Gootti.net

Ajankohtaista 1/2020: Foorumi on toistaiseksi vain lukumoodissa. Uusien viestien tai viestiketjujen lähettäminen ei ole mahdollista. Jäseneksi liittyminen ei ole mahdollista. Vanhat jäsenet voivat kirjautua sisään ja lukea sekä vastaanottaa yksityisviestejä, sekä päivittää profiilinsa tietoja.

Darkside ry.

Kirjoittanut: poison (Organisaattori)
  • Arvo: Platinagootti+
  • Lähetetty: 25.04.2011 16:11

Lainaus: SirMarylee

Voisin itsekin tehdä viestiketjun, kerätä rahat ''hyvään tarkoitukseen'' ja vedota terveyteen, vajota maan alle ja hajota kilon paloiks.

Minnuu kiinnostais se, että paljonko ihmiset on tähän rahhoo tunkenut? Mitä tällä yhdistyksellä ajettiin takaa?

Rahaa ei tullut kovin paljoa, ehkä 150, ja pitää muistaa että siitäkin yli 60 käytettiin yhdistyksen rekisteröimiseen, ja 50 sekalaisiin toimistotarvikkeisiin. Yhdistyksellä ajettiin takaa goottiaatteen tukemista, klubien järjestämistä yms., silloin kun täällä foorumilla vielä oli jonkinlaista yhteishenkeä, vuonna nakki ja muusi. Eikä ole minun, ja terveyteni vika, että ihmiset ovat laiskoja paskiaisia, jotka eivät jaksa nähdä vaivaa asioiden eteen. Joten kerää minun puolestani rahaa, vaikka lottovoiton verran.
Kirjoittanut: Piiskansiima (Jäsen)
  • Lähetetty: 25.04.2011 16:45

Voisin itsekin tehdä viestiketjun, kerätä rahat ''hyvään tarkoitukseen'' ja vedota terveyteen, vajota maan alle ja hajota kilon paloiks.

Sonnan lennättämisen voikin sitten lopettaa tähän. Yhdistyksellä oli alun perin ihan hyvä idea ja edellytyksiä lähteä käyntiin, mutta koska ihmisiä tässä vaan ollaan niin ihan kaikki jutut eivät aina toteudu. Toivoisin tähän aiheeseen asiallisia kannanottoja, tai jos joku kokee että itse tekisi ainakin paremmin niin sitten ehkä kannattaisi tarttua toimeen.
Kirjoittanut: Natassja (Jäsen)
  • Arvo: Mahtigootti+
  • Lähetetty: 25.04.2011 16:58
Hyvin sanottu, Piiska. Itse en ole innokas tähän yhdistysasiaan puuhanaiseksi, mutta toivottavasti joku ilmottautuu. Jos saisi ehdottaa, niin minusta Mystral voisi olla passeli nainen tähän hommaan (jos siis itse haluaisi), on niin aktiivisesti goottimeiningeissä mukana. Mitä nyt hänen blogiaan olen seuraillut. En tiedä mahtaako enää goottinetissä olla mukana...?
Kirjoittanut: SirMarylee (Aktiivi)
  • Lähetetty: 25.04.2011 19:26
Seurasin itseasiassa jo aikanaan tämä yhdistyksen syntymistä ja muuta, jote olen perillä siitä mikä tämän ajatus oli. Oudolta tuntuu se, että ensin ollaan tekemässä jotain 100lasissa ja kun kaikki raha-asiat on hoidettu niin ei tapahdukaan mitään.

Naah, olen siis taas paskamainen, mutta pakko kysyä: Eikö ketään muka yhtään epäilyttänyt?
Kirjoittanut: Heetteri (Ex-inkvisiittori & Miss Halloween 2008)
  • Lähetetty: 26.04.2011 10:10

Naah, olen siis taas paskamainen, mutta pakko kysyä: Eikö ketään muka yhtään epäilyttänyt?

Rehellisesti sanoen; kyllä epäilytti, mutta ei niinkään Poisonin vuoksi, hän on pitkäaikainen ja aktiivinen ynnä luotettava foorumilainen.

Itselläni oli ainakin kykyä tajuta omien aikaresurssieni rajallisuus, jonka vuoksi en lähtenyt hankkeeseen mukaan.
Kirjoittanut: SirMarylee (Aktiivi)
  • Lähetetty: 26.04.2011 14:16
Mietin, että mitähän sen ''ylläpitäjän'' pitteis touhuta. Tai että mitä ihmiset siltä odottaa? Kiehtoisi tietää että mitä yhdistykseltä halutaan tulevaisuudessa, että millasia tapahtumia ja muuta. Itseäni kiinnostaisi hoitaa hommaa, mutta ongelmaksi taitanee muodostua, että asun Jyväskylässä ja että haluan ensin tietää ''kansan'' toiveet tätä Darkside RY:tä kohtaan
  • Lähetetty: 26.04.2011 15:01

Jyväskylässä ja että haluan ensin tietää ''kansan'' toiveet tätä Darkside RY:tä kohtaan

Tästä voisi olla hyvä lähteä liikkeelle, mikäli on tosissaan käynnistämässä hanketta.

1. Puheenjohtaja tarvitsee hallitukseen seurakseen varapuheenjohtajan, rahastonhoitajan, sihteerin (pöytäkirjanpitäjän), tilintarkastajan ja mieluusti myös tiedottajan. Yksi henkilö voi hoitaa useammankin jopin, mutta rahastonhoitaja ei voi olla myös tilintarkastaja.

2. Ihmisten odotukset ovat olleet lähinnä viitteellisiä; tarjouksia goottilafkoihin ja -tapahtumiin, kenties jäsentapaamisia, ja jäsenlehti.

3. Yhdistyksellä pitäisi olla jokin tarkoitus. Onpa se verkostoituminen, goottitietoisuuden lisääminen, jäsenten etujen ajaminen tai mikä muu hyvänsä, linjaus tai manifesti olisi hyvä kirjoittaa.

4. Budjetti? Mistä yhdistys saa varansa; yksinomaan jäsenmaksuista, vai hakeeko se mahdollisesti avustuksia?

5. Rahankäytön prioriteetit. Minkälaisia menoja yhdistyksellä oletettavasti tulee olemaan manifestin mukaan?

En usko että sijaintisi on välttämättä ongelma, mikäli esimerkiksi kokouksista suurin osa pidetään virtuaalisesti, mutta puheenjohtajan velvoitteet ovat ainakin seuraavanlaiset:

- Kokousten esityslistojen (mistä siellä puhutaan) laatiminen ja kokousten koollekutsu
- Tehtävien delegointi
- Mahdollisten tiedusteluiden ja median kanssa toimiminen (tiedottajan lisäksi)
- Budjetin ja manifestin laadinta yhdessä hallituksen kanssa

...Eipä juuri muuta. Etenkin tuo kakkoskohta, delegointi, helpottaa omaa päätä kiristävää vannetta monessa tapauksessa. Hyvä puheenjohtaja osaa kommunikoida ja pyytää apua.

Muuta:
Suosittelen vahvasti kokoamaan uuden hallituksen vuodelle 2011...edelliset jäsenet ovat Poisonia lukuun ottamatta kadonneet kuin pieru Saharaan. Toimin mielelläni RY:n konsulttina yhdistyksissä itsekin mm. VPJ:nä ja julkaisuvastaavana toimineena, mikäli tästä tulee jotain.
Kirjoittanut: poison (Organisaattori)
  • Arvo: Platinagootti+
  • • Muokkasi: poison
  • Lähetetty: 26.04.2011 16:00

Lainaus: Heetteri

Suosittelen vahvasti kokoamaan uuden hallituksen vuodelle 2011...edelliset jäsenet ovat Poisonia lukuun ottamatta kadonneet kuin pieru Saharaan. Toimin mielelläni RY:n konsulttina yhdistyksissä itsekin mm. VPJ:nä ja julkaisuvastaavana toimineena, mikäli tästä tulee jotain.

Joo, näin on. Minähän olen tällä hetkellä puheenjohtaja. Mites tuo on, onnistuuko uuden hallituksen nimeäminen ilman että nuo "kadonneet" ovat mukana kokouksessa????
Ja jonkin verranhan noita tarkoituksia ja suuntaviivoja on jo määritelty yhdistyksen säännöissä.
  • Lähetetty: 26.04.2011 16:58

Lainaus: poison

Joo, näin on. Minähän olen tällä hetkellä puheenjohtaja. Mites tuo on, onnistuuko uuden hallituksen nimeäminen ilman että nuo "kadonneet" ovat mukana kokouksessa????

Onnistuu, vain puheenjohtajan tarvitsee olla kokouksessa mukana, etenkin kun yhdistyksellä ei ole ollut toimintaa, eikä sen kokouksista käsittääkseni ole ainoatakaan pöytäkirjaa. Silloin yhdistys lasketaan jääviksi; se ei ole pitänyt sääntömääräisiä kokouksiaan.

Mistäköhän moiset Darkside Ry:n säännöt löytyvät? Olen ainakin sitä mieltä että seuraavat asiat eivät ole ajamisen arvoisia:

- Goottien suvaitseminen; olemme itse suvaitsemattomia tavallisuutta kohtaan
- Goottitietoisuus; tämä ei ole sairaus tai vamma, eikä meillä ole tarvetta sulautua valtaväestöön
- Uusien goottiklubie_gootteja_ koskeva; tämän foorumin jäsenistä 70% sijoittuu jonnekin gootin ja metallistin välimaastoon.

Kyseenalaisena onkin seuraava kysymys:
Aate ja ajettava asia erottaa yhdistyksen klubista tai kerhosta. Mikä on tämä aate tai asia, kun yhdistävänä tekijänä yhdistyksen jäsenillä on lähinnä mieltymys synkän estetiikan eri puoliin? Pelkkä jäsenten etujen ajaminen "10% alennusta Nitrobabelta" -tyyliin tai "kesäpiknik!" ei riitä. Mitä sellaista yhdistys voisi tarjota, jota esimerkiksi gootti.net ei jo tee?

Keskustelua! Olen jo keskustellut tästä Piiskansiimankin kanssa, ja mikäli saamme jotain konkreettista aikaan, harkitsemme lähtevämme mukaan.
Kirjoittanut: Piiskansiima (Jäsen)
  • Lähetetty: 26.04.2011 17:36

Kiehtoisi tietää että mitä yhdistykseltä halutaan tulevaisuudessa, että millasia tapahtumia ja muuta.

Tähän kysymykseen kaivattaisiin varmasti vastauksia, jos joku joskus ehkä mahdollisesti haluaisi asiaa alkaa viemään eteenpäin. Muutaman hengen panoksella on vähän vaikea ounastella, mitä kymmenet muut henkilöt saattaisivat haluta, joten aktiivista keskustelua peräänkuuluttaisin minäkin.

Itseäni kiinnostaisi hoitaa hommaa

Pointsit kotiin siitä, että tahtoisi tehdä itse paremmin!
Vaihda maisemaa

Uutta! Nyt voit ahtaa Gootti.netin kännykkäänkin. Palvelun uusimmat uutiset ja suositun keskustelualueen tuoreimmat viestit löytyvät nyt myös kevytversiona mobiililaitteille suunnatussa Gootti.mobi-palvelussa.

• Goottifoorumia selaa 2 vakoilijaa ja 0 jäsentä . Kävijäennätys tehtiin 13.04.2020 19:19, jolloin paikalla oli väkeä yhteensä 437 henkeä!
Järjestä treffit