Gootti.net

Ajankohtaista 1/2020: Foorumi on toistaiseksi vain lukumoodissa. Uusien viestien tai viestiketjujen lähettäminen ei ole mahdollista. Jäseneksi liittyminen ei ole mahdollista. Vanhat jäsenet voivat kirjautua sisään ja lukea sekä vastaanottaa yksityisviestejä, sekä päivittää profiilinsa tietoja.

Mitä te pelkäätte?

Kirjoittanut: Myria (Aktiivi)
  • Arvo: Mahtigootti+
  • Lähetetty: 28.05.2010 20:32
^Kuvia salamoista, ei huolta.: D Varsin toimiva keino varoa screamereita (joita pelkään itsekin) on siirtää hiiri linkin päälle, yleensä se valottaa ainakin jopa kaltaiselleni tumpelolle, mitä tuleman pitää. Noissa kuoppa-sedän laittamissa linkeissä on molemmissa pääte .jpg, enkä ainakaan tähän päivään mennessä ole tavannut kirkuvaa kuvaa.

Lainaus: Wanderer

Itselläni on sairaanloinen fobia ukkoseen, ja se on vain kasvanut tässä ajan saatossa. Olen jopa päässyt ylitse parin muun fobian ukkosfobian noustessa. Ihan kauheata.

En ole psykologian ammattilainen, mutta ihminen saattaa alitajuntaisesti hallita elämäänsä ja pelkojaan keskittämällä pelkoja hölmöltäkin kuulostavaa asiaa kohtaan. (Esimerkkinä oli joku tietynmerkkinen tölkkipapu..) Mainitsemasi parista fobiasta eroon pääseminen voisi viitata juuri siihen, että olet siirtänyt pelot yhteen asiaan, jota olet alkanut pelätä jo elämää haittaavalla tavalla.

Pahoja fobioita voi hoitaa "siedättämällä" (en muista parempaa sanaa), mutta se tulee tehdä rauhassa edeten, ettei pelko pahene. Ei siis korkeita paikkoja pelkäävää heti nosturiin etc.
Kirjoittanut: SeKukaVaaniiSängynAlla (Jäsen)
  • Lähetetty: 28.05.2010 20:42
^Thanks a lot!
Kirjoittanut: Necroerotica (Jäsen)
  • Lähetetty: 29.05.2010 20:05
Pelkään ettei minusta koskaan tule kaunista.
Kirjoittanut: Kreivi Arvet (Nimetön)
  • Lähetetty: 29.05.2010 20:26
Kouluttamattomia koiria joita koiran omistajat eivät hallitse. Yleensä ne ovat keskikokoisia koiria ja näissä tapauksissa kun olen sellaisia koiria kohdannut näyttää siltä että koira on ottanut laumanjohtajan paikan vaikka koiran pitäisi olla AINA kaikista alimmalla portaalla laumassaan.
Tällä viikolla on kaksi kertaa koira meinannu käydä mun kimppuun (toisella oli tosin kuonokoppa joten se ei ois päääsy puremaan). Eka kerta oli kun ajoin pyörällä rantareittiä ja katselin että ompa kiva koira (taluttajista minä en perusta mutta koiria on kiva katsella kun niitä on niin monenlaisia) joka tulee vastaan. No kun se tuli kohdalle taluttajineen nii ei se ollukkaan enää kiva. Se alkoi hyppiä kohdallani ja murista ja yritti käydä jalkaani kiinni vaikka sillä oli kuonokoppa. Huusin sen koiran omistajalle perään helvetin lujaa: " Per*ele, Kouluta Koiraasi!" Toivottavasti asia meni perille. 2 kerta oli tänään kun tulin juoksulenkilläni "tavallaan puun takaa" ja minä en nähnyt missään koiraa ja yhtäkkiä aivan minusta metrin päässä alkoi koira haukkua (se säikähti minua ja minä sitä vähintään yhtä paljon) ja lähti perääni (kelatalutin oli tietysti löysällä. Kelataluttimet pitäisi poistaa kokonaan käytöstä ja myynnistä sillä se on kyllä Saatanan kehittämä laite! Olen nimittäin monta kertaa meinannut kompastua niihin lenkilläni kun olen tullut reipasta vauhtia ja sitten koira ryntäilee siinä nyörissään ja sitten saapi hyppiä välillä koiran tai sen koiran talutusnuoran ylitte..) ja minä tietty hädissäni huusin painokelvotonta tekstiä. Mutta onneksi ei käynyt mitenkään. Selvisin säikähdyksellä. Ja onhan niitä lukemattomia koirien kanssa kohtaamisia mutta en välitä nyt niistä alkaa enempiä kertomaan.
Kirjoittanut: Nightbreath (Jäsen)
  • Lähetetty: 29.05.2010 21:30
Kreivi Arvet. Et ole yksin.
Itsekkin tykkään katsella mitä kaikkee kivoi otuksia vastaan tulee ja ylipäätään on. Meilläkin 4 kissaa ja niissäkin riittää iheteltävää. Mutta h*lvetti! Eikö ihmiset kykene kouluttamaan koiriaan!? (toki on hyvin koulutettujakin) Itse kärsin jonkinlaisesta hoira fobiasta... No olen saanut siihen aika hyvää "terapiaa" ystävällä on koira joka on NIIN ihana. Oikea luonne ihme. Mutta takas fobiaan. Se tais laueta kun olin arviolta jottai 12 vanha.
Oltiin isän ja veljen kans kalastamassa. Mä nyt en tietenkään mitään saanut siimal ja uistimella. Päätin lähteä tutkimaan rantaa. Aikani haahuiltua nousin kalliolle, siin huomasin että vähän matkan päässä oli perhe kokoontunut rannalle ja siellä oli koira. Joka tietenkin äkkäsi minut ja kauhealla raivolla lähti räkyttäen ja raivoten juoksemaan mua kohti. Kerkesin jopa huomata että se oli dopermanni. Siinä kuului päässäni *Bing KLAK-surrrrr* kun kääntyi isovaihde päälle ja iski paniikki ja litra adrenaliinia humahti kehoon. Lähin siis juoksemaan pakoon ja taisimpa tehdä oman henkilökohtaisen nopeus ennätyksenikin (enkä pidä itseäni muutenkaan huonona juoksijana). Koiran omistaja perheestä kuului "pysy paikallas!" Mut mitäs luulette auttaako se mitään kun paniikki on jo lauennut. Juoksin isän ohi, tai huomasin että isä oli siinä mut en jäänyt siihen. Mut sitten pian kuului kaukaa takaa kun koiran isäntä huus sitä koiraansa. Sitten vasta! Mä jatkoin vielä hetken juoksua ja tajusin ettei koira ollut enään perässä. Tipahdin siihen. Enkä enään kyennyt liikkumaan... No isä kerto että oli vetänyt puukon vyöltä, valmiina teurastamaan sen koiran, jonka seurauksena oli sitä koiraa huudettu. Mitä osaisin sanoa niille joilla sellainen koira on... Jo tätä kirjoittaessa tärisen. Kun muistelen sitä. Sen jälkeen, aina kun koira ja taluttaja tullu vastaan on ollut vähällä iskeä paniikki ja yleensä oon sitten mennytkin jonnekkin muuhun suuntaan tai menny kadun toiselle puolen...
On ne mullekkin haukkunut kun ohi pyörällä ajanut. Vaikka mulla onkin turvallisempi olo pyöräillessä. harva koira kuitenkaan yli 50kmh juoksee... Kai.

Ei mulla oikein muita fobioita olekkaan. Korkeita paikkojakin vain ja ainoastaan jos alusta jolla olen, huojuu. Hämikset on jollain tavalla söpöjä. Mut en mä mitää tarantellaa viittis käteen ottaa, ellei siltä hampaita olis pois otettu. Oli kerran kännykän kokoinen torakka kädellä. Joku eksoottinen-kummajais laji.
Kirjoittanut: Natassja (Jäsen)
  • Lähetetty: 30.05.2010 09:47

Lainaus: Nightbreath

kärsin jonkinlaisesta hoira fobiasta

Niin minäkin. Onneksi se välillä helpottaa, että pystyn olemaan koirien lähellä. Silloin kun fobia on pahana, minulle tulee nk. putkinäkö päälle (en näe ympäristöä, ainoastaan aivan eteeni) ja korviani alkaa särkeä mielettömästi ennen kuin koira on haukahtanutkaan. On pakko nostaa kämmenet suojaamaan korvia, viimeistään haukkuminen laukaisee koko pelkoreaktioni kokonaan. Ääni särkyy ja tärisen. Olen huomannut, että koirapelkoni pahenee, jos minulla on muutoinkin paljon stressiä ja olen totaalisen väsynyt. Silloin strategianani on vähintään vaihtaa kadun puolta, mieluiten vaihdan koko reitin. Jos elämäni on hyvällä mallilla ja saan nukutuksi, ovat koirapelko-oireeni paljon lievempiä. Silloin pystyn olemaan haukkuvan ja hyppivän koiran vieressä ilman suurempia ongelmia. Silti en pysty koskemaan koiraan, vaikka olisi miten tuttu haukku paikalla. Tuttavilla on koiria, ja niiden kanssa olen ajan kanssa pystynyt tulemaan joten kuten toimeen. Silti pelkään muita koiria, joten altistuskäsittely ei minulla auta. Kyseessä on epärationaalinen pelko, mutta ikävintä tässä on se että joskus on todella syytäkin pelätä, kuten Kreivi Arvet ja Nightbreath kuvaili kokemuksiaan. Olen lopen kyllästynyt siihen, että porukka ulkoiluttaa koiriaan vapaana. Koira saa olla tosi hyvin koulutettu, ettei reagoi minun outoon käytökseeni...
Kirjoittanut: aNightingale (Jäsen)
  • Arvo: Edistynyt
  • Lähetetty: 30.05.2010 13:39
Itse en pelkää koiria, en pikkulinnn enkä vasikan kokoisia. Edes kouluttamattomia, olen vaikka kuinka monta kurssia käynyt miten toimitaan aggressiivisen koiran kanssa. Suosittelen kaikille, joilla ei ole koirakammoa. Mutta jos fobia löytyy, saattaisi olla hieman hankalaa seistä koiran edessä, jolla suu vaahtoaa raivosta vaikka se kiinni olisikin ja kuonokoppa päässä...

Mutta omat fobiani ovat oudompia... Kammoan yli kaiken kissoja. Em edes kunnolla tiedä, miksi. Se on vaan niin pelottavaa, miten jollakin eläimellä voi olla niin kylmä ja luotaava katse. Osaan viestiä koiralle elein, että olen vaaraton ja hyökätä ei tarvitse... Mutta miten hemmetissä sen saman teet kissalle, joka aikoo hyökätä!? Sanokaa mitä sanotte, itse en kissan lähelle mene...

Toinen kammoni... Teltat. En voi olla minkäänlaisessa teltassa, en pienessä retkiteltassa enkä jättimäisessä enemmänkin katosta muistuttavassa. Jos minut sellaiseen raahattaisiin, varmasti kuolisin pelosta. On ärsyttävää kun ei pääse joillekin leireille tai joihinkin tapahtumiin koska yöpyminen tapahtuu teltoissa tai tapahtuma on isossa joukkoteltassa...

Uah.
Kirjoittanut: ilkimysli (Jäsen)
  • Lähetetty: 30.05.2010 21:25
Minulle ei tule mieleen mitään muuta kuin viralliset puhelut. Joskus menen ihan lukkoon ja yleensä lykkään soittamista niin kauan kuin mahdollista (tyhmää...). Eniten pelkään niissä sitä, että en kuule mitä toinen sanoo tai itse tulen väärin kuulluksi. "Eh, anteeksi en kuule, linja pätkii. Kuuletko minua?" Jotain noloa siinä on.
Kaiken lisäksi minulla on ärrävika. Kasvokkain puhuessa olen ihan sinut sen kanssa, silloin on ihan helppoa toistaa tai kiertää sana jos toinen ei saa selvää mutta puhelimessa.. :S

On minulla varmasti enemmänkin pelkoja, mutta niitä ei tule äkkiseltään mieleen kun suurin osa niistä on sellaisia abstrakteja. Tai siis pitkällä aikavälillä tapahtuvia asioita tai tunnetiloja.
Kirjoittanut: Weird Doll (Jäsen)
  • Arvo: Tulokas
  • Lähetetty: 04.06.2010 14:45
Korkeat paikat ovat se heikko kohtani.
Kirjoittanut: Somebody_ (Jäsen)
  • Arvo: Tulokas
  • Lähetetty: 04.06.2010 15:12
Pieni ahtaan paikan kammo on ja hämähäkkejä pelkään
Vaihda maisemaa

Uutta! Nyt voit ahtaa Gootti.netin kännykkäänkin. Palvelun uusimmat uutiset ja suositun keskustelualueen tuoreimmat viestit löytyvät nyt myös kevytversiona mobiililaitteille suunnatussa Gootti.mobi-palvelussa.

• Goottifoorumia selaa 2 vakoilijaa ja 0 jäsentä . Kävijäennätys tehtiin 17.09.2015 09:50, jolloin paikalla oli väkeä yhteensä 362 henkeä!
Järjestä treffit