Gootti.net

Nettipersoonasi ja oikean persoonasi erot?

Kirjoittanut: Bloody Monster (Jäsen)
  • Arvo: Edistynyt
  • Lähetetty: 25.07.2012 00:47
Minulla on normaalistikin kuin kaksi eri persoonaa. Olen tosi ujo, mutta joskus taas höpötän tosi paljon. Joskus olen hiljainen ja joskus huudan koko ajan. Joskus nauran koko ajan, joskus mökötän nurkassa. Mutta kuitenkin rakastan esiintymistä! En yleensä jännitä esityksissä ollenkaan (jos soitan pianoa tai laulan).
Netissä olen yleensä paljon kohteliaampi kuin IRL, sillä kirjoittaessa ehtii ajatella, mitä kirjoittaa. IRL taas möläytän usein jotain ajattelematonta, jota kadun myöhemmin. Ja koska olen ujo, niin kirjoittaminen on minulle helpompaa kuin puhuminen.
Kirjoittanut: iPOP (Jäsen)
  • Arvo: Mahtigootti
  • Lähetetty: 25.07.2012 10:05
totta!
itekkin oon hirveen ujo,mutta sitten kun tunnen jo tyypin....niin en oo enää ujo..........
mutta kotona oon sitten pirulainen
rakastan näyttelemistä,mutten kuulu teatteriin kumminkaan.
mutta en pelkää ujona esiintymistä yleisön edessä.

joo........on helpompi kirjoittaa kuin puhua.............
yleensä se on helpompaa kertoa jotain surullista netissä kuin puhua todellisuudessa.
Kirjoittanut: Trixena (Jäsen)
  • Lähetetty: 24.01.2013 10:42
(Viesti poistettu.)
Kirjoittanut: Satanica (Jäsen)
  • Arvo: Asiantuntija
  • Lähetetty: 27.01.2013 15:26
Minusta tuntuu, että olen netissä paljon enemmän oma itseni kuin jos vertaa työelämään. Työelämässä olen huomannut olevani vähän ujo, mutta kuitenkin sen verran rohkea, että asiakkaita pystyn palvelemaan. Työporukassa sen sijaan saatan olla hissukampi, enkä tunge itseäni esille joka paikkaan. Koulussa sen sijaan olen oma itseni.

URL saatan kuitenkin puhua suoremmin ja ilmaista voimakkaammin mielipiteitäni kuin vaikka IRL elämässä. IRL:ssä toki sanon mielipiteeni, mutta hienovaraisemmin, etenkin jos kyseessä on negatiivinen asia (riippuu siis tietysti ihan vastapuhujasta, onko läheinen vai ei).
Kirjoittanut: Vaulderie (Jäsen)
  • Lähetetty: 29.01.2013 20:21
Omalla kohdalla se riippuu varmaan hieman porukastakin. Yleisesti ottaen minusta saa netissä varmaan todellisuutta kylmemmän kuvan. Se johtunee siitä, että netissä ihmisten on helpompi kysyä vaikka kolme kertaa päivässä Facebookissa "Mitä kuuluu?", mikä alkaa ärsyttää. Useamman tällaisen tapauksen jäljiltä sietoni nettismalltalkia kohtaan on pienentynyt, enkä vastaa kovin pitkästi tai rikkaasti satunnaiseen kuulumishöpöttelyyn.

Lisäksi minusta saa varmasti huomattavasti vakavamman kuvan, sillä käytän etenkin julkisilla foorumeilla paljon yleiskieltä.

Viimeksi tänään ihminen, joka ei ole koskaan tavannut minua todellisessa elämässä, kuvaili minua "mystiseksi ja salaperäiseksi".
Kirjoittanut: Nyxeria (Jäsen)
  • Lähetetty: 29.01.2013 21:15
Ehkä julkisesti en paljasta liikoja, mutta se on normaalia. En tiedä onko hirvittävästi eroa:

IRL olen kaveriporukassa "se"" rääväsuu, joka puhuu jopa niitten sosiaalisten normien sisällyttämien rajojen yli. Netissä ehkä hieman enemmän poliitikkoasennetta touhuun. Mutta yleensä hyvien ystävien seurassa (!= tuntemattomien) olen se 5v huomion kipeä kakara, tai ainakin melkein.
Kirjoittanut: Capitaine Ina (Jäsen)
  • Lähetetty: 15.02.2013 20:57
Kaipa internetissä minun on helpompi hillitä itseni, tosielämässä provosoidun vielä herkemmästä ja siinä onkin viidentoista minuutin puhe tuloillaan. Kummallista ajatellakaan että tuo itsehillinnän suhde on niin monilla toisinpäin. Netissä on paljon paremmat mahdollisuudet pyöritellä vaikkapa lauserakenteita. Tosin taidan olla poissa linjoiltakin aika teatraalinen, ystäväni sanoo usein että vaikutan elokuvahahmolta enkä pistä lainkaan pahakseni, vaikka todennäköisesti minut assosioidaankin yleensä Sademieheen.
Kirjoittanut: Anyxia (Jäsen)
  • Lähetetty: 12.07.2013 04:14
Olen aika samanlainen netissä kun oikeassakin elämässä. Kirosanoja tosin käytän netissä vähemmän ja kirjoitankin enemmän kirjakieltä, kun puheeni taas on oulun murteen ja pohjanmaanmurteen sekoitusta Netissä myös enemmän harkitsen sanojani, sillä tapanani on usein ilmaista asoitani väärinymmärrettävästi ja yritänkin muodostaa lauseet niin, että muutkin niitä ymmärtävät (netissä kun on tosiaan se hyvä mahdollisuus miettiä lauseen muodostamista ja korjailla virheitä). Tosielämässä taas puhun mitä sylki suuhun tuo ja alan selittämään turhimpiakin asioita ennenkuin mietin, kannattaisiko tällaisia puhua. Mutta luonteenpiirteestäni saa netissä yleensä aika paikkansapitävän kuvan, ehkei tällä foorumilla kun aiheet on kaikki erikseen, mutta esim. blogissani ja facebookissa.
Kirjoittanut: misner (Jäsen)
  • Lähetetty: 13.07.2013 21:17
Koska voin esiintyä suht anonyymina netissä, olen täällä usein suorempi ja jyrkempi mielipiteissäni kuin tosielämässä. Tämä usein kostautuu, sillä olen ihan pirun laiska kirjoittamaan pitkiä esseitä siitä, miksi olen juuri tätä mieltä. Yleensä käytän ranskalaisia viivoja tai "Koska mä sanon niin"-tuntumaa. Mitäpä väliä sillä on jos jotakuta netissä jää vaivaamaan mun mielipiteet, enhän edes tunne koko tyyppiä.

Eri asia on kuitenkin foorumit joihin kirjoitan useasti, kuten tämä. Täällä ja parilla muulla keskustelupalstalla tulee kirjoitettua tosi henkilökohtaistakin juttua ja mietityttyä asioita monelta kantilta. Olen myöskin tarkkaavaisempi sen suhteen, loukkaavatko mielipiteeni jotakuta vai eivät. Mitä kauemmin kirjoitan samalla keskustelupalstalla, sitä henkilökohtaisemmaksi avatarit käyvät ja tulee enemmän sellainen "me vastaan muut"-ote kirjoitteluun.
Kirjoittanut: Hartmann (Jäsen)
  • Lähetetty: 27.07.2013 19:21
Kyllähän se ettei ole kasvokkain auttaa paljon. Voi tavallaan uskotella ettei muita ole olemassa ja puhua helpommin. Netissä olen avoimempi ja huumorintajuisempi (?), oikeassa elämässä taas hiljaisempi, ujo, tönköhkö ja kuuntelen paljon enemmän kuin puhun.

Riippuu tietty nettiyhteisöstä, esim. tänne en hirveästi kirjoittele muuta kuin pintapuolisesti sillä olen suhteellisen 'tuore' ja epämääräinen jäsen, kun taas asemani foorumilla jossa olen vaikka käynyt yli 5 vuoden ajan on sitä tasoa että voi puhua kaikkea tyhmää ja lähetellä nakukuvia keskenään. Ei sillä että olisin itse lähettänyt, mutta you get the point.
Viesti

Vaihda maisemaa

Uutta! Nyt voit ahtaa Gootti.netin kännykkäänkin. Palvelun uusimmat uutiset ja suositun keskustelualueen tuoreimmat viestit löytyvät nyt myös kevytversiona mobiililaitteille suunnatussa Gootti.mobi-palvelussa.

• Goottifoorumia selaa 2 vakoilijaa ja 0 jäsentä . Kävijäennätys tehtiin 17.09.2015 09:50, jolloin paikalla oli väkeä yhteensä 362 henkeä!
Järjestä treffit