Gootti.net

Juotko, poltatko...?

Kirjoittanut: ixydor (Jäsen)
  • Lähetetty: 28.07.2013 11:21
En tupakoi enkä juo. Ja mun mielestä kaikki tuo on todella tyhmää. Miksi edes vähän kun vaihtoehtona on Ei ollenkaan. Ne ovat terveydelle huonoa ja niistä ei ole mitään iloa!
Kirjoittanut: Sad Angel (Jäsen)
  • Arvo: Asiantuntija
  • Lähetetty: 07.08.2013 10:56
joo en nyt tiedä, oonko kirjoittanut aiemmin, mutten ainakaan löytänyt, eli.
Ikäni puolesta pidän parempana pysyä erossa minkään sortin päihteistä, liian moni tutuistani kun esittää niin saatanan kovaa polttamalla/ryyppäämällä. Ymmärrän sinänsä, mikä siinä koko sekoilussa kiehtoo, mutta on kohtalaisen säälittävää teeskennellä aikuista tuolla tavoin. Ja sitäpaitsi "WIHII me ollaan nuorii wähäks siistii, elämä on hienoooo"- kännäilyt on mulle jtn niin kaukaista omasta ajatusmaailmasta, että niitä en kyllä ymmärrä. Enemmän myötätuntoa heruu sille sakille, joka yrittää ratkaista muita ongelmiaan tällä (ei sillä, että se ei olisi paska ratkaisu).

näin.
Kirjoittanut: Daealis (Jäsen)
  • Arvo: Edistynyt
  • Lähetetty: 01.10.2013 11:13
Kaikenlaisia päihteitä on tarjolla, mutta hyvin harvoin niihin itse sekaannun. Alkoholin kanssa osun törmäyskurssille silloin tällöin, puhutaan tiheydestä kerran kuussa tai harvemmin. Puolivahingossa päädyn noin kerran vuodessa pahaankin änkyrään asti, yleensä se hiipii huomaamatta hipiään istuskellessa ja höpistessä kaverien kanssa maailmaa paremmaksi. Verrattuna kämppiksiin, jotka saattavat kahdestikin viikkoon riipaista krapulahakuisesti pään täyteen, olen siis käytännössä absolutisti.

Tupakkaan en ole koskenut sen jälkeen kun 16-kesäisenä pienen välin syöpäkääryleitä imeskelin. Olen myös tyytyväinen tupakointikiellosta kaikissa baareissa, ja vielä tyytyväisempi sähkötupakan yleistymiseen. Kumpikin johtaa hajuhaittojen vähentymiseen huomattavasti, vaatteita ei tarvitse enää polttaa baari-illan jälkeen savunhajun poistamiseksi ja sähkötupakat ovat tuoneet kaveripiirissä sisälläkin kämpissään polttajienkin luona vierailuista siedettäviä elämyksiä.

Muista aineista ei sitten kokemuksia olekaan. Eikä kiinnostustakaan oikeastaan kokeilla.
Kirjoittanut: Mortictoc (Jäsen)
  • Lähetetty: 04.02.2014 04:45
Sanottakoon etten juo tahi polta. Absolutisti olisi väärä termi, sillä voin kyllä nauttia vähän alkoa tietyissä tilanteissa, mutten käytä alkoholia humalahakuisesti. Minulla on ahdistavia kokemuksia liittyen erään lähisukulaiseni käytökseen päihtyneenä enkä halua aiheuttaa kenellekään samanlaisia tuntemuksia ainakaan omalta osaltani, enkä koe että hyötyisin a-aineen humalakäytöstä mitenkään. "Kykenen tyhmyyksiin ilmankin."

Tuntuu kieltämättä vähän tyhmältä että juomattomuutta pitää ylipäätään selitellä, mutta Suomessa kun ollaan...

En ole koskaan edes maistanut tupakkkaa eikä kyllä tee sen suuremmin mielikään. Ehkä vähän. Minulla nyt tosin on huonohko hapenottokyky muutenkin, en halua kokeilla miten järjestelmällinen polttaminen tilannetta parantaisi. Pidän sinänsä tupakkaa pienempänä pahana kuin alkoholia, mutta en näe syytä polttaa rahojani ja saada vastineeksi lähinnä haittojakaan.
Kirjoittanut: Wolfie (Jäsen)
  • • Muokkasi: Wolfie
  • Lähetetty: 12.02.2014 21:41

Lainaus: Heartborne

Miksipäs ei alaikäinen voisi olla absolutisti, vaikkei itse "voikaan" ostaa röökiä/alkoholia, saahan niitä silti kiertoteitse.

Eihän alaikäiset SAA juoda! Minä en aijo juoda ikinä edes kahvia, ja limsaakaan en juo, kun se lisää sydänkuoleman riskiä. Ja mitä tupakkaan tulee, en halua ikinä polttaa, molemmat pappani kuolivat keuhkosyöpään.. Ja huumeet taas höyrystävät aivosoluja, ei hyvä.....

Sori, olen tiukkis
Kirjoittanut: Tyrienda (Jäsen)
  • Lähetetty: 13.02.2014 03:01
Itse kumosin ensimmäisen kupillisen kahvia 19-20v sitten, 6 tai 7 vuotiaana siis. Eipä tuota päivää ilman kaffekupillista ole vielä tullutkaan tuon jälkeen.
Kirjoittanut: hannavaan (Jäsen)
  • Lähetetty: 13.02.2014 09:32

Lainaus: ixydor

En tupakoi enkä juo. Ja mun mielestä kaikki tuo on todella tyhmää. Miksi edes vähän kun vaihtoehtona on Ei ollenkaan. Ne ovat terveydelle huonoa ja niistä ei ole mitään iloa!

Täysin samaa mieltä! Eipä kuulu nykyiseltään minunkaan elämän tapoihini. Juonut olen kyllä aikoinani, joskaan en koskaan mitenkään paljon ja tupakkaa olen vain kerran kokeillut, mutta siihen onneksi jäi!
Kirjoittanut: Dagonist (Jäsen)
  • Lähetetty: 13.02.2014 19:11
Poltin 10 vuotta ja päätin lopettaa sairaalasta päästyäni (laaja keuhkoveritulppa, nestettä keuhkossa ja osa keuhkosta kuoliossa) ja nyt oon ollut sen 2kk polttamatta. Nikotiiniapurkkaa oon pureskellu mut sekin aika vähästä tällä hetkellä.. Ja lisäks oon ollu 2kk juomatta, kun lekurit lykkäsivät alkoholikiellon, kun täytyy noita lääkkeitä se puoli vuotta vedellä, niin höpörehdin sitten selvää Meneehän tää näinkin.
Kirjoittanut: Nyxeria (Jäsen)
  • Lähetetty: 26.02.2014 00:42

Lainaus: Wolfie

Eihän alaikäiset SAA juoda! Minä en aijo juoda ikinä edes kahvia, ja limsaakaan en juo, kun se lisää sydänkuoleman riskiä. Ja mitä tupakkaan tulee, en halua ikinä polttaa, molemmat pappani kuolivat keuhkosyöpään.. Ja huumeet taas höyrystävät aivosoluja, ei hyvä.....

Tuota mieltä olin minäkin paljoista asioista. Holiin tuli vain muutos kun irkkuihin päätyi XD (Täysi-ikäisenä tietenkin, sitä ennen ei ollut juomista). Toisaalta noi riskit vaikuttaa (miinus rööki ja huumeet ym.) vähän liioitelluilta. Esim. Juomalla silloin tällöin kahvia on positiivisia terveysvaikutuksia (enemmän kuin negatiivisia, ja noottina, en tykkää kahvista ). Ja vastuullinen alkoholijuomien kulutus (viinit, oluet ym.) on välillä myös suotavaa, esim. Suositus on lasi viiniä päivässä, koska se alentaa sydänsairauksien riskiä, kolesterolia, ja auttaa aivoja pysymään kunnossa pitempään iän karttuessa.

Toisaalta se, mitä en sano, on se, että lakia pitäisi rikkoa. Hyvä vaan jos malttaa odotella täysi-ikäisyyttä ilman sen kummempia päihteitä.
Kirjoittanut: Panzergoat (Jäsen)
  • Arvo: Tulokas
  • Lähetetty: 26.02.2014 18:18
Alkoholia juon suhteellisen harvoin ja silloinkin vain seurassa, kalsarikännit on vaan tylsiä. :P Tupakkaa en polta, maistanut olen mutta piippua poltan säännöllisen epäsäännöllisesti eli joskus kerran kaksi viikossa. Näin vinkkinä mikäli täällä on muitakin piiputtelijoita, pesällisen Mac Barenin Vanilla Cremia jälkeen Maraboun minttukrokantti suklaa maistuu aaaaaikas makealle.
Viesti

Vaihda maisemaa

Uutta! Nyt voit ahtaa Gootti.netin kännykkäänkin. Palvelun uusimmat uutiset ja suositun keskustelualueen tuoreimmat viestit löytyvät nyt myös kevytversiona mobiililaitteille suunnatussa Gootti.mobi-palvelussa.

• Goottifoorumia selaa 1 vakoilijaa ja 0 jäsentä . Kävijäennätys tehtiin 17.09.2015 09:50, jolloin paikalla oli väkeä yhteensä 362 henkeä!
Järjestä treffit