Gootti.net

Ajankohtaista 1/2020: Foorumi on toistaiseksi vain lukumoodissa. Uusien viestien tai viestiketjujen lähettäminen ei ole mahdollista. Jäseneksi liittyminen ei ole mahdollista. Vanhat jäsenet voivat kirjautua sisään ja lukea sekä vastaanottaa yksityisviestejä, sekä päivittää profiilinsa tietoja.

Minne päätyy kun kuolee?

Kirjoittanut: Dark Secret (Jäsen)
  • Arvo: Edistynyt
  • Lähetetty: 18.10.2009 13:12
Jaa päätyköhän sitä sitten mihinkään.. Tänne maapallolle olis ihan kiva kyllä jäädä joskus kummittelee
Kirjoittanut: Marionette (Jäsen)
  • Arvo: Asiantuntija
  • Lähetetty: 18.10.2009 22:30
Jeij, kiva aihe.
Mie meitin tätä aika useestikin. Oman uskonnon ja elämänkatsomuksen perusteella voisin vastata tähän, että myö palaamme luontoon, sinne luonto Äidin helmaan mistä olemme kotoisinkin.
Mie ainakin haluaisin uskoa näin. : ))
Kirjoittanut: azpzv (Nimetön)
  • Lähetetty: 19.10.2009 13:16
Varmaan rovaniemelle....
Kirjoittanut: Neiti Kooma (Jäsen)
  • Lähetetty: 20.10.2009 21:48

Lainaus: darkAngel

Huvitti tänään ihan valtavasti, kun uutisessa kerrottiin, että Turun seurakunta käyttää krematoriostaan tulevaa säteilylämpöä seurakuntarakennuksen lämmittämiseen, ja ihmiset olivat järkyttyneet asiasta ja vetäneet natsisaksa-kortinkin esille.

"Mun talo lämmitetäänkin ruumiinlämmöllä." /huono
Kirjoittanut: Vampiric_ (Jäsen)
  • Lähetetty: 20.10.2009 21:50

Lainaus: Kryonik

Huvitti tänään ihan valtavasti, kun uutisessa kerrottiin, että Turun seurakunta käyttää krematoriostaan tulevaa säteilylämpöä seurakuntarakennuksen lämmittämiseen

Hmh, hassua sinänsä kun olin nauranut juuri pari päivää ennen tuota uutista että kai sitä ruumiita aletaan pian polttamaan että ollaan ekologisia ja kaikkea. Olin vähän huvittuneesti pihalla kun luin tuon uutisen.
Kirjoittanut: fantasos (Jäsen)
  • Lähetetty: 04.12.2009 01:36
Varaan paikan possun vierestä! link
Kuoleman jälkeisestä on turha murehtia tässä elämässä jos elää oikein. Johan tuon tiesivät viikingitkin. (Tosin toedettakoon että viikinkien jumalhahmojen arvomaailma oli aikalailla vahvasti maallisiin huvituksiin painottunut)
Kirjoittanut: wampyr 95 (Jäsen)
  • Lähetetty: 22.07.2010 18:41
Minä uskon, että sielu menee ihmisruumiiseen vauvan ensimmäisen hengenvedon myötä. Sitten sitä elää ja kun kupsahtaa, sielu jää vain hillumaan maan päälle. Ja sitten kun kyllästyy siihen hillumiseen, menee kärkkymään synnyttävän naisen luo ja yrittää olla muita sieluja nopeampi. Jos ei onnaa, niin seuraavalla kerralla sitten. Ja uskon, että vain ihmisillä, eläimillä ja ötököillä on sielu.
Kirjoittanut: Dineara (Nimetön)
  • Lähetetty: 22.07.2010 18:58
We become one with the Force

Periaatteessa en muodosta tästä mitään yllä olevaa lausetta kummempaa käsitystä, kukin menkööt minne haluaa. Mikäli ajatus taivaasta ja ikuisesta elämästä korkeuksissa miellyttää, niin mikäs siinä, sinne vaan. Vaikken itse ensimmäisenä kyllä sinne jonottaisikaan.
Kirjoittanut: Morso (Jäsen)
  • Lähetetty: 22.07.2010 19:03
Tätä tulee pohdittua aina silloin tällöin. Tuntuisi oudolta, jos vain katoaisimme, kaikki loppuisi jne. (kuitenkin aivan mahdollista). Itselleni tulee kuitenkin aina sellainen tunne, että tulemme uudelleen maapallolle uutena ihmisenä, tosin tietämättä edellisestä elämästä mitään. Hyvin epätodennäköistä, mutta jotenkin mulle tulee turvallinen olo kun ajattelen näin, että ei elämä voi loppua noin vain.
Kirjoittanut: Ratpick (Jäsen)
  • Lähetetty: 23.07.2010 01:45
Olen henkilökohtaisesti sitä mieltä, että kuolema on vain yksinkertainen loppu tietoisuudelle. Syy siihen, että ihmisenä tätä on vaikeaa käsittää, on se, että ihminen on tottunut olemaan edes jossain määrin tietoinen joka vaiheessa elämäänsä.

Jos ollaan ihan rehellisiä, nuorempana juuri kyseenalaistin tätä näkökulmaa sillä perusteella, että "Jos kerran kuoleman jälkeen ei oo mitään niin eikös se ois sama, kuin leijuisi ikuisuuden jossain mustassa tyhjyydessä?" Vasta vanhemmalla iällä tajusin, että "Ei näin poika, siinä vaiheessa, kun kuolet, et pysty edes tiedostamaan sitä tyhjyyttä mitä leijuu ympärillä."

Eikä tämä edes haittaa. En tämän elämän jälkeen jaksaisikaan ikuisuutta jossain toispuoleisessa, vaikka tarjolla olisi kuinka paljon kuumaakin kuumempia enkelityttöjä. Mielestäni elämäni on ihan syystä rajattu, eikä sitä kannata hukata siihen, että eläisi jonkun paremman kuolemanjälkeisen elämän toivossa.
Vaihda maisemaa

Uutta! Nyt voit ahtaa Gootti.netin kännykkäänkin. Palvelun uusimmat uutiset ja suositun keskustelualueen tuoreimmat viestit löytyvät nyt myös kevytversiona mobiililaitteille suunnatussa Gootti.mobi-palvelussa.

• Goottifoorumia selaa 1 vakoilijaa ja 0 jäsentä . Kävijäennätys tehtiin 13.04.2020 19:19, jolloin paikalla oli väkeä yhteensä 437 henkeä!
Järjestä treffit