Warning: Use of undefined constant default_charset - assumed 'default_charset' (this will throw an Error in a future version of PHP) in /home/kuopassa/public_html/keskustelu/index.php on line 3
Kasvissyönti - Sivu 11

Gootti.net

Ajankohtaista 1/2020: Foorumi on toistaiseksi vain lukumoodissa. Uusien viestien tai viestiketjujen lähettäminen ei ole mahdollista. Jäseneksi liittyminen ei ole mahdollista. Vanhat jäsenet voivat kirjautua sisään ja lukea sekä vastaanottaa yksityisviestejä, sekä päivittää profiilinsa tietoja.

Kasvissyönti

Kirjoittanut: Fenrisulfur (Jäsen)
  • Arvo: Asiantuntija
  • Lähetetty: 23.05.2010 18:26
Olen kyllä miettinyt jos alkaisi kasvis syöjäksi, mutta pidän niin monesta liha ruoasta ja sitten pitäisi syödä todella monipuolisesti niitä kasviksia ettei pökerry... Pitäis ensi ottaa tarkasti selvää eikä vois syödä mitä vaan on tarjouksessa.
Kirjoittanut: Cata (Aktiivi)
  • Arvo: Mahtigootti++
  • Lähetetty: 23.05.2010 20:55
Ei sitä kasvissyöjätkään pelkkiä kasviksia vedä, dåå.
Kirjoittanut: Fenrisulfur (Jäsen)
  • Lähetetty: 23.05.2010 21:00
No mutta eiväthän ne vegaanit lihaakaan syö, ja kaikki mikä ei ole lihaa on kasvis tai muuta vastaavaa.
Kirjoittanut: Cata (Aktiivi)
  • Arvo: Mahtigootti++
  • Lähetetty: 24.05.2010 11:08
Parempi on käyttää termejä eläin- tai kasviperäinen.
Mä olen vegaani, ja esim. hunaja ei ole LIHAA mutta eipä se liioin ole kasviskaan, vaan se on eläinkunnan tuote.

Mutta oikeassa oot, tietoa se kyllä vaatii, ja mun mielestä sekasyöjän ei kannata tosta noin vaan päivässä muuttaa ruokavalioon vegaaniseksi. Kasvissyöjäksi kannattaa alkaa siten, että jättää vähitellen liharuokia pois ja korvaa niitä kasvisperäisillä ruoka-aineilla, eli antaa elimistön ja ruuansulatuksen tottua hiljakseen. Proteiinin ja rasvojen saantiin kannattaa kiinnittää huomiota, sillä just ne luo kylläisyyden tunnetta. Moni kasvissyönnistä innostunut pikkutyttö (kuten minäkin aikanaan seitsemän vuotta sitten) tekee sen virheen, että elää pelkästään leivällä ja salaateilla, ja nehän on miltei pelkkiä hiilareita. Hiilarit ei vie nälkää samalla tavoin kuin hyvät rasvat ja protsku, joten sitä alkaa helposti lihoa.
Kirjoittanut: Piiskansiima (Jäsen)
  • Lähetetty: 24.05.2010 15:01
Minäkin voisin kysyä samaa ja myös näin moderaattorina vielä selventää että jos nimimerkki cursen jatkuvat onelinerit ja vääriin paikkoihin laitetut viestit eivät vähene ja muutu kunnolliseksi keskustelupalstakäytökseksi niin vakavahenkinen keskustelu ja ehkä jäähykin odottelevat. Foorumisäännöt löytyvät tiedotealueelta ja niiden lukemista suositellaan erityisen painokkaasti!!
Kirjoittanut: CharmedDoll (Jäsen)
  • Arvo: Edistynyt
  • Lähetetty: 05.06.2010 19:39
Aloitin kasvissyönnin n. ½vuotta sitten. Olen tarkemmin sanottuna lakto-ovo-vegetaristi, eli syön kasviperäisten tuotteiden lisäksi kananmunia ja maitotuotteita. Tosin en syö tavallisia häkkikananmunia vaan pelkästään luomumunia.. Jossain vaiheessa jätän kyllä kananmunan kokonaan pois ruokavaliostani. Olisin aloittanut kasvissyönnin jo paljon aikaisemmin mutta pelkäsin perheeni suhtautumista asiaan, koska meillä ollaan aina syöty paljon lihaa. Mutta yllätyksekseni kasvissyönti oli kaikkien mielestä ihan ok.
En syö lihaa koska muuten minulle tulisi äärettömän huono omatunto ja ajatusmaailmani muutenkin kieltää lihansyönnin. En halua tukea eläinten huonoja oloja eikä lihasta voi olla ikinä varma mistä se on tullut.. Ja eläimillä on sielu, en halua riistää sieluja sillä mistäs sitä tietää jos se kerääkin karmaa?
Kirjoittanut: Kreivi Arvet (Nimetön)
  • Lähetetty: 05.06.2010 21:17

Lainaus: CharmedDoll

Aloitin kasvissyönnin n. ½vuotta sitten.

Tervetulua kasvissyönnin ihmeelliseen maailmaan! Tsemppiä, kasvissyönti kannattaa!!! Ite oon ollu 11 vuotta kasvisruokavaliolla. Välillä olin ihan vegaani vuoden verran (siis en käyttäny mitään eläinkunnasta peräisin olevaa) mutta tajusin etten voi jatkaa vegaaniuttani koska en voi silloin verhoutua edes nahkatakkiin koska nahka on peräisin eläinkunnasta Noh olihan siinä muitakin näkökohtia mitä oli hieman vaikeahko toteuttaa.. Elikkäs miun ruokavalio menee tuonne lakto-ovo-vegetaristi puolelle ja lisäksi syön silloin tällöin kalaa. Mun yks suosikkiruoka on kunnon lohisoppa!!!!!!!
Kirjoittanut: Neiti Kooma (Jäsen)
  • Lähetetty: 06.06.2010 14:51

Lainaus: Kreivi Arvet

yks suosikkiruoka on kunnon lohisoppa

Samoin, ja muutenkin jostain syystä kalasta kokonaan luopuminen olis niin paljon vaikeampaa että tiukemminkin ruokavaliosta kiinni pitäessä oon saattanut siihen pari kertaa vuodessa langeta.

Itse en oikein osaa laskea vuosia "kasvissyöjänä", kun en koskaan ole 110% luopunut esim. kananmunista ja maidosta. Toisaalta en koskaan ole laittanut liharuokaa, vaan siitä asti ku muutin pois kotoa olen itsestään siirtynyt lihattomaan ruokavalioon. Vegaanius kiehtoo, mutta ei musta oikeasti ole luopumaan suklaasta ja mummon leipomasta pullasta silloin kerran vuodessa kun siellä käyn. Toisaalta arkiruoka aika usein pysyy siellä vegaanien kriteereissä, mitä nyt joskus käytän juustoja leivällä.

Muutenkin se tuntuu aika elämää hallitsevalta, että joutuisi miettimään kaiken shamppoista vaateostoksiin sen äärimmäisen eettisyyden kautta. Rajanveto ainakin itselle oli vaikeaa ja saan edelleen morkkiksia jos ostan vaatteita epäeettisistä liikkeistä, ja opiskelijabudjetillahan varaa ei ole kuin kirpparille tai henkkamaukalle ja sitäpaitsi niitä oikeasti ekologisia vaatevaihtoehtoja ei oikeastaan ole vieläkään. Esim. h&m:n "organic cotton"-linjasta on paljon kritiikkiä luettavissa, taitaa olla vain imagonkiillotusyritys k.o. ketjulta.
Kirjoittanut: Girl98 (Jäsen)
  • Arvo: Edistynyt
  • Lähetetty: 20.07.2010 22:13
Itse en ole kasvissyöjä, vaikka serkkuni onkin. Pidän niin paljon lihasta, että jo pelkkä ajatus kauhistuttaa... en toki mitenkään väheksy kasvissyöjiä, älkää kuvitelkokaan! Mutta ihminenhän on luotu syömään eläimiä... muuten, onko kaikki gootit kasvissyöjiä? tuntuu siltä...
Kirjoittanut: Gothica (Nimetön)
  • • Muokkasi: Gothica
  • Lähetetty: 20.07.2010 23:00

Lainaus: Girl98

Itse en ole kasvissyöjä, vaikka serkkuni onkin

Miksi olisit kasvissyöjä sen takia että joku sukulaisesi on? Eiköhän kasvissyönti yleensä ole ihan oma valinta.

Lainaus: Girl98

muuten, onko kaikki gootit kasvissyöjiä? tuntuu siltä...

Tuskin ruokavalio riippuu myöskään siitä, miten pukeutuu ja millaista musiikkia kuuntelee. Tähänkin ketjuun on vastannut paljon foorumilaisia, jotka eivät ole kasvissyöjiä.

Muoks: Itselläni tuskin riittäisi kärsivällisyyttä vegaaniksi, en jaksaisi miettiä jokaista ostostani niin tarkkaan. Pidän myös maidosta ja munista, ja niitä käytetään niin paljon ruoissa, että en luopuisi niistäkään. Varmaan minusta sitten tulee lakto-ovo-vegetaristi. Ihan ihailtavaa kyllä, jos joku todella elää täysin vegaanina.
Vaihda maisemaa

Uutta! Nyt voit ahtaa Gootti.netin kännykkäänkin. Palvelun uusimmat uutiset ja suositun keskustelualueen tuoreimmat viestit löytyvät nyt myös kevytversiona mobiililaitteille suunnatussa Gootti.mobi-palvelussa.

• Goottifoorumia selaa 1 vakoilijaa ja 0 jäsentä . Kävijäennätys tehtiin 04.01.2022 03:50, jolloin paikalla oli väkeä yhteensä 501 henkeä!
Järjestä treffit