Gootti.net

Käyttäjäin esittelyt (osa 2)

Kirjoittanut: Liekkiö (Jäsen)
  • Arvo: Tulokas
  • • Muokkasi: Liekkiö
  • Lähetetty: 30.03.2011 15:42
Hei vaan kaikille!

Täällä kirjoittelee eräs lusmupetteri, joka on lurkkinut ympäri foorumia jo kuukausia, mutta ei ole tajunnut rekisteröityä..
Eli, olen tosiaan 20-vee likkalapsi ja asun Jyväskylässä. Perheeseeni kuuluu pitkätukkainen avomies ja 11kk vanha suomenlapinkoira Leo (ei ole helppoa kun on kolme pitkäkarvaista otusta saman katon alla, viemärit ovat jatkuvasti putkimiehen tarpeessa). Lisäksi löytyy akvaario, jossa asustaa kannibaalimonni Kuningas Richard ja hänen alamaisensa tetrat.

Varsinaiseksi gootiksi en itseäni olisi ensimmäiseksi luokittelemassa, vaikka useimmat tapaamani ihmiset minua gootiksi tituleeraavatkin. Toisaalta suuri yleisö luokittelee gootiksi kaikki, jotka pukevat päällensä mustia vaatteita muualle, kuin hautajaisiin..
Juuri hautajaisista minunkin "goottimainen" pukeutumiseni lähti, rakkaan mummini hautajaisista. Pidin hautajaisten jälkeen siellä päälläni ollutta mustaa samettimekkoa päällä aina kun vain oli mahdollista ja siirryin pikkuhiljaa toisiin mustiin vaatekappaleisiin. Pukeudun siis mustiin, koska haluan kunnioittaa elämäni suurimman vaikuttajan muistoa. Sen lisäksi musta on käytännöllinen väri, kaikki sopii yhteen, eikä tarvitse koskaan miettiä vaatteita pestessä, mahtaako jokin vaate levittää väriä. Lisäksi mustiin pukeutuminen on yksinkertaisesti hauskaa.

Gootiksi minusta ei kuitenkaan ulkonäöllisellä saralla taida olla, sillä olen todella laiska huolehtimaan ulkonäöstäni, hiusten harjaus saattaa jäädä moneksi päiväksi, puhumattakaan meikkauksesta ja muusta laittautumisesta. Enkä halua värjätä hiuksiani kirkuvan punaisiksi tai sysimustiksi, se on liian työlästä. Kuten myös korsettipukeutuminen ja hiusten harjaaminen ja kynsien lakkaaminen.. Tyylini on melko lailla normaalia pukeutumista, mutta väriskaala on melkoisen musta ja pupunkuvat on lohikäärmeitä tai pääkalloja.

Musiikki on erittäin lähellä sydäntäni, elinikäinen harrastus ja ilma jota hengitän.
Musiikkimakuuni kuuluu lähinnä raskas tuotanto, erityisesti folk metal, industrial metal, viking metal, black metal yms yms, mutta myös kevyempi materiaali kuulostaa korviini hyvältä silloin tällöin. Bändeistä voisi mainita mm. Amon Amarthin, Blind Guardianin, Cannibal Corpsen, Satyriconin, Rammsteinin, Equilibriumin sekä ehdottoman suosikkini jo monen vuoden ajalta, Ensiferumin. Kevyemmältä puolelta maininnan arvoisia ovat Lemon Demon, Elvenking ja useat klassisen musiikin säveltäjät, kuten Bach, Saint-Saëns, Vivaldi yms.
Itse osaan soittaa pianoa, poikkihuilua ja suutani, eli olen kohtalaisen hyvä laulaja. Erittäin hyvä laulaja jos mitataan kuorolaulun perusteella.

Olen fantasiakirjallisuuden suurkuluttaja, omistan yli 150 teosta, joista suurin osa on mitäpä muutakaan, kuin fantasiaa, loput scifiä, historiallista ja tietokirjallisuutta sekaisin. Suosikkikirjalijani on ehdottomasti Terry Pratchett, määrittelemättömässä järjestyksessä listalle päätyvät myös Margaret Weis, J.K. Rowling, J.R.R. Tolkien ja H.G. Wells ja kasa muita.
Muita harrastuksia ovat kaikenlainen askartelupaskartelu, piirtäminen, maalaaminen ja mikä tahansa, mikä vain tuntuu hauskalta juuri sillä hetkellä. Intuitio vie.
Ai niin, ja tietysti tietokone, IRC, PC-pelaaminen ja konsolipelaaminen ovat myös suuren osan aikaani kuluttavia aktiviteetteja. Nintendot ovat kovassa käytössä, myös kaiken pahan alku ja juuri World Of Warcraft kuuluu paheisiini.
En tupakoi, alkoholia saatan ottaa reilustikin, mikäli sille päälle satun, harvemmin tosin.

Gootti.netiin tulin, koska goottilainen ideologia on lähellä omaa maailmankatsomustani ja toivon löytäväni täältä samanhenkisiä tovereita. Toivottavasti katsotte minut sopivaksi joukkoonne tummaan.

Sellasta, siinä tuli varmaan perusasiat, kysykää, mikäli on jotain tietämisen arvoista.
Kuvia minusta (valitettavasti wanhoja suurin osa) täällä: URL

Mukavaa päivänjatkoa kaikille goottimörriäisille toivottelee Liekkiö!

//TULIPAS HIRVEE ROMAANI! OHO!
Kirjoittanut: Valentica (Jäsen)
  • Arvo: Edistynyt
  • Lähetetty: 19.04.2011 13:46
Moikka!

Olen parikymppinen gootti/punk-henkinen tyttö Turusta. Harrastan bänditoimintaa, sarjakuvien ja kirjojen lukemista, taiteilua ja yleistä häröilyä. Uusiin harrastuksiin kuuluu myöskin blogin pitäminen: http://www.wordswithamummy.blogspot.com . Ulkonäössä, elokuva-, taide- ja musamaussa gootteus on näkynyt noin 7 vuotta. Vaatteet, pynttäytyminen ja baareissa notkuminen on epäterveellinen sekä rahaa vievä intohimoni. Etsin saman henkisiä ja kaikenikäisiä ystäviä ja mielenkiintoisia keskusteluja. Foorumissa nähellään!

Valentica
Kirjoittanut: Swuuz (Jäsen)
  • Lähetetty: 25.04.2011 22:36
Iltaa.
Käyttäjätunnus on ollut olemassa jo jonkin aikaa, mutta nyt vasta sain aikaiseksi kunnolla katsoa mitä kaikkea tämä sivusto sisältää.
Olen 19-vuotias turkulainen tyttö.
Musiikkimakuuni kuuluu monet metalliin pohjautuvat yhtyeet, mainittakoon yksi rakkaimmista suosikeistani Turmion Kätilöt. Myös gootimpi meininki iskee, kuten esimerkiksi SoM ja Type O Negative.
Tykkään kauhuelokuvista (viimeaikoina minua on miellyttänyt Rob Zombien Halloweenit ja samaisen miehen Devil's Rejects on yksi pitkäaikaisista lemppareistani) ja yllättäin myös kauhukirjallisuudesta (tällä hetkellä luettavana Guillermo del Toron ja Chuck Hoganin "Lankeemus").
Harrastan musiikkia.
Tällä hetkellä olen opiskelija (ja luultavasti vielä melko monta vuotta tästä eteenpäinkin).
Tyylini on minulle erityisen tärkeä, enkä mielelläni tingi siitä (mitä nyt töissä ja työharjoitteluissa joutuu vähän miettimään mitä päälleen laittaa....ikävä kyllä).

Hirveän hankalaa tämä itsestään kirjoittaminen! Jos jotain jäi epäselväksi, niin kysy ihmeessä.

-S
Kirjoittanut: Contessa (Jäsen)
  • • Muokkasi: Contessa
  • Lähetetty: 03.05.2011 13:02
Hei..

Olen parikymppinen tyttönen Riihimäeltä, ja ollut gootti oikeastaan 13-vuotiaasta lähtien, varmaan aluksi jonkun kapinahenkisyydenkin takia, mutta nykyään kauniisti pukeutuminen on enemmänkin elämäntapa. Täytyy myöntää että meikkaaminen vähän jäi tuossa myöhäisteini-iän paikkeilla, ne kun tuppaavat aina leviämään, mutta vaatekaappi on ylpeyteni ja rakkauteni ja täynnä kaikenmoista goottiroipetta, enemmän viktoriaanista tyyliä kuin mitään kovin ronskia, tällainen pieni ja viattoman oloinen kun olen. Nyt viime aikoina tyyli on muuttunutkin enemmän joksikin sekavaksi, jota kutsun gothic-lolita-inspired-tyyliksi, mutta aina ei jaksa laittautua ja niitä ketjuja ja mustia vaatteita nyt näkee kuitenkin vielä enemmän ylläni.
Musiikin saralla olen kova fanittamaan niinkuin pienen tytön kuuluu, eli pakkomielteisesti, häiritsevästi ja ylitsevuotavasti, ja kohteiksi ovat joutuneet Cradle of Filth, Sarah Brightman, Theatres des Vampires, Eluveitie ja liuta muita hieman erilaisia genrejä edustavia bändejä ja artisteja.
Täällä Riihimäen pikkukaupungissa jokainen gootti on suorastaan turistinähtävyys, joten elo on hieman yksinäistä sen puoleen, ja jos tahdot juttuseuraa ja tahdot päästä puhumaan vaikkapa noista bändeistä, tai vaatteista, tai jostain omituisesta (olen kiinnostunut yllättävän monestakin asiasta, lähtien etymologiasta posliininukkeihin, joita keräilen), niin tulkaa ihmeessä juttelemaan, itse olen niin ujo etten saa yleensä puhuttua ihmisille, mutta olen kyllä aina valmis uusille tuttavuuksille! ^-^'
Kirjallisuus ja kielet ovat suuri innostukseni, ja etenkin Anne Ricea on tullut luettua. Twilightista en oikein perusta, sen verran täytyy sanoa, mutta klassisempi vampyyrikirjallisuus ja -elokuvat kyllä uppoavat, ja muutenkin valikoivasti kauhu ja kaikki kaunis ja synkähkö, kuten Tim Burtonin tuotokset.
Taidan nyt lopettaa ennen kuin tästä tulee valtaisa(mpi) romaani. Noniin, olen nostanut itseni pöydälle. Kysykää ihmeessä mitä vain jos tahdotte tutustua.

//Ai niin, kuvia löytyy osoitteesta http://irc-galleria.net/user/Aristocrate
Kirjoittanut: hannavaan (Jäsen)
  • Arvo: Asiantuntija
  • • Muokkasi: hannavaan
  • Lähetetty: 10.05.2011 17:45
Heipä hei,
täällä kirjoitteleepi kohta puoliin 26v täyttävä neitokainen Seinäjoelta. En varsinaisesti gootiksi itseäni sanoisi, mutta tänne rekisteröidyin, koska koin tänne kuuluvani siitäkin huolimatta. Ennemmin ehkä pidän itseäni jonkin sortin metallistina, tai ainakin metallimusiikki on lähellä sydäntä! Loppujenlopuksi taas en pidä ihmisten luokittelusta, jokaisella olkoon omat tyylinsä ja muut ja minä olen vain mitä olen.

Opiskelija olen, vaatetusalaa opiskelen ensimmäistä vuotta artesaani puolella ja aikaisemmalta ammatiltani olen ympäristönhoitaja, joita hommia on vain vähäsen tullut tehtyä. Harrastuksiini kuuluu kirjoittaminen (fanfiction, kirjeet, tarinat, runot, päiväkirja...), lukeminen (fantasiakirjallisuus), eläinten kanssa touhuaminen (minulla on kissa ja kilppari) ja musiikin kuunteleminen (metalli on !). Niin ja Seinäjoelle muutin tammikuussa eli en ole asunut vielä kovin kauaa täällä, mutta kaupunki muuten tuttu, kun Etelä-Pohjanmaalainen olen syntyjäni.

Joo...asioita, joista tykkään; luonto, eläimet, kirjoittaminen, musiikki, levykaupat, keikat, festarit, vaatteet, musta, tee, matkustaminen, kynttilät, kirjallisuus, Tim Burtonin elokuvat, kauhuelokuvat, vampyyrit, True Blood, kirjepaperit, postin saaminen, nukkuminen, valvominen, kirjastot, kirpputorit, yksinolo, ystävät jne.

Eipä kai muuta olennaista...no luonteesta sen verran, että olen melko ujo ja hiljainen ainakin aluksi, mutta myöhemmin tutustuessa se puheliaampikin puoli tulee esiin. Olen herkkä haaveilija ja aika ajoin tunnen itseni hiukan liian yksinäiseksi tässä suuressa maailmassa.

Mutta ehkäpä tämä nyt oli tässä...
Kirjoittanut: Funereal Soul (Inkvisiittori)
  • Arvo: Platinagootti+
  • Lähetetty: 11.05.2011 17:42
Tervehdys ja tervetuloa uusille foorumitulokkaille!
Toivottavasti olette aktiivisia ja viihdytte foorumilla.
Ja muistakaahan lueskella myös Foorumin säännöt.
Kirjoittanut: Violetroll (Jäsen)
  • • Muokkasi: Violetroll
  • Lähetetty: 12.05.2011 17:43
25- vuotias maailmanmenon ihmettelijä Lahdesta. Arjet kuluvat enemmän tai vähemmän säännöllisesti elävänmallin hommia tehdessä ja vapaa-ajan täyttävät mm. taideharrastus, liikunta, lukeminen (kirjat ja sarjakuvat), elokuvat (varsinkin ne huonommanpuoleiset) sekä kaikenlainen henkisesti ja fyysisesti ylläpitävä aktiviteetti. Luonteelta jalat maassa oleva eskapistiluonne ja pohdiskelija jolla on ehkä hieman kyyninen asennoituminen ihmisiin sekä pientä maailmanparantajan vikaa. Jonkin sortin straight edge- follower ollut myös vuodesta 2010 ja pullonkorkit on näillä näkymin laitettu pysyvästi kiinni. Keikoilla ja ihmisten ilmoilla kyllä tykkään viihtyä ja (silminnäkijöiden kauhuksi) ajoittain tanssilattiallakin. En syö eläimiä.

En sen kummemmin luokittele itseäni mielelläni mihinkään muottiin kuuluvaksi (lähinnä koska pidän luokitteluja ainoastaan rajoittavina) vaikka aika moni tuntuukin niin kohdallani tekevän. Old School-goottirokista olen aina digannut ja tyylini on selkeästi saanut vaikutteita goottityylistä ja samoin aiheeseen liittyvä estetiikka on kiehtonut teini-iästä lähtien. Kaipa minua jonkin sortin goottipunkkarihipiksi voisi joku kutsua.

Liityin tänne koska toivon törmääväni ehkä mielenkiintoisiin ihmisiin tätä kautta.
Kirjoittanut: KOJ (Jäsen)
  • Lähetetty: 22.05.2011 00:49
Iltaa!

Samalle sivulle kanssanne on tällä kertaa eksynyt 20-vuotias miehenkuvatus Uudestakaupungista. Goottityyliä en edusta juuri millään tavalla ainakaan vielä. Levyhylly on lähes täynnä industrial-metallia kuten Rammstein Eisbrecher ja Megaherz. Lisää tavaraa tulee sitä mukaa kun palkkapäivä tulee. Ja palkkaahan tulee kun ajelee hiukan omituista kuorma-autoa, josta en viitsi täällä sen enempiä selittää. Jos kiinnostaa ni tarkennuksia voi kysyä mutta tyhjentävää vastausta tuskin osaan antaa.

Harrastuksiin musiikin lisäksi kuuluu pääasiassa salilla käyminen, tennis ja pyöräily. Tosin yksikseni kun aikaani pääasiassa vietän niin telkkarin kattominen kuluttaa myös paljon aikaa mitä ei saa muualla kulumaan.

Gootti.net:iin eksyin lähinnä siksi että kaveripiiriin ei kuulu ketään joka kuuntelee metallimusiikkia tai vastaavaa siinä määrin että siitä saisi keskustelua aikaan, eikä noita kavereita juuri muutenkaan ole. Ei myöskään ole jostaan syystä tutustuttua goottimusiikkiin joten on aika perehtyä asiaan.

Toivottavasti täältä löytyy mielenkiintoisia henkilöitä joiden kanssa voisi aikaa viettää.
Kirjoittanut: noorus (Jäsen)
  • Lähetetty: 24.05.2011 19:24
Moi,
olen parikymppinen helsinkiläistyttö. Tein käyttäjätunnukseni jo alkuvuodesta, ja sivustoa olen lukenut satunnaisesti jo vuosia, mutta vasta nyt koitan aktivoiduitua oikeasti osaksi sitä

Kaipaan uusia ystäviä ja toivoisin sellaisia ennenpitkää löytäväni tätäkin kautta. IRL-, internet- tai sekä että
Olen avoin ja helposti lähestyttävä, ja minulle voi jutella mistä ja milloin vain.

Pidän musiikista, elokuvista ja muistakin taiteista. Klubeista, illan istumisesta, hyvästä seurasta ja henkevistä keskusteluista. Vaatteista. Peleistä. Tietokoneista. Joskus liikunnasta. Erilaisten ihmisten ja elämän koko kirjosta.

Olen aika raskaan sarjan nörtti, vaikkei se näkyisi päälle. Minut tunnetaan ystäväpiirissä piilonörttinä, koskan pysyn sellaisista aiheista hiljaa ellei joku muu ensin aloita

Harrastan musiikin tuottamista. Soitan rumpuja ja koskettimistoa (ja pädejä), ja koitan laiskasti päästä sisään kitaraan ja bassoon. En syrji genrejä, mutta lähimpänä sydäntäni ovat EBM, industrial, electro, psyketamppaus ja erinäiset rockin ja metallin muodot.

Tulipa umpimähkäinen kirjoitelma, mutta lähdetään näistä profiilistani löytyy ehkä myös jotain tietoa minusta.
Kirjoittanut: narrcissia (Jäsen)
  • Lähetetty: 19.06.2011 11:50
Miauw!
Joskus taannoin tuli tätäkin foorumia seurailtua aktiivisemmin, mutta pitkähkön hiljaiselon jälkeen voisi olla paikallaan esitellä itsensä uudelleen -väittäisin että näiden muutaman vuoden aikana olen muuttunut melkoisesti (;

Olen pian täysi-ikäisyyden saavuttava naishenkilö Turusta. Minulle musiikki on todella tärkeä osa elämää, ja kuuntelenkin musiikkia vähän laidasta laitaan. Olen kuitenkin melko nirso mitä musiikkiin tulee - eniten iskee goottirock vaikken itseäni gootiksi kutsuisikaan. Tästä päästäänkin siihen ikuisuusaiheeseen, josta voisin pälättää viikko kaudet kyllästymättä (tosin keskustelukumppani todennäköisesti kyllästyisi melko pian...). Alakulttuurina gootteus on todella kiehtovaa, ja tästä elämästä onkin kulutettu melkoisen iso osa enemmän tai vähemmän goottityylin suuntaisesti pukeutuneena. En kuitenkin syystä tai toisesta halua leimautua mihinkään tiettyyn lokeroon, tassuttelen mielummin omia polkujani.

Musiikin lisäksi taide ylipäänsä on todella lähellä sydäntä. Harrastan valokuvausta ja piirtelyä, joista mahdollisesti ammattiakin voisin haluta. Taide kuitenkin ollut elämässä aina mukana jollain tavalla. Viimeaikoina myös erilaiset kulttuurit alkaneet kiinnostaa erään kirjailijan myötä siinä missä jo pidemmän aikaa (kulttuuri)historia kuulunut kiinnostuksenkohteisiin. "Taitelijasieluna" voisin näistäkin aiheista turista vaikka maailman tappiin mutta ehken nyt tätä esittelytopicia täytä sillä (;

Millainen sitten persoonana olen? Minua on kutsuttu helposti lähestyttäväksi, kiltiksi, kuuntelijaksi ja kissaksi. Itse sanoisin olevani positiivinen ja kiltti, tosin joskus turhankin särmikäs - eihän kissa kynsilleen mitään voi (;

Ystäviä ja juttuseuraa ei koskaan ole liikaa, ja toivoisinkin tämän foorumin kautta löytäväni kaltaistani seuraa.
Viesti

Vaihda maisemaa

Uutta! Nyt voit ahtaa Gootti.netin kännykkäänkin. Palvelun uusimmat uutiset ja suositun keskustelualueen tuoreimmat viestit löytyvät nyt myös kevytversiona mobiililaitteille suunnatussa Gootti.mobi-palvelussa.

• Goottifoorumia selaa 1 vakoilijaa ja 0 jäsentä . Kävijäennätys tehtiin 17.09.2015 09:50, jolloin paikalla oli väkeä yhteensä 362 henkeä!
Järjestä treffit