Gootti.net

Minne päätyy kun kuolee?

Kirjoittanut: Astrella (Jäsen)
  • Arvo: Edistynyt
  • Lähetetty: 02.04.2009 12:23
Päätyy kuten veljeni, pieneksi puutarhapläntiksi hautausmaalle jossa sukulaiset kinastelevat orvokkien sävystä ja siitä kenen vuoro kastella.
Kirjoittanut: Funereal Soul (Inkvisiittori)
  • Arvo: Platinagootti+
  • Lähetetty: 02.04.2009 12:41

Lainaus: goth

vastaus on hyvin helppo. Jos uskot Jeesukseen henkilökohtaisena pelastajana niin menet taivaaseen ja jos et usko niin joudut kadotukseen.

Hooooohhhoi.. Uskoo ken tahtoo..
Kirjoittanut: darkAngel (Aktiivi)
  • Arvo: Platinagootti+
  • Lähetetty: 02.04.2009 13:55

Lainaus: Funereal Soul

Hooooohhhoi.. Uskoo ken tahtoo..

niimpä. vaikka itsekkin olen kristitty (toistaiseksi kuulun vielä kirkkoon) niin en ihan allekirjoita tätä. (siitä ei sitten ole tietoa miten hyvä krisittynä olen)
Kirjoittanut: Mortti (Aktiivi)
  • Arvo: Mahtigootti
  • Lähetetty: 02.04.2009 17:24
Ai minnekkö? No Keski-Maahan tietenkin!

Nojaa, tällä pallolla on satojamiljoonia muitakin jotka uskovat elämänsä (kuolemansa) paksulle satukirjalle. Ja ajatus on muutenkin senverta kutkuttava, että huijaan itseäni mielelläni... mitäpä siinä menettää, tuskin tulee sitten aikanaan kelailtua että "perkeles kun olinkin väärässä!"

Sielunvaellus tms. on toinen vaihtoehto, kuulostaa ainakin minun korviini järkevämmältä kuin se että laitos vaan sammutettaisiin ja that's it.

Mutta eihän sitä totuutta kukaan tiedä (ja varmasti hyvä niin) eli elämä kannattaa varmuuden vuoksi ottaa ainutkertaisena tilaisuutena.. itse en ainakaan pystyisi elämään Helvetinpelossa siksi että ehkä kenties joku jossain rankaisisi minua koska en uskonut vetten päällä kävelevään heeboon.

Kirjoittanut: Mameha (Jäsen)
  • Arvo: Tulokas
  • Lähetetty: 02.04.2009 18:20
Itse uskon kuoleman tilana olevan samanlainen, kuin silloin ennen olemassaoloani. -En muista siitä mitään eli en vain ole olemassa, koe, tunne tai näe mitään.

Toisaalta ehkä jotkut maatuneista aivosoluistani päätyvät jonkun madon mahaan ja sen dna:han ja jossakin sukupolvessa kun minua on elukassa tarpeeksi, koen olevani kastemato hmm..
Tai muutun muutenvain ruumiista joksikin tohvelieläimeksi ja evoluution tuloksena olen joskus uusi ihminen.
Kirjoittanut: Euronymous (Jäsen)
  • Arvo: Edistynyt
  • Lähetetty: 02.04.2009 18:39
Minäkään en usko sielun olemassaoloon kuolema tulee ja ajattelu loppuu.
Kirjoittanut: Little Vampire (Jäsen)
  • Arvo: Asiantuntija
  • Lähetetty: 07.04.2009 16:58
Mielenkiitoisia juttuja! tekisi mieli lukea kaikkien mielipiteet mutta ei millään jaksa kun on näitä niin paljon. Itsekkin tulee pohdittua noita juttuja melko paljon. En usko jumalaan oikeastaan... Ehkä meidän sielut jää tänne vaeltamaan sinne missä on ollu meille tärkein paikka. tai kaikki vaan loppuu ei oo mitään ei yhtään mitään... kuka tietää....
Kirjoittanut: Miriam (Nimetön)
  • Lähetetty: 10.04.2009 00:19
Kuulostaa ehkä tyhmältä, mutta mä ajattelen sillai, että helvetti ja taivas koetaan eläessä. Ei kuollessa..tai siis kuoleman jälkeen. Helvettiä ja taivasta vois sanoo ehkä mielentilaks. En usko, että mitään helvettiä ja saatanaa tai taivasta ja jumalaa ois sellasena erillisenä asiana/paikkana. Jos ne jossain on niin jokases ihmises itessään. Ihan ku hyvyys ja pahuuskin.
Ja mitä tapahtuu, kun kuolee? Mun ajatus on sellanen, että kuolema on vaan toinen ns.tietoisuus. Ehkä sitä vois verrata uneen jollain lailla. Eli kun nukahtaa ni voi olla vaikka missä, tehä vaikka mitä jne jne. Sillon ei oo omassa kehossaan oikeasti. Kun kuolee ni ruumishan päätyy maan alle. Tarviiks sitä, että voi jollain lailla olla silti olemassa.. (Tosin mä haluan kyl polttohautauksen eli tuhkaks vaan. Jotenki vaan miellyttävämpi tapa.)

Ihan mahdoton ajatus ei oo, että ois aikasempiakin elämiä ollu. Niitä ei muista.. Ihan ku ei aina uniakaan. Mutta se ei tarkota etteikö niitä vois olla. Enemmän ehkä mietityttäis, että mitäs sitte tapahtuu jos ei elä eikä oo kuollu. Eli että näitä elämiä ei enää tuliskaan..

Noh, who knows..jääköön nähtäväks, mitä tapahtuu. Kyl se noutaja sieltä joskus tulee ja ehkä se sit kertoo.
Kirjoittanut: Little Vampire (Jäsen)
  • Lähetetty: 11.04.2009 20:29

Lainaus: Miriam

Kuulostaa ehkä tyhmältä, mutta mä ajattelen sillai, että helvetti ja taivas koetaan eläessä. Ei kuollessa..tai siis kuoleman jälkeen. Helvettiä ja taivasta vois sanoo ehkä mielentilaks. En usko, että mitään helvettiä ja saatanaa tai taivasta ja jumalaa ois sellasena erillisenä asiana/paikkana. Jos ne jossain on niin jokases ihmises itessään. Ihan ku hyvyys ja pahuuskin.

Ei kuulosta lainkaan tyhmältä. Aika hieno näkemys oikeastaan. Pisti miettimään asiaa tuoltakin kannalta.
Kirjoittanut: Tifa (Jäsen)
  • Lähetetty: 15.04.2009 20:21

Lainaus: Little Vampire

Lainaus: Miriam

Ei kuulosta lainkaan tyhmältä. Aika hieno näkemys oikeastaan. Pisti miettimään asiaa tuoltakin kannalta.

Olen kyllä samaa mieltä, tuo ei kuullosta lainkaan tyhmältä. Itsekin rupesin kyllä miettimään asiaa tuolta kannalta. Minusta tuo on itseasiassa aika järkevä ajattelutapa tähän asiaan.
Viesti

Vaihda maisemaa

Uutta! Nyt voit ahtaa Gootti.netin kännykkäänkin. Palvelun uusimmat uutiset ja suositun keskustelualueen tuoreimmat viestit löytyvät nyt myös kevytversiona mobiililaitteille suunnatussa Gootti.mobi-palvelussa.

• Goottifoorumia selaa 1 vakoilijaa ja 0 jäsentä . Kävijäennätys tehtiin 17.09.2015 09:50, jolloin paikalla oli väkeä yhteensä 362 henkeä!
Järjestä treffit