Gootti.net

Ajankohtaista 1/2020: Foorumi on toistaiseksi vain lukumoodissa. Uusien viestien tai viestiketjujen lähettäminen ei ole mahdollista. Jäseneksi liittyminen ei ole mahdollista. Vanhat jäsenet voivat kirjautua sisään ja lukea sekä vastaanottaa yksityisviestejä, sekä päivittää profiilinsa tietoja.

Minne päätyy kun kuolee?

Kirjoittanut: Angel Of Death (Jäsen)
  • Arvo: Edistynyt
  • • Muokkasi: Angel Of Death
  • Lähetetty: 21.07.2009 12:26
Sitä ei ikinä saada selville. koska ei ole ketään siitä kertomaan. Mutta Helvettiin ja Taivaaseen en usko.

Uskon että kuoleman jälkeen sielu lähtee ruumiistamme ja jää vaeltamaan maan päälle ikuisiksi ajoiksi.....
Kirjoittanut: Pastelli (Jäsen)
  • Lähetetty: 21.07.2009 18:35
Se riippuu totaalisesti yksilöstä. Joku joutaa taivaaseen, joku helvettiin, joku jää kummittelemaan maan päälle, joku menee nirvanaan, joku teletappimaahan, joku ei mene minnekään. Sen itse jotenkin päättää, tosin jos taivas ja helvetti toimivat juuri sillä hyvä/paha-lailla, niin niiden eteen pitää tehdä enemmän. Kaikki on itsestä kiinni, mä ainakin jään kummittelemaan
Tai ehkä me kaikki vaan kuollaan ja se on sitten siinä. Tai ei se voi olla siinä, kuulostaa jotenkin niin tylsältä.
Kirjoittanut: Signum (Jäsen)
  • Arvo: Asiantuntija
  • Lähetetty: 23.07.2009 22:24
En usko helvettiin, taivaisten valtakuntaan saati uudelleen syntymään, iänkaikkisesta elämästä puhumattakaan. Tietoisuus on aivosähkötoiminnan luoma tila, jolla nyt vain sattuu olemaan kaksi ajallista päätepistettä. Kun fysikaaliskemiallinen toiminta päättyy, loppuu myös illuusio jota kutsumme elämäksi. Mitä uskontoon tai jumalahakuisuuteen tulee, se on ollut vain keino, jolla ihmisrotu on päässyt helpommin kulttuuristumaan, nousta eläinten tasolta. Toivottavasti itse pääsen tuhkauurnaan ja olemaan en mitään.
Kirjoittanut: TaruinenAave (Jäsen)
  • Lähetetty: 24.07.2009 11:03

Lainaus: Signum

En usko helvettiin, taivaisten valtakuntaan saati uudelleen syntymään, iänkaikkisesta elämästä puhumattakaan. Tietoisuus on aivosähkötoiminnan luoma tila, jolla nyt vain sattuu olemaan kaksi ajallista päätepistettä. Kun fysikaaliskemiallinen toiminta päättyy, loppuu myös illuusio jota kutsumme elämäksi. Mitä uskontoon tai jumalahakuisuuteen tulee, se on ollut vain keino, jolla ihmisrotu on päässyt helpommin kulttuuristumaan, nousta eläinten tasolta. Toivottavasti itse pääsen tuhkauurnaan ja olemaan en mitään.

On aina kertakaikkisen miellyttävää tietää, että on olemassa järjellisesti ajattelevia ihmisiä. Tiivistit omatkin ajatukseni hyvin muutamaan lauseeseen. Tosin omaksi "hautaamistavakseni" olen suunnitellut timantiksi puristamista, se on mielestäni hyvä tapa päättää jalokiviharrastajan taival. Olen myös (hieman romanttisesti) ajatellut, että minun ja mahdollisen puolisoni tuhkat voisi yhdistää ja puristaa niin moneksi timantiksi, kun meillä on lapsia. Tämä on tietysti täysin oletusarvoista, sillä enhän voi tässä vaiheessa sanoa haluanko lapsia ollenkaan tai onko minulla tulevisuudessa mitään puolisoita.
Kirjoittanut: WhiteWolf (Nimetön)
  • Lähetetty: 24.09.2009 10:11
Kuten ei Signum hieman ylenpänä en minäkään usko helvettiin, taivaaseen tai mihinkää muuhunkaan. Maasta sinä olet tullut ja maaksi olet tuleva. Ruumis maatuu ja aine/energia mistä olen tehty, jatkaa kiertokulkuaan maailmankaikkeudessa katoamatta. Olenko siis tietyllä tasolla jopa kuolematon?
Kirjoittanut: Felicia (Virallinen sarjistaiteilija)
  • Arvo: Mahtigootti
  • Lähetetty: 24.09.2009 10:43
Tavallaan kyllä, sillä kaikki aine mitä sinussa on, jatkaa kiertokulkuaan. Ei se mihinkään katoa. Mutta ethän se enää sinä ole, jos tarkoitetaan henkilöä ja tämän persoonaa, luonnetta jne. Pelkkää persoonatonta ainetta.
Kirjoittanut: WhiteWolf (Nimetön)
  • Lähetetty: 24.09.2009 13:15
No nähtävästi sieluista täytyy täällä keskustella koska niillä ei saa omaa topicia olla. o_O Niin kysyisin nyt uudestaan heiltä ketkä sielujen olemassa oloon uskoo, että kenellä kaikilla sielut on? ihmisillä, eläimillä vai kaikella elollisella?
Feliciaa lainatakseni mikä se sielu on? (mikä on ehkä perimmäisempi kysymys kuin edellinen) tositeitahan siitä ei oikein taida saada..
ja Angel of Deathia lainatakseni "kuoleman jälkeen sielu lähtee ruumiistamme ja jää vaeltamaan maan päälle ikuisiksi ajoiksi" eikö sitä tule aika ruuhkaa jos kaikkien eläneiden sielut jäävät vain olemaan?
Kirjoittanut: Kryonik (Jäsen)
  • Arvo: Asiantuntija
  • Lähetetty: 25.09.2009 23:50
Huvitti tänään ihan valtavasti, kun uutisessa kerrottiin, että Turun seurakunta käyttää krematoriostaan tulevaa säteilylämpöä seurakuntarakennuksen lämmittämiseen, ja ihmiset olivat järkyttyneet asiasta ja vetäneet natsisaksa-kortinkin esille. Eikö näinä luonnonvarojen varjelemisen aikoina kannattaisi ottaa kaikki mahdollinen hyötyenergia käyttöön, eivät ne ruumiit siitä pahastu. Vielä kun polttohautauksen palokaasutkin tajuttaisiin ottaa talteen, sillä lämmitettäisiin jo monta rakennusta, mutta Suomessa tätä ei tehdä "eettisistä syistä". Ruotsissa niin on tehty kuulemma jo vuosia, eikä mitään kohua ole noussut.

2000-luvun ihmisille kuolema on jotenkin luonnoton ja mystifioitu asia, eikä siihen näköjään osata suhtautua oikein, jos tuollaista pidetään "ruumiinhäpäisynä". Itse olen ainoastaan erittäin tyytyväinen, jos voin olla kuolemanikin jälkeen hyödyksi. Olen tehnyt elinluovutustestamentin ja toivoisin tulevani polttohaudatuksi, koska en halua viedä tilaa hautausmaalla. Uskon, että kuolemani jälkeen minä en liity maalliseen tomumajaani enää millään lailla, joten jäännöksistäni saa tehdä vaikka biodieseliä, jos haluaa
Kirjoittanut: darkAngel (Aktiivi)
  • Arvo: Platinagootti+
  • • Muokkasi: darkAngel
  • Lähetetty: 26.09.2009 17:59

Lainaus: Kryonik

Huvitti tänään ihan valtavasti, kun uutisessa kerrottiin, että Turun seurakunta käyttää krematoriostaan tulevaa säteilylämpöä seurakuntarakennuksen lämmittämiseen, ja ihmiset olivat järkyttyneet asiasta ja vetäneet natsisaksa-kortinkin esille. Eikö näinä luonnonvarojen varjelemisen aikoina kannattaisi ottaa kaikki mahdollinen hyötyenergia käyttöön, eivät ne ruumiit siitä pahastu.

ihme juttu! muista kun tuo on nimenomaan hyvä asia että sitä lämpöä osataan käyttää hyödyksi. jotkut ihmiset eivät vaan osaa ajatella tarkemmin.

Lainaus: Kryonik

joten jäännöksistäni saa tehdä vaikka biodieseliä, jos haluaa

miä testamenttaisin ilomielin maalliset jäännökseni (käyttökelpoisia elimiä lukuunottamatta) tieteen käyttöön. olisi helvetin hienoa jos siitä seuraisi joku keino jolla saatas tää planeetta pelastettua. ja näin olen aikeissa tehdäkkin. että joko minut polttohaudataan tai sitten testamenttaan tieteelle.
Kirjoittanut: Mad Scientist (Jäsen)
  • Lähetetty: 26.09.2009 19:07

Lainaus: darkAngel

miä testamenttaisin ilomielin maalliset jäännökseni (käyttökelpoisia elimiä lukuunottamatta) tieteen käyttöön

Heh voisit päätyä vaikka mun pöydälle silloin
Vaihda maisemaa

Uutta! Nyt voit ahtaa Gootti.netin kännykkäänkin. Palvelun uusimmat uutiset ja suositun keskustelualueen tuoreimmat viestit löytyvät nyt myös kevytversiona mobiililaitteille suunnatussa Gootti.mobi-palvelussa.

• Goottifoorumia selaa 1 vakoilijaa ja 0 jäsentä . Kävijäennätys tehtiin 13.04.2020 19:19, jolloin paikalla oli väkeä yhteensä 437 henkeä!
Järjestä treffit