Kaverini alkoi nauramaan ja sanoi, että Predator on eräs hahmo yhdestä elokuvasta. Katsoimme hahmon kuvan ja repesin itsekin. Hahmo tosiaan näytti siltä, että sillä olisi ollut samanlaiset lisäkkeet kuin minulla En nyt muista mistä elokuvasta tuo hahmo oli, jostain Alienista muistaakseni, mutta naurattaa kyllä näin jälkeenpäin. Vaikka kommentti olisikin ollut ilkeäksi tarkoitettu, on se näin jälkeenpäin aika hauska. Oletan kuitenkin, että kommentti oli enemmänkin vitsi kuin mikään tosissaan otettava.
Kirjoittanut: Wormboy (Jäsen)
  • Arvo: Mahtigootti
  • Lähetetty: 21.02.2014 15:52
Predatoriksi on muakin sanottu Kun olin kyseisen leffan nähny niin sehän oli varsin hauska tilanne. Hiuslisäkkeistä aina saavat kaikkea hauskaa sanottavaa irti. Mä olin kuulemma sammalikko ja myyrä koko kasiluokan kun oli vihreet rastat Vihreyden tietysti yhdistivät homeeseen, ja moni luuleee että rastat on paskaset ja haisee.
(Täytyy tosta mun edelliestä viestistä sanoa että tapani mukaan taas jonkunverran liiottelin,en ihan kahveja toisen naamalle heittänyt, sehän on kuumaa :0 Mutta sen mitä siinä lautasella sillon oli odottelemassa.)
Kirjoittanut: Satanica (Jäsen)
  • Arvo: Asiantuntija
  • Lähetetty: 22.02.2014 09:29
Haha, en siis ole ainut Ja joo, erityisesti loxit saavat ällistyneitä huokailuja osakseen. Kerran mua kutsuttiin Sofi Oksaseksi, tosin en tiedä voisiko moista ihan loukkaukseksi kutsua..
Kirjoittanut: Wolfie (Jäsen)
  • Lähetetty: 22.02.2014 10:10
Kai näitä mullekkin on tullut, mä en vaan muista mitään..
Kirjoittanut: Wolfie (Jäsen)
  • • Muokkasi: Wolfie
  • Lähetetty: 22.02.2014 10:17

Lainaus: Vanadium-I-Ching

Olen saanut itsekin huomata, että monet opettajat ovat valitettavan passiivisia kiusaamiseen puuttumisessa. Mutta voin myös ymmärtää tämän passiivisuuden jossain määrin, koska olen itse joutunut tilanteisiin, joissa olen joutunut puuttumaan kiusaamiseen. Ensinnäkin, opettajilla on yleensä jatkuva kiire ja miljoona ajatusta päässä, asioista jotka pitää hoitaa, jotka ovat prioriteettijärjestyksessä jopa ensisijaisempia, kuin kiusaamiseen puuttuminen. Opetus ei siihen romahda, jos joku joutuu nokituksi, mutta se voi romahtaa, jos jotkut muut asiat jätetään tekemättä.Toiseksi, surullinen totuus on se, että vaikka opettaja sanoisi mitä kiusaajille, ja millä tavalla yrittäisi kasvattaa lapsia kunnioittamaan toisiaan, uskon, että kiusaaminen on sen verran syvälle ihmisten käyttäytymiseen juurtunut juttu, että ihmisen luonto sitä suorastaan vaatii, ja aina tulee olemaan valtahierarkioita ja toisten alistamista. Siinä ei kasvatus (kiellot ja rangaistukset) ihan niin helposti auta.Ja uskoakseni monet opettajat ovat perillä tästä kiusaamisen vastaisten ohjelmien hyödyttömyydestä. Siitä se passiivisuus.

Hömmm... Meidän luokassa auttoi se kun ope kyllästyi ja tokasi: "p*rkele se joka seuraavaks sanoo yhtään mitään mistä vois vähääkään pahottaa mielensä, joutuu alakertaan pikkuluokkaan yksin kahdeks päiväks tekemään tehtäviä ilman välitunteja, ja syö siellä!!!" Ja kaikki oli hiljaa...
Vaihda maisemaa

Uutta! Nyt voit ahtaa Gootti.netin kännykkäänkin. Palvelun uusimmat uutiset ja suositun keskustelualueen tuoreimmat viestit löytyvät nyt myös kevytversiona mobiililaitteille suunnatussa Gootti.mobi-palvelussa.

• Goottifoorumia selaa 1 vakoilijaa ja 0 jäsentä . Kävijäennätys tehtiin 17.09.2015 09:50, jolloin paikalla oli väkeä yhteensä 362 henkeä!
Järjestä treffit