Gootti.net

Juotko, poltatko...?

Kirjoittanut: Anyxia (Jäsen)
  • Lähetetty: 22.11.2011 04:08
Olen tupakoinut neljätoistavuotiaasta, sillä se tuntui olevan hyvä keino selviytyä koulusta. Koska aggressioita en voinut muuten purkaa kouluaikana, oli mukava saada edes hermosauhutella ja se tuntui auttavan. Piti muutenkin pyrkiä jättämään edelliset tavat joilla höyryjä purkasin ja totesin tupakoinnin olevan niihin verrattuna paljon turvallisempi tapa (vaikkei se muuten niin turvallinen tapa olekaan). Sitten se vain jatkui tähänkin päivään asti. Alkoholia juon kyllä, mutta en todellakaan ihan kaikkea. Kaljaa pääasiassa, mutta punaviiniä tulee aina sillöin tällöin nautiskeltua, mutta sillä en mitään kännejä vedä. Siitä saattaa nauttia joskus kotona avomiehen kanssa elokuvia katsellen erikoisten juustojen kera. Oikein viinaa en juo, hyi. Ja siiderit ja lonkerotkaan ei moniin vuosiin ole maistunut, liian makeita. Ehkä tuo kaljanjuonti on lisääntynyt taas, kun sitä saattaa nykyään joka ilta 1-3 tölkkiä juoda telkkaria katsellessa ennen nukkumaanmenoa ja viikonloppuisin sitten enemmänkin.. D:
Kirjoittanut: Vega (Jäsen)
  • Arvo: Edistynyt
  • Lähetetty: 02.04.2013 21:29
Mulle iskee kamala alemmuuskompleksi näitä savuttomien absolutistien juttuja lukiessa! Olen polttanut 14-vuotiaasta saakka, tosin viime vuosina yhä epäsäännöllisemmin. Nytkin on noin pari viikkoa ilman tupakkaa mennyt, mutta kyllä se varmaan taas kohta alkaa... Kunhan pääsisin sosiaalisen tupakoimisen tavasta niin voisin lopettaa tykkänään. Alkoholia käytän myös silloin tällöin. Oikeastaan voisin lopettaa senkin. Humalassa oleminen ei edes ole hirveän hauskaa. Itse ainakin vain väsyn siitä tosi nopeasti, ja maun takia alkoholijuomia nauttivat ihmiset taitavat olla päästänsä vialla. Onneksi opiskelijana ja perusluonteeltani itarana ihmisenä minua motivoi molempien paheiden hylkäämiseen paljon omaa terveyttäni ja elämänlaatuani mahtavampi voima: rahanmenetys (hirvittää ajatellakin).
Kirjoittanut: misner (Jäsen)
  • Arvo: Asiantuntija
  • Lähetetty: 03.04.2013 09:27
Poltan ja juon. Tosin molempia teen n. 1-4 vuodessa eli ei voida puhua mistään jatkuvasta käytöstä. En ole ikinä ollut kova ryyppäämään, en siedä alkoholin makua. Yleensä sekoitan itselleni drinkkejä limsasta, vodkasta ja likööristä. Ainoa alkon tuote jota juon sellaisenaan on appelsiini breezeri.

Minua ei kiinnosta ihmisten juominen tai polttaminen niin kauan kun se ei häiritse minua tai heidän ympärillään olevia ihmisiä. Jos bussipysäkillä tulet ihan viereen sauhuttelemaan, sanon asiasta tai rykäisen ja siirryn näyttävästi muualle. Juominen sosiaalisissa tilanteissa noudattaa samaa kaavaa; jos joku tulee juhliin tarkoituksenaan vetää pää täyteen ilmaista boolia seurustelun sijaan, huomautan kyllä jos hän on juonut liikaa.
Kirjoittanut: SinKid (Jäsen)
  • Arvo: Edistynyt
  • Lähetetty: 04.05.2013 23:25
Absolutismi kunniaan! Sama meno polttamisen kanssa en myöskään polta.

Muut saa tehdä mitä tekevät mun mielestä... jos lähdetään ulos nii kaverit juo sen mitä juo, mun toivehhan aina on, että eivät vetäis niitä kurkku suorana lärvejä.... koska sit se oon mie joka niiden jälkii siivoilee ja vessanpöntöllä pitelee hiuksia laittaa aamulla krapula lääkkeitä tai itseasiassa jo yöllä tekee voileivät ja kupin teetä ja paljon vettä... Mutta hauskaa saa pitää ja pitääkin olla. Tuntuu et tosi monelle varsinkin Suomalaisessa juomakulttuurissa on just se, että jos otetaan sille on yks tarkoitus ja se on et vetää perseauki kännit nii ettei seuraavan päivänä oo mitään tietookaan olla ok. Eikä pysty pitää hauskaa ilman et ottaa yhtään... Se jokseenkin aina saa mut hieman katsomaan kieroon, mutta sitten taas: eipä ole mun asiani oikeesti sanoo mitään. omapahan on elämänsä. Tärkeintä on et itse pystyn pitään hauskaa (varsinkin känniläisten kustannuksella DD) ja nauttia hyvästä illasta vaikka muilla ei oliskaan ollut kivaa.
Kirjoittanut: Morgan Blood (Jäsen)
  • Lähetetty: 05.05.2013 20:12
Minun melko tehokas juomisrajoittimeni on fiilikseni krapulapäivistä: Hukkaanheitettyä aikaa. Toisaalta taas uppoudun maalauksiini satasella ja taulun jälkeen minulla on kaksi vaihtoehtoa: Puhtaan kännit tai sitten kärsin valmiin kankaan lyhytmasennuksen, joka on nimensämukainen viikko sängyssä enemmittä juomatta, syömättä ja maailman pohjalla. Kangas pitää putsata ja siihen humala toimii. Tosin nämä lärvit tapahtuvat jossain aivan muualla kuin julkisessa tilassa :P

Yleensäottaen en näe alkoholissa mitään väärää. Tosin sellaisten ihmisten kanssa ei ole kiva pysähtyä sellaista ottamaan, jotka eivät osaa käydä parilla, vaan aina kiskotaan pohjat.
(nämä minun tapani ja mielipiteeni asiaan tuntuvat elävän pikkuisen jatkuvasti)
Kirjoittanut: von Berg (Jäsen)
  • Lähetetty: 04.06.2013 21:10
En polta, korkeintaan pari kertaa vuodessa maistelen jotain sikaria, tai sitte jos joku tarjoo. Ei nappaa silleen. Alkoholia todella vähän, itellä menis jumalattomasti juomaa ennenkuin nousee edes päähän joten olen todennut että turhaa tavaraa. Baarissa juon sen muutaman, tai sitten en ollenkaan alkoholipitoisia jos autolla liikkeellä. Kotona en juo lainkaan, sen verran huonoja kokemuksia alkoholista (muilla ihmisillä) että kotijuomiseen ei edes halua ottaa tapaa. Tykkään toki maun vuoksi jostain valkovenäläisistä tai skottiviskeistä, mutta aivan hyvin pystyy olemaan ilmankin vaikka tarjolla olisikin.
Kirjoittanut: Nyxeria (Jäsen)
  • Lähetetty: 05.06.2013 14:48
En polta, mutta joskus kun sillä tuulella satun olemaan, voin oluen tai vahvemman napata. Humalaan ei yleensä ole pyrkimys.
Kirjoittanut: Capitaine Ina (Jäsen)
  • Lähetetty: 07.06.2013 12:05
Juomista sivistyneesti, tähän asti, mutta nyt on ollut sen verran keholla rentoutuksen tarvetta että tupakkaan olen retkahtanut. Jokaisen oma valinta, muttei sitä nyt tietenkään ihannoida pidä. Nolottaa kun pennut kuvittelevat riippuvuuden itsessäänkin olevan jotain hienoa. Ja jos sitä riippuvuutta ei ole, se pitää feikata! Armahda...
Tarkoituksena on ostaa kaupasta persiljaa ja syödä aina hengityksenraikastimeksi savujen jälkeen.

Ja voi jumankekka, olen tapahtumahetkellä 16, kysyn luokassa tuntuuko krapula niin pahalta kuin luulen.
Luokan vanhin kiljuu:"Etkö sä ole koskaan ollut kännissä?! Ootsä STREITTARI?!"
...headdesk. Tämä tuli yli kolmekymppiseltä naiselta. Mikä asennevamma tää on?!
Kirjoittanut: Muffin (Jäsen)
  • Lähetetty: 08.06.2013 00:30
En kumpaakaan.

En ole ikinä maistanut tupakkaa. Ei ole koskaan kiinnostanut maistaa. En voi sietää tupakansavua saati hajua mitä tupakanhajuisesta ihmisestä lähtee. Sellaiset ihmiset raivostuttavat suuresti jotka polttavat paikoissa, jossa tupakointi selvästi häiritsee muitakin.

En ole koskaan juonut. Alkoholikokemukseni rajoittuvat vain ehtoollisviiniin ja pieneen hörppyyn shampanjaa ylioppilasjuhlissa. Ikinä en ole siis ollut kännissä tai potenut krapulaa. Yksinkertaisesti ei vaan voisi vähempää kiinnostaa. En halua nauttia alkoholia edes kohtuudella. Suhtautumiseni alkoholiin on hyvin kielteinen. Yleensä ihmiset eivät haluaisi uskoa etten ole koskaan ryypännyt ja ollut kännissä, ikää on kumminkin yli 20 vuotta.
Välillä käy mielessä, että kuinka tylsänä ihmisenä jotkut saattavat minua pitää kun en biletä, käy baareissa ja ryyppää. Minä viihdyn mainiosti kotona ja minulla on monia harrastuksia, eikä tekemisestä ole koskaan pulaa.
Arvostan ihmisiä jotka osaavat käyttää alkoholia kohtuudella, mutta sitä että pitää saada pää täyteen ja rellestää hulluna, niin sitä en vain voi ymmärtää ja humalaiset ihmiset ahdistavat minua. Mutta kukin tehköön miten haluaa kunhan eivät aiheuta haittaa muille..
Kirjoittanut: byron (Jäsen)
  • Arvo: Mahtigootti
  • Lähetetty: 13.07.2013 19:55
Avoeron jälkeen ratkesin polttamaan. Tekee mieli olla vähän hunningolla. Olen yleensä niin järkevä ja kurinalainen.
Viesti

Vaihda maisemaa

Uutta! Nyt voit ahtaa Gootti.netin kännykkäänkin. Palvelun uusimmat uutiset ja suositun keskustelualueen tuoreimmat viestit löytyvät nyt myös kevytversiona mobiililaitteille suunnatussa Gootti.mobi-palvelussa.

• Goottifoorumia selaa 1 vakoilijaa ja 0 jäsentä . Kävijäennätys tehtiin 17.09.2015 09:50, jolloin paikalla oli väkeä yhteensä 362 henkeä!
Järjestä treffit