Gootti.net

Juotko, poltatko...?

Kirjoittanut: Never (Jäsen)
  • Arvo: Edistynyt
  • Lähetetty: 30.03.2011 22:55
Tupakkaa en polta enkä tule koskaan polttamaankaan, sitä tapaa en vain millään pystyisi, haluaisi, viitsisi mahduttaa itseeni. Se haisee erittäin epämiellyttävälle, kurkkuun ja päähän sattuu. Sitä paitsi mieluummin säästän ja ostan jotain kaunista, kuin poltan rahat savuna ilmaan eli en näe siinä minkäänlaista etua itselleni. En ole koskaan edes maistanut sitä, olen vain kärsinyt siitä passiivisesti. Alkoholista tykkään silloin tällöin hyvässä seurassa. Enkä ollut juonut tippaakaan ennen täysi-ikäisyyttä. Enkä todellakaan ole jäänyt mistään paitsi. Siitä se johtuikin, ettei minulla alaikäisenä eli vielä täysin lapsena ollut paljoa seuraa. Enkä edes halunnut mitään epäaitoja örveltäjiä lähelleni. Laatu korvaa määrän, voisi sanoa että kaikessa.
Kirjoittanut: winterheart (Jäsen)
  • Lähetetty: 31.03.2011 10:04
Itse poltan lähinnä hermosauhuja silloin kun stressaa, tosin harrastan myös sosiaalista polttamista silloin tällöin, joko selvinpäin tai päissäni. Nyt en ole polttanut yhtään ainakaan pariin viikkoon. Juon noin kerran viikossa tai parissa ja selviäisihän sitä vähemmälläkin. En tosin harrasta änkyräkännejä usein vaan saatan esimerkiksi vain maistella viinejä ja/tai jotain ulkomaalaisia oluita.
Kirjoittanut: Violetroll (Jäsen)
  • • Muokkasi: Violetroll
  • Lähetetty: 24.05.2011 20:58
En juo enkä polta. Tupakkaa kerkesin sikareitten ohella joskus puoli vuotta sauhutella mikä oli näitä keuhkoja ajatellen aikamoinen virhearvio... Baareilua kyllä harrastan silloin tällöin mutten ymmärrä ihmisiä jotka eivät osaa pitää hauskaa ilman alkoholiakin ja muutenkin pannut merkille että on sosiaalisesti hyväksyttävämpää olla baarissa umpihumaltuneena kuin täysin selvinpäin (missä tapauksessa joku tulee lähes aina tyrkyttämään juotavaa tai sitten muuten vaan kummastelemaan). Ja kun ekaa kertaa erehtyy baariin selvinpäin ja oikeasti huomaa millaista örveltämistä se touhu tuppaa pahimmillaan olemaan niin kyllä se avaa silmät aika tehokkaasti.

Muiden ihmisten juomista ja sauhuttelua vastaan minulla ei kyllä mitään ole.
Kirjoittanut: Ayuku (Jäsen)
  • Lähetetty: 24.05.2011 21:36
Poltanhan minä. Tapa lähti käsistä joskus aikanaan kun harrastin sosiaalista humalatupakointia. Jep, rahaa menee, haitat on hyvin tiedossa, mutta eipä oikeastaan kiinnosta edes lopettaa. Minun pikku paheeni. Jos on jokin asia mitä en voi sietää, se on kaikenlainen saarnaus. Erityisesti tupakka-saarnat saa vereni kiehumaan.

Alkoholikin maistuu satunnaisesti, mutta en oikein pidä örvellysjuomisesta. Juon mieluiten jotain hyvää mukavassa seurassa hieman, kuin että mahollisimman nopeasti ja edullisesti känniin. Onhan sitä tullut örvellettyäkin aikanaan, mutta nykyään saatan olla pitkiäkin aikoja täysin alkoholitta vain siksi, että ei maistu. Klubeilla en juuri edes käy, mieluisia klubeja on niin vähän. Ennemmin istun mukavassa bubissa.
Kirjoittanut: Swuuz (Jäsen)
  • Lähetetty: 25.05.2011 14:05
En polta. Maistanut olen kyllä ja sitten todennut sen, minkä tupakan hajusta jo voi päätellä: ihan kamalan makuista.

Lainaus: Ayuku

Jos on jokin asia mitä en voi sietää, se on kaikenlainen saarnaus. Erityisesti tupakka-saarnat saa vereni kiehumaan.

Muutamat kaverini ja sukulaiseni kuitenkin polttavat, enkä heille saarnaa tupakan vaaroista ja haitoista yms, koska se on mun mielestäni ihan turhaa ja typerää holhoomista. Aikuiset ihmiset tajuaa tuollaiset asiat ihan itsekin ja se on ihan oma valinta, jos haluaa silti polttaa. En puutu.

Mitä alkoholiin tulee, niin kyllä käytän, ehkä enemmän sellaisena viihdekäyttönä, kuin seurustelutarkoituksiin. Sanoisin, että alkoholia "maistelen" ehkä kerran kahdessa viikossa. Omien rajojen tietäminen alkaa iän myötä pikkuhiljaa jo olemaan mallillaan, mutta toki niitä ylilyöntejäkin aina välillä tulee....
Kirjoittanut: Blue Hour (Jäsen)
  • Lähetetty: 01.06.2011 17:01
Alkoa kokeilin ensimmäistä kertaa suhteellisen vanhana eli 20-vuotiaana. Seuraavat pari vuotta vedin noin kerran kuukaudessa nupin turvoksiin, kunnes viime vuoden vapun jälkeen päätin olla puoli vuotta tipattomalla. Syksyllä jo ajatuskin juomisesta alkoi tuntua oksettavalta, enkä lopettanutkaan viinalakkoa uutenavuotena vaan jatkan edelleen samalla linjalla. Juomisen haitoista saarnaan vain ja ainoastaan parille tutulle sankarille, joilla on tapana juoda itsensä sairaalakuntoon säännöllisin väliajoin.

Myös tupakoinnin aloittaminen ajoittuu noin 3 vuoden taakse. Aloitin nuuskalla johon kehittyi pirullinen koukku iljettävästä mausta huolimatta. Nuuskavarastojen huvettua siirryin polttamaan tupakkaa. Nyt loppukeväästä asti olen koittanut lopettaa. Hävettää että tulee välillä repsuiltua stressatessa.
Kirjoittanut: hannavaan (Jäsen)
  • Arvo: Asiantuntija
  • Lähetetty: 01.06.2011 18:24
En polta. Joskus olen kokeillut, mutta siihen se jäikin.

Juon todella harvoin, enkä mitenkään niin paljon, että olisin ihan ns. räkäkännissä. Joskus, jos lähden keikoille, saatan juoda illan aikana siiderin tai pari, joskus neljäkin, mutta siihen se yleensä jää. Kotosalla ollessani en juurikaan juo koskaan, baareissa en tykkää käydä kuin vain noilla keikoilla.
Kirjoittanut: Dragonfly (Jäsen)
  • Arvo: Asiantuntija
  • Lähetetty: 02.06.2011 13:02
Ah, muistan ajan, jolloin inhosin olutta. Pysyi jopa hoikkana.
Nykyään mitään muuta ei pystykkään enään juomaan, kaikki tuntuu etovalta. Siiderieitä menee korkeintaan yksi ja sekin on otettava alkuillasta.

Kulutukseen sitten, meneehän sitä. Ei sitä todellakaan vedä kännejä päivittäin, mutta yksi tai kaksi olutta maistuu kumman hyvälle esim. työpäivän jälkeen. Juhlintaa tulee harrastettua tätä nykyä harvoin, jos nyt kerran kuussa.

Tupakki maistuu nykyään säännöllisesti, vaikkakin sen voisi kokonaan lopettaa. Tupakointi on minulle enemmänkin sellaista sosiaalista käyttäytymistä ja tiedän, että lopettaminen ei tekisi tiukkaa meikäläiselle. Kesäloman ajattelin olla ilman, ihan niinkuin viimevuonnakin
Kirjoittanut: mustakynsi (Jäsen)
  • Lähetetty: 26.07.2011 23:34
Tupakkaa tuli joskus sillon teininä maistettua ja seuraavana päivänä olo oli niin hirveä ettei sen jälkeen enää se sonta maistunut..Alkoholia tulee aina välillä juotua lähinnä jos tulee käytyä keikoilla baareissa kun ei muuten tule hirveesti käytyä.muutamia kertoja on tullu juotua vähän likaa mutta en ole koskaan ollut sellaisessa kunnossa.ettenkö olis pystyssä pysyny ainakin jotenkin.jos satun arkena käymään keikoilla niin silloin en juo ollenkaan tai korkeintaan kaksi.viikoloput on tietenkin asia erikseen
Kirjoittanut: Elsie (Jäsen)
  • Lähetetty: 27.07.2011 16:35
Juon, mutta harvoin (tai nyt kesäisin hieman useammin). Kuustoistavuotiaana tuli ekan kerran maistettua ja aluksi meni alas kaikenmaailman mehukattiviinasekoitukset, mutta enää ei kykene niihin kun tuovat vain yrjön suuhun. Nykyisin turvaudun useimmin lonkeroon. Kuukauden päästä sitten pääsis baareihinkin..

Tupakkaa en polta säännöllisesti, eikä kovin usein tee mielikään. Muutenkin se on vielä uusi tuttavuus, kun viime talvena ensimmäistä kertaa kokeilin. Toisinaan tupakoivien kavereiden seurassa sitten kyllä, sekä lääkkeenä ketutukseen tai humaltuneena ja joskus ihan muutenkin vain.

Juominen ja/tai polttaminen on mielestäni kohtuuden rajoissa ihan ok, mutta ihmiset, jotka eivät tajua bailaamisikänsä olevan ohi muksujen synnyttyä saavat veren kiehumaan. Myöskään alle 15-vuotiaiden örvellystä (en sano että se olis siinäkään iässä hyvä juttu, mutta) en ymmärrä.
Viesti

Vaihda maisemaa

Uutta! Nyt voit ahtaa Gootti.netin kännykkäänkin. Palvelun uusimmat uutiset ja suositun keskustelualueen tuoreimmat viestit löytyvät nyt myös kevytversiona mobiililaitteille suunnatussa Gootti.mobi-palvelussa.

• Goottifoorumia selaa 1 vakoilijaa ja 0 jäsentä . Kävijäennätys tehtiin 17.09.2015 09:50, jolloin paikalla oli väkeä yhteensä 362 henkeä!
Järjestä treffit