Gootti.net

Nettipersoonasi ja oikean persoonasi erot?

Kirjoittanut: Mary Death (Jäsen)
  • Lähetetty: 24.01.2010 10:21
IRL olen kauniisti sanottuna varovaisempi, suoremmin sanottuna epäluuloinen kyynikko kun ihmisten kanssa olen tekemisissä. En luota ensivaikutelmaan, on tullut kantapään kautta opittua miten hyviä teeskentelijöitä maailmasta löytyy. Ihmisten suhteen toivon parasta ja epäilen pahinta. Annan kuitenkin tilaisuuden osoittaa mielipiteeni vääräksi, ihmeitä tapahtuu...
Useimmin kuultu kuvaus on "herttainen". Utelias olen aina ja kaikkialla, omasta mielestä suvaitsevainen ja avarakatseinen, väittelynhaluinen. Netissä olen ehkä hieman suorempi, ulkomaailmassa enemmän harkitseva ja rauhallinen.
Kirjoittanut: azpzv (Nimetön)
  • Lähetetty: 27.01.2010 19:54
Nettipersoonani on samanlainen kuin oma live-persoonani. En teeskentele mielipiteissäni netissä "sitä" ja kohta livenä taas "tota" mieltä... Sama siellä ja sama täällä.

Mode muokkasi kirjoitusasua luettavampaan muotoon.
Kirjoittanut: Wucie (Jäsen)
  • Arvo: Asiantuntija
  • Lähetetty: 30.01.2010 10:08
Netissä möläyttelen asioita, joita en heti ensimmäisenä sanoisi ääneen kasvokkain. Oikeastaan taidan vain ilmaista itseäni hiukan kömpelösti kirjoittaessani. Asiat voisi sanoa paljon helpomminkin. Oikeasti olen yleensä sanomassa jotakin muka sukkelaa, joka sitten ärsyttää kaikkia läsnäolevia.
Kirjoittanut: Swiine (Jäsen)
  • Lähetetty: 15.07.2010 17:20
Netissä voi helpommin olla avoin ja rohkee, ottaa esim. miesten alotteita vastaan ja tälleen, mut sitten irl oon kyl miesten kaa melko ujo, enkä kerro kaikkee niin helposti.
Kirjoittanut: Teme95 (Jäsen)
  • Arvo: Edistynyt
  • Lähetetty: 15.07.2010 19:10
Netissä pystyn puhumaan paremmin ihmisille, tulee jotenkin rohkeampi olo.
Netissä on myös helpompi avautua, mutta jotkut asiat haluan kuulla suoraan, ja varsinkin jos joku haluaa vit*uilla, sanokoot suoraan eikä vain laita viestiä jonnekin.
Tosin IRL on helpompi ymmärtää toista, koska näkee kasvojen liikkeet sekä tunteet.
IRL olen aika ujo, josta syystä tutustun yleensä ensin ihmisiin netissä, ja sitten kun olen tutustunut kunnolla, pystyn jo puhumaan IRL. Netissä puhun paljon enemmän kuin IRL, juuri tuon ujouden takia.
Kirjoittanut: winterheart (Jäsen)
  • Arvo: Edistynyt
  • Lähetetty: 15.07.2010 22:00
IRL olen aluksi hieman ujo ja/tai joskus ei edes kiinnosta ottaa toisesta ihmisestä selvää, joten saatan seisoa kököttää tuppisuuna. Joskus taas saatan repäistä ja mennä hölisemään ties mitä paskaa tuntemattomillekin. Yleensä olen hyvin harkitseva tietyissä asioissa, mutta muuten saatan tehdä asioita sen kummemmin miettimättä, kuten nettipersoonani. Tästä hyvänä esimerkkinä se kun ajoimme poikaystävän kanssa bussin ohi ja kyllästyin pällisteleviin ihmisiin. Heti sillä sekunnilla nostin keskisormen pystyyn Yleisesti pyrin kohtelemaan kaikkia tasavertaisesti ja heti ensimmäiseksi olla ystävällinen. Tämä jatkuu riippuen toisen henkilön suhtautumisesta minuun.

Nettipersoonani taas on hyvinkin impulsiivinen ja provosoiva. Mikäs sen hauskempaa kuin trollailla nettiyhteisöissä ja saada ihmiset raivon valtaan. Vahingonilo on paras ilo
Kirjoittanut: Giffirt (Jäsen)
  • Arvo: Mahtigootti+
  • Lähetetty: 15.07.2010 22:15
Vaihtelee ihan sen mukaan, missä päin nettiä pyörin.

Tutuilla irkkikanavilla olen se rääväsuinen urpo, jolla on huonot vitsit.
Uudemmilla foorumeilla (kuten täällä) olen helposti korrektimpi ja varovaisempi puheissani ja siinä miten viestini muotoilen.
Sama pätee IRL maailmaan. Tutussa seurassa olen huonon huumorin kuningatar, vähän tuntemattomammassa seurassa yleensä hieman hiljaisempi ja varovaisempi. En nyt pidä itseäni kauhean ujona, mutta varautuneempi. Varon puheitani enemmän ja yritän antaa hyvän vaikutelman itsestäni.

Anonyymina tulee myös helpommin puhuttua vakavammista aiheista. IRL ystävystyn hyvin hitaasti. Netitse uskallan nopeammin jakaa vähän painavampia kokemuksia, koska pääsen helposti aina pakoon nimimerkkini taakse. Myös vinkuminen ja kitinä on yleisempää netissä. IRL en oikein uskalla valittaa, jos jokin on pielessä tai on vain kelju päivä.

Nolointa on ehkä se, että esiinnyn yhdellä ja samalla nickillä ympäri nettiä. Kyseistä nickiä en kuitenkaan ottanut käyttöön tällä foorumilla. Minut ehkä lynkataan tästä, mutta jostain syystä ajattelin että on kauhean noloa tulla yhdistetyksi gootti-foorumiin, kun en itse edes ole gootti.
Melko käsittämätön ajatusketju itsellenikin ja tuntuu kovin lapselliselta, mutta toisaalta on ihan hupaisaa olla lähes täysin anonyymi. (Ei sillä, kyllä kaivamalla vakionickini saa täälläkin esiin. Se ei vain ole aivan tarjottimella.)
Kirjoittanut: Swiine (Jäsen)
  • Lähetetty: 16.07.2010 15:55

Lainaus: Giffirt

Myös vinkuminen ja kitinä on yleisempää netissä.

Kuten myös Aamupostin tekstaripalstalla Nimettömyys tehään nykyään niin helpoksi.
Kirjoittanut: Neiti Kooma (Jäsen)
  • Arvo: Asiantuntija
  • Lähetetty: 17.07.2010 11:00

Lainaus: AlienSexGarden

Nettipersoonani on ehdottomasti rohkeampi kuin oikea minä. Oikeassa elämässä en ikinä kehtaisi mennä vaikkaba klubissa jakamaan mielipiteitäni muiden keskustelemasta asiasta.

IRL moni käyttäytyy eri tavalla. Netti on toisaalta avoimempi keskusteluympäristö, jos hakeudut esim gootti.nettiin ja kirjoitat johonkin topicciin otsikon alle, niin tiedät että aiheesta keskustellaan. Netissä keskustelu on myös tavallaan tasa-arvoisempaa kun voidaan unohtaa tosielämän kanssakäymiseen liittyviä hienosäätöjä - kenen ego jyrää kenetkin.

Ite olen nykyään varautuneempi, ehkä vähän tuota heetterin ongelmaa: kirjoituksessa on vaikea tuoda esiin sitä sarkasmin ja itseironian määrää joka yleensä sävyttää mun juttuja, jonka seurauksena oon huomannut kuulostavani pelkästään ***********, jonka seurauksena sensuroin itseäni. Ei se huumori kyllä livenäkään kaikkiin uppoa, joskus mua pidetään tosielämässäkin pelkästään typeränä sen ansiosta.

Netissä oon oikeastaan varautuneempi kertomaan itsestäni mitään, sillä vaikka naputtelen tätäkin nimimerkin suojissa, se oikea ihminen nettipersoonan takana on yllättävän helppo jäljittää halutessaan. Toisaalta oon varautunut myös IRL. Ainakin koulussa. Ja kavereitten keskenhän me kaikki ollaan aina sekopäisiä itsejämme 110%.
Kirjoittanut: Sarutor (Nimetön)
  • Lähetetty: 17.07.2010 14:25
Oon samanlainen online ja offline
Viesti

Vaihda maisemaa

Uutta! Nyt voit ahtaa Gootti.netin kännykkäänkin. Palvelun uusimmat uutiset ja suositun keskustelualueen tuoreimmat viestit löytyvät nyt myös kevytversiona mobiililaitteille suunnatussa Gootti.mobi-palvelussa.

• Goottifoorumia selaa 1 vakoilijaa ja 0 jäsentä . Kävijäennätys tehtiin 17.09.2015 09:50, jolloin paikalla oli väkeä yhteensä 362 henkeä!
Järjestä treffit