Gootti.net

Nettipersoonasi ja oikean persoonasi erot?

Kirjoittanut: Elvira (Aktiivi)
  • Arvo: Mahtigootti+
  • Lähetetty: 11.01.2009 13:50
Olen oikeasti paljon äänekkäämpi ja sosiaalisempi. En oikein osaa käyttäytyä netissä, johtuen ehkä vähäisestä kokemuksesta... Olen varovainen ja tarkkaileva. Mun on henkilökohtaisesti helpompi tutustua ihmisiin naamakkain, kun näen ilmeet ja kuulen äänensävyt. Joten nettipersoonani on tylsä varjo live-Elvirasta.
Kirjoittanut: Seikra (Jäsen)
  • Arvo: Edistynyt
  • Lähetetty: 22.01.2009 22:11

Lainaus: SyllaBoreal

Netissä on paljon helpompi tutustua ihmisiin, kuin että menisi päin näköä ehdottelemaan kahville lähtöä tai vastaavaa

Minunkin netti persoonani on vähemmän ujo kuin oikea persoona.
Oikea persoonani on lisäksi pirteempi omituisempi hullumpi kuin netti minä.
Kirjoittanut: Malys_ (Jäsen)
  • Lähetetty: 23.01.2009 15:46
Miulle on sanottu joskus että omaan kaksi eri persoonaa livenäkin ettäettä... pistää vähän miettimään... Voi johtua siitäkin että useimmiten olen melkoisen sosiaalinen tapaus mutta sitten on päiviä jolloin ei vaan huvita olla kenenkään kanssa missään tekemisissä, saatan tällöin olla myös äreänä jos miuta ei osata/tajuta jättää omiin oloihini. Etenkin jos olen todella apeana, haluan olla yksinäni omissa oloissa ja miettiä asioita rauhassa.
Tietysti sosaalisuus riippuu myös siitä toisesta vastapuolesta minkälainen hän on, toisten kanssa ei vaan ole mitään keskusteltavaa kun toisten kanssa olisi jutusteltavaa jopa liikaakin.

Yleisesti ottaen olen kuitenkin yleensä iloinen, en jaksa stressata yleensä turhasta (siperia opettanu ettei ne asiat murehtimalla parane), empaattinen ja melko kilttikin, harvemmin tulee ilkeiltyä kenellekään ja omaan vähän liiankin pitkän pinnan ihmisten (kuin eläintenkin) kanssa.:/

Ei sinänsä mitään suurempia eroja, sama pikkupaskapää olen niin livenä kuin netissäkin. Eikä miulla ole oikeastaan edes mitään syytä olla jotain mitä en oikeasti ole.
Kirjoittanut: narrcissia (Jäsen)
  • Lähetetty: 02.03.2009 19:43
Netissä (kuten mesessä, foorumeilla) on helpompi sanoa suoraan ja kiertelemättä, eikä sinänsä tarvitse pelätä sanojaan - tietenkin miettiä sopivissa määrin mitä suustaan päästää/kirjoittaa, muttei tarvitse jännittä samalla tavalla kuin livenä. Jokusen kerran kuullutkin, että livenä on saatu minusta käsitys, että olisin hiljainen (todellisuudessa liiankin puhelias..). Pistää hämmentämään, että vaikka tykkäänkin jutella, niin usein livenä ns. jäätyy varsinkin vieraiden tai puolituttujen seurassa. Netissä on mielestäni tästä syystä paljon helpompaa puhua, ja voikin olla että annan itsestäni "aidomman" kuvan kuin livenä ensi tapaamisilla. Voipi hyvin olla, että netissä minusta saattaa saada rohkeamman kuva, kuin mitä oikeasti ehkä olenkaan.
Kirjoittanut: die Winterreise (Nimetön)
  • • Muokkasi: die Winterreise
  • Lähetetty: 02.03.2009 22:03
Olen netin maailmassa jonkun verran varautuneempi kuin tosielämässä. Eli en uskalla sanoa kaikkea netissä, vaikka aika outoja postauksia tänne filosofia-topikkeihin olenkin laitellut. Pyrin olemaan vähän niinkuin hiirenä netissä, sillä en uskalla sanoa asioita aina kovin suoraan, ettei ihmisille, joita en tunne, tulisi paha mieli. Koska jos saan aiheuttamastani pahasta mielestä kommenttia takaisin, niin en välttämättä pysty lepyttämään ko. henkilöitä. Tai olemaan varma ovatko he oikeasti leppyneet. Olen tosielämässänikin nykyisin vähän sivuunvetäytyjä (vaikka en niin paljoa kuin netissä) ja liiankin empaattinen. Teen paljon muiden puolesta mutta omat tarpeeni pyrin jättämään takaa-alalle (tämä on kyllä kostautunut välillä aika pahastikin). Itsetuntoa kyllä onneksi kuitenkin löytyy. Ennemmin olin sähäkämpi mutta jotenkin se vain on jäänyt taka-alalle...

Ja vielä tuohon viestin alkuun on pakko lisätä se, että minusta on vain jotenkin luonnollisempaa puhua kasvotusten ja silloin pystyn olemaan rennompi ja rohkeampi ja paljon mukavampi enkä tämmöinen virallinen p@ska niinkuin postauksistani olette varmaan huomanneet...

Eli kyllä minusta sisua löytyy tosielämässä (vaikka ei nykyisin yhtä paljon kuin ennen) ja teen annetut ja omalle kontolleni ottamat (muidenkin) työt loppuun!!!

Ja edit. En valita nykyisin paljon mistään, vielä vähemmän netissä.
Kirjoittanut: Endelin (Jäsen)
  • Lähetetty: 11.03.2009 09:06
Olen netissä iloinen, pirtsakka, helpostilähestyttävä ja jokseenkin onnellinen..
Oikeasti olen masentunut, ahdasmielinen ja silmät seisoo päässä. Saatatte olla saaneet aivan erikäsityksen minusta, varsinkin henkilöt, jotka tuntevat minut jotenkin.. Ehkä olen oikeassa elämässä myös helposti lähestyttävä, mutta se vain tuntuu siltä, sillä olen sulkeutunut omaan maailmaani ja esitän olevani kunnossa.
Kirjoittanut: Wednesday (Jäsen)
  • Lähetetty: 11.03.2009 09:58
Toki nettipersoonassa on eroja. Ei tarvitse pelätä että änkyttää tai punastelee, tms. reaktiot ei näy kenellekään, ja on rennompi olla. En siis sano että änkyttäisin tosielämässä, pardon moi.. Tietyllä varauksella tietysti tulee puhuttua, kun ei näe toistenkaan reaktioita.. Vaikka olen melko varovainen ihan oikeassa elämässäkin, ja tutustun mielelläni uusiin ihmisiin, suurimmaksi vaikeudeksi olen kokenut aina, että ihmisten on kamalan vaikea ottaa minua vakavasti missään asiassa. Surullista kyllä, tiedän sen johtuvan pukeutumistyylistäni. Ehkä se on suurin syy, miksi minun on helpompi olla täällä Wednesday kuin ***** jossain muualla.
Oikeasti olen myös kauhea tiukkapipo joissakin jutuissa, tarkka omista asioistani ja minulla on pulssi
Kirjoittanut: AlienSexGarden (Jäsen)
  • Arvo: Mahtigootti
  • • Muokkasi: AlienSexGarden
  • Lähetetty: 12.03.2009 00:26
Nettipersoonani on ehdottomasti rohkeampi kuin oikea minä. Oikeassa elämässä en ikinä kehtaisi mennä vaikkaba klubissa jakamaan mielipiteitäni muiden keskustelemasta asiasta. Nettipersoonalla on myös aikaa kunnolla miettiä mitä haluaa sanoa. Oikeassa elämässä juttelu on 100% improvisointia, joka ei ole vahva puoleni. Tämä ei kuitenkaan tarkoita, etten pidä siitä, jos joku tuntematon tulee juttelemaan mistä vaan, onhan sosiaalisuus kuitenkin tärkeä osa ihmisen elämää. Yritän olla ihmisten ilmoilla niin paljon kuin voin etten erakoidu ja ala pelätä/vihata oikeita ihmisiä. Harmi, että se on osoittautunut paljon hankalammaksi kuin luulin, koska en ole pariin vuoteen tavannut ketään jonka kanssa minulla olisi jotain yhteistä.
Kirjoittanut: Euronymous (Jäsen)
  • Lähetetty: 02.04.2009 22:00
Olen internetissä paljon avoimempi ja kerron mielipiteeni helpommin.
Kirjoittanut: oneesan (Jäsen)
  • Lähetetty: 02.04.2009 22:17
Netissä luen kirjoittamani kahteen kertaan, varmistaakseni sen sujuvuus ja kieli, sillä minulla on tapana yleensä selittäessäni käyttää apuna käsiä, piirrustuksia jne. joten tekstistä täytyy tulla ilmi asian ydin, vaikka en voikaan huitoa sitä esille.
Lisäksi kielen kanssa täytyy välillä vähän varoa, sillä pari kertaa on saanut kuulla kommentteja "Siis mitä?, mikä se on? mitä häh?" -tyyliin, sillä kaikki täällä eivät välttämättä ymmärrä levveetä savvoo.
Lisäksi vielä se, että koska olen kovin sosiaalinen persoona, pitää täällä karsia teksistä paljon turhanpäiväistä pois, sillä minulla on paha tapa harhailla asiasta toiseen, ja jäädä selittämään omia kokemuksia ja tarinoita, joten kyllä, olen hieman asiallisempi ja virallisempi netissä, kuin livenä.

(btw. Olisi ihana tavata gootti.netin väkeä ihan livenäkin vuoden kuluttua se ehkä on enemmänkin mahdollista kun Turkuun muutan ja pääsen helpommin pääkaupunkiseudulle vierailemaan. Ja kyllä, tämä liittyy aiheeseen!)
Viesti

Vaihda maisemaa

Uutta! Nyt voit ahtaa Gootti.netin kännykkäänkin. Palvelun uusimmat uutiset ja suositun keskustelualueen tuoreimmat viestit löytyvät nyt myös kevytversiona mobiililaitteille suunnatussa Gootti.mobi-palvelussa.

• Goottifoorumia selaa 1 vakoilijaa ja 0 jäsentä . Kävijäennätys tehtiin 17.09.2015 09:50, jolloin paikalla oli väkeä yhteensä 362 henkeä!
Järjestä treffit